Praha — Jednotky řady 680 Pendolino, jejichž první exemplář dorazil do České republiky před téměř 10 lety, jsou ze tří čtvrtin splaceny. První termín nákupu se datuje do poloviny devadesátých let. Tento záměr navázal na rozhodnutí vlády modernizovat koridory bez větších změn v trasování, kdy by bylo vyšších cestovních rychlostí vlaků dosaženo soupravami s naklápěcí skříní. Pro České dráhy je mělo vyrobit konsorcium vedené libeňskou lokomotivkou ČKD. Předmětem obchodu bylo 10 souprav v úhrnné hodnotě 4,4 miliardy korun. Chod dějin však změnil scénář, a tak se po krachu ČKD, několika letech neshod a za přispění zvyšující se inflace, smrskla objednávka na 7 kusů. Soupravy nakonec vyrobila společnost Alstom Ferroviaria (někdejší Fiat), sídlící v italském Saviglianu.
K pořízení jednotek si ČD vzaly v polovině devadesátých let jednorázový úvěr v celkové výši 111.255.000 eur. Věřitelem se stalo konsorcium bank pod vedením ČSOB (v té době byl kurz Evropské měnové jednotky ECU, předchůdce dnešního eura, zhruba 35 Kč/1 ECU). K 1. lednu 2003, kdy došlo k rozdělení státního podniku České dráhy na samostatnou Správu železniční dopravní cesty a akciovou společnost České dráhy, přešla na ČD, a. s., částka 95 065 000 eur, přičemž v současnosti je z této částky uhrazeno 66.446.000 eur. Zbývající částka bude splacena do 25. listopadu 2014.
Důsledkem zániku konsorcia ČKD a následné dodávky pouhých 7 namísto 10 souprav bylo navýšení jednotkové ceny za soupravu o více než 42 %, což se následně projevilo v hospodářských výsledcích provozu jednotek Pendolino. Ty jsou sice podle výročních zpráv ČD provozovány se ziskem (tedy si svým nasazením vydělají na provoz a údržbu), splátky úvěru však pokryté nejsou. Dodejme, že zatímco daňové odpisy těchto souprav jsou podle zákona 10 let, účetně budou jednotky 680 odepisovány postupně, během celé své životnosti – plány mluví o 30 letech od zahájení provozu (do roku 2035). Přibližně ve třetině této doby dojde k úplnému splacení úvěru, určenému k jejich pořízení.
Zdroj: České dráhy
Zpráv na stránku: |
Čemuž bych rozuměl jako zrychlení o 4 minuty a zároveň přihození 10 min. stavební vaty kvůli Úvalům.
http://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_423
Flirt: 17kW/t, 33% hnaných náprav
Pendolino: 10kW/t, 28% hnaných náprav
7:51 http://www.youtube.com/watch?v=auPMrVMTTBE&feature=g-all-u
Nejezdilo (možná pár nákladů), protože nebylo kudy. Porovnejte hustotu provozu (zvláště osobní dopravy) na 011 tehdy v počátcích stavby koridoru a teď. A hlavní problém tady je, že část traťového úseku bude po určitou dobu jednokolejný.
Děkuji za obsáhlý příspěvek. Reagovat na konkrétní myšlenky by bylo asi přesahovalo téma diskuze.
Shodneme se na tom, že Liberecko potřebuje velmi razantní modernizace železniční infrastruktury a tím např. budoucí oprava zanedbané trati Liberec-Tanvald rozhodně není.
Ale stojím si za tím, že nic jiného než VRT cestu do Liberce nezkrátí. A VRT zde bude docela drahý špás. Překonávaly by se velké řeky, údolí Jizery a stoupalo by se na Ještědský hřbet.
V tuto chvíli bych považoval za realizovatelné třeba zdvojkolejnění a elektrizaci trati Praha-Neratovice-Všetaty a nasazení příměstských jednotek do Mělníka, což lze považovat za docházkovou vzdálenost do zaměstnání apod. A ještě třeba vést rychlíky do Litoměřic..
Možná ještě pokračující optimalizace a elektrizaci trati do Mladé Boleslavi města.
Pokud se o myšlence rychlého spojení Lysá-Milovice-Boleslav uvažuje vážně, tak by logickým krokem bylo opravit předchozí a budoucí stavby do koridorových parametrů. Lysá-Milovice je sice po celém úseku nový svršek s pružným upevněním a elektrika, ale V=60-70 km/h. V Boleslavi je nový most, ale přijezd do stanice je 30-40 km/h. A co nového přinese brzké zkapacitnění trati Boleslav-Nymburk za 1,3 miliard pro zrychlení relace Praha-Liberec ? No asi nic moc.
Přeji příjemné nedělní poledne.
A jak už se tu nejednou řešilo, Pendolina na rameni Praha-Ostrava jsou prostě zbytečná, doufám že v čd zase neudělají nějakou hovadinu a začnou je pomalu přesouvat na jiná ramena (ČB, Plzeň, i to Ústí by mohlo bejt fajn)...
Jako jo, občas tam jak v mrazáku je, v letních dnes je to příjemný, v zimě žádný problémy s topením nejsou, ale právě v těchto horkých dnes by se na klimatizaci melo dát spolehnout. 3x-4x tejdně se tam prostě peču.
Mě se ta cesta do Prahy zaplatila, protože já jsem si v té Praze ty peníze vydělal.Ta Praha to je něco jiného než tady LBC ,JBC. Tady je to samý skrblík ty firmy. A v těch firmách navíc sedí ještě křiváci. Není potřeba to dále rozvádět. Jeden křivák vedle druhého a skrblíci zároveň. Je to pravda. I moraváci v Praze dělají a dělá jich tam dost, ale ty tam už bydlí. Nebo pendlují mezi moravou a Prahou nikoliv každý den, to je jasné.
Budete se možná divit, ale trochu jsem se vyspat musel, maximálně 5 hodin, víc to nikdy v pracovní dny nebylo. Večer jsem byl z Prahy doma v 23:00 ( + cesta pěšky od autobusu).A ráno prvním ranním autobusem do Prahy. Spánek někdy 5 hodin, dost často to 5 hodin vůbec nebylo, byli to i 3 hodiny. Pak jsem to dospal o volném dni. A ano musel jsem své kroky koordinovat s odjezdy autobusů. A autobusy mají značné omezení. Tento spoj jede jen v pátek, tento zase v pondělí, tenhle zase jede jen určité dny ,v určité období, tenhle jede zase jen v pracovní dny. Samé omezení, nekecám. A večer po určité hodině už to z Prahy ale i z JBC nejede, ráno o výkendu z JBC ale i z Prahy to také nejede. Musel jsem jet se s Studentama z LBC a neděle si vždy s někým vyměnit.Protože v neděli se včas ráno dostat do práce bylo nemožné. To by jste se divil, co je omezení ve spojích na směr Jablonec nad Nisou třeba. Na Liberec jsou omezení také. Nebylo to vůbec jednoduché. Fakt vím o čem mluvím. Ano proto jsem kopal za vlak. Protože ty vlakové spoje jsou lépe napsané a je možno se i o výkendu dostat jak do práce ,tak i z práce domů. Proto bych uvítal to rychlé železniční spojení z Liberce do Prahy vlakem. A asi i jiní. Jenže teď už je mě naprosto jasné,že kopu zbytečně, protože není zájem jiných lidí a asi ani nebudou peníze. A trvalo by to nejspíše dlouho,než to bude ,to už budu v důchodu,než by se to rozhoupaloa bylo by to hotový . Jooo Pardubičáci nebo i Ústečáci ty se mají. Nasednou si na vlak a za hodinu jsou v Praze na hlavním nádraží. A vlak jim jezdí často a to jak ráno, tak i večer,tak i o výkendu. A jezdí velmi rychle. To my si o tom tady můžeme tak maximálně nechat ve snu zdát. Docela jím závidím. Takže bych spíše asi měl kopat za lepší spoje autobusů ne? Nebo si pak našetřit na nějakou plechovku. No jo no. P.o.d.ě.l.a.n.ý Liberecký kraj. Co nadělám. Alepoň,že ta příroda je tu v okolí pěkná,když už nic jiného.
Nemohu přesněji sloužit, ale co pamatuju já, lidi si spíš stěžovávali, že je v ešusu jak v mrazáku, ať je venku 20 nebo 35, do vlaku jedině ve svetru. Pak se stane, že jednou klima vypadne a než to četa nahodí, uběhne dvacet minut pekla, které teprv po dalších dvaceti velmi zvolna přejde na mrazák. A než hodinu takovýhle zrůdnosti, to snad skoro radši hodinu busem a pak dvacet minut sezení v metru z ČM do centra ;-)
Na jednu stranu chápu směr, jakým byste rád své pro- a proti-argumenty* pokládal, na druhou stranu musím říct, že forma, jakou to tu realizujete a jak argumenty předkládáte jen způsobuje, že si minimálně já musím myslet, že to neděláte příliš dobře, pokud to budu muset v rámci maximální slušnosti eufemizovat.
Když budu chtít běhat na poslední chvíli, taky můžu dosahovat časů řekněme o deset patnáct minut kratších při nějakých třech přestupech a cestách "přes půl prahy", anebo taky mohu vyrazit o těch deset minut dřív a jít do práce jako člověk, nezpocenej a nenasranej. Musím si vybrat, co je pro mne důležitější.
Určitě mi zase dáte nějaký argument, že vám nic dřívějšího nejelo a že jste musel být v práci přesně v tolik a tolik, a na to prostě už nebude co říct. Když chce někdo jezdit do Prahy až z Liberce, tak prostě musí něco obětovat. Liberec nejsou Úvaly. Buď vyrazím dřív, nebo přijdu pozdějc, nebo zvolím takový způsob dopravy, který mi to umožní.
Teď nehodlám řešit konkrétně LBC-PHA, myslím to obecně, s ohledem na vzdálenost, důležitost přepravího ramene a objem frekvence. Zrovna LBC-PHA podle mne není běžné dojížděcí rameno, aby musel být člověk za hodinu a půl z LBC někde pod Petřínem každý den v 6:30 ráno.
Můj názor je ten, že systém MHD a VHD, ať si to nádražáci malujou jak chtěj, by měl především efektivně fungovat, tzn. žádné zbytečné souběhy, a tam kde úspěšně funguje jeden způsob netlačit silou druhý za cenu nehorázných nákladů. Když se dá LBC jezdit hodinu autobusem, tak než za kolik miliard stavět nějaký fantastický tratě z Milovic do Boleslavi a ještě to elektrifikovat, aby tam mohly jezdit ešusy až pod Ještěd, co takhle raději ty prachy vrazit tam, kde může mít dráha navrch daleko snáz a peníze lze efektivněji využít.
Doba, kdy vlakem jezdila půlka národa je dávno pryč a myslet si, že bude-li spojení Praha-Liberec za hodinu, že najednou všichni přesednou na vlak a celá stavba se zaplatí za dva roky, je v dnešní době poněkud bláhové.
Stalo se někde, že by se dramatickým zlepšením nějaké trasy vlaku (a jízdních časů) zároveň dramaticky zlepšil poměr cestujících jezdících vlakem oproti jiným způsobům dopravy?
* vlakové spojení do centra vs autobus na periferii + mhd do centra
Tak potom ok .Omlouvám se. Promiň.
Asi už mi to leze na mozek ,jdu raději spát.
Pane Chary zklamu vás. Nejsem pražák ,ale v Praze jsem kromě i dojíždění 1,5 roku bydlel. Na ubytovně. Takže metro znám. Já jsem také potom do práce dojížděl do Prahy. A za dvě hodiny čistého času jsem byl už na pracovišti a už jsem pracoval. Jezdil jsem jak z LBC tak z JBC, i o výkendu, kombinoval jsem to tak , jak co jelo. O výkendu ráno autobus moc nejede. O výkendu by sice vlak jel ráno, ale vzhledem k tomu ,že jede šílenou dobu, mě byl naprosto vždy k ničemu. Stejně jako když už večer nejel žádný autobus z Prahy, vlak by ještě jel, ale opět ze stejného důvodu mě byl zase k ničemu. Navíc do vlaku bych se vždy dostal a nikdy by se mě nestalo, že bych nikdy neodjel a nebo někde zůstal trčet nasranej. Ta cesta + cesta po Praze až na pracoviště, trvalo čistý čas skoro 2 hodiny.
Večer jsem jel autobusem domů a ráno zase do práce. Někdy jsem ani pořádně nezabral.Když jsme přijeli autobusem déle, tak jsem v metru bral vždy i schody během,lidi čuměli co je to za ,,šílence´´ abych stihl venku tramvaj. No a pak klus až ke střínce a rychlé převlíkání. Jako na vojně, abych byl včas na pracovišti. To si asi nedokážete představit. Prostě obyčejná honička, ale na čas vypočítaná. Nic víc. Něco se zpozdilo a už byl problém a stres. Stihnu, nebo to nestihnu.Dělej už jeď ,lidi nepleť te se. Takže proto smradlavý, zpocený, hladový a nasraný. Tři dny práce a tři dny nebo dva dny volno. Nekecám. Myslím, že po mém vykladu už to chápete o co gou.
A k tomu nicku, není snad jedno, jaký nick si kdo zvolí?každý má nějaký, nemyslím si že je na místě řešit kdo má co za nick a představovat si za tím zhuleného člověka, držme tuto "konverzaci" na úrovni.
>Chary - Pravda, ale nemyslím si ze to tady pan lbc myslel doslovně. Ale pravda je v tom, že kolikrát vyjdu víc spocený z toho vlaku. Nemám nic proti CityElephant, ale nevíte jestli je ta klimatizace poruchová? zdá se mi, že to někdo naschvál vypíná, zrovna dneska bylo ve vlaku tepleji než venku. A že tím vlakem jezdím každý den, po snad nejporuchovější trati v čr, a rozhodně to není výjimka.
Zatímco z metra za ten samý čas vyběhnu spocený, smradlavý, hladový a n.a.s.r.a.n.ý. To je poněkud rozdíl ne?
Já za týden v metru najezdím několik hodin, ale ještě nikdy jsem z něj nevylezl o nic spocenější, smradlavější a hladovější, než bych vylezl z jiného prostředku veřejné dopravy za stejnou dobu, nebo v konečném důsledku než bych byl za stejnou dobu stání v bufetu a chůze na tramvaj, skoro naopak. Mimochodem, mnohdy i v létě je v metru pěknej průvan, což zrovna k pocení dvakrát nepřispívá, obzvláště pokud člověk dvacet minut nehnutě sedí, nemyslíte? Zřejmě máte nějakou zvláštní alergii na metro. Potom jsou ovšem vaše příspěvky sníženě věrohodné v tomto duchu ;-)
Abyste nenabyl falešného dojmu, nejsem žádným protěžovatelem žádného druhu hromadné dopravy, tím méně busů. Ale snažím se na jednotlivé možnosti nahlížet pokud možno objektivně a "spoceně a smradlavě" z čerňáku skutečně nejezdím, obzvláště když si kor hned na ČM můžu sednout.
To je zase přezdívka, jako kdyby se zaregistroval zhulený člověk. Nemáš jmého a příjmení? Co to je? Přísada do houbiček? To jsou pecky přezdívek zde na Želpage. Brutus. To je úroveň diskuze. Bežte už do pr.d.e.l.e. Chlapy chápu, že dotace máte z EU, platí to EU . Vaše peníze to ale nejsou ani jednoho a ČR by na to neměla. Ale jednou EU také snad jasně řekla, že podporujeme rozvoj železnice. Nikoliv tedy jednu želeniční trať. Nebo 4 železniční směry a pak dlouho dlouho nic a pak kuloví s navijákem a nebo pak VRT. Víte moc dobře jako já, že těch cizinců vlakem za památkami tolik nejezdí, návštěvy jezdí spíše letadlem nebo vlastním autem. Majitelé firem nebo manager vlakem hodiny nejezdí, ale jezdí autem, protože tady nejsme ani ve Francii ani v Německu co do počtu obyvatel, ani co do počtu velkého území. Tak už se na tu VRT jako tady Mrwigles v.y.s.e.r.te.!! Je to blbost na entou, pro ČR je to zbytečné plácání peněz a raději těm lidem zmodernizujte dostatečně železnice mezi většími městy,v okolí větším měst, jako je i Liberec, který to potřebuje jako sůl. A stejně tak Plzeň, Hradec Králové, ale i Kladno atd atd. Ty lidi potřebují jezdit za prací do práce včas, v dostetečně možném počtu, nějaký posraný 1 autobus je mál. A také se tam potřebují dostat rychle a potřebují si vydělat nějaké ty peníze. To je pro ty lidi důležité přednostně. Dá se říci existenčně. Máte místo mozku v hlavě květák, že to snad nechápete? Ty lidi jezdí do práce den do den.I o výkendu. Ráno i večer. Tak už si to k.u.r.v.a tady všichni uvědomte. Už mě fakt s.e.re.t.e. jeden jako druhý. Na ty cizince co sem jezdí jednou za uherský rok vlakem, se dívat na ty památky, je to zbytečný luxus tady stavět VRT. To si postavte v Trainz Railroad Simulátoru nebo v Train Simulátoru. A tam si jezděte, kde chcete, jak dlouho chcete. Tady nejsme v Německu ani ve Francii. Nebuďte tak blbý ,že zadlužíme republiku jako jiné státy EU. Už se sakra proberte z oblak a postavte se na zem. EU není žádná bezedná studna. Ani dědeček hříbeček, co vám dá vše zadara. Ale je to dravec,který co vás nechá i ch.c.í.p.n.o.u.t. a padnout, když bude chtít. Vám to nedochází, že ne? Čím více se zadlužíme, tím více budeme v p.r.d.e.l.i jako ostaní země , které už tam jsou. Vaše peníze to nejsou že? To jste skutečně takoví h.o.v.a.d.a , že na ty lidi úmyslně .s.e.r.e.t.e? A chtete tu stavět VRT? Na co? Stydťe se!! Ta železnice je tu snad pro lidi co tady v ČR žijí ne? Ty cizinci vám sem jezdit hodiny vlakem nebudou, ty poletí v letadle a budou tu za hodinu. Tak o čem se tu bavíme o nějakm debilním VRT co je tu k ničemu?
Budem mít jednu podělanou trať a zbytek nám jako schnije? Už začněte myslet rozumem, ta železnice je tu hlavně pro občany ČR. Ty se chtějí dostat do práce den co den. To zajímá každého tady. Ne nějaká debilní VRT. Nebo si stojíte na vedení? Nechápu!!
Hele pane Českolipáku mě sice těší ,že jsi krajan, nicméně já přímo z Liberce nejsem. A také mám dopravní průmku sice jen průmku, ale mám ji a mám ji už nějaký ten pátek za sebou. Takže šotous, železniční nadšenec s fotoaparátem v ruce fotící, pokud si mě takto představujete, který fotí kde jakou lokomotivu co projede a má z toho orgasmus fakt nejsem. Také nejsem jednoduchej, aby se těmto lidem ale posmíval. Já je naopak chápu. Fotil jsem dříve také a dokonce makro, kolikrát jsem se válel na zemii v bahně, abych měl snímek makra. Akorát že jsem fotil něco jiného. Šotousi jsou také lidi, já je beru, jsou přínosem železničních atrakcí a oslav. Takže vy se jim třeba posmíváte, já je naopak chápu. Bez nich by kolikrát ani nebyli fotografie na železničních webech a byl by tam jen text. A nic bych se nedozvěděl třeba o opravě nádraží ve Staré Pace.Tam kam by kolikát vylezli pro snímek ,třeba na strom ,bych zase já nevylezl,to klidně přiznám. Takový nadšenec jsem nikdy nebyl.
Srovnávat relaci Praha - Liberec s relací Praha - Ústí nL, nebo Plzní či Pardubicemi nelze.
Ale lze, jsem o tom přesvědčem a to také dělám. Vy si uděláte 4 čáry přes ČR a tím to máte vyřešené. A to co tam nezasahuje, to nemá smysl. To je pěkná hovadina. Jako kdyby jiné tratě zde v ČR nebyli. Jenže ty tu jsou a jsou v mizerném stavu a jsou vysloveně pomalé a zastaralé. A pro cestující neatraktivní, nezajímavé, pomalé, prostě jsou naprosto k h.o.v.n.u. Nevyhovující dnešním podnímkám.
Já uvažuji hlavou a já píši o faktech, nikoliv o omalovánce s 4 čarama koridorů.
Takže u mě má šanci každá větší aglomerace co nemá kvalitní železniční spojení. A potřebuje ho. Každá jasné?
Bavíme se o faktech a o číslech.
Vykašlete se na omalovánku. Ber me v úvahu fakta.
V EU se mluvilo jasně, vidím to černé na bílém jako dnes: Že je ve veřejném zájmu podpora železnice před silniční dopravou. Je to proto, protože právě ta silnice je velmi rozšířená, byla velmi podporována a zmodernizována. Takže železnice je právem v současné době diskriminována, zanedbávána. Proto je veřejný záměr ji podporovat, záměr EU. To řekla EU jasně. Takže žádné kecy a podporuje železnici. Protože jinak to byli kecy akorát dobré do záchodu.
Ten Liberecký kraj to není žádná prdel ,vesnice jako je ta Česká Lípa v porovnání s Libercem. I když to může být pěkné město, neviděl jsem ho ,takže to nemohu to posoudit. A neposmívám se městu České lípě to píši upřímně,jen konstatuji, kolik tam je počet obyvat. Jen vím, že okres LBC A JBC má zhruba 200 tisíc obyvat. Okres Jablonec nad Nisou má 78 tisíc. To je fakt ,který mě nevyvrátíte.
Pokud by měl být vlak atraktivnější, tak musí být o něco rychlejší než bus a to si moc představit nedovedu. Jízda pod hodinu je v kategorii lepšího koridoru až VRT. A u hodinových vzdáleností je rozdíl +- 10 minut marginální.
Do spádového Jablonce jezdí dnes bus také tak 1 hodinu
Vy si to představit nedokážete, já si to dokážu představit, já tvrdím, že je to proveditelné a ten vlak že rychlejší bude. Cituji toho studenta co jsem dříve napsal:
vlak:
Liberec hlavní nádraží - Praha hlavní nádraží dosažený čas 01:07 s 2-3 zastávkami. Jsou tam zastávky, všiml jste si? Čas 01:07 vlak je už v centru Prahy. Jsem v centru Prahy opakuji, nikoliv na okraji Prahy. To zdůrazňuji raději znovu. A jsem logicky na nádraží venku na vzduchu třeba, zrovna už si obědnávám jídlo u bistra. Nejsem v díře jako v případě metra, kde nic většinou není až na vyjímky. Tak dále.
A tedˇ napíši autobus Student Agency
Liberec centrum - Praha Černý Most. 01:07-01:10 jak kdy. Jezdil se s ním , takže ten čas znám. To je čas, za který to urazí skutečně. Mám to změřené několikrát. Zastávky nejsou žádné. Nejsou žádné zastávky opakuji. A jsem teprve na okraji Prahy. Všiml jste si toho také, nebo jste si toho zase nevšiml? Jako další chlapy na želpage. Nechápu. Takový chytrý chlapy.
Jsem autobudem jenom na okraji Prahy za stejný čas. Vlakem už bych byl dávno v centru v Praze na hlavním nádraží jasné? A teď mě čeká z Autobusu Student agency ještě počkat na metro + cesta metrem + cesta z metra z díry ze stanice ven na vzduch před stanici. Takže půlhodina a to počítám, že všechno vychází. Z autobusu už do připraveného metra a pak velmi rychle skoro během nahoru z metra ze stanice. Běžím i po schodech metra. Za tu dobu a to vám garantuji už jsem na hlavním nádraží z vlaku u bistra najedený ,a přešel jsem v klidu k tramvaji, kde čekám. V klidu, najedný, nestresovaný. Zatímco z metra za ten samý čas vyběhnu spocený, smradlavý, hladový a n.a.s.r.a.n.ý. To je poněkud rozdíl ne?
A to vám garantuji také, to je holý fakt. Že když nevíte v kolik pojedete z Prahy ,tak si prostě zakoupit místenku nemůžete. Takže jste stresováný, jestli vůbec pojedete v dannou hodinu tím autobusem a nebo také ne. Protože autobusy Student Agency, ale i ČSAD do Jablonce n N jsou často vyprodaný. To vím jistě , protože jsem s nimi jezdil oběma. Jak bylo potřeba. No a v pátek večer ,ale i ve čtvrek večer nemusíte z Prahy odjet vůbec bez místenky. Zatím co tím vlakem i kdyby byl plný, tak si prostě do uličky stoupnu a jedu. Vždy pojedu a nestresuji. I kdybych si měl koupit dráž lístek ve vlaku. Prostě jedu a nezůstal jsem někde čekat jak nějaký trapák. Co čeká na smylování,které stejně nepříjde. Ono totiž čekat v zimě na ranní autobusový spoj spoj je lahůdka. Jasně vy borci co máte auto si zapnete topení a jedete.Ale co ostatní lidi co nemají auto a nebo nemají na to aby sami jezdili auten za svůj beznín do Prahy? Doporučujisi to osobně vyzkoušet. Mrznout jak trupka do rána. Vy víte houby. Mě se to totiž nestalo jenom jednou.
A máme tu další oříšek a to je nádraží v Boleslavi, které je pro svojí excentrickou polohu neatraktivní.
Tady máte zcela pravdu. To uznávám zase já. Jako chlap. Ano je to tak,jak přesně říkáte. Nicméně můj kamarád z Mladé Boleslavy, známe se ze školy, když jsem se ho ptal, zdali je to pro něj k hlavní nádraží na vlak daleko z jeho sídliště, mě odpověděl. Mě by tam manželka k nádraží hodila autem a pak bych jel vlakem. To není vůbec žádný problém. Takže někomu to třeba nevadí, někomu to třeba vadí.
Máte pravdu, že Mladoboleslaváci to nádraží zakopali v Mladé Boleslavi městě do země. To byla s prominutím ta největší debilita nějakého úředníka, co za to dostal love do kapsy. Bylo to sice rychlé řešení situace, jak silnici sjednotit bez přejezdu, ale ty plány na 5 koridor, tak se to dříve jmenovalo, teď už to název nemá, se v územním plánu počítat mělo. Nebo to tam dokonce zanesené bylo. Takže měli logicky počítat s rozvojem železniční dopravy a jeho nástupišť. Navíc v plánech byla zanesená i železniční esičko od Nepřevázky k Mladé Boleslavy městu, kde se zbýhalo s tratí 064. Jsou to kazisvěti a oslové, co na to napsat.
Souhlasím, že by se železnice významně na Liberecku modernizovat měla, ale když vidím s jakou "vehemencí" se chystá modernizace potřebnějších tratí jako Praha-Kladno, nebo Plzeň-Bavorsko, tak v to moc nedoufám.
No hurááá kam to zapsat. Konečně jste mě udělal radost. Česká lípa je velmi krásné město a žádná díra to není.:-)Spletl jsem se ,neměl jsem před tím brýle.Omlouvám se.
Praha Kladno zde naprostý souhlas .Kladeňáci by si tu trať zasloužili bez diskuze. Plzeň Bavorsko to vás asi překvapí,to může klidně počkat.
A že by trať s Vmax = 160 km/h významněji nastartovala rozkvět Liberce ? V případě, že by nebyla dálnice a cestovní doba jakkoli by byla 2 hodiny, tak možná...
A teď vás překvapím nejvíce. Nastartovala. Jak už jsem napsal vlakem odvezete více lidí. Ten zájem by tam byl jsem o tom silně přesvědčen.
Jak už jsem také napsal. Můžu jet vlakem vždy a nemusím se stresovat vůbec, jestli pojedu a nebo někde zůstanu trčet až do rána. To je prostě jasná výhra. Jedu a už mě nic zajímat nemusí. Ten vlak jede jak brzo ráno tak i večer. A jede i o výkendu. Opakuji o výkendu. A to je sakra rozdíl, když dojíždíte do práce do Prahy. To je prostě zcela úplně jiný rozměr možností. Kdo nedojížděl do Prahy za prací , tak to nikdy nepochopí. To si musíte začít na vlastní kůži, aby jste pochopil o čem teď píši. Myslíte si také, že půjde cena ropy dolů. Nepůjde výrazně už nikdy. To by o ni jedině nesměl být zájem skoro žádný. A dokonce i vím na jak dlouho dobu je ropy ve světě. Mě ropa přežije, to vím jistě. To nikoliv kvůli věku. Proč jsi ale myslíte, že najednou vláda začíná tlačit na rozvoj jaderných elektráren. A proč v Americe začínají vyrábět hybridy, které zatím nikdo nekupuje?
Jestli se domníváte, že motorové lokmotivy mají růžovou budoucnost, tak vás zklamu.
Optimalizace stávající stopy přes Neratovice by byla bez efektu. Ať s pendolinem nebo bez.
A má význam nacpat tam miliardy a mít stejně jízdní dobu o půl hodiny horší jak osobní auto ?
Kdyby byl opravdu v plánu 5. koridor, tak nebude elektrizace tratě z Lysé do Milovic, tak jak vypadá tj. bez úrovňového křížení hlavní tratí, jednokolejná a s rychlostí do 70 km/h.
Liberecký kraj má cca 500 tisíc obyvatel, podobně jako Pardubický. Navíc Liberec jako takový je jedním z 5 měst v Čr, kde žije více jak 100 000 obyvatel, kam Pardubice ani Ústí nepatří.
To je sice pěkný, ale kdo by cestoval do jiného města v kraji než do Liberce zrovna přes Liberec ?? Do Č. Lípy, Jablonce ...? Kdo cestuje do Pardubic, může přesednout na Chrudim, Hradec. Pardubice sice mají tak o 5-6 tis méně než Liberec, ale Liberec je konečná, Pardubice tranzit jako Ústí (Teplice, Děčín...)
Klidně bych si dovedl představit Pendolino Praha-Ústí-Most- Karlovy Vary. Praha-Liberec moc ne.
> Flexaretista - Tak to máme oba asi jiné informace, naposledy jsem četl že to má být v duchu koridorizace, rozpočet nevím jaký je. A brát v potaz Liberec v tuhle dobu je dle mého nesmysl, koridory se budou dodělávat ještě dobrých 5 - 10 let ( a to jsem optimista :D).
Jinak, neví někdo co tak zdrželo právě trať 171 ? Původní plán měl být rok 2003 pokud si správně pamatuju,potom snad současně se začátkem stavby Praha - Benešov, a teď nikde nic ticho po pěšině.
a edit: pokud vím, tak nejpravděpodobnější plán spojení Liberce a Prahy koridorem stále počítá s tažením tratě přes Milovice kolem Dobrovice na Mladou Boleslav, takže modernizace Praha - Lysá by byla i v zájmu Liberce.
Ale řeší. Praha-Lysá - co se dělá teď, je jen nezbytné minimum, aby tudy šly protáhnout odklony, až se bude kutat do Úval. A kdo zrovna přípravu Běchovice - Úvaly nejvíc protahoval se dá docela snadno dohledat. Praha-Beroun má slušnou šanci na brzkou realizaci, tam bych se toho nebál.
A to se dostáváme k další otázce.. Proč se tohle vůbec řeší? proč se nikde neřeší dodělání koridorů ? Proč se budou teď vydávat peníze na modernizaci Praha - Lysá, když třeba Praha - Beroun je v absolutně zbědovaném stavu ? Úsek Běchovice - Úvaly, Choceň - Ústí ? Proč se neřeší přihloupé české normy a všelijaké blbosti, díky kterým se takovéto stavby odsouvají roky? Kdyby v německu nebo ve francii měli hlupáky jako u nás, nikdy tam žádný rychlovlaky nebudou, stejně jako u nás nikdy nebudou... Říkají že plánují, ale jen proto aby remcalům zavřeli pusu. Reálně bych to viděl pouze v případě, že za těch 20 let budou ty koridory hotové. Nebudou ani za dalších 10, vsadím se o co chcete.
Ač krajan, musím říct, že koridor do Liberce je poněkud drahý špás a šotosen.
Význam by měl jen snad, pokud by se jednalo a daleko ambicióznější projekt a to VRT Bavorsko-Plzeň-Praha-Liberec-Polsko. Ale víme, jak na tom je teď EU a odložení i významnějších projektů v Polsku.
Srovnávat relaci Praha - Liberec s relací Praha - Ústí nL, nebo Plzní či Pardubicemi nelze. Tato města jsou tranzitní a obsluhují větší aglomerace (Ústecko, Pardubicko...), zatímco vyjezdit po hodině Praha - Liberec půjde těžko.
Pokud by měl být vlak atraktivnější, tak musí být o něco rychlejší než bus a to si moc představit nedovedu. Jízda pod hodinu je v kategorii lepšího koridoru až VRT. A u hodinových vzdáleností je rozdíl +- 10 minut marginální.
Do spádového Jablonce jezdí dnes bus také tak 1 hodinu.
A máme tu další oříšek a to je nádraží v Boleslavi, které je pro svojí excentrickou polohu neatraktivní.
Souhlasím, že by se železnice významně na Liberecku modernizovat měla, ale když vidím s jakou "vehemencí" se chystá modernizace potřebnějších tratí jako Praha-Kladno, nebo Plzeň-Bavorsko, tak v to moc nedoufám.
A že by trať s Vmax = 160 km/h významněji nastartovala rozkvět Liberce ? V případě, že by nebyla dálnice a cestovní doba jakkoli by byla 2 hodiny, tak možná...
Pokud se podíváme na časy Liberce má nejhorší a nejvíce rozdílný dosažený čas z těchto měst. Kromě Hradce Králové a Liberce jsou následně všechny tratě modernizovány. A navíc do těchto měst dálnice vede také. A to nejvíce podstatné, že tu dálnice také předtím nebyla, jako nebyla ve směru na Liberec. Takže tyto města jsou si velmi podobné.
Bude to znít jako scifi, ale u těchto měst bych si představoval čas 01:00 centrum centrum.+ nějaké ty minuty možná navíc. To je splněno do Pardubic. A bude to ještě lepší.To je zhruba splněno do Ústí n L, není to splněno do Plzně, do Tábora. Ani do Hradce Králové to splněno není. No a do Liberce je to úplná katastrofa na entou. Liberec je úplně v zadní půlce. Prostě bych si hlídal časy autobusů a podle toho bych koordinoval časy železničních dosažených časů. A ten dosažený čas by nesměl být horší na významějších směrech než autobus.Jinak ta železnice může jít rovnou do kopřiv.
Prostě pokud chci propagovat železnici, nestačí tisknout letáky, nestačí motivovat podřízené, lákejte cestující do vlaku, ale musím také něco udělat s dosaženými časy, aby měl také možnost co nabídnout. Jinak bych musel mít průvodčí samé kozaté ženy určitého věku, aby mě tam ty cestující lezli sami jako mouchny na mucholapku.
Já bych si představoval reklamí kampaň na železnici takhle: Do těchto měst ( jak už bylo řečeno) tě CD dopraví za hodinu. Odpočineš si, můžeš se připojit na internet. K dispozici jsou čisté a pohodlé vozy. Tak pojeď s námi a přesvědčíš se sám. CD. Váš výběr našich služeb pro vás.
A zjednodušil bych ještě nabídku jízdenek ,aby to cestujícího zbytenčně nezdržovalo, než jak je to nezbytně nutné. A ne že je 200 možných nabídek a akorát má z toho jeden cestující hlavu jako meloun a druhý cestující za ním už fialový ,protože ten první cestující si nemůže vybrat z nabídky.
Prostě jednoduchost v nabídce a hotovo. Ať to lítá. A ať jsou cestující u odbavení spokojeni.
Já auto nemám a patřím mezi tyto lidi také, protože bych také na to neměl. A než řidit auto, raději bych se v klidu svezl vlakem a odpočinul si.
Já jsem o tom velmi přesvědčen.
Ty fakta, že tam ten potenciál na směru LBC Praha je, je více než dost. Ale chce to modernizovanou trať, podle podobného vzoru dle studenta ČVUT Pardubice, to se dá dohledat google co tam je, traťová rychlost do 160 km h, čas LBC Praha 01:05-01:010 centrum centrum. Tento čas autobusy nikdy nezvládnou. A proto jezdí jen na Černý most, protože jsou silnice v Praze zasekané. Ten vlak to udělá pokaždé. A ještě při podstatně více lidech. Podle mě by to i přitáhlo soukromé dorpavce na tuto trať, protože každý blb si spočítá jasně 01:07 centrum - centrum, vlak do kterého se nacpu a dál už nemusím řešit vůbec nic. A to se počítá.
A přesně tohle ty lidi potřebují a nikoliv slyšet věčně spoj je vyprodán jako u autobusů Student Agency. A další spoj je také vyprodán. Věřte, že i mě to kolikrát velmi naštvalo, hlavně když spěcháte a nebo dokonce dojíždíte do Prahy za prací. Že se pak skoro vůbec nevyspíte není potřeba k tomu ani dodávat.
Navíc ten student ČVUT spočítal, že ten vlak to zvládne s 2-3 zastávkami. Ten autobus nestojí nikde.
Také se zmínil a já s tím naprosto souhlasím , že i železniční zastávka Praha rajská zahrada by nebyla od věci zde zastavovat. Naprostý souhlas. Pokud se podíváme do mapy, je to místo poblíž metra B hned za Černým mostem. Takže ten vlak by nabral i lidi nejen třeba z centra Prahy. Nebo naopak by nezastavoval jen v centru Prahy.
také
1) v té době, kdy jsem jezdil na střední dopravní školu do Nymburka vlak od LBC a vlak z Turnova jel ve složení 2* 853 + 4 až 5* 053 narvaný k prasknutí. Jinak byl vždy byl plný, tak si spočítejte kolik lidí tam bylo.
2) dnes jezdí LBC Hradec Králové 1*843 + 2 043 + ve vybrané dny zesílené spoje +1*043 a 1*843 také plné.
Vzhledem k tomu, že ty traťe 030 a 070 jsou pomalé a 100 let se zde prakticky nezměnila traťová rychlost a poloha traťového tělesa je stále také stejná viz LBC Hodkovice max 70 km h a Hodkovice Turnov max 80 km h místy a souběžně vede tady dálnice, je z mého pohledu velmi velký potenciál cestujících. Protože ruku na srdce já bych očekával prostě potenciál k nule spíše prázdné vlaky.
3)Jak už jsem zmínil autobusy Student Agency jsou často vyprodané. A někdy i dva spoje za sebou.
4) Rychlé železniční spojení by nastartovalo rozkvět Libereckého kraje.
Ty vlaky musí dostat možnost to dokázat, ale k tomu potřebují tu zmíňenou modernizovanou trať v převážně současné stopě. Ty soukromíky to nakopne a na tento směr přilezou. Protože ten čas zaujme i takového ,,,blbce ´´ jako je Jančura, který si ten čas rychle spočítá i společně s kapacitu vlaku. Ta trať by vedla jak už bylo zmíněno PH-Lysá-Milovice, Mladá Boleslav, Turnov, Liberec. A to nejspíše proto, protože Praha Lysá bude na max do 140 km h v dohledné době. A já bych si právě naklápěcí jednotku tady dokázal představit. Ta trať by se měla zadrátovat, ropa věčně nebude,to už je známý fakt. My se ale obávat nemusíme, pokud budeme investovat do Jaderné technologie. To považuji za nutnost dostavbu Temelína i Dukovan.
I když mám střední průmyslovku elektro dopravní ,jsem přesvědčen o potencionálu tohoto směru z důvodu takového, protože jsou zde jasná fakta, která nelze vyvrátit. Nikoliv z důvodu, že bych bezmyšlenkovitě prosazoval železnici na úkor silniční dopravy. To nikoliv.
Jinak když už řešíte nákup dalších jednotek (už jsem to tu psal), nebyl by výhodnější nákup jednotek ICE-T ? Rovnou by se mohlo jezdit do Německa i Rakouska. Myslím že zájem by byl větší než o Pendolína, tudíž by mohla bejt větší ziskovost a tím dřív by se to zaplatilo. Mě to nereálné nepřijde, pokud by se změnilo vedení čd... (jestli už tenhle nápad nedostal Jančura, myslím že by čd vytřel zrak na dlouhou dobu :D )
Já vím o diplomce, kde student navrhl trakční pohon s účinností 102%. Takže stačí všechny lokomotivy předělat podle jeho návrhu a je po problémech s energií.
Pro dosažení spojení do Liberce za 1 hodinu musíte postavit novou trať bez závleku do Turnova, na té stávající to i po všech modernizacích půjde jen na tom papíře.
A pokud tam chcete posílat to pendolíno, tak taky musíte spočítat, jestli ho naplníte. Dnes tam jezdí autobus s cca 60 místy co hodinu a je "akorát" (neřešme špičky). Za jakou dobu naplníte pendolíno s 350 místy?
To budete jezdit jednou za 5 hodin, budete vozit vzduch anebo zavedete všeobecnou železniční povinnost?
To je vlastně zajímavá otázka! Odpadá německé frfňání na omezenou kapacitu, nedostatky v interiéru by se mohly od stolu škrtnout přeřazením do kategorie "mezinárodní IC". Otázka je, jestli mají dost razítek pro Říši* (nebo jak by bylo drahé ta chybějící doplnit) a jestli se za Drážďanama rozumně vejdou na koleje. Snad i bez dotací a s omezenou kapacitou a sníženou cenou (na německé poměry) by se to nakonec mohlo rentovat...?
Ujetej: A co takhle za pakatel koupit tech 20 CisAlpin
Stejně můžete říct a co takhle za pakatel koupit Velaro D? Jasně, bylo by to bylo super, kdyby ale někdo za pakatel prodával, že? Navíc jako z udělání na náš proud a zabezpečení...
___________________________
Sorry, ale ohledně udělování železničních razítek se Germánie dá těžko nazvat jinak.
Jo? To je dobře, to jsem nevěděl. Ale je to jen nějakých 14 km ze 169... A sklony tam mají být jaké?
Úsek Ševětín - Nemanice měl také tyto ambice, ale tam je realizace spíše ve hvězdách.
Obávám se, že tyhle tunely budou i na 160 km/h drahé tak příšerně, že skoro nerealizovatelně.
No, rozhodně tam bude rychlejší než Taurus s Béčkama na "EC". Rozdíl v rychlostech tipuju snad i víc než 15 km/h jen na rozdíl mezi "neklopením" a "neklopením" na rozdílné kvalitě podvozku, na české i moravské rovince ovšem rozdíl 60 km/h. :-))
tak jsem si to tu všechno přečetl a vidím, že se tu vesměs všichni shodnem. Je to průser..
To je jen vaše představa.
Brojím proti nákupu VC (RailJetů), protože si myslím, stejně jako VY, že Pinďa by měl být využitý.
A prostor pro SVC, kam pendolino už nesmí a pravděpodobně nikdy smět nebude, by ČD měly dobrovolně vyklidit a nabídnout konkurenci tím, že tam budou donekonečna jezdit s pomalýma několikrát sporně zrekonstruovanýma Béčkama...? :-D
Jo, Jirka Panther to "rozsek", jenže pozapomněl, že pod kategorií EC je ještě IC, na kterou je i české pendolino v pohodě, a že by nic nebránilo tomu postavit v pendolinu interiér tak, aby nějaký standard EC splňoval. A kdo ví, až se interiér po 20 letech provozu vyžije, třeba ho někdo opravdu předělá...
klasika 100 pendolino 130
Na tak velký rozdíl pomalu zapomeňme. Připouští se nevyrovnané převýšení 130 mm a jedná se o 150 mm. Také 160 km/h není pro klasiku žádná mez, to až nějakých 190. Takže to možná za čas bude klasika 105-110 a pendolino 130, klasika 165-190 a pendolino 200.
Co se týče ziskovosti, tak by měla pendolina v dohledné době být už splacená a zároveň stateční účetní velkou část jejich ceny odepsali a ten finanční močál promítli do už tak nijak skvělých ale přecijen nadějných výsledků ČD za poslední roky. Takže je dost možné, že se začnou rentovat i účetně včetně odpisů. To by mohlo výhledově nahrávat snům o opuštění té předražené ceny místenky nebo aspoň jakousi možnost nasadit i jinde než na Ostravsko...
Naprostý souhlas s panen Jirkou Pantherem. Konečně člověk co tu diskusi roseknul a má naprostou pravdu.Používají se na obloukových nebo na méně významných tratích, kde se právě tyto oblouky vyskytují často, protože není dostatečný množství peněz, které by trať mohlo upravit a nebo to zcela nedovoluje terén, nebo i umístění měst.
Já osobně Pendolina za křápy nepovažuji. Kdyby ČKD nekrachlo, tak projekt Pendolino by pokračoval dle plánů a neměl by finanční manko jako dnes. A Pendolino by bylo od začátku ziskové. A bylo by jich 10 místo 7. Takhle v závodě leželi nápravy bez ničeho dlouhou dobu, na nic se dalšího nešáhlo, vědělo se o tom, projekt se neuskladil/nepozastavil a následně se hodně prodražil. A nebo se měl tedy zrušit.
Pendolino je obecně projekt, který vnikl v zahraničí a má dlouhou historii, bylo vývojem zpracováno k tomu , aby svou naklápěcí technikou až 30 procet dosáhlo zvýšení dosažené traťové rychlosti v danné úseku.
Pendolino je jako šelma, co musí rychle běhat a pokud se s ní se budeme plazit, bude nevyužitá. Nikdy neukáže co v ní je.
A to se přesně děje roky už v ČR.
1) potencionál náklápění u Pendolina musí být využit. Je nevyužita, protože klasika i Pendolino jede v dosti případech v tom samém úseku oblouku tou samou rychlostí. To je naopak mrhání jeho potencionálem. Takové úseky v ČR jsou.
2) Využití potencionálu u mě osobně je: klasika 70 pendolino 90, klasika 100 pendolino 130, klasika 130 pendolino 160, klasika 160 pendolino 200 km h. To jsou pouze příklady ,nikoliv situace skutečné, aby mě někdo netahal za slovo. Je jasné co jsem tím chtěl říct.
3)Musí být také použito tam, kde jeho čas bude významně zvýhodněn před právě klasikou. Díval jsem se na dosažený čas Leo Expresu. Je velmi podobný s časem Pendolina. A to už je zarážející. To znamená, že Pendolino na této trati stratí dominantní postavení a mělo by se začít uvažovat, kam ho bude vhodnější přesunout do budoucna.
Zatím když tím jezdí lidi ,není to potřeba měnit.
4) Mluvil jsem zde mnohokrát o tratích nekoridorových. Ty by se měli modernizovat,to myslím zcela vážně až se dokončí pátěř koridorových tratí. A ty významnější zadrátovat, protože ropa věčně nebude. Doporučoval bych také trať Liberec Praha. To myslím také vážně. Má potenciál, ten teď nelze prokázat, protože ten potenciál teď vozí Jančura autobusy a něco by se ubralo z dálnice. Stačilo by modernizovat trať dle zprávy od studenta ČVUT Pardubice,možno shlédnout na netu, aby byl dosažený čas byl 01:05 nebo 01:00.P rotože pak vlak bude vždy rychlejší, než ty Jančurovi autobusy. Protože to bude čas dosažený centrum centrum. Nikoliv jako autobusy LBC- Černý most + 25 MIN METRO. Potom i Jančura by se vykašlal na autobusy ve směru na Liberec a jezdil by po železnici ve směru Praha Liberec. O tom jsem silně přesvědčen. Ale nejen tato lokalita, ale i podobné lokality zde v ČR se stejným množstvým v počtu obavatel. Tedy lokality 150 tis obyvatel jen čistě okres měst LBC + JBC. Jinak spádová rychlost má více obyvatel. Právě na tuto trať s rychlostí do 160 km h místy, v převážně současné stopě dle studenta ČVUT a jeho návrhu PH LBC 01:00 - 01:05 bych si dokázal Pendolino představit. Cena pouze jízdenky + cena místenky takže kategorie vlaku EC.
Jinak si Pendolino dokáži představit i mezi Prahou a Plzní a i Chebem pokud bude zájem a dostatečný počet cestujích. Ale i na jiné poloměrově nevýhodné směry.
5) Aby byl využit potenciál Pendolina, měli by se také snažit ty úseky v rámci možností modenizovat tak, aby to mělo smysl. Například klasika 140 km h pendolino 160 km h, oblouk klasika 130 km h pendolino stále 160 km h. Tím má pendolino souvislou rychlost 160 km h. Něco v tom smyslu, aby byl využit potencionál Pendolina. Samozřejmě takhle uvažovat při modernizaci traťové koleje ,kde to směrové poměry umoňují. Snad chápete na co narážím. Na využití dosažené traťové rychlosti.
A nějaké odkazy
tady vidíme názorně, že jezdí i zdvojené, takže Pendolino žádný křáp není
http://www.youtube.com/watch?v=kx41m__WGwc
tohle je u mě úsek traťe zvýhodnující Pendolino před klasikou 95 100 klasika a 125 km h Pendolino. .
http://www.youtube.com/watch?v=zYZ8dZlOCXQ
tady vidíme jak krásně pendolino klopí,to je lahoda ho pozorovat. Je využité vzhledem k poloměru oblouku a takhle bych si to představoval všude i na nekorodirovývh významějších tratích například i Liberec Praha zde v ČR.
http://www.youtube.com/watch?v=xnkbJ-zIsu0&feature=related
a tady je vidět kam se ubírá vzhled budoucnosti pendolina
http://www.youtube.com/watch?v=9YgM0qtzSTk&feature=related
Ty pendolina smysl mají zcela určitě a jen hlupák říká že ne. Já ten hlupák nejsem. Já říkám, že mají smysl. Na časté poloměrové tratě. Tady jsou a budou silnou zbraní ke snížení dosaženého času .
Jsou dvě možnosti. Buď výrazně vložit investiční prostředky do tratě, nebo koupit naklápěcí jednotky.
Jinak naklápěčka je výhradně určena pro tratě, které se nevyplatí předělávat do nové trasy, jen je potřeba eliminovat propady rychlosti (jako měla být třeba Plzeň - Cheb). Taková pětivozová naklápěčka na rychlost 160 a české trakční systémy (A+WR+3B) by byla optimální prakticky na všechny celostátní tratě, které mají po rekonstrukci traťovou rychlost pro klasiku 90-120km/h (tedy pro naklápěčku 120-160) a pro určitou skupinu lidí je už zajímavější než auto. Například České Budějovice - Plzeň - Cheb, nebo Brno - HavloBrod - Praha.
Protože díky naklápění bude vždy vnitřní prostor menší, je to takový lepší autobus a tedy patří do kategorie Sp, nikoliv EC. To ovšem nikomu moc nedochází. Koukněte jaké tratě, či oblasti obsluhují naklápěčky v Německu. Nejsou na žádné hlavní trati.
Jste se zbláznil? 3 lidi v kupé, tzn. v klasice ani ne 40% kapacity, a "slušně obsazeno"???
Jeden z nás má očividně chybné vstupní údaje.
Jsem rad, ze si to dovedete priznat.
Já si myslím, a evidentně nejsem sám, že Martin ty špatné údaje nemá. Kdo je další na řadě?
Tarten: tedy tvary přechodnic
Myslím, že další otázka Ujetýho (po dotazu na Vvýj a Vns) bude "a co je to ta přechodnice?" :-))
Problém Pendolin je v zásadě ten, že je jich málo. Na jižní rameno by se sice naklápění hodilo, ale v 7 jednotkách se nedá pokrýt provoz všech mezinárodních vlaků. JŘ pak stejně musí být napsaný na klasické soupravy, tudíž se zde naklápění dá použít tak akorát na dohánění zpoždění.
Že by kvůli nákupu RJ nebylo Pendolina potřeba je nesmysl. Až se podaří trochu hnout s 3. a 4. koridorem, tak jich na ramena Praha - Cheb, Linec - Praha - (Drážďany??) bude ještě málo.
Na takové trati je jako doma - tam ať jezdí. VC se tam jednou naklopí a už nevrátí na koleje.. :-)) Nebo se budou courat.
Když někdo obvinil Ratha za podvody, nemohl by se někdo podívat i na tento kšeft? a hlavně na managemetn ČKD? Tam bych hledal příčinu současného stavu..
Odpovědní si vyskákali z hořícího letadla na zlatýcgh padácích.. a jezdí si limuzínou - my.. no my si počkáme na koženku z 1ního.. :-))
Píšu sem už leta - a doufám, že si toho někdo někdy všimne. Brojím proti nákupu VC (RailJetů), protože si myslím, stejně jako VY, že Pinďa by měl být využitý.
Po nástupu konkurence bude s těmito jednotkami co? Už to někdo řešil na Nábřeží? Určitě - musel. Ale zatím nic neprosáklo.
Budu tedy doufat, že nám Pinďové nezakrní na rameni Praha Ostrava, že po nákupu VCček bude jezdit tam, kam ony nové VC nejezdí.
Krajské města by měly být spojeny luxusním vlakem s hlavním městem a vedlejším krajským. Rychlíky s elpšími vozy, na dlouhá ramena jako je Olomouc Praha může být Pendolino.
Co s nimi ale ve skutečnosti bude, ukáže až čas.
A já tu zatím budu požád psát o neschopnosti managementu ČD.
A děkuju bohu, že aspoň párkrát měsíčně se to podívá do Františkových lázní. Kéž by to pokračovalo až do Mnichova.. že? :-)
Anyway, v pripade ze by DB uzavreli zmluvu s RegioJetom a CD by isli robit trucpodnik (ako uz bolo naznacene), tak je teoreticky mozne ze by prevadzkovali Pendolina do Hamburgu? S tym ze v celej trase by boli dopravcom CD.
Pendolino je to furt čupr vlak, když přijížděl na nádraží, všichni ho obdivně sledovali,stejně tak, když stojí ve Vršovicích připravené na vjezd do HN, mockrát lidi ve vlaku přerušili konverzaci a hele Pendolino apod.
M8m ho rád, stejně snad budu mít rád i Railjety.
Odkud prosím vás máte těch 200 km/h na trati 220? Plánuje a staví se to přeci na 160 km/h téměř po celé délce, tedy tvary přechodnic ani průřezy tunelů nedovolí víc (leda by se radikálně změnily normy, což se v tomhle směru těžko dá předpokládat), a na druhou stranu klasika těch 160 km/h pojede a Pha - ČB hluboko pod 2 hodiny zvládne. Jinými slovy, za těmi ušetřenými doufejme 8' do Bystřice by pendolino ušetřilo sotva víc než cca 0. Čili pendolino se tam nemůže vyplatit. To je zcela jiná situace než na Děčín, kde ale není bohužel zas dostatečný zájem. Co jsem přehlédl?
Jeden z nás má očividně chybné vstupní údaje.
Jsem rad, ze si to dovedete priznat. Vy asi na nich nejezdite, ze? Tabulky jsou jedna vec a skutecnost vec druha. Mel jsem tu cest, kdyz se pendo zajitdelo BCV - BNO a CHC - PCE (tam je stoupani docela podobne tomu, co mi tu vypravite). Mam to najit v TTP (tabulka tratovzch pomeru)?
A uvažujete též, že na těch rampách v 12 promilích (kterými se to bude od Benešova po Budějce hemžit dost...) se 680 rozjíždí dost loudavě? Např. na novostavbě z Votic do Sudoměřic by rozjezd ze 160 (navazující úseky víc nedovolí) na 200 trval v podstatě až na "rozvodí" do Červeňáku. Úspora vůči jízdě stabilními 160 je naprosto zanedbatelná, a to zhruba 0,9 minuty. (Nehledě na to, že tam 200 stejně nejspíš nebude.)
Pokud by se tam podařilo aspoň 170 (175) dostat (vyjma v pro špalky), bude úspora 0,4 minuty, tedy jen o půl minuty méně.
12 promile na kolejich neni nic neobvykleho. Paklize by byly funkcni vsechny 4 motorove vozy, je pri 15. ti promilich dosazeni rychlosti 200 km/h cca. na 2200 metrech. Brzdna draha s pouzitim magnetu je z 200 do nuly 736 m.
A uvažujete též, že na těch rampách v 12 promilích (kterými se to bude od Benešova po Budějce hemžit dost...) se 680 rozjíždí dost loudavě? Např. na novostavbě z Votic do Sudoměřic by rozjezd ze 160 (navazující úseky víc nedovolí) na 200 trval v podstatě až na "rozvodí" do Červeňáku. Úspora vůči jízdě stabilními 160 je naprosto zanedbatelná, a to zhruba 0,9 minuty. (Nehledě na to, že tam 200 stejně nejspíš nebude.)
Pokud by se tam podařilo aspoň 170 (175) dostat (vyjma v pro špalky), bude úspora 0,4 minuty, tedy jen o půl minuty méně.
Ad obsazenost:
Asi jezdím po jiné trati. Bohužel, u Budějc je obsazenost naprosto tragická, delší soupravy se užijou až z Benešova.
Samozřejmě, najdou se výjimky.
VNS - rychlost pro vozidla s naklápěcí skříní
Takže v tom je zahrnuta i dvoustovka za Veselím k Budějicům? I tak se mi pořád ale nezdá, že jen rychlejší průjezd klopidla Táborem a Veselím (Tá 130/115 oproti 105/95 na zhruba 4km, Veselí 145 oproti 160) dá tolik minut. Kde jsou další výraznější rozdíly mezi Vvyj a Vns?
Co je to Vvyj a VNS?
S těma 15' vaty dnes souhlasím, ale kde se na jih od Bystřice při vmax=160 vezme těch dalších 17'
Dodelani koridoru(pro naklapeni) a pak (dalsi level) vmax=200 km/h.
Hypotetický stav, který rozhodně nenastane dřív, jak za 20 let a proti němu věc, která lze operativním rozhodnutím zařídit klidně od prosince s minimálními náklady. Nicméně je mi jasné, že dokud budou na 220ce výluky a NAD, tak se tam slušný vlak nepodívá, a to samé čeká i 170ku
Ujetej: Akorát, že dřív nebo později se dostaví rychlostní silnice a dálnice do ČB nebo Karlových varů. Takže vlaky budou muset konkurovat automobilové a autobusové dopravě. Student A. se svými přímými busy tyto směry nevynechají... Železnice může konkurovat rychlostí, pohodlím a krátkými takty. Fakt nevěřím, že by se v hodinovém taktu naplnilo 7-vozové Pendolino....
Ano,
Protoze on jako soukromnik, co rusi ostatni a na nej, kdyz nekdo ukaze tak breci si to ´muze dovolit
Obicejna voda z Lidlu za 4 Kc.
Tak těmito dvěma kraťoučkými větami jste se už znemožnil natolik, že je zbytečné, abych cokoli dodával. Tipuju Vás na toho "pouhého šotoušského honibrka", jak jste sám vtipně napsal o několik příspěvků níž.
Ono do ČB by to byla blbost i z časového hlediska, ušetří se tak minuta, dvě do Bystřice a co dál? Po dostavbě trať dál na jih s malými výjimkami na 160...
Tak zrovna do BUP by byl rozdil 8', po (oklestene) prestavbe do CBE asi 25' (s vyuzitim vmax=200 km/h i pres 30'). za stavajiciho planu 17' + zostreni volnych jizdnich dob. Vlak ted z PHA do CBE umi zkratit okolo 15' * to uz jsme na trictvrtehodine a nechtejte me presvedcovat o opaku, prosim
Mozna o tom vim vic, nez si myslite.
A o čem? Ale obecně: ano, to je možný, každý víc o něčem víc a o něčem míň. - Nepopiram. Jen nevyvracejte fakta
Toto by byla ma politika. Takovyto model chybi i u dnesniho marketingoveho oddeleni CD.
Tak si založte dopravní firmu a nebo se nechte zaměstnat u marketingového oddělení ČD. A při svých kalkulacích nezapomeňte, že je tady nějaká konkurence, a to nejen železniční, a že s místenkou za 100 Kč do vlaku nikoho nedostanete.
Nejsem Jancura, navic bohuzel u marketingoveho odd. nedelam. To vite, prebyva mi 96%. Uz nekolik veci ode me vzali a pak rekli, "na odmenu to nebylo", budeme nadale spolupracovat. Vite kolik usili stalo prinutit je, jen aby byla obycejna voda ve velkych stanicich pri MU? To si nedovedete predstavit. Obicejna voda z Lidlu za 4 Kc. Temer nemozne. Pouze KCOD PCE to pochopilo a dava v pripade MU tatranky, caje, kavy (dle moznosti) bez nejakych cintu. Napr. PHA ma jen napoje a to jen v PHA HN. Kde je KON lezici na tepne, Beroun ci Benesov (zasazene vylukami a tudiz i zvysenim rizika MU). Takhle bych mohl pokracovat do aleluja.
Ono, kdyz nekde stojite a je o vas alespon v ramci moznosti postatano, je to jine.
No já Vám ten nick nevymyslel...
Mozna o tom vim vic, nez si myslite.
A o čem? Ale obecně: ano, to je možný, každý víc o něčem víc a o něčem míň.
Mohl bych Vas povazovat za pouheho sotousskeho honibrka.
Jo, v pohodě, mně to neva. To slovní spojení je roztomilé a ta představa zajímavá :-)
Toto by byla ma politika. Takovyto model chybi i u dnesniho marketingoveho oddeleni CD.
Tak si založte dopravní firmu a nebo se nechte zaměstnat u marketingového oddělení ČD. A při svých kalkulacích nezapomeňte, že je tady nějaká konkurence, a to nejen železniční, a že s místenkou za 100 Kč do vlaku nikoho nedostanete.
Ne že by se nedaly naklápěcí jednotky použít jinde, akorát že současná 7-vozová Pendolina do Českých Budějovic nebo Chebu by byla blbost. Tam by to obsloužily v pohodě 4 vozová...
Ono už i dnes na Ostravu mají problém, protože naplněnost díky současné konkurenci RJ klesá a po příchodu LEO se to ještě zhorší....
Tak Predevsim PHA - CBE - vlaky jezdi temer plne a to v hodinovem taktu s vyjimkou jedne pauzy. Neveril byste, jak je obsazen R 658 kazdy den. Obcas s nim jedu a v kupe je to po 3 - 5 cest. Takze vlak slusne obsazen, presto pohodli zachovano. A to podotykam, to jwe posledni vlaj do PHA. Navic, kdyz si uvedomime stav D1/ E55, tuto cestu jsem tez nekolikrat absolvoval autem, tak radeji vlak. z PHA do PLZ vede silnice, to je jasne, proto bych Pendem alespon trochu zatraktivnil jizdu po kolejich. Klatovy a Cheb uz jsou kapitoly spise pro kraje, ale myslenka do KVA neni zanedbatelna. S nize uvedenou politikou a jizdnimi dobami spojenymi s komfortem by cestujici nabidky vyuzivali. Navic by si na tuto streku Penda konecne zvykla ;-)
Ono už i dnes na Ostravu mají problém, protože naplněnost díky současné konkurenci RJ klesá a po příchodu LEO se to ještě zhorší....
Už vidím, jak na tendry pro rychlíky přijde ČD s nabídkou místenek za 100 Kč. Za 100 Kč nabídne soukromník dopravu Praha - Plzeň (Hradec, Ústí n/L i jinam) all in včetně místenky. Myšlenka je asi míněná dobře, ale míří tak někam do roku 2002. Dneska už jsme jinde.
A to "Vazne ujetej" bych si vyprosil. Mozna o tom vim vic, nez si myslite. Ale nehodnotte cloveka, krtereho neznate. Mohl bych Vas povazovat za pouheho sotousskeho honibrka.
Michal Jaros - dekuji
To je ta chyba, Porad se ohlizime za sebou. Ale dekuji, ta cena, to jem opomel rozvest. Cena by byla v pomeru za delku spojeni. Ta nejdelsi by byl cca. 100 KC. Ja sam bych ale radeji volil cenu kontingentu. Kdyby cestujici nemeli jinou moznost, napr. jako ve Francii, do vlaku by nastoupil.
Kontingent:
do 30% zaplneni - 25 Kc
do 60% zaplneni - 50 Kc
do 90% zaplneni - 75 Kc
do 100% zaplneni - 100 Kc.
Toto by byla ma politika. Takovyto model chybi i u dnesniho marketingoveho oddeleni CD.
Ptam se. Za priplatek (s cenou rezervace) v tomto navrhu, vyuzil byste teto nabidky?
Doufám, že až ČD přestanou posílat Pendolina do Ostravy (až tam bude naplno RJ a LE tak tam nebudou potřeba), tak je pošlou právě třeba místo R/Ex z Prahy do Brna/Chebu/Děčína, resp. po rekonstrukci do ČB.
Už vidím, jak na tendry pro rychlíky přijde ČD s nabídkou místenek za 100 Kč. Za 100 Kč nabídne soukromník dopravu Praha - Plzeň (Hradec, Ústí n/L i jinam) all in včetně místenky. Myšlenka je asi míněná dobře, ale míří tak někam do roku 2002. Dneska už jsme jinde.
prosustrovane penize diky neschopnosti vedeni
Stejně tak je naprosto nešťastná filozofie celé železnice. Pro splnění společenského zadání dosáhnout na železnici aspoň poloviční CESTOVNÍ rychlosti automobilu je potřeba jezdit rychleji. Dle současného rozdělení na SŽDC a ČD je zřejmé, že správce tratě ošidil, kde mohl (ušetřil). Dopravce (zatím jen ČD) by to měl dohánět 2x dražšími klopidly a platit ještě více za dopravní cestu. To je pravý český Kocourkov.
Když už tedy máme naklápěčky, měly by naklápět co nejvíce. Nejvíce by mohly na trase Praha - Cheb, kde je traťová rychlost pro klasiku 80-130km/h, takže neexistuje teoreticky kilometr tratě, kde by klopidlo muselo jet stejně pomalu jako klasika. I koridor do Budějic bude mít dost úseků na 160km/h a Veselí zast - Nemanice je připraveno na 200.
Z technicko provozní logiky věci by tedy Pendolina měla jezdit do Chebu. Aby se co nejlépe využil oběh a mezi Prahou a Plzní byl rovnoběžný grafikon, dovedu si představit, že Pendolino bude jezdit dvě větve s taktem 120 min:
1) Praha - Cheb - Sokolov (po modernizaci tratě 140 to stihne až do KVarů).
2) Praha - Klatovy v prokladu.
Denní proběh je jen o 150km méně, než když udělá 2x Praha-OVa, což není tak špatné na tratích s mnohem nižšími parametry.
Ale co dál ? Kdy se pořídí další ? Na rameno Praha-Plzeň, Děčín-Brno...
Zpráv na stránku: |
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.