..: Online: Jízdní řád 2012 přichází (část 1. – sobota) :..

Jízdní řád 2012 přichází., foto: ŽelPage Beroun — Tradiční „šotosilvestr“ je tady. Obdobně jako v minulých letech se můžete i letos těšit na velkou porci textu ke čtení, doplněného o aktuální postřehy z provozu a fotografie vlaků, které v novém grafikonu končí, nebo naopak začínají. Nový jízdní řád vstoupí v platnost zítra, v neděli 11. prosince. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) nově počítá jen s jedinou změnou v průběhu roku, která je plánována na neděli 10. června 2012. Přiložit ruce k dílu můžete i vy, vážení čtenáři, a to například prostřednictvím e-mailové adresy jr2012@zelpage.cz nebo našich stránek na sociálních sítích Twitter a Facebook. Jakékoliv připomínky, náměty, fotografie, videa či jiné materiály, jimiž bychom mohli vysílání obohatit, rádi uvítáme. Za spolupráci děkujeme diskuznímu portálu K-report a provozovateli jedinečného projektu Choceň.TV. Z technických důvodů pokračuje on–line zpravodajství ve druhé části.

Jak nás kontaktovat?

Děkujeme za každou zaslanou informaci, fotografii, video či jiné související materiály! Ke zprávě, prosíme, uveďte vaše jméno, popřípadě přezdívku, pod níž na ŽelPage vystupujete.

23.50: R 443 Šírava zastavil v České Třebové a čeká na odjezd již podle nového JŘ. Na diskuzním serveru k-report.net se objevily fotografie z dnešní jízdy slovenského albatrosu, jednu vám přinášíme i my. V čele zmiňovaného posledního SC 279 Slovenská Strela jste mohli spatřit dvě lokomotivy řady 380.

V průběhu příštího roku by měly začít vozit cestující na Slovensku i lokomotivy řady 381. Společně s modernizovanými lokomotivami 263 budou jezdit s push-pull jednotkami 051+951. Zároveň bude zahuštěn takt příměstských vlaků okolo Bratislavy a Košic. Úroveň regionální dopravy na Slovensku tak opět o něco stoupne.

498.104 mezi Novými Košariskami a Miloslavovom, foto: 240119/k-reportSC 279 Slovenská Strela dne 10.12.2011, foto: Hugo_004/k-report381.001 a 951.003 v Devínskej Novej Vsi, foto: Martin Mačanga

Poslední R 1256 přijel do cílové stanice Březnice, foto: Matouš Vinš 23.10: Z tepla domova se nám opět hlásí redakční kolega Matouš Vinš. Cesta posledním rychlíkem 1256 do Březnice proběhla bez problémů, obsazen byl průměrně dvěma cestujícími na kupé (kapacita soupravy 200 míst). Tento rychlík je společně s ranním R 1241 bez adekvátní náhrady zrušen. Největší omezení se pak týkají R 1243, R 1249, R 1250, R 1254 a R 1255, z nichž jsou některé omezeny pouze na jediný den v týdnu. Jak vyplynulo z rozhovoru s cestujícími, řada z nich dá nyní přednost jízdě autem nebo autobusem. Dá se tak očekávat, že tato trať, do níž bylo před dvěma lety investováno v rámci optimalizace téměř půl miliardy korun s cílem zvýšení komfortu a propustnosti trati, zažije největší úpadek počtu cestujících za uplynulých několik let.

EC 174 Jan Jesenius mimořádně s reklamní lokomotivou 362.002, foto: Ladislav16 22.45: Provoz v České republice je stabilizovaný a až na dvě výjimky (IC 581 a Os 2843 +8') probíhá bez jakýchkoliv zpoždění. Na svou poslední cestu do Prahy vyjel z plzeňského hlavního nádraží R 767, který od zítřka pojede pouze v úseku Cheb – Plzeň hl.n. Ze Slovenska k nám míří R 442 Šírava a EN 444 Slovakia. Oba vlaky jedou včas. Přikládáme fotografii reklamního stroje 362.002, který jsme dnes mohli zastihnout v čele EC 174 Jan Jesenius. Do začátku platnosti nového jízdního řádu pro rok 2012 zbývá právě 1 hodina a 15 minut. Co Vám nový jízdní řád přinese? Bude ve znamení spíše pozitivních, nebo negativních změn? Své názory můžete posílat na e–mail jr2012@zelpage.cz. Děkujeme!

22.15: Soupravový vlak pro zítřejší pravidelný spoj IC 1006 RegioJet přijel před několika minutami do Žiliny. Půjde o historicky první mezistátní vlak kategorie InterCity mezi Českou republikou a Slovenskem čistě v režii soukromého dopravce. Na pražské hlavní nádraží přijede ve 12.31. Více informací o novinkách u konkurenčního dopravce přineseme zítra.

Osobní vlak 20076 v Podlesí, foto: Petr Borženský 21.45: Jak jste se již mohli dočíst, pravidelný osobní provoz končí úderem dnešní půlnoci také na dvacet kilometrů dlouhé trati 025, vedoucí z Hanušovic do Dolní Lipky. U jednoho z posledních osobních vlaků na této relaci byl přítomen náš kolega Petr Borženský, který cestu patřičně zdokumentoval a jeho fotografie nyní můžete zhlédnout i vy, vážení čtenáři. S posledním vlakem se přišla rozloučit nejen spousta obyvatelů dotčených obcí, ale i milovníků lokálek. V Dolní Lipce si mohli přítomní vyslechnout proslov výpravčího. Trať byla do provozu uvedena 15. října 1873.

Parte tratí Dolní Lipka - Hanušovice a Moravský Karlov - Štíty, foto: Pepa_l/K-report.netOsobní vlak 20076 v Dolní Lipce, foto: Petr BorženskýOsobní vlak 20076 ve Vlaském, foto: Petr Borženský

21.00: Posunuty budou také odjezdy nočních vlaků na Slovensko. R 443 Šírava do Humenného, který dnes z Prahy naposledy odjíždí v 21.17, pojede nově až ve 22.13. Naopak EN 445 Slovakia do Košic, který dnes odjíždí ve 22.09, pojede o zítra chvíli dříve – ve 21.54. Dnes naposledy poveze vozy k sezení, nově budou řazeny již jen spací vozy a autovozy do Popradu a Košic. EN 445 Slovakia bude navíc v úseku Praha – Bohumín spojen s vozy pro R 404/405 Vltava do Moskvy.

20.55: Řada z nás si jistě přeje, aby alespoň vánoční svátky nebyly „na blátě“ a aby po celém našem území konečně napadlo nejméně několik centimetrů sněhu. Zatímco v nízkých polohách převažuje spíše sychravé počasí s teplotou kolísající kolem bodu mrazu, obyvatelé výše položených míst si již mohou zimních radovánek užívat naplno. Nejvyšší sněhová pokrývka leží v Peci pod Sněžkou, kde je momentálně kolem 49 centimetrů sněhu. Několik fotografií ze zasněženého Tanvaldu a Velkých Hamrů přináší čtenářům Marek Šturm (zubacka).

Os 16235 a Os 26281 v žst. Tanvald, foto: zubackaOs 16242 a Sp 5255 v žst. Tanvald, foto: zubackaR 1149 ve Velkých Hamrech, foto: zubacka

20.30: S rychlíky Chrudimka a Doubrava se byl rozloučit i náš kolega Vojtěch Beran. Provoz na síti SŽDC je klidný.

R 1211 Doubrava, foto: Vojtěch BeranR 1212 Chrudimka, foto: Vojtěch Beran

20.15: Díky čtenáři Václavu Zikánovi (Busman) se s vámi můžeme podělit o záběry posledních R 1211 Doubrava a R 1212 Chrudimka v Jihlavě. Naposledy se tedy odehrál také přestup na R 668 Junák ve směru Horní Cerekev, Jindřichův Hradec, České Budějovice a Plzeň. K dispozici je i video. Děkujeme!

Pragotron naposledy ukazuje rychlík do Pardubic, foto: BusmanPoslední přestup v Jihlavě z R 663 Vajgar do R 1212 Chrudimka, foto: BusmanPoslední R 1212 Chrudimka v Jihlavě, foto: BusmanR 1212 Chrudimka před odjezdem, foto: Busman

20.00: Za sedmnáct minut odjede z Prahy IC 545 Ostravan naposledy takto označen. Nahradí jej Ex 403 Silesia, který pojede až do polského Krakova. Ve 20.19 přijede do Prahy také poslední EC 274 Slovan z Bratislavy; v této časové poloze jej nahradí EC 272 Jaroslav Hašek, který vyjede z Budapešti. EC 274 Slovan pojede od zítřka o dvě hodiny dříve a začínat bude taktéž v maďarské metropoli. R 440 Excelsior vyjel ze Štrby s devíti minutami zpoždění.

19.50: Čtenář mathew nám zaslal vzpomínkové fotografie z tratě 271, pořízené v listopadu letošního roku.

Ve Dzbelu budou od 11.12.2011 končit všechny vlaky., foto: mathewKřižování v žel. st. Chornice, foto: MathewKřižování v Moravské Třebové, foto: Mathew

19.25: V 19.40 vyjede z pražského hlavního nádraží poslední R 1256 do Březnice. Tento vlak zajišťoval pro cestující do Příbrami, Písku, Blatné a Strakonic poslední přípoj k vlakům od Brna (Vídně), Ostravy a Ústí nad Labem. Od zítra pojede tímto směrem poslední vlak z Prahy již v 19.07. O pouhé tři minuty tak ujede přípoji z Luhačovic a o jedenáct minut vlaku z Vídně. Cestující budou muset navíc přestupovat v Berouně do méně pohodlného osobního zastávkového vlaku v režii zastaralých motorových vozů řady 810. Zrušení tohoto spoje je součástí rozsáhlého omezení provozu rychlíků na trati 200 (Zdice – Protivín). Do rychlíku 1256 v Berouně nastoupí redaktor Matouš Vinš a v jedné z nočních aktualizací dodá fotografii a stručnou zprávu o jízdě.

19.20: Omlouváme se za dlouhou prodlevu mezi aktualizacemi, ke kterým došlo v důsledku výpadku internetového připojení. Nyní by již vše mělo probíhat korektně. Děkujeme za pochopení.

18.20: „Železniční stanice Moravská Třebová byla poslední večer provozu smutečně vyzdobena. Na oknech plály hřbitovní svíčky, ve stanici visela smuteční oznámení. Osobní vlaky zde jezdily téměř 122 let, od roku 1889. Poslední směnu dnes slouží též staniční personál, který tvoří výpravčí a výhybkářka. Shodou okolností jsou v blízkosti stanice nefunkční přejezdy, výpravčí proto ještě vyplňují poslední příslužné rozkazy Op. Příští rok pojede směrem na Chornice příležitostně již jen jeden vlak, a to nostalgický rychlík dopravce KŽC Doprava v rámci Víkendu s motoráčkem. Můžeme jen doufat, že se Správa železniční dopravní cesty nerozhodne jít svojí oblíbenou cestou a nenechá trať zchátrat, neudržovat a poté ji prohlásit jako nezpůsobilou k provozu. Tento osud totiž potkal tratě Dobronín - Polná, Děčín - Oldřichov u Duchcova či Kralovice - Mladotice,“ dodává opět Michal Jaroš.

18.00: Za necelou čtvrthodinu odjede z Prahy poslední SC 279 Slovenská Strela, která již paradoxně není vedena jednotkou 680, neboť ta by zítra chyběla na spojích do Ostravy. Nově budou všechna Pendolina nasazována na trasu Praha – Ostrava (– Bohumín, Třinec), o víkendu pak pojedou dva páry do Žiliny a jeden pár do Františkových Lázní. Z SC 278/279 Slovenská Strela se stane EC 278/279 Slovenská Strela se soupravou složenou z vozů ČD. Vozy na zítřejší EC 278 (1x Ampz a 4x Bmz) již dorazily do Bratislavy připojeny na vlak EC 137 Moravia.

EC 344 Avala z Bělehradu si netradičně veze pouhých patnáct minut zpoždění. Přes půl hodiny je však opožděn Ex 521 Buchlov z Prahy do Olomouce.

17.20: Vysílání doplňujeme další zprávou od kolegy Michala Jaroše, který sleduje dění na tratích, kde pravidelný provoz úderem dnešní půlnoci končí. „Další cestující ve vlaku Velké Opatovice – Česká Třebová na moji otázku odpovídá, že z místních s omezeními, která se dějí již několik let, nesouhlasí většina místních obyvatel. Jenže k ničemu to prý nevede. Když vystupuje v Jevíčku, ironicky prohlásí: "Tak ještě vytrhat koleje a byli by spokojení, co?" Posměch si ve voze získala také reklama společnosti OREDO, která hlásí rozšíření IDS do Pardubického kraje a vyzdvihuje zlepšení dopravy. Záporné body záhadně vynechává. Dávám se do hovoru také se strojvůdcem. Dozvím se, že chornický výpravčí zde zůstane i po zítřku, navzdory snahám SŽDC o jeho zrušení. Na trati je totiž zavedena také nákladní doprava, ačkoli slabá, a ve stanici je proto zatím nezastupitelný. Když jsme dorazili do Moravské Třebové, ve vlaku zůstalo asi 25 cestujících. Tématem hovorů většiny z nich je právě zastavení provozu na části trati. Někteří cestující se obracejí s dotazy na vlakvedoucího, ten však jen bezmocně kroutí hlavou. Jeden z cestujících pronese o krajských úřednících několik nehezkých slov…“

17.10: Pro potěchu oka přidáváme několik souvisejících fotografií.

Os 16229 z Liberce do Harrachova ve stanici Desná, foto: Marek Šturm (zubacka)Poslední R 1445 z Brna hl.n. do Ostravy, foto: Tom754/K-report.net854.006 v čele R 1288, mimořádně bez řídícího vozu Abfbrdtn795 (954.2), foto: Jbr/K-report.net498.022 s parním vlakem v Berouně, foto: Matouš Vinš

16.55: Dle nejnovějších informací dojde mezi vlaky 1251 a 1254 k výměně hnacích vozidel. 749.260 odjede jako Lv zpět do depa, nahrazena bude již provozní lokomotivou 750.703 Francesca. Zájemci si mohou přečíst reportáž kolegy Matouše Danielky, která popisuje zvláštní jízdu ŽelPage do Prachovic a Dobrušky.

749.260 na R1251 vjíždí do Berouna, foto: Matouš Vinš 16.45: Druhou lokomotivou, která dnes vozí osobní vlaky mezi Berounem a Plzní, je „rychlé eso“ 362.131. Úderem dnešní půlnoci budou lokomotivy řad 362 a 363 jezdit v rámci DKV Plzeň v odděleném turnusu, což dosud nebylo vzhledem k malému počtu strojů řady 362 možné. Nově tak budou všechny rychlíky schopny jet rychlostí 140 km/h, na osobních vlacích pak potkáme výhradně řadu 363. Další fotografie se týká rychlíku 1251, který byl, jak jsme již zmínili, mimořádně veden lokomotivou 749.260. S novým jízdním řádem se turnusová potřeba lokomotiv na těchto rychlících snižuje na tři kusy, což umožní udržovat nad rámec turnusové potřeby ještě jeden záložní stroj.

16.40: Michal Jaroš opět sděluje poznatky z terénu: „Cestoval jsem ve vlaku z Chornic do Velkých Opatovic, kde už zítra bude železniční provoz minulostí. Ve voze 810 se tísnilo asi 60 lidí, z toho přibližně dvě třetiny tvořili šotouši, kteří se přišli s pravidelnou dopravou na této trati rozloučit. V Chornicích se s posledními vlaky přišlo rozloučit asi 100 lidí z celé republiky. Zeptal jsem se na názor také místních pravidelných cestujících. Paní Hana z Velkých Opatovic, která cestuje za přítelkyní, říká: "S omezením dopravy zásadně nesouhlasím, jelikož náhrada autobusy není adekvátní, s vlaky to na sebe moc nenavazuje a neuznávají se důchodcovské slevy." Na dotaz, jak bude cestovat, odpovídá, že neví, spoje si teprve musí zjistit.“ Provoz na síti SŽDC je bezproblémový, zpoždění ostatních spojů, vyjma zmíněného vlaku 7725, nedosahují hodnoty vyšší než 10 minut.

16.25: Jízda zvláštního spěšného vlaku Křivoklát s lokomotivou 498.022 způsobuje na trati 174 značné komplikace. Zatímco po dopolední jízdě se zpoždění osobních vlaků brzy srovnala, odpolední jízda zpět do Prahy „přinesla“ minimálně vlaku Os 7725 zpoždění ve výši 45 minut. Situaci sledujeme a v brzké době vám přineseme další fotografie parního vlaku.

16.15: Sp 1972 jede mimořádně bez jednoho vozu B249.

Lokomotivy řady 150.2 již budou na této lince minulostí. R 612 Bílina s vozem Aee142 směřuje do Chebu., foto: Petr Volf 16.10: Součástí změny jízdního řádu jsou každoročně i redislokace osobních vozů. Stejně tomu je i letos. V soupravě R 612 Bílina je do nové domovské stanice Cheb přepravován jeden z pěti vozů Aee142, které budou od zítřejšího dne nasazeny na rameno Cheb – Plzeň – Praha. Současně dnes končí zajíždění řady 150.2 do Ústí nad Labem, rychlíky budou opět vedeny lokomotivami řady 162. Přepřah v Ústí nad Labem na řadu 363 zůstává logicky i nadále. Ze souprav však zmizí služební vůz BDbmsee447, jenž většinou nahradí starší řada BDs449.

15.55: Ex 241 Leoš Janáček je dle informací z terénu řazen z vozů WR851 + A151 + 4x Bmee248. Vlaky EC 120 Košičan a EC 136 Moravia již jedou v novém řazení.

15.45: Zpravodajství doplňujeme o zprávu od kolegy Michala Jaroše, který právě jede jedním z posledních vlaků do Chornice. „Jedu jedním z posledních vlaků po trati 271 v úseku Dzbel-Chornice, vlakem 24714, který je mimořádně veden motorovou jednotkou Regionova namísto klasického řazení 810 + BDtax. Stejně je řazen i vlak 24715, se kterým se křižujeme ve stanici Ptení. Ve vlaku je stabilně okolo čtyřiceti cestujících, z toho je přibližně pět šoutoušů. Zastavení dopravy je tedy z tohoto pohledu velmi diskutabilní.

Poslední R 1210 Doubrava Jihlava - Pardubice před stanicí Žďárec u Skutče, foto: Matouš Danielka 15.35: Poslední R 1211 Doubrava se vydal na svou poslední cestu. Úplně posledním rychlíkem v relaci Pardubice – Jihlava pak bude R 1212 Chrudimka s pravidelným odjezdem z Jihlavy v 16.48 a příjezdem do Pardubic v 19.10. Rychlíky na trase Pardubice – Havlíčkův Brod budou nově nahrazeny spěšnými vlaky v pozměněné časové poloze, které budou v úseku Hlinsko v Čechách – Havlíčkův Brod zastavovat jako osobní zastávkové vlaky. Více informací o změnách na Vysočině najdete v tomto shrnutí.

100 minut zpožděný Sp 1703 právě míří ze Zábřeha na Moravě do Hanušovic, odkud byla, jak jsme již zmiňovali, ve zbývající části trasy vypravena náhradní souprava. Cestující ze Zábřeha na Moravě budou z Hanušovic přepraveni R 905.

15.20: V Berouně se vyjasnilo a my vám nyní přinášíme aktuální fotografie z provozu. Na osobních vlacích z Berouna do Plzně jezdí reklamní eso 363.084. R 1250 do Českých Budějovic (přes Příbram) pak veze lokomotiva 749.264, která obdobně jako její kolegyně 749.260 dnes zastupuje turnusově nasazovanou řadu 750.7. Se zmiňovaným rychlíkem se na plzeňském zhlaví Berouna míjel soupravový vlak z Plzně v řazení 854.028 + 854.026 + 2x Bdtn756 + 854.024.

363.084 odjíždí z Berouna na Os do Plzně, foto: Matouš Vinš749.264 na R 1250 opouští Beroun, foto: Matouš VinšKonvoj 854 z Plzně vjíždí do Berouna, foto: Matouš Vinš810.094-3 v Prostějově, foto: Libor Výmola

I na trati 271 z Prostějova do Chornice jezdily v tomto grafikonu motorové vozy 810 naposledy. Od zítřka je nahradí jednotky řady 814 Regionova. Fotografii vozu 810.094 v Prostějově ze včerejšího odpoledne nám zaslal Libor Výmola. Děkujeme!

Lokomotiva 162.004 zatím naposledy na našem území, foto: Banan151Mezi Prahou a Ostravou, resp. Žilinou, se dočkáme výrazného zkrácení jízdních dob., foto: Bea Želtvayová 15.05: Dnes naposledy se lze na našem území setkat s lokomotivami řady 162 ZSSK. Počínaje zítřejším dnem převezmou vozbu těchto vlaků české stroje řad 151, 162 a 380. Cestující jistě potěší vozy novější výroby, které budou nejen do Žiliny nasazovány – například na Ex 230 Kysuca nahradí stávající soupravu, složenou z koženkových vozů B, novější vozy řady B(p)ee a první třídu bude reprezentovat vůz řady Ampz. Uživateli Banan151 děkujeme za fotografii! Nejen v souvislosti s konkurenčním RegioJetem budou soupravy všech expresních vlaků, směřujících z Prahy do Ostravy a dalších měst, sestaveny pouze z vozů schopných jízdy rychlostí 160 km/h. Díky tomu bylo dosaženo zkrácení jízdních dob o deset až patnáct minut, spoje jedoucí až do Žiliny ušetří v porovnání s letošním GVD dle vyjádření Českých drah i necelých čtyřicet minut.

R 624 Bečva mimořádně s vozem Bt, foto: Choceň.TV 14.30: R 624 Bečva odjel se čtyřmi minutami zpoždění z pardubického hlavního nádraží. V soupravě je mimořádně řazen vůz řady Bt, maximální rychlost vlaku je tedy omezena na 120 km/h. Jak uvedl náš kolega Michal Jaroš, v Olomouci bylo před několika dny otevřeno nové ČD Centrum, které se podobou přepážek podobá tomu pražskému. Poněkud neprofesionálně však působí nápis "Směnárna – Vechselstube" na jedné z přepážek, neboť obsahuje pravopisnou chybu (správně Wechselstube). Provoz na síti SŽDC je zatím klidný a zpoždění nepřesahují 10 minut. Jedinou nepříjemností je porucha motorového vozu Sp 1703 ve stanici Zábřeh na Moravě, z Hanušovic proto byla vypravena náhradní souprava.

14.15: Ze stanice Čížová vyjel před několika minutami rychlík 1251, v jehož čele by měla být lokomotiva 749.260. Ta zaskakuje za dlouhodobě neschopnou 750.703.

14.05: Další informace se týkají tratí 097 a 114. Dnes naposledy zde totiž můžeme spatřit motorový vůz řady 810 v běžném provozu, počínaje zítřkem bude turnusově nasazena řada 814; „orchestriony“ nově poslouží již jen jako provozní záloha.

Motorové vozy 810 budou na této trati již minulostí, foto: Petr VolfZastaralé „orchestriony“ nahradí jednotky řady 814. Cestujícím tato změna přinese zvýšení komfortu při jízdě., foto: Petr Volf

13.30: EC 111 Praha je složen z vozů Bmee, WRmz, Apee, BDhmsee, Bee, Bpee, 2x Bmee a Bpee. Na konci soupravy EC 174 Jan Jesenius je řazena čtveřice vozů MÁV, které jsou naváženy do Německa. Obratový EC 175 by měl být totiž již zítra složen výhradně z maďarských vozů.

