Praha — Obyvatelé a návštěvníci Plzně a několika moravských měst budou moci od 3. září absolvovat své dálkové cesty vlakem levněji. České dráhy totiž k tomuto termínu rozšiřují nabídku zvýhodněných jízdenek ČD Promo, jež byly dosud určeny pouze pro zákazníky na trasách Praha – Ostravsko/Zlín a Praha – Brno. Na mapu akčních relací tak od září přibudou linky Brno – Zlín, Brno – Prostějov – Olomouc, Brno – Uherské Hradiště, Praha – Hradec Králové a Praha – Plzeň. Akční jízdenky bude možné zakoupit jako jednoduché nebo zpáteční, a to včetně levnější varianty pro držitele zákaznických In-karet. Stejně jako u dosavadních promo-lístků se cena za zpáteční cestu bude rovnat dvojnásobku jednoduché jízdenky pro 2. vozovou třídu. Pro cestující ČD, zejména ty příležitostní, nová cenová akce znamená na některých vytížených trasách zlevnění až v řádu desítek procent. Ze struktury vybraných relací je přitom patrné, že tento krok je zejména v reakci na rostoucí autobusovou konkurenci, která už dnes rychlíky významně ohrožuje jízdní dobou i cenou.
Nové nabídky ČD Promo jsou platné od 3. září 2012 do odvolání při cestě ve 2. vozové třídě všech kategorií vlaků ČD po vyznačené trase. Použití 1. třídy je možné výhradně s časovým doplatkem na In-kartě, přičemž jednorázový doplatek, případně využití vyšší třídy pouze v části trasy, není možné. Nákup jízdenek je možný přes eShop ČD, zákaznickou linku TeleTiket a na určených pokladnách se zařízením UNIPOK. Případné specifické podmínky jsou uvedeny pro každou trasu zvlášť v komplexním přehledu, který vám přinášíme jako první.
ČD PROMO Brno – Zlín
Specifické podmínky
- Ze stanice Brno hl. n. do stanic Zlín střed nebo Otrokovice
- Prodej ve stanicích začínajících názvem Brno a ve stanicích Chrlice, Zlín střed a Otrokovice
Platí pro trasy
- Brno hl. n. – Břeclav – Otrokovice – Zlín střed
- Brno hl. n. – Bzenec – Moravský Písek – Otrokovice – Zlín střed
- Brno hl. n. – Kojetín (Kroměříž) Přerov – Hulín – Otrokovice – Zlín střed
ČD Promo obyčejná | ČD Promo zákaznická | SA běžná | SA kreditová | |
---|---|---|---|---|
Cestující 15+ | 110 Kč | 90 Kč | 165 Kč | 140 Kč |
Důchodce | 90 Kč | - | 147 Kč | 122 Kč |
Žák 15 – 26 | 80 Kč | 65 Kč | 123 Kč | 110 Kč |
Dítě do 15 let | 55 Kč | 45 Kč | 82 Kč | 75 Kč |
ZTP, ZTP/P | 30 Kč | 25 Kč | 41 Kč | 35 Kč |
Poznámka: Pro autobusy SA neexistuje přímé spojení, pouze s přestupem v Olomouci
ČD PROMO Brno – Olomouc
Specifické podmínky
- Ze stanice Brno hl. n. do stanice Olomouc hl. n. přes Prostějov hl. n.
- Prodej ve stanicích začínajících názvem Olomouc, Brno a v železniční stanici Chrlice
ČD Promo obyčejná | ČD Promo zákaznická | SA běžná | SA kreditová | |
---|---|---|---|---|
Cestující 15+ | 100 Kč | 80 Kč | 105 Kč | 80 Kč |
Důchodce | 80 Kč | - | 105 Kč | 80 Kč |
Žák 15 – 26 | 75 Kč | 60 Kč | 78 Kč | 65 Kč |
Dítě do 15 let | 50 Kč | 40 Kč | 52 Kč | 45 Kč |
ZTP, ZTP/P | 25 Kč | 20 Kč | 26 Kč | 20 Kč |
ČD PROMO Brno – Uherské Hradiště
Specifické podmínky
- Ze stanice Brno hl. n. do stanic Uherské Hradiště nebo Staré Město u Uherského Hradiště
- Prodej ve stanicích začínajících názvem Brno a v železničních stanicích Chrlice, Uherské Hradiště a Staré Město u Uherského Hradiště
Platí pro trasy
- Brno hl. n. – Břeclav – Staré Město u Uherského Hradiště – Uherské Hradiště
- Brno hl. n. – Veselí nad Moravou – (Kunovice) – Uherské Hradiště – Staré Město u Uherského Hradiště
- Brno hl. n. – Bzenec – Moravský Písek – Staré Město u Uherského Hradiště – Uherské Hradiště
Kategorie | ČD Promo obyčejná | ČD Promo zákaznická | SA běžná | SA kreditová |
---|---|---|---|---|
Cestující 15+ | 90 Kč | 75 Kč | 125 Kč | 105 Kč |
Důchodce | 75 Kč | - | 125 Kč | 105 Kč |
Žák 15 – 26 | 65 Kč | 60 Kč | 90 Kč | 80 Kč |
Dítě do 15 let | 45 Kč | 40 Kč | 62 Kč | 62 Kč |
ZTP, ZTP/P | 25 Kč | 20 Kč | 31 Kč | 31 Kč |
ČD PROMO Brno – Prostějov
Specifické podmínky
- Ze stanice Brno hl. n. do stanice Prostějov hl. n. přes Vyškov na Moravě
- Prodej ve stanicích začínajících názvem Prostějov, Brno a v železniční stanici Chrlice
ČD Promo obyčejná | ČD Promo zákaznická | |
---|---|---|
Cestující 15+ | 80 Kč | 70 Kč |
Důchodce | 70 Kč | - |
Žák 15 – 26 | 60 Kč | 55 Kč |
Dítě do 15 let | 40 Kč | 35 Kč |
ZTP, ZTP/P | 20 Kč | 20 Kč |
Neexistuje spojení autobusy SA.
ČD PROMO Praha - Hradec Králové
Specifické podmínky
- Ze stanice Praha hl. n. nebo Praha-Vysočany do stanice Hradec Králové hl. n. přes Poděbrady
- Prodej ve stanicích začínajících názvem Praha nebo Hradec Králové
ČD Promo obyčejná | ČD Promo zákaznická | SA běžná | SA kreditová | |
---|---|---|---|---|
Cestující 15+ | 100 Kč | 80 Kč | 100 Kč | 80 Kč |
Důchodce | 80 Kč | - | 100 Kč | 80 Kč |
Žák 15 – 26 | 75 Kč | 60 Kč | 75 Kč | 65 Kč |
Dítě do 15 let | 50 Kč | 40 Kč | 50 Kč | 50 Kč |
ZTP, ZTP/P | 25 Kč | 20 Kč | 25 Kč | 25 Kč |
ČD PROMO Praha - Plzeň
Specifické podmínky
- Ze stanice Praha hl. n. nebo Praha-Smíchov do stanice Plzeň hl.n.
- Prodej ve stanicích začínajících názvem Praha nebo Plzeň
ČD Promo obyčejná | ČD Promo zákaznická | SA běžná | SA kreditová | |
---|---|---|---|---|
Cestující 15+ | 100 Kč | 80 Kč | 100 Kč | 90 Kč |
Důchodce | 80 Kč | - | 100 Kč | 90 Kč |
Žák 15 – 26 | 75 Kč | 60 Kč | 70 Kč | 65 Kč |
Dítě do 15 let | 50 Kč | 40 Kč | 50 Kč | 50 Kč |
ZTP, ZTP/P | 25 Kč | 20 Kč | 25 Kč | 25 Kč |
Zdroj: České dráhy, Rezervační systém SA, PTV
Mmch, na trase BO-ZL jedou busy různě dlouho dle denní doby (špičky) a konkrétní trasy a počtu zastávek. Jsou linky, které tu trasu jedou 2:00 h (ČSAD VS) i 1:45 h (Housa).
řekněme si na rovinu, pro cestujícího je jedno kudy a přes co jede, důležitá je doba jízdy a cena, nikoliv délka trasy.
otevřete si idos a porovnejte
Brno-Zlín bus cca. 2 h a 10 minut (spoje mezi 6-9.00
vlak 2 h a 8 minut přes Břeclav! a s jedním přestupem!
když jsem poprvé viděl návrh GVD s R Brno-Břeclav-Olomouc, tak jsem se zhrozil (zpohledu na mapu), ale při bližším zkoumání musím uznat, že je to to nejlepší co se z téhle části železnice dá vyždímat
zpět k trase Brno-Zlín co může trochu zlepšit pozici vlaku, je fakt, že v Otrokovicích se může přestoupit i na trolejbus, který defakto vyřazuje přestup a spoj se stává "bez přestupový"
není potřeba hledat hodiny stačí zadat do idosu trasu a máte představu i o ceně, takže určitě se tam kde SA nejezdí nebo jezdí nesmyslně, mohlo se použít cen někoho jiného....
mě se tento žlutý pohle na svět taky moc nelíbí.....
Nebudu hovořit o Moravě, ale o nových relacích v Čechách. Tyto relace nejsou úplný propadák proti autobusům. Pokud vím, tak autobusy z Hradce Králové a Plzně končí na kraji Prahy, protože do centra je pak rychlejší metro. S ním je cena min +24Kč. Takže jízdní doba a cena současné trasy ČD je o málo horší, než bus. Ovšem na těchto trasách jezdí muzejní vozy, pamatující ještě ruské tanky, které zachraňovaly komunismus v Československu. Jako cestující bych uvítal kompenzaci v podobě slevy, neboť varianta v podobě zkrácení jízdní doby bude pro tato města ještě dlouho sci-fi.
Obzvláště silná káva je porovnání s relací Praha – Pardubice, kde jede v průměru 3x za hodinu slušný vlak a to jak s poloviční jízdní dobou, tak solidním komfortem.
Poznámka: Narozdíl od IR mně netrápí, že autor nehledal půl dne všechny busové dopravce, ale vybral jen celostátní nedotovanou firmu, která se svým pohodlím přibližuje výše zmíněným vrakům na kolejích ze šedesátých let. Tím chci naznačit, že bojůvky autobusových dopravců na Moravě nejsou předmětem článku.
První, co mě u těch tabulek napadlo, je: Proboha, proč bych měl jezdit vlakem z Brna do U.H. nebo do Zlína, když tam jedou autobusy i v méně než hodinových intervalech a trasu mají málem téměř poloviční délky ve srovnání s vlakem... A porovnávat ceny s S.A., to je opravdu docela nemravné oblbování veřejnosti. S.A. totiž, aby mohla jezdit levně na těch klíčových linkách (Praha - Brno, Praha - Ostrava apod.), tak je na kratších regionálních tratích extrémně drahá. Přitom absolutní většinu spojů Bo-UH-ZL zajišťují ČSAD, Tourbus a Housa Car, se kterými se do ZL dostanete za +/- 100,- Kč bez jakékoli slevy(!). U S.A. si navíc všechny služby (krom novin, které jin vydavatel dodá zdarma) musíte zaplatit zvlášť... Jezdit s S.A. trasu ZL-Bo, to může opravdu jen blázen nebo zoufalec, kterému vše ostatní ujelo a potřebuje jet ausgerechnet právě teď, kdy jede jen S.A. Tohle selektivně oblbovací srovnání v těch tabulkách mě teda fakt naštvalo. Autor toho porovnání zjevně vychází z oblíbeného předpokladu, že "co zákazník, to vůl"... :-( Mírněji řečeno, místo aby nám posktnul smysluplné porovnání, tak počítá s tím, že většina lidí ten skutečný stav na těch trasách prostě nemůže znát...
A na vlak padit netreba - staci nezacinat nemyslne u SA a jit proste rovnou na (jiny) autobus. Kdo ale chce zmatene prebihat a padit, tak tomu nikdo nebrani:)
Takhle si ideální přepravu mezi sousedními krajskými městy vážně nepředstavuju.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.