..: JHMD nechají zmodernizovat všechny 4 vozy M 27.0 :..

M 27.001 se chystá k odjezdu do Lovětína, foto: Petr Šilhavý Jindřichův Hradec — Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD) vyhlásily výběrové řízení na modernizaci všech 4 motorových vozů M 27.0, které mají ve svém vlastnictví. Vozy byly vyrobeny mezi roky 1984 a 1986 vagónkou 23. August v Bukurešti pro Polské dráhy, které je provozovaly jako řadu MBxd2. Čtyři kusy, které jsou v ČR schváleny jako řada 805.9, pak v letech 2005 a 2006 odkoupily právě JHMD. Celková cena zakázky je odhadována na 62.374.700 Kč (zhruba 15,5 milionu na vůz) a všechny vozy by měly být zmodernizovány mezi 1. březnem 2013 a 28. únorem 2014.

Zdroj: IS VZ US


JiříK. | 4.12.2012 (13:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from ČR Jihočeský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
05.12.2012 (23:43)  
Proč se modernizovaly TU? To je jednoduché, stačí se vrátit o 12 let zpátky do Včelnice, tam to začalo... Stejně se s oběma lokomotivama muselo něco udělat. Stačí porovnat spotřebu TEDOMU a původního 12V170DR a počítat v naftě, oleji a kilometickém proběhu (ten je v jízdním řádu). Shnánějte náhradní díly do motoru (nebo dokonce GO), který se v současné době vyskytuje prakticky jenom v muzejních vozidlech nebo na vlečkách a vy provozujete v turnuse 4 ks vozidel denně celý rok (o prázdninách další navíc). Možná budete s návratností překvapeni, ale když to vozidlo jezdí, tak to docela jde.

Motorák je o tom, že by mohl zmizet alespoň někde průvodčí a odpadla by zátěž, kterou představuje Balm (což v těch kopcích něco dá). Samozřejmě v moderním provedení (třeba s nějakými kompromisy) a bez motoru z Ikarusu. Co jsem slyšel, tak motoráky z Rakouska nepřipadaly v úvahu a jediné použitelné byly polské MBxd2.
Registered user happy 
05.12.2012 (21:30)  
Vlaky na JHMD jezdí v závazku veřejné služby, tedy v rámci ZDO. JHMD pak dostávají stejně jako ČD úhradu za objednaný vlkm Krajem Vysočina a Jihočeským. Takže každý vlak, pokud to mají dobře spočítané, by měl být ziskový díky dosypu, ale zisk by neměl přesáhnout 5%. A JHMD chtějí samozřejmě zvýšit svoji finanční konkurenceschopnost a snížit tak náklady na provoz vlaků. K tomu jim mají pomoci modernizované motorové vozy. I když je mně záhadou, proč tedy repasovaly ve větším TUčka, když ta invstice nemůže být ani zpět. Nižší náklady na naftu, jednomužná obsluha atp. Na tu reko nejspíše přispěje EU. A protože JHMD chtějí dál expandovat i na normálněrozchodnou železnci v rámci nějakých VŘ, tak si prostě musí zajistit větší ziskovost současného celku, aby měly kapitál pro tu expanzi.
05.12.2012 (21:06)  
JHMD jsou silně dotované, když jedu předposledním spojem v pátek z Obrataně do Kamenice, vláček je téměř prázdný, na této trati nejsou vyjímkou ani prázdné vagonky (kromě spícího studenta-průvodčího). Peníze jdou od krajů a ty mohou mít podmínky na kvalitu dopravy atp.. Roční zisk společnosti je, myslím, do milionu korun, ale je v zisku a určitě bude i po rekonstrukci těchto vozidel.
05.12.2012 (20:49)  
drážní vozidlo - odpisová skupina 3 = deset let, cena pořízení X + doprava + složení + rozdejchání = pořizovací cena + technické zhodnocení ve výši 15.000.000,-Kč ... i kdyby 2.000.000,-Kč ročně = caca 6.000,-Kč denně + rozežraný motor z Ikarus 280 + údržba Rumuna =

vůbec nechápu zisk ...

to mě ještě ukažte výplatní pásku strojvedoucího a průvodčího ... taková nemůže v dnešním odvodovém systému prostě existovat ...

ten člověk (majitel JHMD) musí pěstovat na hektarech marihuanu a nebo zdědit velké prachy - a výtěžek investovat ve ztrátové podnikání ...

Pánové ... kde vidíte peníze ? kde je ten byznys ?
Registered user PepaN 
05.12.2012 (13:50)  
Osobně doufám, že tomu trošku pozmění čelo, protože oproti designově krásným loko ř. 705, je toto trošku ošklivé... Samozřejmě vzhled není priorita...
Registered user tombyk 
05.12.2012 (11:06)  
tady lze najit par fotek polske varianty rekonstrukce,ta ale nebyla tak rozsahla:
http://www.flickr.com/photos/skpl/4311280215/in/set-72157623177388817/
Registered user Petryk 
05.12.2012 (8:46)  
Na dotaci to nevypadá, v zadávacích podmínkách jsou přesně specifikování výrobci některých komponent (motoru apod.)...
04.12.2012 (23:10)  
Na JHMD jsem ještě nebyl, ale až to chlapci budou mít hotový, přijedu se podívat. Tu zadávací dokumentaci z roku 2006 jsem četl už před lety.

JHMD onehdá schválně zakoupili jeden vcelku funkční a tři nefunkční (=levné) vozy. Od začátku byla v plánu totální rekonstrukce.

Přečtěte si tu zadávací dokumentaci. Skoro bych řekl, že z původních vozů nic nezbude.
Registered user tombyk 
04.12.2012 (18:35)  
Registered user PepaN 
04.12.2012 (18:15)  
Myšák: nemohu souhlasit. Něco jiného je provoz o nějakých oslavách a něco jiného byl provoz s lidmi v pravidelném, který jsem zažil já. Interiér špinavý, schody vysoké jak na půdu, tvrdá sedadla, dveře se také otevíraly špatně, občas do nich vlakvedoucí kopal, zkrátka docela hrůza. Něco jiného snesou fanoušci a něco jiného normální cestující... Podle vysvětlení pana Šatavy, vůz musel najet určité km s lidmi, aby ho bylo možno schválit u nás a následně modernizovat, protože jinak to nejde...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko