Brno — Dnes v 5.39 došlo mezi Adamovem a Brnem k vykolejení jednoho vozu nákladního vlaku. Vůz vykolejil před stanicí Adamov, kde poškodil 4 výhybky. Následně došlo k samovolnému nakolejení vozu, aby před Brnem-Maloměřicemi opět vykolejil a poškodil další část tratě. Příčinou je technická závada na nákladním voze. Poškozená traťová kolej je nesjízdná, předběžná škoda je odhadována na 10 milionů korun, předpokládaná doba opravy se v tuto chvíli pohybuje v řádu týdnů. Situaci komplikuje probíhající výluka na druhé traťové koleji. Momentálně se intenzivně pracuje na předčasném ukončení této výluky, zavedení provozu alespoň po jedné koleji se předpokládá kolem 18. hodiny. Cestující osobních vlaků a rychlíků jsou v postiženém úseku přepravováni autobusy, dálkové vlaky z Prahy přes Brno směr Bratislava a Vídeň jsou vedeny z Kolína odklonem přes Havlíčkův Brod. Stanice Pardubice a Česká Třebová z tohoto důvodu neobsluhují.
Nicméně si opět přiložím své oblíbené "polínko":
A teď si představte, že by už bylo přesunuté brněnské hl.n., oba železniční "koridory" ve městě sloučeny do jednoho a nějaký takový nešťastný vláček by si "lehnul" napříč přes zhlaví toho nového hl.n... Aneb jak je to teď výhodné, když se takové postižené (či opravované) místo dá objet tím druhým "koridorem"...
Na NAD jezdil kmenově DOPAZ, během dopoledne se přidal DPMB (3 zapůjčené kurzy, dva kloubové a jeden sólo), Tourbus, BusLine, Pernica, VYDOS a další dopravci. Vzhledem ke skončené ranní špičce bylo možno též "ukrást" některé autobusy z regionálních linek, zejména z okolí Blanska.
Výluka byla v rámci možností organizována co nejlépe, největším nedostatkem byl jako vždy nedostatek informací přímo u informátorů (Brno hl.n. dva vlakoví revizoři, Adamov informátor SŽDC), kdy nikdo pořádně nevěděl, co kam pojede. Nakonec se jezdilo stylem "přijet/vyhodit lidi/nabrat lidi/ihned odjet", bez ohledu na jízdní řád. Lépe to nešlo. lidí na odvoz bylo opravdu hodně (jeden Os vlak vozí běžně až 400 lidí).
Hlavní výlukové směry byly Brno - Blansko (expres přes Lipůvku) a Brno - Adamov (zastávkový přes Bílovice). Výjimku tvořily kurzy DPMB, které vzhledem ke své maximální rychlosti musely jet též přes Adamov, byť jely do Blanska. Podle slov řidiče měl problém se vyhrabat do stoupání kolem Olomučan :-)
Celý den se pracovalo na obnovení provozu v koleji, která byla vyloučena plánovaně. V 15:30 mohl být konečně obnoven provoz. Osobní vlaky začaly jezdit až o hodinu později, protože bylo potřeba na ně vůbec získat soupravy.
Jiri Kocourek: Zrovna zerave lozisko je podla mna lepsie vidno v noci
Pletl si to babitron. Takovy minidukaz je i tady http://poloha.vlaku.info/vlak/171/ (Kutna Hora, 208 minut)
Sám vidím velmi dobře, ale neodvážil bych se tvrdit, že uvidím potmě u jedoucího vlaku, že mu na jedné ose chybí ložisko i s domečkem.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.