..: Petr Žaluda zůstává ve vedení ČD dalších 5 let :..

Petr Žaluda, foto: ČD Praha — Na úterním jednání dozorčí rady Českých drah byl jednohlasně zvolen Petr Žaluda do čela představenstva firmy na dalších pět let. Při volbě neměl žádného protikandidáta. Bývalý šéf pojišťovny AXA a současný generální ředitel Českých drah tak zůstává v čele dopravce až do roku 2018. Před pěti lety, v roce 2008, kdy do Českých drah nastoupil, se začalo masivně investovat do vozidel, ať již do modernizací, revitalizací nebo koupí nových strojů. Zároveň si dlouhodobými smlouvami s kraji zajistily dráhy velmi slušnou finanční pozici, kterou značnou měrou podpořily odprodejem části majetku Správě železniční dopravní cesty. Do karet drahám tehdy hrál také fakt, že se převodem pod SŽDC snížily i personální náklady na zhruba 9000 zaměstnanců řídících provoz, kteří přešli právě k SŽDC. ČD se tak díky tomu mohly již plně soustředit pouze na provozování dopravy. V poslední době je však značnou vadou na kráse nelichotivá situace v dceřiné společnosti ČD Cargo, která se zejména pod vedením bývalého ministra dopravy Gustava Slamečky dostala do záporných červených čísel a za loňský rok do hospodářské ztráty před zdaněním ve výši zhruba 2 miliard.

Zdroje: ŽelPage, ČD, iDNES.cz, IHNED.cz [1], [2], [3]


Vítek_V | 29.1.2013 (21:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer M 
31.01.2013 (11:20)  
KK: muzes:-))
Z Prahy
9:29
13:29 (cili 4 hodiny mezera)
14:29 (jen patek)
15:29
16:29
17:29 (zde da se rict po hodine)

Z Olomouce
8:25
10:25
12:25
16:25 (ctyri hodiny okno)

Je to z meho pohledu "nerovnomerne"
Registrierter Benutzer Kakov 
31.01.2013 (10:33)  
Martin Grill: z čeho prosím soudíte, že je ukončovacím manazerem? a co dělá vyloženě špatně??
31.01.2013 (10:28)  
Takze kdyz Jancura chtel, aby MD odvolalo Zaludu, tak jenom kalil vodu?

My ale nevíme, co Jančura chtěl. Jo, on tohle prohlašoval a to veřejně a velmi nahlas, což je něco zcela jiného.

Myslíte, že by nějaký ministr odvolal ředitele státem vlastněného podniku krátce po tom, co k tomu byl veřejně vyzván jeho soukromým konkurentem? To přece Jančura nemohl čekat.
31.01.2013 (10:01)  
Martin Grill: Takze kdyz Jancura chtel, aby MD odvolalo Zaludu, tak jenom kalil vodu?
Registrierter Benutzer kave 
31.01.2013 (9:47)  
Martin Grill: Je to mu přesně naopak, žádné oslavy se u soukromníků určitě nekonají. Jejich přímým konkurentem na trati Praha - Ostrava je totiž pouze Pendolino, proto by potřebovali, aby zmizelo někam pryč. Do Vídně, Bratislavy, kamkoliv, jenom pryč z Ostravy. Proto ty neustálé analýzy, zejména od Jančury, jak je neobsazené, ztrátové, kolik tam prodělává atd. Žaluda opakovaně prohlásil, že Pendolino tam zůstane, což je naprosto správné a pro ČD jediné možné řešení. Kdyby přišel na jeho post někdo jiný, nový, třeba by to změnil, ale naděje Jančury se bohudík nesplnily. A o tom to celé je.
Korrespondent oder ŽP Mitglied Martin Grill  mail  
31.01.2013 (8:50)  
Po zveřejnění této zprávy jistě propukly oslavy u RJ a dalších dopravců bez účasti státu, protože je jasné, že pro ně bude další práce. Kdyby totiž jmenovali do vedení někoho schopného, mohl by rozkládání ČD učiniti přítrž... No, nepochybuju, že si - coby ukončovací manažer - přijde na stejné peníze, jako měl dosud.
31.01.2013 (8:31)  
dohlib: Hodil sem ti tam ty minusy, kdyz ti o to tolik slo, ale myslim, ze mas precejen pravdu minimalne v tom, ze Nebýt nástupu soukromých dopravců, dál by spal na vavřínech. Jestli by Jancura byl lepsi je tezkou soudit, ale myslim, ze by to hlavne ani nevzal.
by se našel mnohem lepší manažer To je nazor hospodskyho kecala, nebo ses schopnej nadhodit nejaky jmeno?
Tim, ze ho chtel Jancura vystipat, si bud chtel nahnat zas nejaky marketingovy body, nebo vedel, ze kdokoliv jinej, koho tam MD dosadi, by byl horsi.

Ad Berlin: Jak rika Karel, az bude mit RJ aspon trochu konecnou smlouvu a termin s DB, tak to bude nekolik hodin hlavni zprava na idnesu.
Co ale nechapu je, proc CD uz davno nezacly pracovat na tom, aby to cely spojeni delaly budto ve vlastni rezii nebo s jinym dopravcem. Copak by to neslo treba pendolinama? Schvaleny pro nemecko jsou, ne?
Registrierter Benutzer Kakov 
31.01.2013 (7:59)  
M: mohu vědět, které jsou Ty pusté časy?
Registrierter Benutzer Kakov 
31.01.2013 (7:57)  
Joska Holibajda: já osobně jsem nic nezaznamel (ale mám přístup jen ke zcela veřejným info), každopádně situace kolem Berlína je moc podivná, předpokládám, pokud by smlouva byla, určitě bychom se to dozvěděli, Jančura by se už dávno vytahoval....
31.01.2013 (7:25)  
K tomu Berlínu:
Už bylo definitivně řečeno, že to bude jezdit RJ a byl už určen termín?
(Pokud si dobře pamatuju, poslední zprávy mluvily pouze o přesunutí termínu z 12/2013 na 12/2014. Zprávu o uzavření smlouvy RJ-DB jsem žádnou nezaznamenal.)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko