..: Czech Raildays on-line: CZ LOKO představilo novou lokomotivu :..

Celkový pohled na veletrh, foto: Matouš Danielka Ostrava — Zdravíme z letošního, již třináctého veletrhu drážní techniky Czech Raildays, který dnes začal v Ostravě a bude probíhat následující dva dny. Začátek veletrhu doprovázely slavnostní ceremoniály s křty jak zcela nových, tak už i běžně provozovaných vozidel. Jedničkou letošního ročníku je jednoznačně českotřebovský výrobce CZ LOKO, který prezentuje jak nový design pro rekonstruované brejlovce, tak zcela nový produkt. Naše kroky sledujte na Twitteru a postupně exponáty představíme v následující živé reportáži.

Křest patrové jednotky CityElefant, foto: Matouš DanielkaČeské dráhy spolu s výrobcem Škoda Vagonka jako první slavnostně představili známou příměstskou jednotku CityElefant s pořadovým číslem 76. Tento kus je jako první spolufinancován z prostředků evropské unie a bude jezdit jako řada dalších v Praze a středočeském kraji. Zajímavostí z interieru soupravy je odklon od sedaček s potahy v korporátním stylu ČD a návrat zpět k původním barvám.



Dalšími, o poznání zajímavějšími vozidly, která byla představena se hned vzápětí stala nová dieselelektrická lokomotiva 744.001 z produkce českotřebovské společnosti CZ LOKO a další z rekonstrukcí známých brejlovců řady 753.6 od stejného výrobce. Lokomotivě byly brýle „odoperovány“ a získala nový vzhled s nádechem modernosti. Nasazení lokomotiv řady 753.6 u dopravce SD Kolejová doprava je plánováno, v úseku Beroun - Chomutov přes Rakovník, na nákladních vlacích s vápencem pro odsíření uhelných elektráren, především té v Prunéřově.

Lokomotiva CZ LOKO 744.001, foto: Matouš DanielkaLokomotiva 753.601, foto: Matouš DanielkaStanoviště strojvedoucího lokomotivy řady 753.6, foto: Matouš Danielka

Ulička elektrické jednotky RegioPanter, foto: Matouš DanielkaElektrická jednotka RegioPanter z produkce Škody zaujímá hlavní místo na veletrhu a reprezentuje jí třívozová jednotka 440.009. Kritizované široké dveře nabízejí přímo královský vstup do interieru. První třída v jednotce nepůsobí přemírou luxusu a použité podlahoviny vyvolávají až historické pocity, ale celkový dojem z jednotky je vesměs pozitivní.





Slovenská motorová jednotka 861.005 Rozália, foto: Matouš DanielkaDalší z vozidel jezdících již v pravidelném provozu, která se na veletrhu představila je po loňské premiéře řídící vůz Bfhpvee295 a slovenská motorová jednotka řady 861, která představuje výrazný milník v železničního průmyslu na Slovensku z dílny ŽOS Vrútky.




Rekonstruovaný vůz WRmee, foto: Matouš DanielkaDlouho očekávané rekonstruované jídelní vozy řady WRmee816 z produkce ŽOS Vrútky, původně WRm, jsou konečně zde. První prototyp si mohla právě dnes prohlédnout veřejnost a vůz se těšil i nemalému zájmu z řad provozovatelů. Subjektivní pocity z interiéru jsou, navzdory očekávání, spíše smíšené.

Rekonstruovaný vůz WRmee, foto: Matouš DanielkaRekonstruovaný vůz WRmee, foto: Matouš DanielkaRekonstruovaný vůz WRmee, foto: Matouš Danielka

Matouš Danielka Poslat mail autorovi , Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 19.6.2012 (12:48)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP MirKo 
19.06.2012 (17:04)  
infected.bass : No, sem to asi viděl a nelíbí se mi to, to je celý.
19.06.2012 (16:02)  
Ten novej Brejlovec vypadá dost dobře. Připoměl mi Želvy Ninja :-)
19.06.2012 (15:59)  
Liberec - Frýdlant v panterovi mě taky hodně pobavil :-)
Když už, tak Liberec - Zittau v 15kV... (někde se psalo, že panter se má údajně nějak snadno dát předělat na trojsystémovku).
19.06.2012 (15:55)  
Nová verze Najbrtu na jednotkách (žralok, elefant) se mi taky dvakrát nepozdává, na rozdéů od lokomotiv, kde se podle mě docela povedla.

Reko bejlovec - není hnusný, je to obyčejný soudobý design. Na rekonstrukci bych vůbec neřekl špatný. Ale proč vůbec kastli brejlovce předělávat mi není, obzvlášť u nákladní lokomotivy, jasné... Asi bude lepší pasivní ochrana strojvedoucího...tak, že by si to vymohly odbory? :-)
U osobní dopravy by ještě mohla mohla hrát roli snaha o design ("máme moderní vozidla") - viz regionova...
19.06.2012 (15:45)  
Astartoth: Ano tyto lokomotivy budou jezdit dokonce přes Lužnou u Rakovníka kde budou 2 za sebou.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
19.06.2012 (15:00)  
Pro Chary :-) :
v 13:13 - asymetrická - to jako asi metr široká, asi metr vysoká, asi metr hluboká - no jó, ale o mašince jsme todle jako študáci neříkali :-D
v 13:22 - no já vím o dvou kusech pár (tendrovek), které měly v jedné boudičcde (kuchyni) stanoviště dvě. http://de.wikipedia.org/wiki/DR-Baureihe_61
19.06.2012 (14:41)  
MirKo: A jak jste přišel na to, že to na ešusu je hnusný? Máte jakýsi zázračný patent na to to posoudit? Nebo se jedná jen o subjektivní názor? Mě se to třeba hodně líbí.
registrovaný uživatel Keprt 
19.06.2012 (14:15)  
MirKo: první vozidlo typu ešus bylo vyrobeno v roce 1997, ale to je detail. Samozřejmě souhlasím, že vystavovat, natožpak křít toto vozidlo, je vrcholná šaškárna.
registrovaný uživatel PepaN 
19.06.2012 (14:05)  
Honza: mohu poprosit zdroj informace, že to melo být do konce letošního roku, děkuji.
dopisovatel nebo člen ŽP MirKo 
19.06.2012 (14:03)  
To by mě zajímalo co křtěj na tom ešusu, když první byl vyroben někdy v roce 1996, možná 5. Asi ten novej hnusnej korporátní nátěr, ach jo. Na mašinách je to pěkný, ale na ešusu je to hnusný.
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko