..: RegioJet je preferovaný partner DB pro linku Praha - Hamburk :..

Vectron RegioJet, foto: ŽelPage Brno/Berlín — Německý koncern Deutsche Bahn ukončil jednání o lince Praha – Hamburg s Českými drahami. Podle sdělení DB budou o provozu vlaků EuroCity nadále vyjednávat pouze se soukromým železničním dopravcem RegioJet. „České dráhy předložily dobrou nabídku, ale my jsme se rozhodli dále pokračovat v jednání exkluzivně se Student Agency,“ uvedl tiskový mluvčí DB Heiner Spannuth. Jak potvrdil generální ředitel ČD Petr Žaluda, v nastalé situaci dráhy stopnuly snahu o akvizici souprav Siemens Viaggio Comfort z opce Rakouských spolkových drah, z nichž část byla uvažována právě na linku do Německa a druhá na linku do Vídně a Grazu. Finance z emitovaných dluhopisů plánují využít na vozidla do tendrů na vnitrostátní dálkovou dopravu. RegioJet podle všeho slaví zvolení preferovaným partnerem do dalšího jednání, nicméně kontrakt zatím nezískal. Zatím nebyly zveřejněny ani podrobnosti nabídky žlutého dopravce. Na základě nové smlouvy by se upravil provoz od prosince 2013.

Zdroj: DB, RegioJet, České dráhy


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 27.4.2012 (1:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Německo Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 27      Zpráv na stránku:   
01.05.2012 (13:53)  
Pokud mě cesta vlakem stojí např. 50 Kč.
Pokud pojedu autem, dám za cestu třeba 100 Kč.


Mohl byste upřesnit, jak jste to spočítal? Já si myslím, že za 50 Kč ujedete 33 km i bez In-karty a jiných slev. A pod 5 Kč/km autem jezdí málokdo.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
01.05.2012 (11:49)  
ad danovy poradce v 01.05.2012 (10:31):

Asi jste to trefil. Na komoru.
Jistě, nebyl bych to já, kdybych neremcal. 60. léta, Pacifik, narvaný, vozy Bi, Be, poté Bp - a fšichni happy a hudbu si přinesli sami (a byl jsem jako děcko při tom). Proti tomu, právě na rameni Bln, Dre, Pha mi (coby kaštánkovi) místní (vnitrostátní) přeprava Děčín - Ústí - Pha občas (od 1967 - dosud) vadí. Česky: ruší. Stejnými spoji, (týdně 1997-8) Pha - Brno, mi to nepřišlo, neb to nebyli a nejsou denní dojíždějící.
Ale co vlastně chce Český národní dopravce, když přes jisté problémy zcela jiného důvodu i charakteru se u DB Regio cítím lépe, než v EC na území ČR? ("Sakra"), jaký úkol, zadání má dnes, včera, zítra ČD? (Mj., i V Německu nevidím coby Kaštánek jedno-jednoznačný rozdíl mezi DB "Fern", DB Regio a zejména DB "koleje".
Kdybych měl chuť se vtom porejpat, tak paradoxně nepočnu u "kaštánků", provozního personálu, ale režijních nákladů - Overheads. Fuj, jesm prostě darebák - (já tu elektriku na EKY díky režiím uměl "uvařit" 1998 - 2005 levněji, než ČEZ, ale zato jsem se i dosud stal přisluhovačem Amerického imperialismusu, neb stranám, radnicím jsem nedával šupšáčky. :¨) Héč!

Ad Pazzy:

Jó, i Vy máte pravdu, s tou "vesnicí". Doručovatelé jezdí na kole, oproti 2005 je jich půlka. Bohužel, pro člověka pracujícího mimo obec je (nejen) Pošta mimo otvírací dobu nedostupná. Bez auta to prostě nejde. Tu chybu (jít na ves) jsem udělal 2005, a již dva roky poté, Brna i Prahy po léta do té doby znalý, jsem se optimalizoval do Berlinovic nad Sprévou ..... (A i v Bln pošťáci jezdí na kole...)

ad Petr budvar:

:-) Slovo "Kaštánek" jsem poprvé slyšel cca 1980 od zaměstanacu Pražského Metra... Nerad bych pokračoval ve filosofické diskusi na tohle théma; smířil jsem se s tím, že jsem-li veřejně dopravově přepravován, pak jsem Kaštánkem ... :-)
registrovaný uživatel Petr budvar  mail  
01.05.2012 (11:27)  
Danovy poradce: Když jste mě tak hezky chytil za slovíčko: Kaštanem jsem myslel toho, kdo má tu smůlu a nebydlí u trasy pha-ova, čili tam, kde platí příručky o trhu, ovšem na úkor druhých. Myslím že Pan Turista to doplnil výtečně. Pazzy: Představte si, že mám na vesnici babičku, která (mimoto že byla postižena praseckou redukcí busů zloděje Žemličky, vlak tam není, k lékaři ji vozí obecním autem, alespoň zbude do rance ouřadům z káenvé:() nemá internet, mobil ani řidičák. Čili se Vám zdá úplně normální (tržní), že nezanedbatelnou část obyvatel odstřihnou od komfortu běžném ve městech? Skoro mi to připomíná výroky jisté královny, co před tím, než jí usekli hlavu pronesla ten otřepaný citát o bídě, chlebu a koláčích...
registrovaný uživatel Pazzy 
01.05.2012 (11:00)  
turista "Ale doručování po vesnicích buď šíleně zdraží, nebo to bude muset stát dotovat."

Soukromím přepravcům zásilek (např. PPL) se vyplatí jezdit i do tý největší díry. Oni totiž potřebují ucelenou síť, jinak by si zákazníci vybírali jinou firmu.

A co když se to udělá jinak? Co když budou z malých obcí jezdit na poštu o 10 km dál, doručovatelé dnes mohou jezdit auty, která výrazně zlevnila, mohou dát o zásilce vědět internetem a také ji nechat na obecním úřadě, či jiné smluvní provozovně.

Jinak jen návrh k zamylšení: Pokud mě cesta vlakem mezi bodem A a bodem B stojí např. 50 Kč, strávím na ní 40 minut (cením si je pro zjednodušení na 40 Kč), kraj přihodí dalších 50 Kč, tak cesta vychází na 140 Kč, pokud pojedu autem, dám za cestu třeba 100 Kč a jedu ji 10 minut, takže 110 Kč. A nejde jen o vlak, i o autobus. Není lepší mít ve vsi auto? Třeba i "komunitní"???
01.05.2012 (10:31)  
kaštani.... a to je právě ono, dokud se budou dopravci rozlišovat na ty, jejichž management a zaměstnanci vozí kaštany a na ty ostatní, tak budou takové diskuse...
národní dopravce chce kvalitní vozy jenom pro ty rozinky, ne pro ty kaštany nebo to je jinak?
01.05.2012 (1:23)  
Petr budvar: ano ČD by se daly přirovnat k ČEZu či České poště.

Česká pošta stále ještě má monopol na drobné zásilky. Výměnou za to musí doručovat za desetikorunu i do největších západákovů. Pokud ji tento monopol seberete, nastoupí konkurence a jistě tím úžasně zlevní nenáročné zakázky typu rozeslání statisíců složenek po Praze. Ale doručování po vesnicích buď šíleně zdraží, nebo to bude muset stát dotovat.

Někde jsem slyšel, že ČD mají z tratě (nikoliv linky) Praha-Ostrava 40% tržeb. To je hodně a je zcela jasné, že tato trať netvořila 40% nákladů a jízdné tedy bylo předražené a subvencovalo vlastně celou ČR. Nástup konkurence v této podobě znamená logicky stlačení jízdného téměř na úroveň nákladů. Což bude znamenat konec dopravní obsluhy mnohých regionů - obávám se, že zvýšené požadavky na dotace nikdo platit nebude.

Ono by se to dalo udělat tak, že by tento transfer peněz zajistil stát (na výdělečných tratích dražil licence a těmito penězi přispíval na prodělečné tratě, samozřejmě přes výběrová řízení). Ale tohle náš stát neudělá.
registrovaný uživatel Petr budvar  mail  
30.04.2012 (23:34)  
To je dojemné..
Tolik lidí zde už "vrostlo" do těch klišovitých názorů, třeba že v Chornicích by nikdo do vlaku nevlezl a jak se vlastně "zbytečně" vyhazují peníze za údržbu málo využívané tratě (tratí). Předně - kritéria pro "nevyužívané" regionálky nejsou stanovena a pokud, tak vždy tím směrem, že "autobus vychází 2-9 x levněji (to číslo je v každém regionu jiné, zřejmě dle provázanosti ouřadů tzv. organizátora dopravy s majiteli autobusových doprav), názor starostů není brán v potaz (pokud neplatí ovšem řečené v předchozí závorce). Obyvatel se neptá zásadně nikdo, to předvedli OREĎáci, JIKORĎáci a j. ČEZ sice připojí všechny, ovšem stát mu za to (m.j.) umožňuje monopol (vyjma VVN). Což je královská kompenzace (skrytá dotace?). Názor, že dotovat "prázdné lokálky" je špatně (zvlášť když se předtím sesmolí JŘ tak aby prázdné byly - vzpomenu případ takto nejprve znemožňované a posléze vzaté na milost tratě Nýřany - H. Huť) , by dovedl jednoho k pláči, ve státě, kde kolosálně leccos předražují se najednou objeví šikulové zavětřivší poměrně snadný cíl a optimalizují, optimalizují - spíše to připomíná prezentaci nějakého úředníčka šplhavšího před šéfy...
30.04.2012 (22:08)  
a znovu ČD vs. DB - dnes v MFD rozhovor s panem žaludou,kterýmu já osobně fandím,vysvětluje situaci kolem Railjetů,ale vysvětlení mu nevěřím. Pomíjí zcela to, že ty vozy se daly koupit i na vnitrostátní /když na tom MD trvá/,dále ministerstvo řekne ,že nové vozy a ČD to hned berou jako bernou minci? vždyť je to otázka mnoha let,všechna ta výběrka. mohly těch souprav koupit třeba jenom půlku, na Vídeň.

Ba ne, myslím, že to bylo celé trochu jinak a DB a Jančura jsou záminkou.

Zajímalo by mne,co na to Siemens? 200 mio v čudu. Co na to ÖBB a jejich penále?

Pokud to teda fakt ČD nekoupěj / a já pořád malinko doufám,že se to ještě změní/,tak jsem zvědav, zda se někdo najde. Nemyslím u nás. Na Railety jsem se fakt těšil...
registrovaný uživatel M 
30.04.2012 (21:25)  
Co se te lisky tyce, tak CD jsou jeste porad mnohem bohatsi. Takze nechapu, proc si tu chvalu za prasule nekoupi taky. Treba misto zcela nesmyslne podpory Davis Cupu nebo Fed Cupu

(coz jsou mimochodem nadherne tunely na statni rozpocet, kdy stat tyhle veci nepodpori, ale Ivos to zakouli pres statni firmu. Ze to neni jen tak, to ostatne dokazuje i Mirek a jeho Nymburk...)
registrovaný uživatel M 
30.04.2012 (21:21)  
Budvar - ano "CEZ" pripoji jakoukoliv hajovnu. "Telecom" do ni privede klidne telefon a "UPC" kabelovku. Ale jeste jsem nejak nezaznamenal, ze by to pripojeni a pak hlavne ten provoz pak nejak dotoval stat, coz je jaksi ten zasadni rozdil.
Kdyz nekdo bydli v hajovne, tak tam ma sice rajskej klid, ale tak nejak ho to stoji nejaky penizek navic. A trebas ta Chornice je defacto takova hajovna.

Jo a ti silnicni dopravci a obecne ta silnicni lobby a tak, tak to je fakt komedie na n-tou. U nas je silna silnicni lobby a proto mame misto paterni dalnice schodiste, trojpruhu mame celkem 60 kilometru, rychlost je omezena na 130 a mame 3krat az Xkrat (uprimne receno nevim, kolik je v Nemecku 2pruhovych "rychlostnich komunikaci") mene dalnic nez v Nemecku, kde cile buji zeleznicni lobby a diky ni maji tak dobre zeleznice...
  1 2 3 4 5 ... 27      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko