..: Pantery již v provozu s cestujícími :..

RegioPanter 441.009 při prezentační jízdě ve stanici Řečany nad Labem, foto: Matouš Danielka Pardubice/Hradec Králové — Vůbec první cestující měli možnost vyzkoušet novou elektrickou jednotku Škoda 7Ev pojmenovanou Českými drahami jako RegioPanter. Vozidlo bylo nasazeno ve středu 26. září na spoji Os 6213 z Jaroměře s pravidelným odjezdem v 11.01 do Pardubic. Jednotka nahradila klasickou soupravu v řazení zpravidla 163 + 3x Bdmtee. Překvapeným cestujícím premiérového spoje s novou jednotkou bylo navíc nabídnuto občerstvení, které v hojném počtu zbylo po předcházející prezentaci s medii, a tak si cestující s menší nadsázkou mohli připadat jako v jiném světě. Snad jen dosud nespuštěná palubní wi-fi síť, která je proklamována piktogramy, ubírala spoji punc „dokonalosti“.

Proslovy při slavnostním předání jednotek 441.008 a 009 do běžného provozu, foto: Matouš Danielka Právě ve středu 26. září dopoledne proběhlo slavnostní předání do pravidelného provozu dvou elektrických třívozových jednotek RegioPanter 441.008 a 009 určených pro meziregionální dopravu na trati Pardubice - Hradec Králové - Jaroměř. Celkem bude pro tuto trasu dodáno 5 jednotek za cenu 680 milionů korun s 40% podílem financování z ROP Severovýchod. Jedna bude vždy sloužit jako záložní a čtyři budou zajišťovat dopravu všech osobních a spěšných vlaků na zmíněné trati, vyjma spěšných motorových vlaků z/do Trutnova. Z úseku mezi Hradcem králové a Pardubicemi tedy postupně zmizí všechny spoje vedené lokomotivou taženou soupravou a jednotky přinesou především zvýšení kultury cestování, zrychlení obratu souprav - odstranění přepřahů, zvýšení dynamiky jízdy a v neposlední řadě také finanční úspory především za elektrickou energii - rekuperace elektrické energie. Od nového jízdního řádu dojde ke zkrácení dob mezi obraty souprav. Z toho důvodu budou před dodáním všech pěti jednotek na spojích s klasickou soupravou řazeny soupravy s řídícími vozy Bfhpvee295 „sysel“. Na příští rok je v plánu opatřit všech 5 jednotek polepy s regionálními motivy, tak jako dostaly letos nový nevšední kabát dvě jednotky regionova v Pardubickém kraji, které si získali oblibu především u dětí.

Displaye s provozními informacemi na stanovišti strojvedoucího jednotky 441.009, foto: Matouš DanielkaPiktogramy včetně piktogramu wi-fi sítě, foto: Matouš DanielkaJednotky při slavnostním předání do provozu v Pardubicích, foto: Matouš DanielkaNové jednotky pózují na hlavním nádraží v Hradci Králové, foto: Matouš DanielkaRegioPanter odjíždí z Hradce Králové do Jaroměře, zpět se vrátí již s prvními běžnými cestujícími, foto: Matouš Danielka

RegioPantery v dalších krajích

RegioPanter 650.001 během prezentace ve Zlivi, foto: Martin Jarath V pondělí 1. října byla předána jednotka RegioPanter v Českých Budějovicích; po protokolární jízdě do Borovan svezla své první pravidelné cestující i další zájemce o svezení nejprve do Zlivi, zpět do Budějovic a pak se vydala ještě jednou do Borovan. Avizována byla ještě jedna cesta do Zlivi a zpět, avšak ta se již k nelibosti cestujících čekajících na nástupišti i ve vozidle nekonala. Pravidelně začne cestující vozit během října. Jednotky mají být od nového jízdního řádu nasazovány na trasách České Budějovice – České Velenice a České Budějovice – Strakonice, výhledově je slibováno propojení těchto ramen, případně zavedení vložených spojů do Borovan a Zlivi. Celkem budou pro tyto linky dodány čtyři dvouvozové jednotky za cenu 452 milionů korun s 35% podílem dotací z ROP Jihozápad. Do listopadu 2013 by měly být v provozu všechny 4 soupravy.

RegioPanter 650.001 při prezentační jízdě v Borovanech, foto: Martin Jarath Následující den, v úterý 2. října byla jednotka RegioPanter pokřtěna také v Chomutově spolu s motorovou jednotkou RegioShark. Celkem je objednáno 7 jednotek RegioPanter pro linky Děčín – Ústí nad Labem – Kadaň a Litvínov – Teplice – Ústí nad Labem v hodnotě 952 milionů korun s podílem financování z ROP až 40 %. První jednotka byla nasazena do provozu s cestujícími hned následující den, 3. října.

Poslední 3 kusy z panteřího stáda, čítající celkem 19 kusů jednotek za téměř 2,5 miliardy korun objednaných Českými drahami, budou předány do Olomouce, kde dojde k jejich nasazení na lince Nezamyslice - Prostějov - Olomouc a Zábřeh na Moravě - Šumperk.

Zdroj: České dráhy


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 5.10.2012 (16:25)
Související zprávyopen/close

  1 ... 3 4 5 6 7 ... 11      Zpráv na stránku:   
08.10.2012 (11:42)  
Pokud bude nových EMU přibývat, začnou nám časem přebývat "nepotřebné" Honeckery. Tzn. vozy velmi pevné skříně z roku 1991 s GP200 a Vmax.160Km/h. bez úprav. Na osobáky jich je škoda.

Rád bych viděl nějaké reko na rychlíkové vozy. Zrušit jedny dvojkřídlé dveře, dispozičně přepracovat interiér a mohly by to být pohodlné a tiché velkoprostory s uspořádáním 2+1. ...například.
08.10.2012 (11:30)  
Jirka Kraťas To se nestane. Vysočina je v tomto směru odpadní kraj republiky. Když od nás odtáhli Bdt, museli vyřazené Bmto "z kopřiv" vyřezat motorovkou, protože mezi nima vyrostly 20cm silné břízy. Pravda, jsou do nich dosazované CZE a s velkou nevolí se měnily dveře za ovládání tlačítkem. Papírově se zde počítá s nasazením na 2028 (ano, je odklepnuta životnost +20let). 242(363)+Bmto+BDs je prezentována jako moderní nízkopodlažní souprava (+kola,vozíčkáři,úschova,...)
08.10.2012 (9:52)  
Honza: Jak už tady mnozí psali, Bdt a 460 jsou dneska atraktivní tak pro šotouše, ne pro běžné cestující. Když jsem dojížděl po trati 171, do roku 2003 tam jezdily i přímé osobáky z Plzně s vozy Bt (BDs a pak i B). Měl jsem je celkem rád, protože ty lavice byly celkem pohodlné a byl tam větší klid než v žabotlamu. Ale normální cestující upřednostňovali ty staré žabotlamy - zaprvé kvůli snazšímu nástupu a zadruhé proto, že když se Bt přeplní (nevím jestli se to v Ústí stává, ale tam se to stávalo pořád), není tam prakticky kde stát, zato v žabotlamu se dá stát celkem v pohodě.

Jinak "až někdy někoho napadne vyměnit sedačky za lavice" - to už je dneska v normálních vlacích mimo. Důvod je jednoduchý, na lavicích se kdekdo může roztahovat a nepouštět (nebo dělat že nepustí) nikoho dalšího k sobě, zato u sedaček je zřejmé, kolik lidí tam má sedět... Ještě jsem nerozuměl tomu, že "Bdt má průhledná okna", co jsi psal někde na začátku diskuse. Vím že je to i otázka údržby, ale okna v Bdt zrovna moc čirá nejsou - zvlášť když je v tom neklimatizovaném voze vedro, takže člověk musí okno stáhnout a pak už je ta dolní polovina neprůhledná zcela (ještě horší špindíry jsem viděl na rychlících z Prahy do Děčína). V Elefantu s průhledností oken problém nemám. Nebo je to myšleno tak, že Elefant je uvnitř přesvětlený a je špatně vidět ven?
08.10.2012 (9:37)  
Honza: Pro mě Bdt jo

Jak říkám, nechme jezdit tyto vozy ještě dlouho a cestující do vlaku ani nepáchne, byť z šotohlediska jsou atraktivnější i pro mě.
08.10.2012 (9:24)  
JOHNZ: no s tou podlahou máte sice pravdu, ale jak už bylo zmíněno, DML má o jeden hnaný podvozek navíc a i tak je o 15t lehčí. Rozdíl cen je taky vyšší, než uvádíte. 137,5M a 121M ve prospěch Desira. Už jsem to tady sice psal, ale určitě je potřeba připomenout o dost vyšší kapacitu DML a výrazně nižší cenu na sedadlo. 434 000 proti 570 000 zase ve prospěch Desira. Ano, počet jednotek hraje roli, koncepce je trochu jiná, ale není už těch horších parametrů přece jenom trochu moc? Opravdu by mě moc zajímalo, proč ta evropská velkoměsta jako Hradec, Parbubice nebo ČB potřebují dveře větší, než v Praze :-)
registrovaný uživatel Honza  mail  
08.10.2012 (2:18)  
Josef Petrák: Pro mě Bdt jo, Bdmtee ne!
Lépe řečeno panťák 460, protože ten má (respektive nemá) oproti Bdt tu tmavou přepážku, ale světlou a částečně prosklenou (vložené vozy) a nemá takové hliníkové police nad každou lavicí, ale podélně po stranách, což je hezčí a přehlednější.
08.10.2012 (1:39)  
Honza: Bdt ani Bdtmee není pro cestujícího vzor pohodlí a atraktivního vzhledu vozidla. :-)
registrovaný uživatel Honza  mail  
08.10.2012 (0:14)  
Josef Petrák: Nesmíte to brát tak vážně, samozřejmě že mnou navrhovanou rekonstrukci nikdo dělat nebude, spíš to byla má představa, jak bych si jí přál. Jinak unifikace interiéru mi přijde ještě mnohem větší blbost než unifikace nátěru. Když bude každý vlak stejný, nikdo si nenajde takový vlak, který by se mu líbil víc nebo míň (např někomu se líbí interiér Bdmtee, někdo ho nesnáší, někomu Bdt a naopak). A stejný typ sedaček se do nekonečna stejně vyrábět nebude a jednou až budou dnešní vozidla stará a začnou nastupovat nová, budou stejné odlišnosti v rámci jedné třídy, jako jsou dnes. Lidi budou po nějakém pokroku toužit neustále, to jsme se mohli zastavit rovnou na úrovni těch Bdt (nic by tomu nebránilo) a stejně je vyrábět dalších 50 let (pouze s přihlédnutím na zvětšování člověka tomu přizpůsobit rozměry), jenže lidi chtějí pořád něco jiného a až budou současní panťáci jezdit 30 let, budou je považovat za stejné šroty, jako dnes Bdt.....
07.10.2012 (23:07)  
Honza:
Neříkám, že jezdit autem je lepší než autobusem, jen více chápu důvody proč cestovat autem než proč jezdit autobusem někam, kam může i vlak. Lidé, kteří mají auto a jsou zvyklí všude jezdit prostě svoji folosofii nezmění, nenapadne je možnost přesednout na hromadný dopravní prostředek, proto auta nepovažuji za přímou konkurenci vlaku a řadím je stranou do trošku specifické kategorie. Přecijen jsou lidé, kteří vlastní auto a zároveň jezdí vlakem, ale většinu tvoří lidé jezdící buď pouze autem, nebo pouze vlakem/autobusem (např. auto nemají). V případě, že člověk je (z jakéhokoli důvodu) rozhodnut použít hromadný dopravní prostředek, tehdy vidím největší konkurenci vlaku a autobusu.

Jiří Bajer: Ono dost záleží, kam si v Panterovi sednete. Co jsem vypozoroval z každodenního ježdění tento týden - je totiž pár "rezonačních zón" zejména nad trakčními motory, kde je celkově elektrovýzbroj a hnací ústrojí slyšet, ale když si poposednete kamkoli mimo hnací podvozek, slyšet není téměř nic. Mě by zvuk trakce ani příliš nevadil, ale čekal jsem o něco nižší slyšitelnost jízdy na výhybkách a jiných hlukově náročnějších místech styku kola s kolejnicí. To však nebude způsobeno špatným odhlučněním skříně, spíše zvuk proudí mezivozovými přechody s "harmonikou", která se nikterak zvlášť odhlučnit nedá. Každopádně v porovnání s čímkoli starším mi přijde výrazně tišší, snad kromě 071 a 971.

Dále jak píše Josef Petrák, myslím že je dobře, že u vozidel probíhá unifikace interieru, nebo chcete-li konkrétněji sedadel, alespoň zde bude určitý standard namísto odlišně komfortních dvojek na různých vozidlech regionálních spojů.
07.10.2012 (22:40)  
Honza: řešit, že má Bdt nějaké specifické prvky designu interiéru a měly by se zachovat je pošetilost. ČD mají schválené, jak chtějí realizovat interiéry všech vozidel a nemají důvod něco řešit atypicky. Je to ten samý důvod, proč v žádném novém a novějším vozidle DB Regio neuvidíte jiné potahy apod. Holt centrální nákupy. :)
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko