Ostrava — Zdravíme z letošního, již třináctého veletrhu drážní techniky Czech Raildays, který dnes začal v Ostravě a bude probíhat následující dva dny. Začátek veletrhu doprovázely slavnostní ceremoniály s křty jak zcela nových, tak už i běžně provozovaných vozidel. Jedničkou letošního ročníku je jednoznačně českotřebovský výrobce CZ LOKO, který prezentuje jak nový design pro rekonstruované brejlovce, tak zcela nový produkt. Naše kroky sledujte na Twitteru a postupně exponáty představíme v následující živé reportáži.
České dráhy spolu s výrobcem Škoda Vagonka jako první slavnostně představili známou příměstskou jednotku CityElefant s pořadovým číslem 76. Tento kus je jako první spolufinancován z prostředků evropské unie a bude jezdit jako řada dalších v Praze a středočeském kraji. Zajímavostí z interieru soupravy je odklon od sedaček s potahy v korporátním stylu ČD a návrat zpět k původním barvám.
Dalšími, o poznání zajímavějšími vozidly, která byla představena se hned vzápětí stala nová dieselelektrická lokomotiva 744.001 z produkce českotřebovské společnosti CZ LOKO a další z rekonstrukcí známých brejlovců řady 753.6 od stejného výrobce. Lokomotivě byly brýle „odoperovány“ a získala nový vzhled s nádechem modernosti. Nasazení lokomotiv řady 753.6 u dopravce SD Kolejová doprava je plánováno, v úseku Beroun - Chomutov přes Rakovník, na nákladních vlacích s vápencem pro odsíření uhelných elektráren, především té v Prunéřově.
Elektrická jednotka RegioPanter z produkce Škody zaujímá hlavní místo na veletrhu a reprezentuje jí třívozová jednotka 440.009. Kritizované široké dveře nabízejí přímo královský vstup do interieru. První třída v jednotce nepůsobí přemírou luxusu a použité podlahoviny vyvolávají až historické pocity, ale celkový dojem z jednotky je vesměs pozitivní.
Další z vozidel jezdících již v pravidelném provozu, která se na veletrhu představila je po loňské premiéře řídící vůz Bfhpvee295 a slovenská motorová jednotka řady 861, která představuje výrazný milník v železničního průmyslu na Slovensku z dílny ŽOS Vrútky.
Dlouho očekávané rekonstruované jídelní vozy řady WRmee816 z produkce ŽOS Vrútky, původně WRm, jsou konečně zde. První prototyp si mohla právě dnes prohlédnout veřejnost a vůz se těšil i nemalému zájmu z řad provozovatelů. Subjektivní pocity z interiéru jsou, navzdory očekávání, spíše smíšené.

Když už, tak Liberec - Zittau v 15kV... (někde se psalo, že panter se má údajně nějak snadno dát předělat na trojsystémovku).
Reko bejlovec - není hnusný, je to obyčejný soudobý design. Na rekonstrukci bych vůbec neřekl špatný. Ale proč vůbec kastli brejlovce předělávat mi není, obzvlášť u nákladní lokomotivy, jasné... Asi bude lepší pasivní ochrana strojvedoucího...tak, že by si to vymohly odbory? :-)
U osobní dopravy by ještě mohla mohla hrát roli snaha o design ("máme moderní vozidla") - viz regionova...
v 13:13 - asymetrická - to jako asi metr široká, asi metr vysoká, asi metr hluboká - no jó, ale o mašince jsme todle jako študáci neříkali :-D
v 13:22 - no já vím o dvou kusech pár (tendrovek), které měly v jedné boudičcde (kuchyni) stanoviště dvě. http://de.wikipedia.org/wiki/DR-Baureihe_61
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
