..: Vlára se má změnit na regionální trať, i kvůli poplatkům :..

754.066-9 s vozy Bdmtee na Sp 1721 Brno - Vlárský Průsmyk, foto: Tomáš Kudláček Praha — Na základě žádosti Správy železniční dopravní cesty ze dne 22. listopadu 2011 bylo dne 2. prosince 2011 zahájeno správní řízení týkající se trati 341, která spojuje Staré Město u Uherského Hradiště a Vlárský průsmyk. Ta dnes administrativně náleží mezi tzv. celostátní dráhy; v případě vyhovění žádosti SŽDC však bude překlasifikována do kategorie drah regionálních. Důsledkem této změny by mohlo být zachování stávajících cen za využití dopravní cesty pro všechny vlaky, vedené po této trati v rámci základní dopravní obslužnosti. Právě poplatky za použití kolejí se totiž od 1. července na celostátních drahách zvyšují o desítky procent, přičemž dochází ke sjednocení tarifů pro objednávané i komerční vlaky osobní dopravy. Právě na regionálních tratích zůstává i po 30. červnu v platnosti aktuální cena 5,32 Kč za vlakový kilometr plus 29,20 Kč za 1000 hrubých tonových kilometrů, jež tvoří variabilní složku ceny.

Pokud by trať 341 i po tomto datu zůstala v kategorii celostátních drah, zaplatili by dopravci nově za každý kilometr 6,28 Kč a 34,45 Kč za každých 1000 hrtkm hmotnosti vlaku. Nové ceny se nejvíce dotknou soukromých dopravců RegioJet a LEO Express, jezdících po tranzitních koridorech, kde od léta zaplatí 7,56 Kč/vlkm a 43,34 Kč/1000 hrtkm. Českým drahám ministerstvo změny v poplatcích dorovnává úpravou smluvních subvencí za poskytování dopravy v závazku veřejné služby. Nový cenový výměr SŽDC pak ještě dolehne na příležitostní a nostalgické jízdy, provozované na tratích, kde byl v minulosti zastaven provoz. Podle nové cenové kategorie zde dopravci zaplatí rekordních 43,63 Kč za každý kilometr jízdu a 57,81 Kč za 1000 hrtkm.

Zdroj: Ministerstvo dopravy - Oznámení zahájení správního řízení, SŽDC - Ceny dopravní cesty v roce 2012


miropiro | 19.1.2012 (0:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Legislativa

Weitere aus ČR Zlínský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
20.01.2012 (11:33)  
Stará paní:
ono je otázka, nakolik by to rychlíkové spojení mělo smysl. Kromě Trenčína a okolí totiž není zajímavé asi pro nikoho. Žilinští směrem na Brno by daleko raději jezdili přes Lideč, kdyby tam byly odpovídající návaznosti. Na jih od Trenčína už se zase vyplatí ta Bratislava, nebo po silnici.

Navíc při jízdních dobách z Brna do Teplé to vlakové spojení bez masivní investice do nové trati tomu autobusu do Trenčína konkurovat prostě nedokáže.

A mimochodem, už to, že dlouhodobě jezdí (Praha-)Brno-Trenčín jen zhruba 5 busů denně (3 pražské, 2 brněnské - aspoň co s manželkou pátráme v paměti za roky jejího dojíždění na VŠ) a není doteď potřeba zavádět jich více, tak to svědčí o tom, že tenhle směr má proudy cestujících víceméně vyřešený už teď. Ono taky bez případné rychlé trati z Brna směrem nejen na Trenčín, ale i dále přes Bánovce a Prievidzu dále na Žiar nad Hronom a Banskou Bystricu (resp. obecně střední Slovensko) nemá smysl tu něco takového zavádět. A investice na takovou trať by byly obrovské, jejich rentabilita s otazníkem.
Registrierter Benutzer nojva  mail  
20.01.2012 (11:22)  
Stará paní: Právě naopak, rychlíky na Košice mají v Blavě dobrou návaznost, ale nečekají, já osobně bych do takového přestpupu šel, když odjíždí EC od nás (z Brna) včas, tak obvykle dojede i včas do Bratislavy, 6 minut na přestup stačí, no a když to náhodou ujede tak počkám 2 hodiny ;-)
Je pravda že absence rychlíku z Brna do Ostravy v 10:02 úplně degraduje možnost přestupu na Košičana :-(
Editor oder ŽP Admin RaPa  mail  
20.01.2012 (11:19)  
Stará paní: Opravdu není v Blavě návaznost od Brna na rychlík? Nevim nevim... http://www.3x.cz/di-Q8KL.png
Registrierter Benutzer Petrr 
20.01.2012 (9:50)  
A nemohl by se proti těm zlodějským cenám na "zastavených" tratích ozvat antimonopolní úřad?
Registrierter Benutzer tomik 
20.01.2012 (9:42)  
"Podle nové cenové kategorie zde dopravci zaplatí rekordních 43,63 Kč za každý kilometr jízdu a 57,81 Kč za 1000 hrtkm."

Tak když se SŽDC nepodařilo zrušit regionální tratě, na kterých není celoroční provoz přes správní řízení odůvodněné drahou údržbou a téměř nulovým provozem (přestože spíš údržba byla spíš nulová a provoz existoval) a které jí právě z těchto důvodů Ministerstvo dopravy ve většině případů zamítlo, byla vyhlášena cenová válka. Mají to dobře spočítané, kvůli likvidačním cenám bude nostalgický nebo turistický provoz probíhat v mnohem menší míře a tak se budou tyto tratě moci vesele zrušit. Je to opravdu nechutné! SŽDC se v poslední době chová spíš jako nenasytný likvidátor, než jako správce...
20.01.2012 (9:34)  
Podle mě bylo chybou úplně zrušit dálkové vozební rameno Brno - Trenčianská Teplá, a to ne z toho důvodu, že bych chtěl, aby vlaky jezdily všude a pořád. Z Brna je totiž nyní velmi špatné spojení kamkoliv na Slovensko (ovšemže mimo trasu Bratislava - Štúrovo). Rychlíky a IC Bratislava - Košice nemají v Blavě názavnost na vlaky od Brna, přes Hranice na Moravě jsou velmi nejisté přestupy a málo spojení, přes Ostravu není návaznost a je to velká zajížďka stran času i výše jízdného. Když už se (zřejmě) neuživí přímé vlaky Brno - Košice (stačil by jeden denní a jeden noční, nyní ovšem máme pouze jeden lůžkáč přes Bohumín), tak by ideálním řešením byly rychlíky / spěšňáky Brno - Trenčianská Teplá a zpět, navázané na rychlíky Bratislava - Košice. Tříhodinová jízdní doba Brno - Trenčianská Teplá by se dala dodržet i při relativně velkorysém zastavování na českém území, ovšem ne zas úplně všude, jako je tomu u "spěšňáků" nyní.
20.01.2012 (8:13)  
Pazzy: Spíš si myslím, že kdyby se zdražilo mýtné na silnici, hned se zas všichni posadí "na zadek" pod nátlakem autodopravců.
Registrierter Benutzer R.U.R.  mail  
20.01.2012 (2:18)  
Krásná související zpráva ;-)
Registrierter Benutzer Pazzy 
20.01.2012 (0:34)  
Ač chápu zvedání cen (i když neznám aktuální náklady státního správce), tak to vypadá spíše jako snaha znepříjemnit všem "neČD" subjektům využívání dopravní cesty :-(
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko