..: Plzeň, Hradec, Morava levněji. ČD rozšiřují promo jízdenky :..

Lokomotiva řady 362 právě přivezla rychlík z Plzně a Chebu, foto: Aleš PetrovskýPraha — Obyvatelé a návštěvníci Plzně a několika moravských měst budou moci od 3. září absolvovat své dálkové cesty vlakem levněji. České dráhy totiž k tomuto termínu rozšiřují nabídku zvýhodněných jízdenek ČD Promo, jež byly dosud určeny pouze pro zákazníky na trasách Praha – Ostravsko/Zlín a Praha – Brno. Na mapu akčních relací tak od září přibudou linky Brno – Zlín, Brno – Prostějov – Olomouc, Brno – Uherské Hradiště, Praha – Hradec Králové a Praha – Plzeň. Akční jízdenky bude možné zakoupit jako jednoduché nebo zpáteční, a to včetně levnější varianty pro držitele zákaznických In-karet. Stejně jako u dosavadních promo-lístků se cena za zpáteční cestu bude rovnat dvojnásobku jednoduché jízdenky pro 2. vozovou třídu. Pro cestující ČD, zejména ty příležitostní, nová cenová akce znamená na některých vytížených trasách zlevnění až v řádu desítek procent. Ze struktury vybraných relací je přitom patrné, že tento krok je zejména v reakci na rostoucí autobusovou konkurenci, která už dnes rychlíky významně ohrožuje jízdní dobou i cenou.

Nové nabídky ČD Promo jsou platné od 3. září 2012 do odvolání při cestě ve 2. vozové třídě všech kategorií vlaků ČD po vyznačené trase. Použití 1. třídy je možné výhradně s časovým doplatkem na In-kartě, přičemž jednorázový doplatek, případně využití vyšší třídy pouze v části trasy, není možné. Nákup jízdenek je možný přes eShop ČD, zákaznickou linku TeleTiket a na určených pokladnách se zařízením UNIPOK. Případné specifické podmínky jsou uvedeny pro každou trasu zvlášť v komplexním přehledu, který vám přinášíme jako první.

ČD PROMO Brno – Zlín

Specifické podmínky
  • Ze stanice Brno hl. n. do stanic Zlín střed nebo Otrokovice
  • Prodej ve stanicích začínajících názvem Brno a ve stanicích Chrlice, Zlín střed a Otrokovice
Platí pro trasy
  • Brno hl. n. – Břeclav – Otrokovice – Zlín střed
  • Brno hl. n. – Bzenec – Moravský Písek – Otrokovice – Zlín střed
  • Brno hl. n. – Kojetín (Kroměříž) Přerov – Hulín – Otrokovice – Zlín střed
ČD Promo obyčejná ČD Promo zákaznická SA běžná SA kreditová
Cestující 15+ 110 Kč 90 Kč 165 Kč 140 Kč
Důchodce 90 Kč - 147 Kč 122 Kč
Žák 15 – 26 80 Kč 65 Kč 123 Kč 110 Kč
Dítě do 15 let 55 Kč 45 Kč 82 Kč 75 Kč
ZTP, ZTP/P 30 Kč 25 Kč 41 Kč 35 Kč

Poznámka: Pro autobusy SA neexistuje přímé spojení, pouze s přestupem v Olomouci

ČD PROMO Brno – Olomouc

Specifické podmínky
  • Ze stanice Brno hl. n. do stanice Olomouc hl. n. přes Prostějov hl. n.
  • Prodej ve stanicích začínajících názvem Olomouc, Brno a v železniční stanici Chrlice
ČD Promo obyčejná ČD Promo zákaznická SA běžná SA kreditová
Cestující 15+ 100 Kč 80 Kč 105 Kč 80 Kč
Důchodce 80 Kč - 105 Kč 80 Kč
Žák 15 – 26 75 Kč 60 Kč 78 Kč 65 Kč
Dítě do 15 let 50 Kč 40 Kč 52 Kč 45 Kč
ZTP, ZTP/P 25 Kč 20 Kč 26 Kč 20 Kč

ČD PROMO Brno – Uherské Hradiště

Specifické podmínky
  • Ze stanice Brno hl. n. do stanic Uherské Hradiště nebo Staré Město u Uherského Hradiště
  • Prodej ve stanicích začínajících názvem Brno a v železničních stanicích Chrlice, Uherské Hradiště a Staré Město u Uherského Hradiště
Platí pro trasy
  • Brno hl. n. – Břeclav – Staré Město u Uherského Hradiště – Uherské Hradiště
  • Brno hl. n. – Veselí nad Moravou – (Kunovice) – Uherské Hradiště – Staré Město u Uherského Hradiště
  • Brno hl. n. – Bzenec – Moravský Písek – Staré Město u Uherského Hradiště – Uherské Hradiště
Kategorie ČD Promo obyčejná ČD Promo zákaznická SA běžná SA kreditová
Cestující 15+ 90 Kč 75 Kč 125 Kč 105 Kč
Důchodce 75 Kč - 125 Kč 105 Kč
Žák 15 – 26 65 Kč 60 Kč 90 Kč 80 Kč
Dítě do 15 let 45 Kč 40 Kč 62 Kč 62 Kč
ZTP, ZTP/P 25 Kč 20 Kč 31 Kč 31 Kč

ČD PROMO Brno – Prostějov

Specifické podmínky
  • Ze stanice Brno hl. n. do stanice Prostějov hl. n. přes Vyškov na Moravě
  • Prodej ve stanicích začínajících názvem Prostějov, Brno a v železniční stanici Chrlice
ČD Promo obyčejná ČD Promo zákaznická
Cestující 15+ 80 Kč 70 Kč
Důchodce 70 Kč -
Žák 15 – 26 60 Kč 55 Kč
Dítě do 15 let 40 Kč 35 Kč
ZTP, ZTP/P 20 Kč 20 Kč

Neexistuje spojení autobusy SA.

ČD PROMO Praha - Hradec Králové

Specifické podmínky
  • Ze stanice Praha hl. n. nebo Praha-Vysočany do stanice Hradec Králové hl. n. přes Poděbrady
  • Prodej ve stanicích začínajících názvem Praha nebo Hradec Králové
ČD Promo obyčejná ČD Promo zákaznická SA běžná SA kreditová
Cestující 15+ 100 Kč 80 Kč 100 Kč 80 Kč
Důchodce 80 Kč - 100 Kč 80 Kč
Žák 15 – 26 75 Kč 60 Kč 75 Kč 65 Kč
Dítě do 15 let 50 Kč 40 Kč 50 Kč 50 Kč
ZTP, ZTP/P 25 Kč 20 Kč 25 Kč 25 Kč

ČD PROMO Praha - Plzeň

Specifické podmínky
  • Ze stanice Praha hl. n. nebo Praha-Smíchov do stanice Plzeň hl.n.
  • Prodej ve stanicích začínajících názvem Praha nebo Plzeň
ČD Promo obyčejná ČD Promo zákaznická SA běžná SA kreditová
Cestující 15+ 100 Kč 80 Kč 100 Kč 90 Kč
Důchodce 80 Kč - 100 Kč 90 Kč
Žák 15 – 26 75 Kč 60 Kč 70 Kč 65 Kč
Dítě do 15 let 50 Kč 40 Kč 50 Kč 50 Kč
ZTP, ZTP/P 25 Kč 20 Kč 25 Kč 25 Kč

Zdroj: České dráhy, Rezervační systém SA, PTV


Aleš Petrovský | 27.8.2012 (14:44)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 11      Zpráv na stránku:   
30.08.2012 (12:44)  
Ad Olomouc-Brno: autobusová konkurence je tu vcelku hustá, SA přitom jednoznačně vítězí. Až na Veolii - a to jen na území Olomouckého kraje - tu ale nikdo nestojí na každé návsi, rychlíkové zastávky jsou tradičně Prostějov a Vyškov. SA zvítězila především tím, že se jí nerentoval původní postoj v Prostějově a Vyškov už od počátku vypouštěla a přenechávala ho konkurenci, proto teď jede Brno-Olomouc "durch" jako klasickou mezikrajskou trasu.
ČD pokulhávají jak vyřazeným "muzeem na kolejích", tak spoustou křížení (kdo někdy čekal 15-20 min. na volný protisměr na jednokolejné trati v Ivanovicích na Hané nebo ve Vyškově, ten o tom ví své...;). Ale taky netřeba zapomínat na poměrně nové vozební rameno Šumperk-Olomouc-Přerov-Nezamyslice(-Brno), které je sice ještě delší než přes Prostějov, zato s lepší návazností od Ostravy.
Pokud se tedy nepostaví nová VRT Oc-Brno kolem dálnice, případně se těch cca. 70 km do Holubic nezdvoukolejní, tak vlak bude vždy prohrávat...:D
30.08.2012 (10:00)  
a) trzby vzrostou -> dotace (dorovnani ztraty) lze snizit

Zapomněl jste na jeden detail. Takto se choval stát mnoho let po revoluci (prostě dorovnávat ztrátu dotacemi na nulu). Výsledek byl, že nezbývaly peníze na investice do vozového parku.

Myslím, že současný systém, kdy to, co dopravce vybere navíc, může investovat, ba i mít mírný zisk (prý do 3%), je lepší.
registrovaný uživatel M 
30.08.2012 (1:58)  
A jeste jedna prostejovska. Zduraznuju, ze to neni problem vlaku jako takovyho, ale je to zalezitost neskutecnych a naprostych dementu, co v mistnim kraji "koordinuji" dopravu. Z Prostejova do Brna jedou dva vlaky defacto rano. V 6:15 a 7:25. No a presne v 7:25 prijizdi na vlakove nadrazi 12 regionalnich a mistnich autobusu...
I kdyby ten vlak jinak srovnatelny byl (jakoze neni, prootze rychlost, uroven vozidel a zejmena cetnost jsou jasne na strane busu), tak tohle proste porazit nejde.

Mimochodem, trat 331 vubec zaintegrovana neni. V busech pak je nemalo trati, kde i ve spicce jede 3-5 autobusu v 20 minutach a potom pres hodinu nic. Slovo takt je zde sproste slovo. Nemluve o tom, ze misto vecernich autobusu by v klidu mohly jezdit osobni auta.
Proste CD (ale nejen ty) muzou delat co chteji, ale bez systemu to nema sanci.

Tak jsem si postezoval a muzu jit spat:)
registrovaný uživatel M 
30.08.2012 (1:40)  
Karel Kovarik - ano, nizsi jednotkova cena muze znamenat vetsi trzbu. Ted uz jde jenom o to, jestli v tomto pripade probehla nejaka studie (nemyslim nejaka hypersuper alespon od PWC za X mega, stacila by nejaka interni), ktera by tuhle domnenku potvrdila. A pokud se hypoteza v praxi potvrdi (jasne, vzdy se da rict, ze nebyt slevy, tak by propad v trzbach byl ve sledovanem obdobi jeste vetsi a protoze paralelni vesmir nemame k dispozici, tak to vyvratit nepujde), tak je na miste zaprve otazka, proc k tomu sahli az ted a zadruhe, jestli neni konecne na miste zrusit prehistoricky zpusob vypoctu jizdneho.

No a jeste poznamka "pozor na sva slova" - pokud bude znamenat, ze navzdory sleve prijem vzroste (a Jugy "nebude" mit pravdu), tak se tim snizi ztrata a tim padem se dotuje prilis a Jugy nakonec tu pravdu mit bude:-) Nebo je nekde v uvaze chybka? Myslim, ze ne...
a) trzby vzrostou -> dotace (dorovnani ztraty) lze snizit
b) trzby klesnou -> majstrstyk:)
c) trzby se nezmeni -> zbytecna akce, kterou s sebou nese naklady (treba na zaskoleni)
Ovsem ano, u vsech tri variant se da rict, ze tam byla kombinace vlivu a da se to vzdy interpretovat v podstate jakkoliv (protoze nemame tu moznost srovnani s tim druhym vesmirem:)
registrovaný uživatel M 
30.08.2012 (1:26)  
lucky24 - napsat, ze Prostejov-Brno je jedno, jestli vlakem nebo autobusem muze napsat jedine nekdo, kdo bydli tak daleko, ze mu pri pohledu na mapu tahle dve mesta splyvaji.

Ale jasne, v autobuse se priplaci, kdyz se budu chtit stehovat. A cestujici s obrimi zavazadly, to je typicky cestujici na trase Prostejov-Brno. Vice objemovych zavazadel jezdi uz jenom na eSkach kolem Prahy...

Jinak souhlas s Jirim Kocurkem - mozna neni nutne za uplne vsim hledat SA. Vlak na tehle moravskych trasach nezlevnil kvuli SA, ale casto kvuli tomu, ze docela dost nekonkurenceschopny proti jakymkoliv busum a vetsina tech busu (mozna na orzdil od jinych tras) zluta neni
29.08.2012 (20:56)  
Frantisek: Konkrétně na trase Liberec - Praha nevidím jinou volbu než dálkový autobus kteréhokoliv dopravce. Uvážím-li jízdní dobu a náklady na cestu (včetně MHD v Praze), je to jasná volba. Bohužel pro železnici... :(
29.08.2012 (18:27)  
"Chce to prostě hledat a hledat." A to je právě ten kámen úrazu. Proč tedy, když je sleva nějaká pro každého, se na to nevykašlou a nevymyslí prosté jízdné přijatelné pro všechny? Chápu, že náklady se mohou lišit, že chtějí mít peníze raději dříve, jistotu, že vlakem někdo pojede atd., jenže pokud má být na prvním místě cestující, nelze s ním takhle vy... zacházet. Nemusíme přece od těch Němců kopírovat všechno. A ještě tam doplňovat své zhůvěřilosti.

Tuhle jsem ze zvyku koupil Liberec - Praha-Čakovice, nově přes internet. Teprve potom jsem zjistil, že PID mě staví do nevýhody, Liberec - Praha hl. n. byla levnější, a to i tehdy, když jsem na ni nemohl uplatnit IN 25 (jakožto na druhý Sporotiket téhož dne po jiné trase). Marně jsem hledal, jaký je storno poplatek. I rozhodl jsem se to zkusit, vyplnil jsem jako důvod storna nesprávné vyplnění jízdenky. Pak jsem čirou náhodou někde mezi tiskovými zprávami zjistil výši poplatku. Pochopitelně jsem tedy ještě dále prodělal. Příště už jsem místo zdlouhavé večerní cesty posledním zastávkovým vlakem jel o hodinu dříve žlutým autobusem (od DPMLJ mě odradila nutnost přemístění se od nádraží do centra a komplikovanější rezervace), který má storno do 30 minut před odjezdem zdarma a jízdné (včetně hypotetické platby za 30 minut v pražské MHD) vyjde pořád levněji než obyčejný SporoTiket...
29.08.2012 (12:19)  
Nechic: Budu trochu OT: Po vyhledání spojení na portálu DB mne vždy vypadne několik cen pro různé druhy jízdného - normální jízdné a Sparangebot (ta je samozřejmě levnější, ale je vázána na konkrétní spojení), případně pro majitele BahnCard vyskočí třeba údaj o ceně jízdenky v 1. třídě místo ve druhé atp. Vždy po kliknutí na cenu se zobrazuje údaj o tom, co je to vlastně za slevu a nabízí to odkazy na příslušnou stránku DB pro toho, kdo se chce o slevě dovědět více. Pro stejnou cestu z A do B existuje třeba několik spojení, které bývají časově téměř totožné - rozdíly jsou v přestupních místech, druzích vlaků a od toho se odvíjející cenou jízdenky. Každopádně musím souhlasit - chce to prostě hledat a hledat.
registrovaný uživatel Nechic  mail  
29.08.2012 (11:13)  
Jiří Bajer: A to je právě ono. "Co na mě vypadne" je styl, který nechci aby tu nastal. Někteří si třeba otevřou tabulku, podívají se na celý výčet, porovnají relace a vyberou kam nebo kdy se jim vyplatí jet nebo které nabídky a relace výhodně zkombinovat. Kompletní přehled tarifních podmínek a postupů výpočtu ceny jízdenek považuji za seriózní jednání a ne styl tady máš cenu a spokoj se s ní, jak jsme k ní došli tě zajímat nemusí.
29.08.2012 (10:38)  
Nechic: Možnost zjistit si cenu z tabulky na portálu DB nemám. Já vycházím z toho, co na mne "vypadne" při hledání spojení na konkrétní datum a relaci. Cena se v Německu odvíjí podle druhů vlaků a ujetých km v nich, není stanovena jednotná cena za km a jednorázové příplatky podle druhů vlaku (např. místenka do SC).

Jinak plně souhlasím s turistou - např. SparTicket Europa se musí koupit nejpozději tři dny předem.
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko