..: Regionovy s motivy Pardubického kraje již v provozu :..

Regionova 814.166 v novém kabátu, foto: Matouš DanielkaPardubice — Dne 7. března představily České dráhy a Pardubický kraj první realizace celoplošných polepů lokálních vlakových souprav s motivy regionu. Poutavé polepy mají zatraktivnit cestování vlakem a propagovat cestovní ruch na východě Čech. Mezi prvními se ho dočkaly dvě motorové jednotky regionova. 814.166 ještě do nedávna brázdila koleje v nezměněném „tradičním“ žlutozeleném nátěru od grafického studia Konting. Nyní nese celoplošný polep s motivem chrudimského loutkářství a její skříň zdobí vizualizace loutek z expozice místního Muzea loutkářských kultur. Druhá jednotka 814.177 byla nově zakoupena s podporou EU z Regionálního operačního programu. Její celoplošný polep představuje expozici muzea v Moravské Třebové – mumii princezny Hereret. Obě jednotky budou mít rozdílné územní oblasti své působnosti, ale každá v okolí svého prezentovaného muzea, respektive expozice. Princeznu Hereret můžeme potkat primárně na trati Česká Třebová - Moravská Třebová, Loutky pak mezi Pardubicemi a Chrudimí.

Prezentace polepů vozidel 7.3.2012, foto: Matouš DanielkaMyšlenka iniciátora projektu, hejtmana Pardubického kraje Radko Martínka, inspirovaná na vlastní dovolené cestováním „vyšperkovanými“ švýcarskými vlaky Bernard Express bude rozšířena v letošní a příštím roce o dalších šest souprav prezentující i vítězný motiv z letní ankety - Kunětická hora. Představení prvních dvou polepů se zúčastnil i hejtman Královéhradeckého kraje Lubomír Franc. Ten zastupoval sousední kraj, neboť se připravují polepy pro pět nových elektrických jednotek Škoda 7Ev RegioPanter, jež budou nasazeny v provozu mezi krajskými městy Hradec Králové a Pardubice. V případě pozitivních ohlasů veřejnosti není vyloučeno další rozšíření tématických polepů i v Královéhradeckém kraji. Samotné polepy provedla, jako ostatně všechny reklamní motivy vozidel Českých drah, reklamní agentura Railreklam, dceřiná společnost Českých drah. Z důvodu snadnější realizace se regionální motivy nachází pouze na skříni vozů a mimo provozní popisy a značky, což motivům ubírá značně na kráse a ve výsledku působí nepřehledně (pozn. autora). Je otázkou, kolik nových návštěvníků třeba do muzea loutek vlak jezdící mezi Chrudimí a Pardubicemi přitáhne a jestli by spíše neměl jezdit tam, kde cestující toto muzeum asi neznají.

Polepování vozů motivy regionu, foto: České dráhy/Pardubický krajPolepování vozů motivy regionu, foto: České dráhy/Pardubický krajRegionovy v polepu, foto: Matouš DanielkaRegionova 814.166 s motivem tradice Chrumského loutkařství, foto: Matouš DanielkaRegionova 814.177 s motivem Princezny Hereret, foto: Matouš DanielkaMotiv loutky Chrudim, foto: Matouš Danielka

Zdroj: Pardubický kraj


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 8.3.2012 (23:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Reportáže

Další z regionu ČR Pardubický


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
09.03.2012 (9:04)  
Také si myslím, že se to nijak zvlášť nepovedlo. Možná mohl pan hejtman více upřesnit, jak vypadají celoplošné reklamy na lokomotivách toho Glacier Expresu (resp. jak vypadaly už před 10 lety), aby se to na těch Regínách realizovalo trochu lépe. Ze všech reklamních nátěrů a polepů na našich vozidlech je tenhle podle mě asi zcela nejhorší (snese srovnání snad jen s polepenými okny vozu Bp na rychlíku "Klidná síla" logy KDU-CŠL).
Hlavně ať se s tímhle ČD moc nechlubí za hranicemi (žádnými), a tím spíš ať nezdůrazňují, že na regionovizaci dostaly legálně peníze z ROPu...
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
09.03.2012 (8:58)  
Otřesný cirkus... Jestli je to pokus napůl myslících ČD o to, zakrýt vozidla, která nebudou mít Najbrt, pak se povedl ještě méně, než korporátní nátěr samotný. Omlouvám se všem zastáncům šedých zdí, ale leckteré grafitti vypadá lépe - včetně toho v Třebíči u fabriky.
09.03.2012 (7:58)  
Celoplošný polep? Podle fotek mi rozhodně celoplošný nepřijde. A jestli reklama je artikl, který zpříjemňuje cestování vlakem, tak se máme na co těšit.
09.03.2012 (7:23)  
Nakonec to vypadá celkem slušně, dobré je zejména ponechání průhlednosti oken (s výjimkou občasných drobných přesahů) - je to takový jezdící plakát. Podle mě je zcela v pořádku, že polep odpovídá místu, kam se dá vlakem dostat. Jako reklama tak nepůsobí pouze v samotném místě (i když jsou i lidi, co neznají svá města). Je to mnohem lepší než propagovat místo, kam se tím vlakem nedostanu (ať už pro nutnost přestupu, chybějícího přípoje či zcela chybějícího spojení). A že jsou vidět provozní popisky, to je holt nutnost. Reklama nemůže být nadřazena účelnosti. U jednotek vyjmutých beztak z jednotného nátěru je to dobré zpestření, u těch v jednotném nátěru je to trochu popření smyslu tohoto nátěru. No uvidíme, jak se to povede dál.
registrovaný uživatel Sim 
09.03.2012 (6:48)  
Co znamena, ze jednotka byla nove zakoupena?
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko