..: GW Train Regio má svou první modernizovanou jednotku 813 :..

Motorová jednotka 813.1, foto: GW Train Regio, a.s. Bečov nad Teplou — Zatímco se asi první žlutý vlak do tohoto malebného městečka podívá již tento víkend v podobě zvláštní jízdy dopravce RegioJet, už zanedlouho ho budou pravidelně následovat další žluté vlaky. Tentokrát ale již jiného dopravce. Tím je společnost GW Train Regio, dříve Viamont Regio, která osobní vlaky na trati 149 provozuje již několik let na základě dlouhodobé smlouvy s Karlovarským krajem. A zatímco doposud zde jezdily zahraniční motorové jednotky RegioSprinter pronajaté od dopravce Vogtlandbahn, již zanedlouho se zde objeví žlutočerné motorové jednotky řady 813.1, vzniklé přestavbou starších motorových a přípojných vozů. Německý dopravce na svých linkách totiž vozy RegioSprinter vzhledem k jejich stáří vyřazuje a nahrazuje modernějšími vozy RegioShuttle od společnosti Stadler.

Motorová jednotka 813.1, foto: GW Train Regio, a.s. Na co se tedy cestující na trati, spojující dvě významná západočeská lázeňská města, Karlovy Vary a Mariánské Lázně, mohou těšit? Na první pohled vypadá jednotka řady 813.1 podobně, jako Regionova Českých drah. Už na pohled druhý ale spatříme řadu odlišností. Tou nejmarkantnější je čelo vlaku, které je narozdíl od Regionovy téměř stejné, jako u motorových vozů řady 810 a přípojných Btax, ze kterých byla jednotka vyrobena. Výrobce vlaku, slovenská společnost ŽOS Zvolen, vycházela totiž hlavně ze svých předchozích produktů, motorových jednotek řady 813 pro Železničnou spoločnosť Slovensko (ZSSK). Už i ty jsou oproti Regionovám výrazně tišší a mají i vyšší rychlost, která činí 90 km/h. Oproti jednotkám pro ZSSK však mají vlaky pro GW Train Regio dosazenou navíc klimatizaci a také nízkopodlažní část v řídícím voze. Samozřejmostí jsou pak i další věci, jako audiovizuální informační systém či bezbariérové WC. Spojení obou částí jednotky je realizováno pevným spřáhlem Shaku-Voith, prostory pro cestující jsou propojeny přechodem Hubner. Kapacita vlaku je 67 míst k sezení.

I díky tomu představitelé dopravce i kraje shodně tvrdí, že tato vozidla kvalitu vlaků na trati oproti minulým vozidlům ještě zvýší. Vozy dopravce Vogtlandbahn totiž například klimatizaci či bezbariérové WC neměly. Proti změně vozidla se však ohradili někteří regionální představitelé Odborového sdružení železničářů v článku ve svém periodiku Obzor. Zde tvrdí, že GWTR změnou vozidla porušilo podmínky desetileté smlouvy s krajem a že nejlepší by bylo, kdyby celou dobu na trati jezdily tradiční České dráhy. GW Train Regio má však s krajem vyjednaný dodatek smlouvy, navíc rozdíl ve vozidlech co se týče parametrů není nijak zásadní. První vyrobená jednotka byla již veřejnosti představena při příležitosti karlovarského Dne železnice, druhá jednotka je také již vyrobena. Případný nákup dalších vlaků dopravce zváží po zkušenostech a výsledcích z provozu.

Interiér vozu 813.1, foto: GW Train Regio, a.s.Nízkopodlažní část jednotky, foto: GW Train Regio, a.s.Stanoviště 913.1, foto: GW Train Regio, a.s.Pohled z přechodu do 913.1, foto: GW Train Regio, a.s.Pohled z přechodu do 813.1, foto: GW Train Regio, a.s.

Zdroje: GW Train Regio, OSŽ


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 18.10.2012 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu ČR Karlovarský


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
23.10.2012 (19:37)  
No, vzhledem to pripomina spis podbijecku nez motorak. Ani CD, ani ZSSK se tak hnusny vzhled s jejich sukorekonstrukcemi nepovedl. :)

Jinak ten prostor v motorovem voze je mozna zbytecne velky, objemne veci, na ktere byl ve slovenske verzi mysleny, budou v teto verzi v nizkopodlazni casti.

Posouzeni komfortu vyklapecek s klimou vs. klasickych oken bez klimy v RN asi posoudi kastanstvo.
registrovaný uživatel 774 
23.10.2012 (13:13)  
odboráři jsou bandou vyžírkovskejch parazitů. když jsou tak chytrý, tak ať si od Černej Díry seženou ty smradlavý šukafony a přihlásej se do soutěže na další desetiletku.
registrovaný uživatel Sim 
23.10.2012 (10:38)  
Karle, hlavne ze modre reginy jsou ve skutecnosti fialove s cervenyma puntikama, zejo ;-)
registrovaný uživatel Kakov 
23.10.2012 (9:19)  
ale Sime, zbytečně nenapadej útoky na modré vidění, protože to je od Tebe taky čirá a ničím nepodložená spekulace,

chápeme, že je Ti vlak sympatický, protože ho natřeli žlutou barvou.....

mě zase nepřijdou závěry pana Nováka tak mimo..
registrovaný uživatel Sim 
23.10.2012 (6:59)  
josef Novák > prave se spekulujete. Podle planku uplne jineho vlaku jste dosel k predstave, ze vam zmizely v hajzlu a v mezivozovem prechodu.

V hajzlu zmizela maximalne jedna ctyrka a misto ni bude pravdepodobne prostor pro bagly, protoze kukan zachodu je vybourana a okno, co bylo puvodne na hajzliku je ted oknem do salonu.

V mezivozovem prechodu nejsou sedacky ani u 814, vejfuk je taky u 813 v tomto prostoru a tak na ukor zmizelych sedacek neni zcela jiste mezivozovy prechod, ale pokud uz neco, tak zvetseny nastupni prostor. I tak by zde mohly alternativne byt maximalne tak dve dvousedacky navic.

Ale klidne dal spekulujte nad pohadkou, ze vam zly mezivozovy prechod sezral dalsich 9 (podle vasi predchozi spekulace dokonce 10) sedacek. Jen, prosim, touto pohadkou nekrmte potencialni cestujici, kteri by tomu mohli uverit.

I kdyz, neni to nakonec ucel? Pohanit konkurenci a vychvalovat i to spatne, pokud je to vlastni? Z toho, co jste psal, se da usoudit, ze jezdite pro modre minimalne se sukafonem ... no jo, jenze vychvalovanim uzkeho prulezu v regine se vam akorat cestujici vysmejou.
22.10.2012 (20:47)  
No jo no.Já nespekuluji :-))Já Vám jen naznačil,kde je těch 17 sedaček.
registrovaný uživatel Sim 
22.10.2012 (20:04)  
josef Novák > mozna jste jasnovidec, ja z tech fotek vidim jen to, ze zachod je komplet vybouranej. Co je na jeho miste vyfoceno neni a dokud to nekdo bud nevyfoti, nebo aspon nepopise, pripadne nedoda schema interieru, nema nad tim smysl dal spekulovat.
22.10.2012 (19:01)  
Sim:Nebo jste nepostrehl, ze pokud by to bylo podle tohodle planku, ze by se doslova ztratily do hajzlu?

No koukněte na první fotku-ta stěna od toho hajzlu tam je!Protože 810,811,812,813 ji tam má,protože tam má ty "klumpry":-)).Regionova má motorák otočený a rozvaděče má na místě prvního stanoviště bývalé 810,místo záchodu má sedačky a místo tanečního parketu u luxusního přechodu má "tankový průlez..Takže ani perpetum mobile,ani zvětšení podlahové plochy podle Sima/SYNa se nekoná :-)))).
22.10.2012 (17:34)  
No... Běžnému cestujícímu se to bude zdát už jen podle vzhledu jako náhrada nového vlaku starým, i když renovovaným. Sedačky taky nevypadají zrovna komfortně...
registrovaný uživatel Sim 
22.10.2012 (16:12)  
josef Novák > to jste sem rovnou pro srovnani mohl dat interier origo M152. Interier slovenske 813 a ceske 814 k dispozici samosebou mam, ale je mi platnej jak mrtvymu zimnik.

Nebo jste nepostrehl, ze pokud by to bylo podle tohodle planku, ze by se doslova ztratily do hajzlu?
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko