..: GW Train Regio má svou první modernizovanou jednotku 813 :..

Motorová jednotka 813.1, foto: GW Train Regio, a.s. Bečov nad Teplou — Zatímco se asi první žlutý vlak do tohoto malebného městečka podívá již tento víkend v podobě zvláštní jízdy dopravce RegioJet, už zanedlouho ho budou pravidelně následovat další žluté vlaky. Tentokrát ale již jiného dopravce. Tím je společnost GW Train Regio, dříve Viamont Regio, která osobní vlaky na trati 149 provozuje již několik let na základě dlouhodobé smlouvy s Karlovarským krajem. A zatímco doposud zde jezdily zahraniční motorové jednotky RegioSprinter pronajaté od dopravce Vogtlandbahn, již zanedlouho se zde objeví žlutočerné motorové jednotky řady 813.1, vzniklé přestavbou starších motorových a přípojných vozů. Německý dopravce na svých linkách totiž vozy RegioSprinter vzhledem k jejich stáří vyřazuje a nahrazuje modernějšími vozy RegioShuttle od společnosti Stadler.

Motorová jednotka 813.1, foto: GW Train Regio, a.s. Na co se tedy cestující na trati, spojující dvě významná západočeská lázeňská města, Karlovy Vary a Mariánské Lázně, mohou těšit? Na první pohled vypadá jednotka řady 813.1 podobně, jako Regionova Českých drah. Už na pohled druhý ale spatříme řadu odlišností. Tou nejmarkantnější je čelo vlaku, které je narozdíl od Regionovy téměř stejné, jako u motorových vozů řady 810 a přípojných Btax, ze kterých byla jednotka vyrobena. Výrobce vlaku, slovenská společnost ŽOS Zvolen, vycházela totiž hlavně ze svých předchozích produktů, motorových jednotek řady 813 pro Železničnou spoločnosť Slovensko (ZSSK). Už i ty jsou oproti Regionovám výrazně tišší a mají i vyšší rychlost, která činí 90 km/h. Oproti jednotkám pro ZSSK však mají vlaky pro GW Train Regio dosazenou navíc klimatizaci a také nízkopodlažní část v řídícím voze. Samozřejmostí jsou pak i další věci, jako audiovizuální informační systém či bezbariérové WC. Spojení obou částí jednotky je realizováno pevným spřáhlem Shaku-Voith, prostory pro cestující jsou propojeny přechodem Hubner. Kapacita vlaku je 67 míst k sezení.

I díky tomu představitelé dopravce i kraje shodně tvrdí, že tato vozidla kvalitu vlaků na trati oproti minulým vozidlům ještě zvýší. Vozy dopravce Vogtlandbahn totiž například klimatizaci či bezbariérové WC neměly. Proti změně vozidla se však ohradili někteří regionální představitelé Odborového sdružení železničářů v článku ve svém periodiku Obzor. Zde tvrdí, že GWTR změnou vozidla porušilo podmínky desetileté smlouvy s krajem a že nejlepší by bylo, kdyby celou dobu na trati jezdily tradiční České dráhy. GW Train Regio má však s krajem vyjednaný dodatek smlouvy, navíc rozdíl ve vozidlech co se týče parametrů není nijak zásadní. První vyrobená jednotka byla již veřejnosti představena při příležitosti karlovarského Dne železnice, druhá jednotka je také již vyrobena. Případný nákup dalších vlaků dopravce zváží po zkušenostech a výsledcích z provozu.

Interiér vozu 813.1, foto: GW Train Regio, a.s.Nízkopodlažní část jednotky, foto: GW Train Regio, a.s.Stanoviště 913.1, foto: GW Train Regio, a.s.Pohled z přechodu do 913.1, foto: GW Train Regio, a.s.Pohled z přechodu do 813.1, foto: GW Train Regio, a.s.

Zdroje: GW Train Regio, OSŽ


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 18.10.2012 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu ČR Karlovarský


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 10      Zpráv na stránku:   
19.10.2012 (16:42)  
quido.speedy: Slovenské 813 byly dražší, než české 814.
registrovaný uživatel Keprt 
19.10.2012 (15:18)  
KK: není to jen design. Je tam ocelová výtuž, prostor navíc (v 810 je fíra první na ráně) a i ta skořepina je sice pořád "laminát", ale bytelnejší než u 810. Porovnej si fotky z nehod (já vím, každá nehoda je jiná a srovnání je těžké), regina má potrhaný laminát, zdeformované nárazníky, promáčklé sklo, ale prostor kabiny je chráněn mnohem lépe.
registrovaný uživatel Kakov 
19.10.2012 (14:43)  
Keprt:

takže RN jsou z hlediska bezpečí opravdu lepší než originál 810? tj. čelo není jen design?
registrovaný uživatel Keprt 
19.10.2012 (13:17)  
quido.speedy: hyperčela.. Zeptej se fírů, kde se jim líp sedí. A co se týká bezpečnosti - má ta zvolenská reko nějak vylepšenou ochranu fíry (potažmo celého vozu) při nárazu, nebo je na tom (ne)bezpečnostně stejně, jako originál 810?
19.10.2012 (12:16)  
Když jsem v roce 2009 viděl tuhle přestavbu pro ZSSK v Brně na MSV, říkal jsem si, že když už nějakou přestavbu 810, tak mnohem raději tu ze Zvolena než ze Šumperka. I když je to stále 810, tak ty peníze byly vraženy do mírného zvýšení rychlosti a mnohem lépe vymyšleného interiéru. Prostě na tu hrůzu celkem "zdařilá" a levnější rekonstrukce. Žádná pseudo hyperdynamická čela a pluhy, které Šumperk vyrábí s přesností na 2cm(!) a pak je v depu půl dne brousí flexou...
Také hnaná náprava je "uprostřed" soupravy, což vidím hlavně v zimě jako přínos. Tady jsou prostě oželené mimikry vyvážené přínosem pro cestujícího a koneckonců i provozovatele...
registrovaný uživatel SYN 
19.10.2012 (10:43)  
Jo a ví někdo co s nimi tedy vlastně fyzicky provedou? Neměli by to u Vogtlandbahn nejjednodušší kdyby je GWTR prostě odprodali? Nechtějí prodat, nebo nechce koupit?
dopisovatel nebo člen ŽP Rabín 
19.10.2012 (10:33)  
Ad vyřazování RegioSprinterů Düwag - nezbavují se jich Němci hlavně proto, že nevyhovují TSI (především z hlediska podélných tlakových sil a crashové odolnosti) a tudíž v blízké budoucnosti už EBA (a možná ani náš DÚ) asi nepovolí jejich další provoz (jak je to s 810 a jejich hybridy a TSI)???
registrovaný uživatel SYN 
19.10.2012 (10:02)  
Tomáš Kraus, turista : Samozřejmě vím že GWTR řádně vyhrála řádné výběrové řízení na tuto trať, citovaný výplod "odborářů" se domnívám vztahuje buď k tomu že (tak jako u ČD - ve stejnou chvíli) na poslední chvíli před platností nové legislativy byla smlouva prodloužena na 10 let (a pak OPRAVDU nepochopím jak se můžou proti tomuto ohrazovat když toto bylo "jen" prodloužení řádně vysoutěžené smlouvy kdežto ČD ve stejnou dobu dostaly fungl nové 10leté smlouvy) anebo se možná ohrazují proti dodatečné změně vozidla (což se ovšem občas stát musí když původní vozidlo přestane být dostupné, a tuto se to udělalo řádně dodatkem ke smlouvě), což je zase úsměvné pokud říkají že s tím stejným by tam jezdili sami (pomiňme detaily jako hluk a klimačka) - tak proč rušit platnou smlouvu aby tam ČD jezdilo s tím samým??
Jediný pro mě platný argument by byl kdyby řekli že by tam odteď s tím stejným (zase pomíjím klímu) mohli jezdit citelně (ne o desetník) LEVNĚJI, anebo stejně draho s něčím výrazně lepším, ale to oni neříkají že ne?
19.10.2012 (8:17)  
Uz aby konecne dal panbuh a ty sukafony a regiosuky se nenavratne rozsypaly...
registrovaný uživatel Honnzok  mail  
19.10.2012 (8:05)  
Ta předposlední fotka: to vypadá jak vstup někde do sálu. Pěkný no... Jen zvenku tomu mohli udělat hezčí to spojení... Takhle to vypadá děravě
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko