Amsterdam — Od nového jízdního řádu začaly na spojích Fyra obsluhujících trasu Amsterdam – Brusel/Breda jezdit nové vlaky V250 Albatros italského výrobce AnsaldoBreda, které nahradily dočasné, lokomotivou tažené soupravy. Spoje Fyra provozují národní dopravci – nizozemský NS (Hispeed) a belgický NMBS/SNCB. Vlaky však pýchou a hrdostí, kterou název Fyra odvozený od francouzského slova fier (= hrdý) má představovat, zatím nejsou, ba právě naopak. Dodávky jednotek V250 mají již pětileté zpoždění, jejich cesta na novou vysokorychlostní trať mezi Amsterdamem a Bruselem je trnitá. Již v roce 2008 byla jednotka testována na železničním zkušebním okruhu u Cerhenic.
V září 2009 byl kvůli zpoždění zahájen provoz klasických souprav s lokomotivami Bombardier Traxx MS řady 186 najatými od Alpha Trains. Od 9. prosince 2012 pak tyto soupravy konečně nahradily osmivozové vysokorychlostní jednotky V250 s maximální rychlostí 250 km/h a výkonem 5 400 kW. Ty jsou však od začátku provozu značně poruchové. Již 17. ledna byl jejich provoz zastaven na popud belgických železnic, když tři z devíti souprav skončily odstaveny pro poškození sněhem a ledem nahromaděným pod vozy. Na trati pak byly nalezeny kusy krytů ze souprav. Problémy se, mimo jiné, týkají také komunikace vlaku se zabezpečovacím zařízením. Soupravy jsou aktuálně nahrazovány na vnitrostátní lince do Bredy klasickými soupravami, v případě mezinárodních spojů do Belgie je využívána autobusová doprava s přípoji v Belgii na místní vlaky. Celá situace prochází hloubkovým šetřením. Návrat nových souprav může nastat až za několik měsíců. Největší radost má z nastalé situace patrně společnost Thalys, jež spojuje Amsterdam s Paříží přes Brusel staršími jednotkami TGV.
Zdroj: Presseurop, Railway Gazette, Wikipedia
Tak to máte kliku. Já mám zkušenosti obdobné Rabínovým. A kolega - Ital - mi potvrzoval, že ti dobří italští kuchaři, už dávno vaří v Americe, nebo Německu... :-) Snad v tom Jižním Tyrolsku ...
Ale cosi může ukazovat například na "špatný design". Toto hovoří za vše: Již 17. ledna byl jejich provoz zastaven na popud belgických železnic, když tři z devíti souprav skončily odstaveny pro poškození sněhem a ledem nahromaděným pod vozy. Na trati pak byly nalezeny kusy krytů ze souprav.
Italský konstruktér prostě nepočítal s provozem v takových podmínkách, jaké mohou panovat v zimě v oblasti Beneluxu. Ale tento problém určitě bude jen špičkou ledovce, najdou se tam určitě i jiné, mnohem závažnější věci, které lze skutečně považovat za dětské nemoci. Ale zmíněný problém spíš nasvědčuje na zhovadilost.
Pokud si koupíte televizi, taky hned nepoběžíte k výrobci. Továrna něco vyrobí a jsou tu zkušebny, které musí odhalit nedostatky. Takže stále nevidím problém ve výrobci. U nás existuje Elektrotechnický zkušební ústav v Tróji, kde se například ty televize (ale i zařízení pro drážní vozy) zkouší a pokud je něco špatně, výrobek se vrací. A můj rodič tam vystavuje normy, tak jsem i viděl jak se takové výrobky zkouší. Takže pokud mi ta telka vykazuje poté nějaký technický, nebo softwarový problém, může za to špatná kontrola ze strany zkušebních institutů.
Tak zrovna to stažení z provozu po ostrém nasazení, které musí každého zákazníka nesmírně potěšit, mi "česká" pendolina dost připomnělo...
Když si naopak Ital koupil Italo (= francouzské AGV), zjevně to jezdí a o žádném stažení z provozu se nepsalo...
Když už jsme u "chronických technických nemocí", podíval bych se raději na sever, než na jih.....
A pokud odbočím do světa na gumových kolech, tak všem známý a hodně vychvalovaný motor je JTD. Tento italský nápad využívají i jiné světové produkce. Tam nic nemocného tedy opravdu nevidím, narozdíl od koncernových výmyslech ve výrobě "motorů".
jako 5 let zpoždění je moc...
Tak mne teď napadlo, co v tý Velimi dělají:-)
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.