..: ETR 1000 pro Itálii představeno :..

ETR 1000, foto: DMMRimini — Italské státní dráhy Trenitalia hodlají do budoucna zvýšit maximální rychlost na nově postavených vysokorychlostních tratích na 360 km/h. V neděli 19. srpna 2012 byla v Rimini představena nová generace vysokorychlostních jednotek ETR 1000. Nové vlaky jsou označovány jako "Frecciarossa" - "Rudý šíp". V počtu 50 kusů je dodá konsorcium firem Bombardier Transportation a AnsaldoBreda; italské státní dráhy za ně zaplatí celkem 1,5 miliardy EUR.

Osmivozové elektrické jednotky jsou odvozeny od konstrukčně podobných souprav Bombardier ZEFIRO 380, které byly oficiálně představeny na veletrhu InnoTrans v roce 2008. 202 metrů dlouhé čtyřsystémové vlaky pojmou celkem 469 cestujících. Jednotky jsou určeny pro provoz nejen v Itálii, ale v celé Evropě. V současnosti již v závodě AnsaldoBreda probíhá výroba prvních komponentů pro "Rudé šípy" tak, aby mohly být po zkouškách nasazeny do provozu s cestujícími od roku 2013. S jejich prvním nasazením se počítá na rameni Řím - Miláno, kde je očekáváno zkrácení jízdní doby na 2 h 20 minut. Od zkrácení jízdních dob si Trenitalia slibuje zvýšení poptávky po cestování; nové vlaky budou totiž na daných vozebních ramenech dosahovat po zvýšení maximální rychlosti kratších jízdních dob než letadla. Od roku 2025 by se nové jednotky měly dále objevovat i na trati do Německa, vedoucí novým brennerským tunelem.

Demonstrační podoba (mock-up) čelního vozu jednotky byla již slavnostně odhalena na festivalu Rimini Meeting-Sommer-Festival. Týž mock-up bude k vidění i na známém berlínském veletrhu InnoTrans, v termínu 18. - 21. září 2012.

Zdroj: DMM online


Jiří Bajer | 11.9.2012 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Itálie


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
13.09.2012 (15:05)  
Jiří Horáček: Oni by měli především šetřit. Už teď nestíhají splácet své dluhy. Oficiální dluh Itálie se pohybuje nad 100% HDP a fiskální deficit. Jejich bondy jsou na maximech! Její extrémní nezaměstnanost jim také nezávidím. Skončí jako Řekové. A ETR pak rozeberou aby za drahé kovy umořily dluhy ;) jen popichuji ;)
registrovaný uživatel bugear 
12.09.2012 (21:27)  
@Jiří Kocurek: A ještě jednu zásadní. Nekupoval to od AnsaldoPrdy.
12.09.2012 (9:12)  
Ad Jiří Horáček:
Jen u nás je to bída a utrpení...
Pokud chcete dodat trochu optimismu, tak se projeďte po Polsku. Měl jsem onehdá tu čest a byl jsem velmi překvapen tím, že rychlík(!) z Krakowa (750 tis. obyvatel) do Katowic (300 tis. obyvatel), což je cca 80 km, jede něco přes 2 hodiny a málo kdy překročí 40 km/h. Mimochodem, z Krakowa do ČR najdete za den pouhá 2 (slovy: dvě) rozumná vlaková spojení - odjezdy v 11:05 a v 22:06. Jo a na IDOS se zde nedá spolehnout! Čímž ovšem neříkám, že by u nás nemohlo být lépe... ;-)
registrovaný uživatel Komín  mail  
11.09.2012 (23:02)  
No, když sem dneska na tom rychlíku Ústí - Kolín potkal jenom tři vozy, nejspíš v rámci toho zkracování souprav (!), tak se bojim, aby příště neposlali šlapací drezínu a to už by sme od těch koní nebyli daleko!! ..:-P
11.09.2012 (21:24)  
Těm italům, může člověk jen závidět,ono i všem dalším vyspělejším kolem... Jen u nás je to bída a utrpení, divim se, že to ještě netahaj koně.....
registrovaný uživatel Luxian  mail  
11.09.2012 (14:23)  
bartik09: Tak jistě, já jen, že někteří lidí si myslí, že v Itálii už skoro všechno zkrachovalo. Tak jsem chtěl ukázat, že tomu tak opravdu není.
11.09.2012 (14:20)  
Jenze ty TGV musel nekdo zaplatit, stejne jako koleje, nadrazi a dalsi infrastrukturu pro ne. A neni nakonec jejich provoz nejak (primo nebo neprimo) dotovan? Jak to vychazi potom?

Někde jsem četl, že LGV Paris-Lyon se (stejně jako nejstarší úseky VRT v Japonsku) již zaplatila včetně nákladů na výstavbu. Protože už je obojí v provozu dlouho.

Nebo si myslíte, že by na tom Francie byla líp, kdyby kaštani, co dnes sedí v TGV, stále jezdili po dálnici v plechovkách?
registrovaný uživatel M 
11.09.2012 (14:17)  
ythomas - ano, to jiste. Kolega chtel jen naznacit, ze ten zisk je primo umerny tomu, co vsechno budeme chtit dat do nakladu a jake bude politicke zadani vysledku:)
registrovaný uživatel M 
11.09.2012 (14:15)  
bartik - copak Slovaci - my jim na tyhle krasny vlacky budeme prispivat take, euro, neeuro. Ne ze bych chtel vylozene hrat na tridni demagogii, ale ceskej a slovenskej zeleznicar bude prispivat italskymu zeleznicarovi na jeho asi o neco vyssi plat a ceskej cestujici bude pripivat tomu italskemu, aby si to ficel 360 kmh
11.09.2012 (14:14)  
Ad Jirka Bajer:
Na to, že teprve teď oficiálně představili model, si docela věří :)
No právě! To v Plzni si taky věřili...a jak se to táhne...

Ad bartik09:
Jenze ty TGV musel nekdo zaplatit...
To je samozřejmě pravda, ale tentýž "někdo" platí i výstavbu silnic, dálnic apod. Mimochodem onen zmíněný člověk od Alstomu vzpomínal i na 70. léta, kdy byl projekt TGV připravován. Z dnešního pohledu zní neskutečně, že tenkrát údajně neexistoval pro tento projekt (a nejen pro tento, bo přebytkové státní rozpočty) finanční strop, tedy "balík", který by nebylo možné přetáhnout...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko