Varšava — Letošní fotbalové Mistrovstí Evropy pořádají společně Polsko a Ukrajina. Pro obě pořadatelské země je tato událost velmi výjimečná. Na Mistroství se proto připravují i železniční dopravci PKP Intercity a Ukrzaliznycja. Kromě toho, že byly investovány peníze do rekonstrukce nádraží a také do nákupu nových elektrických jednotek (Ukrzaliznycja zakoupila dvě šestivozové dvoupodlažní elektrické jednotky od Škody Transportation a šest jednopodlažních jednotek Hyundai Rotem), chystají se nová spojení pro fanoušky, dopravce PKP Intercity se rozhodl po vzoru dopravců DB, ÖBB, SBB dát svým 10 lokomotivám Husarz nové nátěry v národních barvách jednotlivých účastnických států.
Železnice hýbe fanoušky
Celkově jde o 20 lokomotiv: 6 lokomotiv EU44 Husarz bude reprezentovat následující účastnické země: Polsko, Ukrajina, Rusko, Dánsko, Německo a Česká republika, 4 další Husarzy budou reklamou na stadióny v Gdaňku, Poznani, Wroclawi a Varšavě, které byly vybudovány právě pro Mistrovství Evropy. Protože dopravce PKP Intercity má však jen 10 Husarzů, zbylých 10 účastnických zemí bude reprezentováno nátěry na lokomotivách EP09. U těchto lokomotiv musel dopravce vyřešit to, že povrch těchto lokomotiv se může zahřát až na 60°C a materiál musí být samozřejmě také odolný vůči dešti, teplotám vzduchu a špíně. Na každé z nich je navíc nápis tohoto projektu "Kolej porusza kibiców" včetně překladu do jazyka země, která je nátěrem reprezentována, v češtině tedy "Železnice hýbe fanoušky" (největší problémy byly s překladem do ukrajinštiny a španělštiny). Autorem těchto nátěrů je firma, která navrhuje bižuterii a porcelán pro firmu Swarovski. Lokomotivy budou s těmito fotbalovými nátěry jezdit do listopadu tohoto roku s výjimkou jedné, která bude s nátěrem jezdit až do roku 2013 - o tom, která to bude, rozhodnou návštěvnici webu dopravce PKP IC. Ačkoliv Husarzy v nových nátěrech již jezdí (vůbec poprvé se tak stalo 30. března 2012, kdy lokomotiva Husarz v polských národních barvách jela na trase Varšava - Berlín), dopravce chystá na 19. května 2012 společnou jízdu 6 lokomotiv Varšavou v barvách Polska, Ukrajiny, České republiky, Ruska, Řecka a národního stadionu ve Varšavě.
ČD: Vlakem na Euro
Na Mistrovství Evropy ve fotbale se připravují i České dráhy. Dne 9. května 2012 vyjela v čele vlaku EC 111 Praha v úseku z Prahy do Bohumína lokomotiva 380.011 v českých národních barvách. Fotbalový nátěr získá i lokomotiva 163, která bude v novém nátěru jezdit od 11. května na spěšných vlacích z Pardubic hl.n. přes Lichkov do Wroclawi. Ve dnech 8., 12. a 16. června potom tato lokomotiva poveze fanoušky z Prahy do Wroclawi a zpět.
Nová spojení pro fanoušky
Dopravce PKP Intercity rovněž chystá nová spojení: 6. června 2012 vyjede poprvé přímý vlak z Berlína do Gdaňsku, ve dnech 9., 13. a 17. června budou jezdit 3 speciální vlaky z Přemyšlu do Lvova - a naopak 10., 14. a 18. června z Lvova do Přemyšlu - na tyto vlaky budou navazovat vlaky z/do Krakowa, čímž odpadne zdlouhavá výměna podvozků. Ve spolupráci s Českými dráhami budou vypraveny ve dnech 8., 12. a 16. června vypraveny přímé vlaky do Wroclawi: z Prahy přes Ústí nad Orlicí a z Brna přes Ostravu. Zrychlit by se mělo i cestování vlaky na Ukrajině - díky novým jednotkám Hyundai Rotem by měla cesta mezi Lvovem a Kyjevem trvat 4 hodiny a 30 minut, zatímco dnes trvá 7 hodin i déle.
Zdroj: PKP Intercity, Bezpośredni pociąg z Gdańska do Berlina już przed Euro 2012, Ukrzaliznycja; ilustrační foto: PKP Intercity

Rozdil mezi tim je u mne stejny, jako kdyz nejaka skvela anketa ma medialni partnery, hlavni partnery, generalni partnery a nevim jake jeste partnery
Na propagaci (coz tohle asi bude ten pripad) zpravidla nelze dotace MSMT (coz patrne budou ty verejne rozpocty) pouzit.
Predpokladam, ze to "zaplati" Ceske drahy, jakozto zda se novy partner reprezentace. Uvozovky tam hlavne z duvodu, ze ti pracovnici byli asi zamestnanci CD a nedelali to externiste.
Tzn. z verejnych rozpoctu to pravdepodobne jde, nebot pres Ceske drahy v posledni dobe nejvetsi sportovni lisaci prilepsuji svym sportum a obchazeji tak dotace pridelene MSMT. Zacali s tim Kaderka a Jansta, ted tedy uz i Pelta, i kdyz tam mam pocit, ze to bude spis tak trochu symbolicke...
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.
