..: Pendolino na západě Čech slaví mimořádný úspěch :..

Logo vlaků SC, foto: České dráhy Česká republika — Pouze několik hodin po zveřejnění tiskové zprávy nově vznikajícího soukromého dopravce Forejtar Railways (FR), vydaly České dráhy tiskové prohlášení o změně provozování vlaků SC Pendolino. Jelikož nedávno zavedené SuperCity spoje na západ Čech zaznamenaly velký úspěch, rozhodla oddělení marketingu a provozu osobní dopravy ČD o výrazných úpravách jízdního řádu flotily vlaků nejvyšší kvality. Jak uvedl tiskový mluvčí ČD Petr Šlapací: „I přes to, že plánujeme nasadit pouze 5 jednotek řady 680 pro plánovaný jízdní řád, zvládneme to! U jednotek provedeme dílčí úpravy v interiéru, zajišťující pohodu pro cestující i v zimních měsících na delších trasách. Například budou na toalety nainstalovány tzv. nožní páky a bude vypuštěna voda z vodojemů. Cestujícím tak zaručíme to, co slibujeme v médiích, přestože to není občas úplně pravda.“

Pozn. redakce: včera před odvysíláním reportáže voda tekla i v tom nejstarším „Béčku“ nasazeném na jakémkoliv rychlíku. Ovšem po odvysílání reportáže začaly vlakové čety vodu okamžitě vypouštět, aby se skutečný stav shodoval se slovy pana mluvčího.

Vozbu vlaků SuperCity křížem krážem přes celou republiku bude zajišťovat pět souprav Pendolino. V obratových stanicích tak bude jen velmi málo času na úklid soupravy. Jelikož se nebude do těchto vlaků zbrojit voda, budou mít speciálně vyškolené superuklízečky více času na zajištění čistoty v soupravě. Navíc cestující, který si zakoupí jízdenku nad 200 km, dostane pouze ve stanici Praha hl.n. balení vlhčených ubrousků zdarma. „A to už se vyplatí,“ komentuje Šlapací. Ve vlacích SC bude samozřejmě platit i nová nabídka ČD Flexi. Co to znamená? Konkrétní cenu se zákazník dozví těsně před nákupem u pokladní přepážky či automatu UNIPAJ. Ovlivňovat jí bude několik faktorů jako: obsazenost soupravy, čas spoje SC, zpoždění spoje SC, nálada palubního personálu, nálada pokladní, zbývající počet ovocného salátu v chladničce BlueBistra, napětí v síti, napětí mezi posádkou a cestujícími, tržba stevarda JLV a v neposlední řadě postavení Venuše vůči Marsu. Přehled možných kombinací a výsledných cen najdou zákazníci v přehledných tabulkách. Všechny svazky tabulek, čítající 15 dílů, jsou k zapůjčení ve stanicích vybavených zařízením UNIPOK. „Je to velmi napínavé čtení,“ podotýká Šlapací. Navíc dle slov ČD nebude možnost využít při nákupu jízdenky slevy IN50, aby si její držitelé nepřipadali ošizeni a znevýhodněni.

A jak bude vypadat jízdní řád?

Schopné redakci se podařilo získat i návrh jízdního řádu od známého tvůrce NJŘ Maxmiliána Tose-Vyjezdí.

Stanice/Vlak SC01 SC03 SC05 SC07 SC09 SC11 SC13 SC15 SC17 SC19 SC21 SC23
Cheb   02:10   06:10   10:10   14:10   18:10   22:10
Plzeň hl.n. 01:10 03:10 05:10 07:10 09:10 11:10 13:10 15:10 17:10 19:10 21:10 23:10
Praha hl.n. 02:10 04:10 06:10 08:10 10:10 12:10 14:10 16:10 18:10 20:10 22:10 00:10
Ostrava hl.n. 05:00 07:00 09:00 11:00 13:00 15:00 17:00 19:00 21:00 23:00 01:00 03:00
                         
Stanice/Vlak SC02 SC04 SC06 SC08 SC10 SC12 SC14 SC16 SC18 SC20 SC22 SC24
Ostrava hl.n. 01:10 03:10 05:10 07:10 09:10 11:10 13:10 15:10 17:10 19:10 21:10 23:10
Praha hl.n. 04:00 06:00 08:00 10:00 12:00 14:00 16:00 18:00 20:00 22:00 00:00 02:00
Plzeň hl.n. 05:00 07:00 09:00 11:00 13:00 15:00 17:00 19:00 21:00 23:00 01:00 03:00
Cheb   08:00   012:00   16:00   20:00   00:00   04:00

„Chápu, že se vám zdá jízdní řád poněkud ,na krev‘, ale nebojte se,“ ujišťuje Tose-Vyjezdí, „stoprocentní dodržení tohoto jízdního řádu bude zajištěno tzv. plzeňskými blesky, nalakovanými na skříni jednotky 680." "Původní plány počítaly s dokončením stavby III. koridoru v celé své délce, ale to se zatím SŽDC nepodařilo,“ doplňuje poklesle Šlapací.

Zdroje: JPP, iZitra.cz

Oskar D | 31.12.2011 (15:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Fikce a vtipy

More from Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
02.01.2012 (23:11)  
Cheb ne ale třeba Mariánky nabo Frantovky jo! :)
Registered user Alex7 
02.01.2012 (22:05)  
@Patrik Juhas

Brno má narozdíl od Plzně přímé spojení do různých koutů Evropy od Hamburku až po Bělehrad. Sice z Prahy do Brna je cesta pomalejší než s pendolínem, ale přesto má kvalitní, komfortní, extra tiché vozy. Pendolína například nemají kupéčka.

Ale máte pravdu, Cheb si pendolína moc nezaslouží.
02.01.2012 (20:12)  
Dyd do Brna jezdí tři p.dele(s prominutím) vlaků kategorie EC,IC,Ex,i EN.Přes Plzen jezdí 4 páry Expresů a s Brnem se to nedá srovnat!Ani to podělaný pendolino(i když jezdí jednou týdně)nám nedopřejou!!
Registered user Alex7 
02.01.2012 (18:57)  
Směšné!!! Nějaká dědina (s prominutím) má PENDOLÍNA, zatímco Brno nemá nic. To rvnou můžeme elektrifikovat trať Praha-Volyně a máme každé dvě hodiny pendolína do Hoštic.
02.01.2012 (1:20)  
Jo,to by nebylo špatný ale zase na druhou stranu.Přes Ústí nad Labem jezdí dost vlakůkategorie EC.Např.v Mariánských Lázních doposud jezdili jenom obyčejný rychlík.Takže to asi znamená že by pak mělo jezdit pendolino asi až do Šumperka nebo nevim...jinak štastný nový rok :)
Registered user IC540  mail  
01.01.2012 (19:57)  
Kdyby v JŘ nebyly uvedeny ty noční časy spojů, tak jsem tomu málem uvěřil............
Všem zdraví, štěstí, pohodu v novém roce.........
31.12.2011 (23:36)  
Takové plýtvání soupravami! To nešlo pobyty v Chebu zkrátit na 10 minut? To by měl technolog kvalit pana Tose-Vyjezdí vědět!
Registered user karosa  mail  
31.12.2011 (17:53)  
"Všechny svazky tabulek, čítající 15 dílů, jsou k zapůjčení ve stanicích"
No nevím, já bych vybíral při každém zapůjčení nevratnou zálohu aspoň 300 kč, jinak by ty tabulky ve stanicích asi dlouho nevydržely: cena papíru jde totiž ve sběrnách nahoru...
Registered user EC 174  mail  
31.12.2011 (17:32)  
Sakryš, takže já s IN 100 nemám nárok ani na ty navlhčené ubrousky - ach. Ale ty oběhy přes hlubokou noc by mě lákaly, to bych jezdíval :)
Registered user karosa  mail  
31.12.2011 (16:51)  
po shlédnutí zde uvedeného Jízdního řádu jsem okamžitě napsal "Otevřený dopis" panu generálnímu řediteli ČD, ve kterém "My, rozhořčení cestující z českého severu, ostře protestujeme proti ,podle nás, politicky(a troufáme si tvrdit, že také naturálně( ze strany známého výrobce zlatavého nápoje a možná i možnými úplatky ze strany rychlostudentů plzeňských vysokých škol) naplánovanými trasami těchto vlaků pouze přes Plzeň. požadujeme proto, aby každý lichý vlak směrem do Chebu a zároveň každý sudý z Chebu byl veden přes Ústí n. L. a po Podkrušnohorské magistrále, čímž by se:
1) zajistila obsluha i nás, stále diskriminovaných obyvatel Severních Čech, těmito moderními vlaky,
2) všechny vlaky by byly vedeny až do/z Chebu, čímž by se uvolnily nástupní hrany v Plzni,
3) lázeňské město Karlovy Vary by (konečně!)dostalo podstatně kvalitnější spojení s Prahou(a potažmo i s Evropou a Asií), což by přineslo zvýšení turistického ruchu, a
4) odpadla by nutnost přecházení strojvedoucích z jednoho stanoviště na druhé na opačném konci soupravy při konečné v Chebu, kdterým by nově vlak jen projížděl, bez otáčení do zpátečního směru.
Doufáme, pane řediteli, že zareagujete na tento otevřený dopis a zjednáte nápravu ještě před vaším avízovaným odchodem z vaší funkce, abychom my, obyvatelé severní části tohoto demokratického státu, nebyli nadále diskriminováni nasazováním pouze obyčejných vozů na vlaky v naši oblasti."
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko