Beroun — Pátkem 17. března započala rekonstrukce úseku trati číslo 170 z Berouna do Králova Dvora. Stavbu, která podle plánu potrvá přibližně dva a půl roku, provedou firmy EUROVIA CS, Subterra, GJW Praha a OHL ŽS, seskupené ve sdružení Společnost Beroun. Vysoutěžená cena zakázky je přibližně 2,2 miliardy korun, přičemž více než 1,5 miliardy by měla přispět Evropská unie. Za tuto cenu projde celkovou proměnou osobní i seřaďovací nádraží v Berouně, zastávka v Králově Dvoře, která získá nový podchod, a přilehlé traťové úseky. Nové bude zabezpečovací a sdělovací zařízení, rekonstrukcí projde samozřejmě i trakční vedení. Maximální rychlost po rekonstrukci se zvýší až na 160 km/h. Po dokončení této stavby, tunelu mezi Rokycany a Plzní a také skončení modernizace samotného uzlu Plzeň bude celá trať z Berouna do Chebu po rekonstrukci. Stále však visí otazník nad zbývajícím úsekem z Prahy do Berouna, který je dnes již na hranici své kapacity a hlavně v nevyhovujícím technickém stavu, což se projevuje častými mimořádnostmi v provozu.


Takže po čase. Mám nafocené víkendové záběry toho Králova Dvora, a něco z Berouna , čistě ale jen momentky při cestě, nevím akorát kam předat fotky, je to jen na telefon, není to do galerie :-)
Jinak k hale na Berouně - je tam někdy od otevření autobusáku celkem šikovnej a čistej bufík, asi osm stolků a je tam klid a čisto. Dá se tam ale dát akorát kafe a bagetky , restaurace to není.
Co se týče individuí... teď už to jde, přes zimu se tam motali tak dva až tři nejvejš (alespoň v době, kdy tudy procházím) samozřejmě ale, pokud se vyskytovali, místní ochranka měla zřejmě volno, anebo měli něco strašně důležitého na práci jinde...
Ne vážně, to by musela být proměna nejen haly, ale hlavně působení těch individuí. A když uvážím, jak dopadla jiná nádraží třebas i na I koridoru.... Zázraky se nedějí.
Jj udělat nějakej pořádnej nadchod by bylo 100% lepší. Ono jako ty podchody jsou fakt zlo. Není to tak dávno, co v Srbsku v podchodu pod tratí přepadli ségru mojí kolegyně z práce. V podchodech prostě nikdo neví dne ani hodiny, kdy dostane nečekaně pěstí.
Jinak k trati. Je zajímavý, že všude po světě to jde, udělat trať tak, aby se zrychlilo cestování. EU chce rychlejší cestování, ale tunel mezi Phou a Berounem jim je za těžko postavit. Nedokážu si představit, jak chtějí rekonstruovat stávající trať, když ve většině případů je z jedný strany řeka a z druhý skály. A vzhledem k tomu, že trat je pomalu kapacitně nedostačující, tak by to chtělo něco radikálního vymyslet. To jsou věčně pendlující osobáky, Budějovický rychlíky, Chebský/Mnichovský a Železnorudský rychlíky a to od posledního jízdního řádu osobáky přibyly. Za chvíli už nebude kam ty vlaky vecpat :-/
P.S Ještě bych zapomněl na Františkolázeňský Pendolina :-D sice párkrát za den, ale i tak :-)
Jinak, od zimy do jara 2011 jsem nějakou dobu dojížděl služebně na Holoubkov a vracel jsem se většinou pozdě v noci a fakt jako , nechtěl bych bejt postarší bábinka, co sotva chodí. Opravdu, obejít z vnější strany nádražní budouvu - 100% tma , nevidět ani na špičku nosu . A nádražní "hala" pokud se tam svítilo - vzorně uklizeno jak v sovětském traktoru. Mládenci. naopak, nedávno jsem byl v Bílině a tam je to proti tomu lázeňská promenádní zóna.
Mimochodem. zastávka Králův Dvůr sousedí s areálem bývalých železáren, za tratí je plot a za ním nějaké fabriky, chdí tam pár lidí dělat po přechodu po lávce. Na co tam dávat podchod to fakt nechápu. jestli schody nahoru nebo schody dolů... Lávka je sice vyšší , ale zase lepší než takové ty naše národní klasické prochcandíry :-/
PS - zastávku KDv jsem si tehdy nafotil, možná to někde vyhrabu... ale výstavní fota to rozhodně nebudou :-) JD
Na 100% věřím, že se neudělá vůbec nic, co by umožnilo přivést rychlou dvojkolejku z Prahy. A je to tak dobře. Nová štreka se nebude prznit nějakou zastávkou 10min od Prahy (Smíchova).
Dále po trati směrem ku Praze se vyřezávají porosty a zbourala se stará vechtrovna pod Tetínem , něco se tam má dít ale nevím co. Skoro to vypadá, jak kdyby si chystali prostor pro třetí kolej, anebo že by příprava na ten slavný tunel? nevim, mám jen vypozorováno...
Jinak, poměrně obsáhlý článek zveřejnila v úterý MF Dnes. když bude čas, tak to můžu naskenovat. Byla to síla, V postatě se v této sezóně postupně rozkope Beroun- Královák , Beroun - Karlštejn, Radotín Smíchov , a je tam zmínka, že by neškodilo zadrátování trati Beroun - Rudná - Smíchov, ale dotace za nedávnou rekonsrukci je vyčerpána a dle podmínek se na tom 10let nesmí nic měnit. Zlaté časy C.K. Monarchie...
Kdo by měl zájem, klidně vzneste dotaz. Motám se tam skoro každej den :-)
Jiří Denk
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
