Praha/Mnichov — Siemens sází na novou řadu univerzálních lokomotiv Vectron, které lze v konfiguraci doslova dle přání zákazníka. Celý koncept představila společnost na mezinárodním veletrhu InnoTrans 2010 a již tehdy se vedly debaty o možnosti přiblížít prodej zákazníkovi. Redakce magazínu ŽelPage byla přizvána k neveřejnému testování nového eshopu, na kterém si může libovolný železniční dopravce objednat lokomotiva doslova za několik kliknutí. Revoluční prodejní koncept v prostředí B2C před námi testovalo již několik dopravců, žádný z nich však nepotvrdil, jestli svou testovací konfiguraci také objednal. V dohledné době bude spuštěná veřejná verze eshopu www.buythevectron.com, kde si zákazník může lokomotivu nakonfigurovat podle svých potřeb a objednat.
Celý systém není nepodobný konfigurátorům, které obvykle na svých stránkách nabízí automobilky. Zákazník po vstupu do elektronického obchodu zvolí model - v případě Vectronu tedy spíš správný modul pohonu. Na výběr jsou boxy AC (střídavý), DC (stejnosměrný) a DE (nezávislý) stejně jako všechny obvyklé frekvence. Vyjma powerpacku lze konfigurovat i zpřevodování - na výběr jsou rychlost 160 a 200 km/h. Siemens samozřejmě dodává, že lze v případě zájmu lokomotivu v kterémkoliv značkovém servisu překonfigurovat na vyšší rychlost, pokud ji zákazník požadoval dodatečně. Na lak lokomotivy nejezdí, nicméně Siemens přikládá vzhledu a výbavě stroje zvláštní význam. Během výběru správného typu lokomotivy tak máte možnost v intuitivním editoru zvolit řešení laku vozidla, nahrát loga dopravce i další grafické prvky. Během našeho testování byly dostupné i předpřipravené schémata pro některé středoevropské dopravce. Zástupci společnosti potvrdili, že celý systém přebírá částečně funkcionalitu z editoru Adobe Shotoshop; v dostupných schématech tak najdou uplatnění funkce Najbrtize (revize 1.0, 1.1, 2.0, 3.0a a nightbuilds), Blonskify, ale ve vzorníku najdete i Mellow Yellow nebo černo-zlaté schéma dopravce LEO Express.
Jelikož Buy the Vectron je připraven ke zveřejnění, ptali jsme se na další plány. "Chceme zacílit i na malé dopravce a soukromé vlastníky," komentuje další vývoj tiskový mluvčí Werner von Zličín. V materiálech, které jsme měli k nahlédnutí, jsou také speciální doplňky jako tuningové polepy, chromování, vinyly, reflexní laky, křidélka, podsvícení pojezdu, nitrooxidové efekty, u dieselové verze i tuning výfuku a demontáž tlumiče. Nemohou chybět ani Čechům důvěrně známé plzeňské blesky. Při jejich aplikaci Siemens očekává, že lokomotivě se zvýší provozní rychlost na 250 km/h, aby mohla být nasazena s vysokorychlostními soupravami Viaggio Hispeed Comfort. V konfigurátoru lze najít i retroschemata, které vznikly byly používány při testování systému vývojáři a byly ponechány jako vzorové. V případě zájmu si tak můžete objednat např. "ČSD rudý", "ČSD khaki s žlutým pruhem" stejně jako většinu z laků v setu "Brünner Taucherbrille". Dopravci ale nemusí při nákupu zanedbat své zaměstnance - do výbavy lze kromě zabezpečovacích systémů a radiostanic objednat také palubní zábavný systém, mediaserver, hifi, wifi, popř. celou herní konzoli pro krácení volného času na obratech. "Herní konzole je integrovaná s palubními displayi a zdarma jsme předinstalovali hry Transport Tycoon Deluxe i MS Train Simulator," představuje nabídku obchodní zástupce společnosti.
Konfigurátor jsme testovali spolu se zástupci Forejtar Railways, kteří však zůstávají u starších lokomotiv řady 749 - s ohledem na jejich investory a klíčovou roli v projektu se to dá pochopit. Přesto jejich frančíza ŽelWays uvažuje, že se stane jedním z prvních zákazníků v představeném eshopu. Objednávku máme již téměř hotovou.
tak to je jeste horsi reseni, nez ty wokna :)
rpet: Kdeže, běží to na Mac OS X Server a pro MSTS tam přidali VMWare s virtualizovanými Windows...
"an error occurred while displaying previous error. please restart your computer." >>> po restartu >>> "keyboard not responding. please, press any key to continue"...
pripadne
"Error - operation completed successfully".
Při platbách (po celý rok včetně posledního dne roku) musíte respektovat zákon 254 / 2004 Sb. o omezení plateb v hotovosti a o změně zákona č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků, ve znění pozdějších předpisů, v platném znění. Ten v § 4 odst. 1 stanoví: "Poskytovatel platby, jejíž výše překračuje částku 15 000 EUR (dále jen „limit") je povinen provést platbu bezhotovostně..." Takže překročíte-li zákonem stanovenou hranici, budete muset vzít své prasátko do nějaké banky...
No jistě, na Babitronu. Akorát mi ta mašinka připadá nějaká levná. Myslím, že se doby, kdy si bude moci člověk sestavit na stránkách výrobce lokomotivu dle svých přání a objednat si ji včetně dopravy až na domovské nádraží (stejně jako auto), se rozhodně brzy dožijeme.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.