..: Trať přes Głuchołazy se možná uzavře :..

Západ slunce nad Glucholazy, foto: Martin Grill Głuchołazy – Peážní trati mezi Mikulovicemi a Jindřichovem ve Slezsku možná hrozí, podle drážních odborníků, úplné uzavření. Důvodem je neuspokojivý stav železničního svršku v okolí stanice Głuchołazy, po němž musí vlaky jezdit třicetikilometrovou rychlostí. Ačkoliv ministerstvo dopravy České republiky, potažmo České dráhy, platí za užívání dopravní cesty ročně nemalé peníze, polská strana do infrastruktury neinvestuje. 17 kilometrů dlouhý úsek na polském území, za nějž je jakožto správce infrastruktury zodpovědná společnost PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK), tak nadále chátrá. Jak vyplynulo z posledního jednání polského ministerstva dopravy, je uvažováno o třech řešeních – uzavření tratě, oprava dotčeného úseku nebo snížení poplatků za průjezd Polskem. Prozatím se do nedohledna odsouvají i úvahy o nové zastávce na trati v Głuchołazích. Polská strana již v minulosti zastavila provoz svých osobních vlaků do Głuchołaz, rovněž tak ve výběrovém řízení, připravovaném Ministerstvem dopravy ČR na linku Ostrava – Krnov – Olomouc, se (prozatím?) neuvažuje s větví Krnov – Głuchołazy – Jeseník. Špatný stav trati ale netrápí pouze vlaky na Jesenicku, obdobně je na tom i trať mezi Hrádkem nad Nisou a Varnsdorfem.

Zdroj: ČT


Dominik Jaroš | 10.3.2012 (9:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Stavby a projekty

Weitere aus ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
11.03.2012 (18:39)  
Narozenej: Trať přes Polsko budou využívat pouze české vlaky , česká strana za jejich průjezd nebude nic platit.... ale trať bude udržovat na své náklady
Trať přes Polsko už teď využívají POUZE české vlaky, přesto to Poláci z pochopitelných důvodů nepustí.
(podobný peážní camrňous mezi Zittau a Prezervativovem :-), vedoucí přes Polsko a Polsku placený, dokonce vůbec není napojený na síť PLK, tudíž na něm žádné "polské" vlaky ani jezdit nemůžou)
Na kousku mezi Mikulovicemi a Glucholazy je na polském území tuším 5 přejezdů, ovládaných MANUÁLNĚ ze 4 závorářských stanovišť (to máte 8 lidí denně), v Glucholazech platíme Polákům výpravčího a možná signalistu...

Dusanh: Nikdo jim nebrání odřezat 200m úsek za Glucholazy, aby se "nemohlo" do vnitrozemí.
A ten jeden manipulák tejdně, ten Poláci převedou do vrtulníkové trakce? :-)

Jinak k článku - kde autor přišel na třicetikilometrovou rychlost? (i v té ČT mluvili o čtyřicítce :-)
Pravda je taková, že od Mikulovic st.hr. do Gl. (cca 5 km) se jezdí 40 km/h a mezi Gl. a Jindřichovem st. hr. (11 km) pak 60 km/h. Třicítka tam nikde není (resp., abych byl přesný, minulý týden, kdy jsem tam dva dny jezdil na stanovišti strojvedoucího, tam ještě nebyla :-)
Trať na Jindřichov je v celku dobrém stavu, vůz jezdí celkem klidně. Spodní stavba bytelná (Prusko...), náspy a zářezy, jakožto i některé opěrné zdi mostů jsou pro dvojkolejku. Trať je po vyjetí z Gl. krásně přímá, oblouky asi 3, vcelku mírné. Osmdesátku by to zvládlo zcela bez problémů (kdyby se chtělo).

Větev na Mikulovice je horší (jak trasováním - malé poloměry oblouků, úrovňová křížení se silnicemi, tak technickým stavem).

Nejhorší je pak vlastní stanice. Elektromechanika, mechanická návěstidla německého typu, světelné jednosvítilnové předvěsti (žlutá svítí 8 sekund, pak problik, že ho sotva zaregistrujete (nebyla to větev?), pak svítí 12 sekund, zase kraťoučký problik, pak 10 sekund... návěst "Očekávejte 40"). Kolejiště v mizerném stavu a co nejhorší - absolutně blbá konfigurace kolejiště. Od Jindřichova se dá vjet (k peronu) jen na tuším 3. kolej (a z druhé odjedete zas jen do Mikulovic), takže když je v Gl. křižování, musí se vlak směr Mikulovice dostat na 2. kolej posunem přes Nyské zhlaví... ("nejde" ani vjet oběma vlaky na tu 3. kolej, Poláci neumějí "vjezd na obsazenou", ani na elmech)

(zkusím sem dát schéma problému, jestli to vyjde...)

Mikulovice
-----------------2--------/---- Nysa
-----------------3--------
Jindřichov

ČD (ještě unitární) chtěly na své náklady kolejiště upravit, aby šlo vjíždět a odjíždět odkudkoliv kamkoliv, ale PKP nechtěly.

Varianta spojky zcela obcházející stanici Glucholazy by asi narazila (na baráky :-), v tom triaglu "za mostem", kde už skoro nic není, by se to asi nepodařilo vytočit.
11.03.2012 (18:30)  
Jen se divím, že si dosud nikdo nedal do souvislosti výběrové řízení na trati Ostrava - Opava - Krnov - Bruntál - Olomouc, kde by měly jezdit vlaky snad ve dvouhodinovém intervalu. (V úseku Ostrava - Krnov místo rychlíků do Jeseníku, pokud by nejezdily spřažené.)

Že by se najednou přišlo na to, že by tyto rychlíky překážely? A odůvodnění vysokými poplatky na polském území se zrovna hodí do krámu?
11.03.2012 (16:39)  
1) nejsem si jistý, zda "neuspokojivý stav železničního svršku v okolí stanice Glocholazy" je skutečným důvodem k zastavení provozu. Třeba na trati Klodzko - Kudowa Zdrój se v létě 2009 traťová rychlost 20 km/h (na 2/3 tratě) jevila neslýchaným hazardem a i takový starý kozák, jako jsem já, se znovu poučil, co všechno dokáže bez újmy přejet železniční vozidlo. Ve srovnání s tím jsou obě tratě z Glucholaz k hranici v přímo vynikajícím technickém stavu.
2) je někde v Polsku trať, která je majetkem cizí země? Já si to vzhledem k nadmíru propracované polské legislativě ani neumím představit.
Tudíž závěr: Polsko se předmětných tratí nikdy dobrovolně nevzdá. Pokud se nezmění polské pojetí předpisů pro technický stav drah, pak odhaduji životnost tratě Glucholazy - st. hranice Mikolovice na 20-30 let, tratě Glucholazy - st. hranice Jindřichov na 50-80 let. Čáru přes rozpočet může udělat nezájem o provozování dopravy z české strany. Zdravím, ZdŠ
Registrierter Benutzer TTtrain  mail  
11.03.2012 (12:47)  
Robert Antonio: myslím, že jste to trefil přesně hřebíčkem do hlavičky.Navíc s mizernou tratí se dá krásně provozovat polský národní sport - šmelení (co za to, když vás tudy necháme jezdit), což by po prodeji už nešlo.
11.03.2012 (12:42)  
Mluvíte tady o tunelu Zlaté Hory-Jindřichov, ale nebylo by výrazně levnější, kdyby SŽDC odkoupila polský úsek a provozovala ho sama? Respektive by odkoupila pozemky pro bezúvraťové vedení mimo Glucholazy, když pšonci o vlaky do Glucholaz nemají zájem?
Precedent k tomu je, trať Ebersbach-Bischofswerda také vede necelý kilometr po českém území, ačkoliv ji v celé délce udržuje DB. Jediné, co by tomu mohlo bránit, je nějaký dostatečně vypatlaný polský nácek, který by nepřenesl přes srdíčko, že si cizáci staví tratě výsostném polském území.
11.03.2012 (11:03)  
Po peážním úseku tratě jsem jel v roce 2009 osobákem do Krnova, 810 dostatečně odpovídala kapacitně; (pasažerů málo), tehdy ta trať byla ve srovnatelném stavu jako dnes. Pokud by se trať nakonec uzavřela, alternativa NAD Jindřichov - Zlaté Hory se jasně nabízí. Avšak - kolik lidí s tím bude jezdit? Po ukončení provozu na trati 025 Dolní Lipka - Hanušovice jezdí taky bus, má krásné přípoje jak v Hanušovicích na všechny směry tak v Lichkově na vlaky z/do Pardubic, jel jsem tím 3.3.2012 z Králického Sněžníku, krom mě a skupinky běžkařů zde "obyčejných cestujících" napočítal 3 kusy. Jsem pesimista, letos/příští rok to ještě vydrží, napřesrok to bude definitivní konec.
11.03.2012 (9:24)  
Z hlediska ekonoma vidím dvě možnosti: trať bude udržovat SŽDC, nebo bude NAD přes Zlaté Hory.

Jako drážní nadšenec a původem "Čechoslovák" bych viděl modernizaci a dostavbu Ondřejovice - Zlaté Hory - Jindřichov včetně takové modernizace trati do Opavy, aby byla jízdní doba Jeseník - Svinov 1:30hod.

Divím se, že toto nebylo uděláno již za první republiky, když takovéto tratě na pomezí s Maďarskem švihali jako Baťa boty. Možná bylo toto území na ODStřel, protože se dost dobře nedalo bránit. Možná by to nějaký historik mohl upřesnit.

Další možnost, i když dražší, avšak celkově přínosnější by byla modernizace a novostavba trati Šumperk - Jeseník s 6,4km dlouhým tunelem pod Červenohorským sedlem. Pak by Jeseník - Svinov byla jízdní doba cca 2 hodiny (podle přestupů v Zábřehu, či Olomouci). Pořád lepší než současný stav.
Z hlediska investic je to o několik řádů vyšší cifra (než peážní poplatek), avšak na stejné úrovni, jaké tečou do silnic I.tříd. Takže žádná megalománie, ale běžná stavba na úrovni roku 1930.
11.03.2012 (7:55)  
no to pšakref poľska :((((((((((((( neni o čom sa baviť
Registrierter Benutzer lwq  mail  
10.03.2012 (22:05)  
Boha jeho :-( Z tehle politiky, chovani a hlavne stavu veci je mi zle ... To snad ani neni mozny. TO same trat Kudowa Zdroj - Dusniky Zdroj (ci kam to vedlo). Misto aby trat obnovili a v Nachode,Belovsi propojili s trati 026, tak tam zavedou trat rychlost 0km/h = zavrou to. Jedine co snad vypada nadejne je Otovice - Tlumacov - kvuli sterku z tamniho lomu, gumokoly to nezvladaji. Chjo :-(((
Registrierter Benutzer myrha  mail  
10.03.2012 (20:45)  
V diskusi k žitavské peáži píše Zel.am:
07.02.2010 (7:16)
Mirekmir/ Před tak 5 lety jsem někde četl, že za Hlucholazskou peáž poláci chtějí 8 mega ročně? Snad se nepletu?
( http://www.zelpage.cz/zpravy/7575 )
Myslím, že na udržení tratě je to ažaž :)
  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko