Pardubice — Šestnáct dnů, zhruba 11 tisíc kilometrů a 700 kilometrů denně. Takovou vzdálenost a čas musel na začátku listopadu překonat první přímý vlak z čínské provincie Chu-pej do Pardubic. Souprava složená z padesáti kontejnerů s komponenty pro výpočetní techniku z hlavního města provincie, Wu-Chan, vyrazila 24. října přes Kazachstán, Rusko, Bělorusko a Polsko dále Česka, kde z důvodu absence vlečky a logistického centra v blízkosti Pardubic, kam pro společnost Foxconn zásilka mířila, byl vlak trasován na překladiště u břehu Labe nedaleko od Mělníka, odkud byl náklad zpět přepraven kamiony. I přes tuto drobnou vadu na kráse souprava 9. listopadu dorazila na místo určení v porovnání s lodní přepravou o polovinu rychleji.
"Rekordní čas kontejnerového spoje se mohl zdařit jen díky mezinárodní spolupráci, inovativní logistice a moderním řešením za pomoci informačních technologií při přechodech hranic." Těmito slovy okomentoval proběhlou akci Hans Reinhard, který měl za švýcarskou společnost InterRail Holding na starosti celou trasu jízdy. Za značnou úsporou času při celních prohlídkách stojí právě použití elektronických systémů odbavení a tudíž celkové zkrácení prostojů na hranicích, které jsou pro spediční firmy klíčové. Železniční přeprava v porovnání s lodní je paradoxně dražší a tudíž její atraktivnost ovlivňuje hlavně rychlost.
Miroslav Chytil, jednatel dopravní společnosti Express Interfracht Brno, která měla vlak v posledním úseku od polských hranic pod palcem, věří, že tato historicky unikátní první cesta do Česka po železnici přiláká více zájemců o přepravu v tomto odvětví. "Už teď víme, že se podobné cesty budou napřesrok pravidelněji opakovat," uzavřel Chytil.
Zdroj: iDNES.cz
honzatvs: Kdepak, překládka mezi vagony. Výměna podvozků se uplatňuje jen (nebo takřka jen?) v osobní dopravě.
"Rekordní čas kontejnerového spoje se mohl zdařit jen díky mezinárodní spolupráci, inovativní logistice a moderním řešením za pomoci informačních technologií při přechodech hranic."
Nevim proc, ale nejak se mi u toho vyjevila scena z Jiste pane ministre, kdy Humphrey obhajoval pred ministrem tzv. kreativni vyjednavani s urady ve state Kumran za ucelem uzavreni obchodu.
:=))
Děkuji za záporné ohlasy, i když nevím, čím jsem si je zasloužil :o)
Loďní levnější? Jak zohledníšmě fin prostředky vázané ve "zboží na cestě"? :-)
Aneb pověst (ze 70. let) o zamítnuté reklamaci kazeťáku SONY, neb se na něj nevztahovala záruka výrobce, protože celou zásilku z havarované-uvízlé lodi zakoupil jakýsi pan TUZEX ....
Takhle je to historicky vcelku stabilní, co je velké těžké a nespěchá to jede lodí, čím dražší citlivější a vice spěchající náklad tím se to posouvá směrem k železnici, kamionům až případně drahocenné maličkosti se můžou dopravovat i letecky...
Jestlipak s tím přes Rusko jela ochranka? :)
Taky si myslím, že místo spojení "expediční firmy" by mělo být "spediční firmy", ale nerad bych se dral do práce autora a redakce, třeba se pletu.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.