..: Pětici železničních přejezdů budou sledovat kamery :..

Hazardující kamion na přejezdu, Benkov, 10.12. 2008, foto: SŽDC Ostrava — Přestože nedávno zveřejněná zpráva Drážní inspekce ČR hovoří o citelném zlepšení situace na železničních přejezdech, v Moravskoslezském kraji budou střežit pět nejproblematičtějších železničních přejezdů kamery. Pod neustálým dozorem tak budou přejezdy ve Studénce, Loukách nad Olší, Suchdole nad Odrou, Dolní Lutyni a v Dobré. Právě zde bylo zaznamenáno časté ignorování světelné signalizace účastníky dopravního provozu, objíždění, nadzvedávání či dokonce prorážení závor. Záznamy z kamer poslouží nejen při vyšetřování mimořádných událostí na přejezdech; díky on–line přenosu se hříšník dočká trestu prakticky okamžitě. O přítomnosti kamer budou informovat tabule, což bude mít i preventivní účinek. Systém by měl být uveden do provozu již tento rok.

Některé přejezdy jsou již nyní kamerami monitorovány, ne však nepřetržitě. Dění na přejezdu je zaznamenáváno až ve chvíli, kdy se spustí výstražná signalizace. Sledování přejezdů kamerami odsoudil bývalý ministr dopravy Aleš Řebíček, jenž uvedl, že "kamery idioty neodradí a zraněným životy nezachrání". Naopak bývalý šéf BESIPu Robert Šťastný je tomuto způsobu prevence nekázně na přejezdech příznivě nakloněn a poukazuje také na psychologii účastníků dopravního provozu, kteří budou ukázněnější, budou–li vědět, že jsou sledováni. Také bývalý dopravní policista a poslanec Stanislav Huml hodnotí sledování přejezdů jako dobrý nápad, zejména při řešení a objasňování přestupků.

Zdroj: iDnes.cz, Aleš Řebíček (ODS Hodonín), prejezdy.eu


Vojtěch Beran Poslat mail autorovi | 9.1.2012 (11:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Stavby a projekty Nehody a mimořádnosti

Ďalšie z regiónu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ José 
11.01.2012 (23:48)  
Neměl jsem na mysli jednominutové předzváněcí doby, spíš mě napadají šílené přejezdy typu Praha Ruzyně - http://mapy.cz/s/2PfL a pod. To není minuta, tam se pro vlaky směr Kladno předzvání běžně plusminus 5 minut.. A nakonec tam stejně nejede vlak, ale konvoj regiošuků.

Jinak když jsem byl menší, pamatuju přejezd, který se spustil když výpravčí postavil cestu přijíždějícímu vlaku. A když se vlak někde zdržel, tak klidně zvonil třeba 15 minut.. Teď už se trať řídí dálkově a přejezd je ovládanej polohou vlaku..

Peter Svrcina No, na to mohou vzpominat jen lide s vekem 94 let plus konstanta raných zážitků z dětství ~4 = 98 ;)

jonáš "drážní technologie je solidní konstanta" ..to sedlo :)
11.01.2012 (22:08)  
Ti kteri resi cervenou na krizovatce v noci v Českých budějovicích na nekterych blika zluta,nekde jsou normal v provozu a pokud pojedete na okruhu 70 km/hod a ve meste 50 km/hod,tak vam budou stihat padat zelene a pokud se do krizovatky blizi dve auta,kazde z jine strany,tak semafor da jednomu cervenou a druhemu zelenou....u vas to takhle nefunguje?
11.01.2012 (17:00)  
A vzpomínáte na ty krásné časy kdy vyšel v uniformě Rakousko Uherských drah zaměstnanec a ručně zvedal šraňky. Takové ty co by je nepřejela ani Tatrovka (teď to zlehčuji :). No co na plat. Za plat daňových poplatníku postavíme mimoúrovňové křížení které se prodraží o úplatky jen abychom ochránily pár sebevrahů. Chvála bohu, že zruší lokálky aspoň tam zachráníme JEZeďáky.
registrovaný užívateľ knemo 
10.01.2012 (21:56)  
Jonáš: a jak dlouhou předzváněcí dobu by jste si představoval? 5 vt? Tak si vemte kalkulačku a trochu si započítejte. Silnice bude široká třeba 8 m, bude křižovat dráhu pod úhlem 30°. Výstražník bude 5 m od koleje, na druhé straně taky. Ale ta vzdálenost se natáhne, protože ta cesta potvora není kolmo. Pojede pomalé silniční vozidlo u kterého se uvažuje rychlost 5 km/h. Světe div se. I taková jezdí, např koňský povoz. I s ním se musí počítat. A zapomeňte na to, že když začne blikat výstraha a povoz bude 5 m před výstražníkem, že už to vozka neprojede. Takže si spočítejte, jaký čas vám uplyne, než ten povoz opustí přejezd. Nezapomeňte započítat délku vlastního vozidla - povozu. Jaký vám vyšel čas? jestli jste na 10 vteřinách předzváněcí doby, tak smekám před vaším výpočtem. A pokud tam budou závory, tak ještě po tomto připočítejte sklápěcí dobu závor. Pak si dejte ještě třeba těch 5 vt. bezpečnostní rezervy. Kolik vám vychází? Do půl minuty se nevejdete!
Systémy na konstantní předzváněcí dobu existují i u nás (eliminace rychlého a pomalého vlaku), ale je tady oblíbená otázka dnešní doby: kdo to zaplatí. Ono to vyjde nepatrně dráž, než přejezd bez regulace. Musíte totiž změřit rychlost vlaku a na základě této rychlosti si spočítat, kdy začne předzváněcí doba (jinými slovy při spuštění výstrahy bude rychlý vlak dále od přejezdu než ten pomalý).
10.01.2012 (21:55)  
koffr: Taky myslim, ze to M prehnal s tim prirovnanim... Na druhou stranu si myslim, ze to co pises ty je zase ukazka typickyho ceskyho ridice. "Predpisy si upravim podle sebe, protoze ja vim nejlip jak mam jezdit." Ja beru ze nechat pusteny semafory v noci na nefrekventovanejch krizovatkach je blbost, ale to se neresi jizdou na cervenou (to je piratstvi). Jakou rychlosti pojedes po tom meste v noci? 80, protoze ve 3 v noci tam stejne nikdo neni? Nebo 90? Proc ne 150?
registrovaný užívateľ koffr 
10.01.2012 (20:35)  
@ M: Tak to je manipulace non plus ultra, srovnávat krádež čehokoliv s něčím, co se dá nazvat zcela oprávněně úřednickou buzerací! Dál to nemá cenu komentovat, hlavně že na dráze když je červená tak taky nejde v žádnej situaci legálně projet, že.
10.01.2012 (20:21)  
M: pokud ho vidim .. což je ta patálie s rozhledovejma trojúhelníkama, sekánim trávy, stavěnim protihlukovek a budníků na zabezpečovačku .. tak to do něj nenapálim, ani když pojede na červenou. Ale šlo mi o něco jinýho, pokud na křižovatce s hlavní stačí těch pět sekund na zastavení provozu v jednom směru a puštění ve druhym, mělo by to za rozumnýho stavebního stavu přejezdu stačit i na dráze. Minutový předzváněčky pak jsou jen o buzeraci .. a o neschopnosti technicky eliminovat problém pomalýho vlaku, když detekční úseky "musej" bejt konstatně dlouhý.

Jo, bejvaly doby, kdy třicet sekund neznamenalo nic, ba ani deset minut, dokonce původně ani hodiny nemívaly minutovou ručičku. Doba se mění, ale drážní technologie je solidní konstanta ;-)

Jinak nevypínání semaforů na blikačky v momentě, kdy provoz poklesne tak, že jsou zbytečné a kontraproduktivní, to mě sere neskutečně .. je v tom takový to vrchnostenský pohrdání plebsem, kterej si zaslouží čekat a žmoulat čepici ;-) ale zatim jsem se k otevřenýmu odboji projížděnim nedopracoval. I to legální odbočování na červenou jsem zažil jen ve dvou zemích, v USA a v Číně .. v Evropě nebejvá zvykem.
registrovaný užívateľ M 
10.01.2012 (18:40)  
jonas - jenze na te krizovatce kdyz projizdi traktor s vleckou, tak se do nej jaksi nerozjedes a nenapalis to do nej. Zatimco ten vlak tam na care na zelenou neceka...

koffr - a kdyz se takhle ve dve rano v usti nikdo nediva a nejsou tam ti fizlove, tak neco ukradnes nebo ne? Nevim, nejak mne tech 30 vterin neomezuje...
registrovaný užívateľ koffr 
10.01.2012 (17:40)  
@ M:a na prazdne krizovatce, kde nikdo nejde ani nejede, to taky vezmes na cervenou?

Záleží na situaci, při odbočování doprava beru červenou jen jako stopku (to je v rozvinutém světě většinou legální, nevím proč zase čecháčci musí mít něco extra). V noci červenou taky dost často projíždím, nevím k čemu bych měl ve dvě ráno čekat na semaforu v takovejch Pardubicích nebo Ústí nad Orlicí. Je to zase jenom buzerace, v těhle hodinách tam projedou tři auta za hodinu (z toho 2x fízlové), tak nevím proč nemůžou semafory na noc vypínat.
registrovaný užívateľ Gale 
10.01.2012 (16:02)  
Leckdy se hříšník okamžitě dočká trestu i bez online přenosu...
Pokud je smyslem zvýšení bezpečnosti, pak by se k těm pěti skutečným soustavám kamer klidně mohlo přidat ještě několik desítek až stovek maket, samozřejmě se stejnou varovnou cedulí. Taky zněl hezky nápad z vedlejší diskuze na zveřejňování způsobené škody. Povinné ručení je sice fajn věc, těch výjimek pro plnění je však poměrně dost a kdyby se zpracovaly právě takové případy (třeba až po exekuci viníka), jistě by to taky pár dalších idiotů odradilo. Mám takové tušení, že průnik množin "řidičů" schopných projet přejezd ve výstraze a řidičů o svůj stroj příliš nedbajících bude značný.

Pokud to ale má být další způsob jak inkasovat dodatečné daně, pak ať snad radši PČR skrytě měří třicítku za poslední návěstní deskou.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko