Ostrava — Přestože nedávno zveřejněná zpráva Drážní inspekce ČR hovoří o citelném zlepšení situace na železničních přejezdech, v Moravskoslezském kraji budou střežit pět nejproblematičtějších železničních přejezdů kamery. Pod neustálým dozorem tak budou přejezdy ve Studénce, Loukách nad Olší, Suchdole nad Odrou, Dolní Lutyni a v Dobré. Právě zde bylo zaznamenáno časté ignorování světelné signalizace účastníky dopravního provozu, objíždění, nadzvedávání či dokonce prorážení závor. Záznamy z kamer poslouží nejen při vyšetřování mimořádných událostí na přejezdech; díky on–line přenosu se hříšník dočká trestu prakticky okamžitě. O přítomnosti kamer budou informovat tabule, což bude mít i preventivní účinek. Systém by měl být uveden do provozu již tento rok.
Některé přejezdy jsou již nyní kamerami monitorovány, ne však nepřetržitě. Dění na přejezdu je zaznamenáváno až ve chvíli, kdy se spustí výstražná signalizace. Sledování přejezdů kamerami odsoudil bývalý ministr dopravy Aleš Řebíček, jenž uvedl, že "kamery idioty neodradí a zraněným životy nezachrání". Naopak bývalý šéf BESIPu Robert Šťastný je tomuto způsobu prevence nekázně na přejezdech příznivě nakloněn a poukazuje také na psychologii účastníků dopravního provozu, kteří budou ukázněnější, budou–li vědět, že jsou sledováni. Také bývalý dopravní policista a poslanec Stanislav Huml hodnotí sledování přejezdů jako dobrý nápad, zejména při řešení a objasňování přestupků.
Zdroj: iDnes.cz, Aleš Řebíček (ODS Hodonín), prejezdy.eu
Jinak když jsem byl menší, pamatuju přejezd, který se spustil když výpravčí postavil cestu přijíždějícímu vlaku. A když se vlak někde zdržel, tak klidně zvonil třeba 15 minut.. Teď už se trať řídí dálkově a přejezd je ovládanej polohou vlaku..
Peter Svrcina No, na to mohou vzpominat jen lide s vekem 94 let plus konstanta raných zážitků z dětství ~4 = 98 ;)
jonáš "drážní technologie je solidní konstanta" ..to sedlo :)
Systémy na konstantní předzváněcí dobu existují i u nás (eliminace rychlého a pomalého vlaku), ale je tady oblíbená otázka dnešní doby: kdo to zaplatí. Ono to vyjde nepatrně dráž, než přejezd bez regulace. Musíte totiž změřit rychlost vlaku a na základě této rychlosti si spočítat, kdy začne předzváněcí doba (jinými slovy při spuštění výstrahy bude rychlý vlak dále od přejezdu než ten pomalý).
Jo, bejvaly doby, kdy třicet sekund neznamenalo nic, ba ani deset minut, dokonce původně ani hodiny nemívaly minutovou ručičku. Doba se mění, ale drážní technologie je solidní konstanta ;-)
Jinak nevypínání semaforů na blikačky v momentě, kdy provoz poklesne tak, že jsou zbytečné a kontraproduktivní, to mě sere neskutečně .. je v tom takový to vrchnostenský pohrdání plebsem, kterej si zaslouží čekat a žmoulat čepici ;-) ale zatim jsem se k otevřenýmu odboji projížděnim nedopracoval. I to legální odbočování na červenou jsem zažil jen ve dvou zemích, v USA a v Číně .. v Evropě nebejvá zvykem.
koffr - a kdyz se takhle ve dve rano v usti nikdo nediva a nejsou tam ti fizlove, tak neco ukradnes nebo ne? Nevim, nejak mne tech 30 vterin neomezuje...
Záleží na situaci, při odbočování doprava beru červenou jen jako stopku (to je v rozvinutém světě většinou legální, nevím proč zase čecháčci musí mít něco extra). V noci červenou taky dost často projíždím, nevím k čemu bych měl ve dvě ráno čekat na semaforu v takovejch Pardubicích nebo Ústí nad Orlicí. Je to zase jenom buzerace, v těhle hodinách tam projedou tři auta za hodinu (z toho 2x fízlové), tak nevím proč nemůžou semafory na noc vypínat.
Pokud je smyslem zvýšení bezpečnosti, pak by se k těm pěti skutečným soustavám kamer klidně mohlo přidat ještě několik desítek až stovek maket, samozřejmě se stejnou varovnou cedulí. Taky zněl hezky nápad z vedlejší diskuze na zveřejňování způsobené škody. Povinné ručení je sice fajn věc, těch výjimek pro plnění je však poměrně dost a kdyby se zpracovaly právě takové případy (třeba až po exekuci viníka), jistě by to taky pár dalších idiotů odradilo. Mám takové tušení, že průnik množin "řidičů" schopných projet přejezd ve výstraze a řidičů o svůj stroj příliš nedbajících bude značný.
Pokud to ale má být další způsob jak inkasovat dodatečné daně, pak ať snad radši PČR skrytě měří třicítku za poslední návěstní deskou.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.