..: První transkontinentální vlak z Číny dorazil do Pardubic :..

Ilustrační obrázek, kontejnerový nákladní vlak, foto: Richard WeberPardubice — Šestnáct dnů, zhruba 11 tisíc kilometrů a 700 kilometrů denně. Takovou vzdálenost a čas musel na začátku listopadu překonat první přímý vlak z čínské provincie Chu-pej do Pardubic. Souprava složená z padesáti kontejnerů s komponenty pro výpočetní techniku z hlavního města provincie, Wu-Chan, vyrazila 24. října přes Kazachstán, Rusko, Bělorusko a Polsko dále Česka, kde z důvodu absence vlečky a logistického centra v blízkosti Pardubic, kam pro společnost Foxconn zásilka mířila, byl vlak trasován na překladiště u břehu Labe nedaleko od Mělníka, odkud byl náklad zpět přepraven kamiony. I přes tuto drobnou vadu na kráse souprava 9. listopadu dorazila na místo určení v porovnání s lodní přepravou o polovinu rychleji.

"Rekordní čas kontejnerového spoje se mohl zdařit jen díky mezinárodní spolupráci, inovativní logistice a moderním řešením za pomoci informačních technologií při přechodech hranic." Těmito slovy okomentoval proběhlou akci Hans Reinhard, který měl za švýcarskou společnost InterRail Holding na starosti celou trasu jízdy. Za značnou úsporou času při celních prohlídkách stojí právě použití elektronických systémů odbavení a tudíž celkové zkrácení prostojů na hranicích, které jsou pro spediční firmy klíčové. Železniční přeprava v porovnání s lodní je paradoxně dražší a tudíž její atraktivnost ovlivňuje hlavně rychlost.

Miroslav Chytil, jednatel dopravní společnosti Express Interfracht Brno, která měla vlak v posledním úseku od polských hranic pod palcem, věří, že tato historicky unikátní první cesta do Česka po železnici přiláká více zájemců o přepravu v tomto odvětví. "Už teď víme, že se podobné cesty budou napřesrok pravidelněji opakovat," uzavřel Chytil.

Zdroj: iDNES.cz


Vítek_V | 22.11.2012 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nákladní doprava

Další z regionu ČR Pardubický Česká republika (celá) Čína


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
22.11.2012 (16:41)  
Keprt: Za Boha si nevzpomenu co to bylo, zřejmě nějaké kotlové vozy, ale přijelo to sem jako ucelenka z Ruska na převázaných podvozcích. Vnitřní vozy soupravy byly vybaveny automatickým spřáhlem, krajní vozy měly nárazníky a redukci na šroubovku. Takže i tak to zřejmě funguje, určitě ale v menší míře než v os. dopravě :)
registrovaný uživatel Keprt 
22.11.2012 (16:02)  
Lukáš Adamec: Ano, několik takových jízd se už uskutečnilo.

honzatvs: Kdepak, překládka mezi vagony. Výměna podvozků se uplatňuje jen (nebo takřka jen?) v osobní dopravě.
22.11.2012 (15:51)  
U vagónů se měnily podvozky?
22.11.2012 (15:45)  
Pokud se nepletu, tak tohle nebyl první vlak z Číny do ČR. Tahle přeprava byla realizovaná už v minulosti a také pro firmu Foxconn.
registrovaný uživatel kobros 
22.11.2012 (15:41)  
Rypavy podotek:
"Rekordní čas kontejnerového spoje se mohl zdařit jen díky mezinárodní spolupráci, inovativní logistice a moderním řešením za pomoci informačních technologií při přechodech hranic."

Nevim proc, ale nejak se mi u toho vyjevila scena z Jiste pane ministre, kdy Humphrey obhajoval pred ministrem tzv. kreativni vyjednavani s urady ve state Kumran za ucelem uzavreni obchodu.
:=))
registrovaný uživatel Keprt 
22.11.2012 (15:10)  
Pokud se nepletu, pardubický Foxconn se nachází v průmyslovém areálu Nemošice, kde je zavlečkovaných zpevněných ploch dost, bohužel žádná z nich není v přímém kontaktu s Foxconnem a není dost dlouhá na přistavení celého vlaku. Nicméně, nějaké provizorní překladiště by se tam jistě zřídit dalo, takže to bude spíš organizační než technický problém. Dále se brzo bude uvádět do provozu skutečný velký terminál v České Třebové, což je blíž, než Mělník. Nakonec bych připomněl letitý projekt "multimodálního terminálu Pardubice", což měl být přístav u Srnojed včetně vlečky. To je ale asi pasé.

Děkuji za záporné ohlasy, i když nevím, čím jsem si je zasloužil :o)
22.11.2012 (14:45)  
Výborná zpráva pro fanoušky přepravy nákladů po kolejích. Vzhledem k tomu, že se tento projekt bude pravděpodobně dále rozvíjet, by neškodilo udělat u Pardubic tu vlečku a jeřáb na kontíky...
registrovaný uživatel stoupa  mail  
22.11.2012 (14:40)  
:-) Keprt, SYN.

Loďní levnější? Jak zohledníšmě fin prostředky vázané ve "zboží na cestě"? :-)

Aneb pověst (ze 70. let) o zamítnuté reklamaci kazeťáku SONY, neb se na něj nevztahovala záruka výrobce, protože celou zásilku z havarované-uvízlé lodi zakoupil jakýsi pan TUZEX ....
registrovaný uživatel SYN 
22.11.2012 (14:26)  
Tak jasně, kdyby byla železniční doprava zároveň rychlejší i levnější tak už ty lodě dávno potápějí šrotují a hrr na železnici... která by pochopitelně nestačila kapacitou a tudíž by se mohutně investovalo do nových kolejí směrem na Čínu...

Takhle je to historicky vcelku stabilní, co je velké těžké a nespěchá to jede lodí, čím dražší citlivější a vice spěchající náklad tím se to posouvá směrem k železnici, kamionům až případně drahocenné maličkosti se můžou dopravovat i letecky...

Jestlipak s tím přes Rusko jela ochranka? :)
registrovaný uživatel Keprt 
22.11.2012 (14:11)  
Jistě dobrá zpráva, ale: Železniční přeprava v porovnání s lodní je paradoxně dražší... Co je na tom paradoxního? Přeprava velkých objemů nákladů po moři je energeticky velmi efektivní; dále námořní doprava je konkurečním prostředím, což ceně taky pomáhá.

Taky si myslím, že místo spojení "expediční firmy" by mělo být "spediční firmy", ale nerad bych se dral do práce autora a redakce, třeba se pletu.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko