..: Stavba zastávky Rokycany-Borek se odkládá na neurčito :..

Vlak projíždí po rozestavěném koridoru mezi Zbirohem a Rokycany, foto: Filip ŠtajnerRokycany - Na podzim loňského roku jsme vás informovali, že již od konce letošního roku měla začít cestujícím sloužit nová zastávka Rokycany-Borek, která měla být postavena v rámci dokončovacích prací stavby III. koridoru na trati 170. Nyní se však ukazuje, že původní termín otevření zastávky již téměř jistě nebude dodržen a navíc dojde možná i k prodražení stavby. Důvod je čistě administrativní - zastávka nebyla v původní dokumentaci, když se žádalo o evropské dotace a Ministerstvo dopravy má nyní strach, že v případě změny projektu by o peníze stát mohl přijít.

To potvrzuje i Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). "Ministerstvo nám nepovolilo stavbu o zastávku rozšířit, protože ji financuje Evropská unie a mohly by vzniknout problémy," říká Petr Kroupa ze Správy dopravní cesty Západ. Ačkoli místní samosprávu i občany to nepříjemně překvapilo, zřejmě nezbyde jiné řešení, než zastávku dodatečně postavit až po oficiálním dokončení a otevření koridoru. Práce by tak měly začít v horizontu dvou až tří let. Kromě výstavby samotného nástupiště a přístupových cest bude také nutné upravit již postavené protihlukové stěny a trakční vedení. Zatím navíc není ještě definitivně jasné, zda vůbec zastávka vznikne, rozhodne o tom v nejbližších měsících SŽDC. Na financování výstavby zastávky by se v případě kladného rozhodnutí měla podílet SŽDC a město Rokycany.

Zdroje: ŽelPage, iDnes.cz

Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 25.5.2012 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Plzeňský


  1 2      Zpráv na stránku:   
26.05.2012 (11:08)  
Vidím, že bez peněz z Bruselu si nepostavíme ani kůlničku na dříví. Hrozní byrokrati... Až to pak budou dostavovat, bude to dražší, o omezení provozu ani nemluvě :(
25.05.2012 (22:48)  
Takže se to postaví bez zastávky, následně zbourá a postaví znova se zastávkou. Bude to stát dvakrát tolik, to nás ale netrápí, protože půlku zacáluje EU.
25.05.2012 (21:15)  
Naprosto nádherné teorie fandů ... Zastávka je určitě špatně, protože všichni potřebují létat a jezdit 300, když ne, tak jim tam dáme super skákací regionovu, která pojede pod dráty. Pak se divíte, že cestující utíkají.
registrovaný uživatel JB 
25.05.2012 (20:35)  
PPP: Jezdí i z Plzně.
registrovaný uživatel PPP 
25.05.2012 (20:23)  
Znám konkrétní situaci a tady zrovna by byla zastávka dobrá. Že tam jezdí 363 s klasikou je chyba ČD a stejně neefektivní je jejich zastavování i kdekoliv jinde. Regionova do Rokycan sice jezdí, ale z Mirošova, ne z Plzně, takže tudy cesta nevede.
registrovaný uživatel JB 
25.05.2012 (19:11)  
SYN: Zastavení 363 s třívozovou soupravou vnímám kromě toho jako poměrně nákladnou záležitost. Ale od Plzně jezdí do Rokycan Regionovy, které tam končí. Kdyby zajela až na Borek a vrátila se, bylo by to docela v pohodě.
registrovaný uživatel PepaN 
25.05.2012 (19:00)  
To jsem také neřekl...
registrovaný uživatel SYN 
25.05.2012 (18:50)  
Neznám konkrétní situaci ale obecně nejde bezhlavě jen přidávat nové zastávky... jinak budeme pořád stát... neříkám že někde to nemá smysl, ale prosím nedělejte automaticky rovnítko mezi nová zastávka a dobrá věc.

Jiná věc by byla kdyby šlo o přemístění zastávky do lepšího umístění...
registrovaný uživatel PepaN 
25.05.2012 (18:28)  
A pak se divte, že lidé nechtějí jezdit VHD, když kolem zřizování nových zastávek je tolik řečí a nikdo se k tomu nemá, hlavně (bohužel) samotná SŽDC... :-(
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko