Jihlava — Do provozovny CZ LOKO v Jihlavě jsem se vypravil, abych nahlédl pod pokličku zdejšího výrobce železniční techniky a pro čtenáře ŽelPage zjistil co se chystá a jaké stroje od výrobce z Vysočiny budeme moci spatřit na kolejích. Pana Brancuzského, který se mi měl věnovat, jsem zastihl zrovna při natáčení motivačního filmu pro žáky základních škol, který má popularizovat technické obory. Jak jsem se dozvěděl, CZ LOKO již nějaký čas spolupracuje se středními odbornými školami a umožňuje studentům vykonávat praxi v jihlavské i českotřebovské provozovně. Podle slov pana Brancuzského "80 % nových zaměstnanců prošlo ve firmě odbornou praxí", což je pro firmu velkou výhodou jelikož zaměstnanci jsou již zaučeni a nastupují do známého prostředí. Ale nezůstali jsme jen u vzdělání a teorie, navštívili jsme výrobní a montážní haly. Co všechno bylo k vidění a co je vlastně nového?
K vidění byl druhý kus MVTV 2.2 pro SŽDC, který prochází v CZ LOKO zásadní modernizací. Kromě
na první pohled nejpatrnější změny, designu, na kterém se podepsala typická ruka CZ LOKO, byl vůz osazen novým ekologickým spalovacím motorem, nový je také sběrač, který slouží k měření výšky a klikatosti trolejového vedení. Nově je instalována i výsuvná a otočná pracovní plošina. Uvnitř vozu se nachází skladovací prostory a pracovní stoly. Nové jsou také kabiny na prodloužených čelech a řídicí pulty. Patrné je také odstranění bočních oken uprostřed vozu, stávající byla vyměněna a čelní okno je nově jen jedno. První stoj se již testoval na zkušebním okruhu ve Velimi. První schválený MVTV 2.2 by měla SŽDC obdržet ještě na podzim, zbylé pak přibližně na začátku roku 2013.
Novinkou, ze které byl v Jihlavě zatím vidět jen spodní díl rámu, je prototypová dvounápravová dieselelektrická asynchronní posunovací lokomotiva na široký rozchod, která je určena pro železnice v zemích bývalého Sovětského Svazu. CZ LOKO má již s východním trhem zkušenosti - lokomotivy dodala například do budapešťského dopravního podniku, na Ukrajinu, do Běloruska, nebo Ruska. Také nový stroj řady 744.001 se na berlínském veletrhu InnoTrans setkal s úspěchem. Nejvýznamnější návštěvou byli viceprezidenti Ruské železnice, nebo představitelé železnic z Litvy, Lotyšska, Běloruska a dalších zemí. Stále také probíhá výroba a modernizace MUV 74, které od května slouží kromě SŽDC také v pražském metru v rámci zkušebního provozu pod označením MUV 74M, který Vám detailně představíme příště.
Nové je i nenápadné zařízení – obrysnice, kterou tvoří rám s otočnými rameny, která kontrolují, zda se tvar lokomotivy shoduje s mezinárodní normou a vnější rozměry lokomotivy nijak nezasahují do průjezdového profilu. CZ LOKO doposud využívala obrysnici v Kolíně, nyní má ale svou vlastní.
Zdroj: CZ LOKO


http://www.vlacky.cz/masinky-a-vagony-katskup5.php
jen tak dál!
http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/cz-loko-doda-do-beloruska-20-lokomotiv-za-pul-miliardy-927318
Nezbývá než CZ Loku pogratulovat... ;o)
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
