..: GW Train Regio má svou první modernizovanou jednotku 813 :..

Motorová jednotka 813.1, foto: GW Train Regio, a.s. Bečov nad Teplou — Zatímco se asi první žlutý vlak do tohoto malebného městečka podívá již tento víkend v podobě zvláštní jízdy dopravce RegioJet, už zanedlouho ho budou pravidelně následovat další žluté vlaky. Tentokrát ale již jiného dopravce. Tím je společnost GW Train Regio, dříve Viamont Regio, která osobní vlaky na trati 149 provozuje již několik let na základě dlouhodobé smlouvy s Karlovarským krajem. A zatímco doposud zde jezdily zahraniční motorové jednotky RegioSprinter pronajaté od dopravce Vogtlandbahn, již zanedlouho se zde objeví žlutočerné motorové jednotky řady 813.1, vzniklé přestavbou starších motorových a přípojných vozů. Německý dopravce na svých linkách totiž vozy RegioSprinter vzhledem k jejich stáří vyřazuje a nahrazuje modernějšími vozy RegioShuttle od společnosti Stadler.

Motorová jednotka 813.1, foto: GW Train Regio, a.s. Na co se tedy cestující na trati, spojující dvě významná západočeská lázeňská města, Karlovy Vary a Mariánské Lázně, mohou těšit? Na první pohled vypadá jednotka řady 813.1 podobně, jako Regionova Českých drah. Už na pohled druhý ale spatříme řadu odlišností. Tou nejmarkantnější je čelo vlaku, které je narozdíl od Regionovy téměř stejné, jako u motorových vozů řady 810 a přípojných Btax, ze kterých byla jednotka vyrobena. Výrobce vlaku, slovenská společnost ŽOS Zvolen, vycházela totiž hlavně ze svých předchozích produktů, motorových jednotek řady 813 pro Železničnou spoločnosť Slovensko (ZSSK). Už i ty jsou oproti Regionovám výrazně tišší a mají i vyšší rychlost, která činí 90 km/h. Oproti jednotkám pro ZSSK však mají vlaky pro GW Train Regio dosazenou navíc klimatizaci a také nízkopodlažní část v řídícím voze. Samozřejmostí jsou pak i další věci, jako audiovizuální informační systém či bezbariérové WC. Spojení obou částí jednotky je realizováno pevným spřáhlem Shaku-Voith, prostory pro cestující jsou propojeny přechodem Hubner. Kapacita vlaku je 67 míst k sezení.

I díky tomu představitelé dopravce i kraje shodně tvrdí, že tato vozidla kvalitu vlaků na trati oproti minulým vozidlům ještě zvýší. Vozy dopravce Vogtlandbahn totiž například klimatizaci či bezbariérové WC neměly. Proti změně vozidla se však ohradili někteří regionální představitelé Odborového sdružení železničářů v článku ve svém periodiku Obzor. Zde tvrdí, že GWTR změnou vozidla porušilo podmínky desetileté smlouvy s krajem a že nejlepší by bylo, kdyby celou dobu na trati jezdily tradiční České dráhy. GW Train Regio má však s krajem vyjednaný dodatek smlouvy, navíc rozdíl ve vozidlech co se týče parametrů není nijak zásadní. První vyrobená jednotka byla již veřejnosti představena při příležitosti karlovarského Dne železnice, druhá jednotka je také již vyrobena. Případný nákup dalších vlaků dopravce zváží po zkušenostech a výsledcích z provozu.

Interiér vozu 813.1, foto: GW Train Regio, a.s.Nízkopodlažní část jednotky, foto: GW Train Regio, a.s.Stanoviště 913.1, foto: GW Train Regio, a.s.Pohled z přechodu do 913.1, foto: GW Train Regio, a.s.Pohled z přechodu do 813.1, foto: GW Train Regio, a.s.

Zdroje: GW Train Regio, OSŽ


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 18.10.2012 (10:00)
Related newsopen/close

More on Dopravci Vozidla

More from ČR Karlovarský


  1 ... 5 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
Registered user Eeeeeeda  mail  
18.10.2012 (23:39)  
Tomáš Kraus: Musíte mrknou do GVD 2012 před změnou, rozdíl v jízdních dobách oproti návrhu GVD 2013 opravdu činí až osm minut.
18.10.2012 (22:57)  
Miloslav Zítka: Jaké má být to prodloužení jízdních dob? Dívám se na návrh příštího GVD a jízdní doby se od dnešních liší max. o minutu. I když jsem se vlastně nikde nedočetl, kdy mají být RS1 těmito bagetami nahrazeny. (Mimochodem při "listování" novým GVD pro Karlovarský kraj jsem si všiml, že v regionální dopravě na tratích SŽDC už se "podařilo" zlikvidovat poslední zbytky intervalového grafikonu, který ještě nedávno platil prakticky na všech tratích v kraji. Paradoxní je, že se tento "návrat k tradicím" děje v kraji, bezprostředně navázaném na Německo, kde je intervalový/taktový grafikon standardem.)

SYN: A určitě získal Viamont smlouvu bez VŘ? Mám za to, že nejprve bylo vypsáno VŘ na pár let počínaje GVD 2006. Do něj se ČD přihlásily se třemi 814, ačkoliv v první den GVD 2006 existovala jen jedna jednotka. Toto VŘ bylo následně zrušeno a ČD zůstaly dopravcem (nakonec tam jednu 814 nasadily, a to někdy od srpna). O rok později se ale VŘ konalo a to už Viamont zvítězil, takže počínaje GVD 2007 převzal provoz. Za jakých okolností teď kraj s GWTR prodlužoval platnost smlouvy, nevím.
Registered user Keprt 
18.10.2012 (22:05)  
SYN: Pohon obou náprav a E přenos mají MV řady 811.

Frantisek: Slovenská bageta má převodovku Voith (stejnou jako reginy), ale i novou nápravovou převodovku (reginy mají původní) a s tím souvisí jejich max rychlost 90 km/h. Předpokládám, že toto vozidlo je na tom stejně jako bageta(má taky 90).
Registered user Neaerthon  mail  
18.10.2012 (21:20)  
Co to je za stanoviště? To i stanoviště na 814 vypadá líp.
Registered user Koleys 
18.10.2012 (21:09)  
Tak to se musim svézt, jsem pln očekávání, protože to vypadá jako povedená Regionova. A že 149 umí prověřit limity vozidel!! Nejlépe během nějakého sychravého rána...

Máte už někdo zkušenost???
Registered user Busman 
18.10.2012 (19:51)  
KK, Vikititor

Cenové srovnání RN 26 mil., RS-1 53 mil. doplním ještě o Regioshark - 64 mil., z něhož RS-1 vůbec nevychází dobře..., ovšem porovnat se musí také náklady za celý životní cyklus vozidla, což lze teď asi těžko odhadovat...

http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-14610/
18.10.2012 (19:31)  
Pro cestující je zásadním nedostatkem změny vozidla na trati 149 výrazné prodloužení jízdních dob !!
18.10.2012 (19:19)  
Kurnik, ten přechod je fakt dobrý! A hlavně dosti široký. Když se chce, tak to jde.
Registered user José 
18.10.2012 (19:10)  
škoda regiosprinteru :/ regiošuk trať moc nepovznese.
18.10.2012 (17:56)  
Chápu že pání odboráři jsou rozčilení když ještě NĚKDO JINÝ dostane smlouvy stejným způsobem jako oni bez výběrovka na 10 let, ale ta jejich schizofrenie dosahuje monumentálních rozměrů... MY můžeme, ale nikdo jiný ne!

Tak z právního hlediska je to přece jen trochu divné ne? Přece se psalo, že se "naschvál uzavřely smlouvy s ČD těsně předtím, než začalo být VŘ povinné".

Z toho vyvozuju, že teď už VŘ povinné je. Tak proč tedy neproběhlo? To by se to potom bez VŘ takto mohlo dělat 100 let a pořád říkat, že to jde, protože ČD něco v roce 2010 dostaly bez VŘ!
  1 ... 5 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko