Amsterdam — Od nového jízdního řádu začaly na spojích Fyra obsluhujících trasu Amsterdam – Brusel/Breda jezdit nové vlaky V250 Albatros italského výrobce AnsaldoBreda, které nahradily dočasné, lokomotivou tažené soupravy. Spoje Fyra provozují národní dopravci – nizozemský NS (Hispeed) a belgický NMBS/SNCB. Vlaky však pýchou a hrdostí, kterou název Fyra odvozený od francouzského slova fier (= hrdý) má představovat, zatím nejsou, ba právě naopak. Dodávky jednotek V250 mají již pětileté zpoždění, jejich cesta na novou vysokorychlostní trať mezi Amsterdamem a Bruselem je trnitá. Již v roce 2008 byla jednotka testována na železničním zkušebním okruhu u Cerhenic.
V září 2009 byl kvůli zpoždění zahájen provoz klasických souprav s lokomotivami Bombardier Traxx MS řady 186 najatými od Alpha Trains. Od 9. prosince 2012 pak tyto soupravy konečně nahradily osmivozové vysokorychlostní jednotky V250 s maximální rychlostí 250 km/h a výkonem 5 400 kW. Ty jsou však od začátku provozu značně poruchové. Již 17. ledna byl jejich provoz zastaven na popud belgických železnic, když tři z devíti souprav skončily odstaveny pro poškození sněhem a ledem nahromaděným pod vozy. Na trati pak byly nalezeny kusy krytů ze souprav. Problémy se, mimo jiné, týkají také komunikace vlaku se zabezpečovacím zařízením. Soupravy jsou aktuálně nahrazovány na vnitrostátní lince do Bredy klasickými soupravami, v případě mezinárodních spojů do Belgie je využívána autobusová doprava s přípoji v Belgii na místní vlaky. Celá situace prochází hloubkovým šetřením. Návrat nových souprav může nastat až za několik měsíců. Největší radost má z nastalé situace patrně společnost Thalys, jež spojuje Amsterdam s Paříží přes Brusel staršími jednotkami TGV.
Zdroj: Presseurop, Railway Gazette, Wikipedia
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.