Varšava — Letošní fotbalové Mistrovstí Evropy pořádají společně Polsko a Ukrajina. Pro obě pořadatelské země je tato událost velmi výjimečná. Na Mistroství se proto připravují i železniční dopravci PKP Intercity a Ukrzaliznycja. Kromě toho, že byly investovány peníze do rekonstrukce nádraží a také do nákupu nových elektrických jednotek (Ukrzaliznycja zakoupila dvě šestivozové dvoupodlažní elektrické jednotky od Škody Transportation a šest jednopodlažních jednotek Hyundai Rotem), chystají se nová spojení pro fanoušky, dopravce PKP Intercity se rozhodl po vzoru dopravců DB, ÖBB, SBB dát svým 10 lokomotivám Husarz nové nátěry v národních barvách jednotlivých účastnických států.
Železnice hýbe fanoušky
Celkově jde o 20 lokomotiv: 6 lokomotiv EU44 Husarz bude reprezentovat následující účastnické země: Polsko, Ukrajina, Rusko, Dánsko, Německo a Česká republika, 4 další Husarzy budou reklamou na stadióny v Gdaňku, Poznani, Wroclawi a Varšavě, které byly vybudovány právě pro Mistrovství Evropy. Protože dopravce PKP Intercity má však jen 10 Husarzů, zbylých 10 účastnických zemí bude reprezentováno nátěry na lokomotivách EP09. U těchto lokomotiv musel dopravce vyřešit to, že povrch těchto lokomotiv se může zahřát až na 60°C a materiál musí být samozřejmě také odolný vůči dešti, teplotám vzduchu a špíně. Na každé z nich je navíc nápis tohoto projektu "Kolej porusza kibiców" včetně překladu do jazyka země, která je nátěrem reprezentována, v češtině tedy "Železnice hýbe fanoušky" (největší problémy byly s překladem do ukrajinštiny a španělštiny). Autorem těchto nátěrů je firma, která navrhuje bižuterii a porcelán pro firmu Swarovski. Lokomotivy budou s těmito fotbalovými nátěry jezdit do listopadu tohoto roku s výjimkou jedné, která bude s nátěrem jezdit až do roku 2013 - o tom, která to bude, rozhodnou návštěvnici webu dopravce PKP IC. Ačkoliv Husarzy v nových nátěrech již jezdí (vůbec poprvé se tak stalo 30. března 2012, kdy lokomotiva Husarz v polských národních barvách jela na trase Varšava - Berlín), dopravce chystá na 19. května 2012 společnou jízdu 6 lokomotiv Varšavou v barvách Polska, Ukrajiny, České republiky, Ruska, Řecka a národního stadionu ve Varšavě.
ČD: Vlakem na Euro
Na Mistrovství Evropy ve fotbale se připravují i České dráhy. Dne 9. května 2012 vyjela v čele vlaku EC 111 Praha v úseku z Prahy do Bohumína lokomotiva 380.011 v českých národních barvách. Fotbalový nátěr získá i lokomotiva 163, která bude v novém nátěru jezdit od 11. května na spěšných vlacích z Pardubic hl.n. přes Lichkov do Wroclawi. Ve dnech 8., 12. a 16. června potom tato lokomotiva poveze fanoušky z Prahy do Wroclawi a zpět.
Nová spojení pro fanoušky
Dopravce PKP Intercity rovněž chystá nová spojení: 6. června 2012 vyjede poprvé přímý vlak z Berlína do Gdaňsku, ve dnech 9., 13. a 17. června budou jezdit 3 speciální vlaky z Přemyšlu do Lvova - a naopak 10., 14. a 18. června z Lvova do Přemyšlu - na tyto vlaky budou navazovat vlaky z/do Krakowa, čímž odpadne zdlouhavá výměna podvozků. Ve spolupráci s Českými dráhami budou vypraveny ve dnech 8., 12. a 16. června vypraveny přímé vlaky do Wroclawi: z Prahy přes Ústí nad Orlicí a z Brna přes Ostravu. Zrychlit by se mělo i cestování vlaky na Ukrajině - díky novým jednotkám Hyundai Rotem by měla cesta mezi Lvovem a Kyjevem trvat 4 hodiny a 30 minut, zatímco dnes trvá 7 hodin i déle.
Zdroj: PKP Intercity, Bezpośredni pociąg z Gdańska do Berlina już przed Euro 2012, Ukrzaliznycja; ilustrační foto: PKP Intercity
O samotnem lepeni celkem dobry clanek na idnesu (http://fotbal.idnes.cz/jak-vznikal-polep-vlaku-pro-ceske-fotbalisty-fnp-/euro-2012.aspx?c=A120507_123229_fot_reprez_vl), celkem makacka:)
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.