Praha — V polovině prosince bude možné pořídit dluhopisy začínajícího soukromého dopravce LEO Express. Zatímco pětici jednotek Stadler Flirt připravuje na plný provoz mezi Prahou a Ostravou, připravuje dluhopisy na pořízení vozidel pro další uvažované trasy. V prospektu se společnost zmiňuje o dalších potenciálních trasách, kam by mohla vstoupit: Praha - Chomutov či Praha - České Budějovice, ale také destinace na Slovensku, v Rakousku a Polsku. Pro tyto účely chce touto emisí získat 550 milionů korun. Cenné papíry budou mít nominální hodnotu 1 Kč, ale pořídit jich bude možné min. 50.000 kusů. Roční úročení činí 7,5 % a úrok bude vyplácen ročně vždy 12. prosince. Splatnost je stanovena na 5 let. Za závazky ručí další ze společností holdingu LEO Transport - LEO Pool Express. Administrátorem dluhopisů bude J&T Banka a budou volně obchodovatelné na pražské burze.
Zdroj: LEO Express, J&T Banka
jenže Vaše odpověď je ... se vší úctou k Vám ... ZAVÁDĚJÍCI ... tak trochu - diplomaticky - mimo MÍSU. Já si nepředstavuji, že si 5 let staré vraky ehm .. pardon vlaky půjde koupit pan ŽALUDA a dá za ně okolo 100% kupní ceny ... protože bude plakat nad stavem dnešních rychlíků ... a bude chtít uspokojit naivní investory v Leo Bondy nadstandartní cenou - ne takto to nefunguje ...
Ano pro lidi z planety Šotouš, na které věřím že žijete, je to logické, jinak bych musel přijmout fakt ... že Váš článek je prachsprostý P.R.
ještě jednou ...
Vy jste hovořil o investici do bondu ... a ten bond bude muset jednou být uzavřen a PENÍZE NAVRÁCENY.
--- ANO A V TOM JE TEN KÁMEN ÚRAZU ---
Pořád věřím, že Váš článek nebyl P.R. a že jste naivní důvěřivý chlapík a nejste na výplatnici Lea ...
Takže pane Petráku ...
až dojde na vyžraný krám a naivní investoři v bondy Leo Expresu budou se hlásit o své drobné ... tak věřte tomu, že vlaky se prodají za vyvolávací cenu, která dnes tvoří 30% z odhadu ...
Takže asi na všechny se nedostane ... ehm v české republice vlastně se nedostane z investorů ... na nikoho ... nebo těch 20% a proto moje kalulace s 80%/5let byla správná ...
Takto to funguje po celém světě ... jak někomu vrátíte 550 mil, když Vaše společnost bude mít hodnotu 100 mil ... prostě ji zavřete a investoři zapláčou ... tak jako zaplakali vždy ... NEBO DOPLATÍTE Z VLASTNÍ KAPSY?
To by jste byl BLÁZEN
TOHLE JE UČEBNICOVÉ ... a proto Tkáč do toho jde jen jako ADMIN ... CHÁPETE?
když dojde k likvidaci společnosti třeba za 5 let ... jakou budou ty vlaky mít hodnotu? 40% ? nebo 20% ?
Uvědomujete si, ža za 5 let může z toho a.s. zbýt už jen vyjezený krám ?
Váš tip, bych obrátil a srovnal investici do LEO jako vysoce rizikovou a toto riziko jako málo úroky zaplacené. Solidní by bylo ... za 5 let 80% ... to je dobrá investice ...
Uvědomte si, že Tkáč není vůl! a kdyby to byl dobrý šolich půjde do toho prioritně Banka a za ní Tkáč ... (Tkáč - majitel J & T banky !!!)
proč do toho asi Tkáč nejde? a je jen aranžerem (adminem) bondů a výplatník kuponu ( prostě jen službou a nikoli Avalem )
Sakra chlape ...
MYSLETE PŘECE ... vždyť družstevní záložny jako AKC.NTA půjčuje za 5,9% a Italská Un. cr.dit B.nk i za 6,9%
1) Půjčit peníze LEO Express skze tyto dluhopisy
2) Půjčit státu cíleně na výstavbu VRT Praha-Brno
3) Půjčit někomu na rozvoj letiště v Evropě
4) Půjčit státu skrze Kalouskovy dluhopisy
5) Investovat do jakýchkoliv akcií
6) Půjčit někomu na rozjezd/rozvoj letecké společnosti v Evropě
podle čeho vycházíte že : Věřím, že při minimu např 10 000 Kč by se ve finále "sešlo" víc peněz než takhle...
myslíte o pár fandů z Želpage?
o co vlastně přesně jde ? a co nám pan Petrák nepíše
jde o české MTN = střednědobý korporátní dluhopis s pevnou sazbou (kuponem)
tyto bondy jsou za 7,5% za rok?
Emitent je a.s. a ručí za to jiné S.R.O. ? s ručením 200.000,- ?
Vy jste se zbláznili?
ČEZ prodává MTN s ročním kuponem 10% nominálu a za ČEZ neručí 200.000,- s.r.o.
Moje zkušenost je, při investici do USA-bondových MTN (medium term notes) - tam jak a kam třeba investuje francouzská investiční společnost Pariba tak tam se bavíme o úroku (kuponu) 27-60% za rok ...
Proč asi prosí o 550 mil Kč vydáním bondů v ČR ... protože zde lidé neznají mapu ...
Hoši až bude ručitelem Tkáčova J&T banka nikoli jen aranžérem bondů ... poté lze uvažovat ... do té doby je 7,5% kriticky málo ...
někde jsem slyšel, že jo a někde, že až 9.12.
víte?
To s těmi dluhopisy je super finta ... kdyby podnikatelský záměr nevyšel, vlaky jsou už vyrobené, jsou pro nás homologované a nikdo nám (ČR) je nevezme ... jinam.
Když to vyjde ... všichni (všechny strany) jsou spokojení.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.