13.15: Kolega Michal Jaroš nás informuje, že u stanice Uhersko probíhá oprava 1. traťové koleje, vlaky za tímto místem nabírají pět až deset minut zpoždění. Dalším opozdilcem, jehož zpoždění dosahuje hodnoty vyšší než patnáct minut, je R 868 Punkva, který se aktuálně nachází za Kostěnicemi.

Parní vlak na Křivoklát opouští Prahu., foto: Pepek/K-report.netPoslední Os 15315 Žďárec u Skutče - Svitavy u zastávky Předhradí, foto: Matouš Danielka 13.10: V rámci tzv. optimalizace železniční dopravy dojde na mnoha tratích k méně či více znatelnému omezení provozu. Co se týká Pardubického kraje, poslední vlaky zde dnes pojedou například po trati 262 v úseku Moravská Třebová - Velké Opatovice; úsek Česká Třebová - Moravská Třebová bude nově označen jako trať 017. Vlaky nejsou objednány ani na trať 271 v úseku Chornice - Dzbel. S pravidelnými vlaky se můžeme rozloučit také na tratích Moravský Karlov - Štíty, Dolní Lipka - Hanušovice, Holice - Borohrádek, Heřmanův Městec - Prachovice. Výrazné škrty se dotknou cestujících ze Žďárce u Skutče do Pusté Kamenice, kde bude zachován pouze víkendový provoz, resp. každodenní provoz v letní sezoně.

Křižování rychlíků 1248 a 1251 v Písku, foto: 771068/K-report.net 12.45: K Příbrami se blíží poslední víkendový R 1249. V rámci razantních redukcí na trati 200 bude nejen tento spoj omezen pouze na jeden den v týdnu – nově pojede jen v pátek, kdy byl využíván nejvíce. Chybět ale bude i v ostatní dny. Obyvatelé obce Mirovice již sepsali petici proti rušení rychlíků na této lince, zatím však bez úspěchu. Vozbu osobních vlaků na této trati převezme úderem dnešní půlnoci PJ Blatná s jejími motorovými vozy řady 810. Vlaky budou vedeny v režimu specifického způsobu odbavení cestujících (00/S; v KJŘ symbol oka). Zastaralé „osmsetdesítky“ sice jezdí kvůli nedostatku turnusově nasazovaných vozů řady 842, které prochází modernizací, na trati do Protivína již několik měsíců, nutno však dodat, že jejich kapacita je zpravidla nedostačující a rozdíl v komfortu je při takové jízdě (půjde o nejdelší vozební rameno v režii této řady – 112 km) též dosti znatelný.

12.30: Na pražské hlavní nádraží míří 30 minut zpožděný EC 174 Jan Jesenius. V jeho čele je slovenská lokomotiva 362.002, která od října 2008 nese reklamní lak Spoločnej zdravotnej poisťovny.

12.10: Galerista Pavel Šturm (paolo3) nám společně se dvěma fotografiemi zaslal informace ze severu Čech. „Dnešním dnem se na lokálce Liberec – Tanvald – Kořenov loučíme s nasazením řady 810, 814.2 a 854, neboť tuto trať do příchodu vozů RS1 (řada 840) zcela ovládnou motorové vozy 843 s řídicími vozy 943 (80-29.0xx). Spěšné vlaky z Drážďan do Liberce (Tanvaldu) opouští jednotky řady 612, které budou od zítřka nahrazeny jednotkami ř. 642 Desiro. Pro trať č.089 Liberec – Zittau – Rybniště, Varnsdorf – Seifhennersdorf, kde osobní dopravu zajišťují vlaky Trilex dopravce Vogtlandbahn, to znamená již kompletní nasazení jednotek Desiro na všechny vlaky. Přes hranice Jizerských hor a Krkonoš dále do Polské Szklarské Poreby se již nesvezeme polskou jednotkou PESA SA134, ta má být nahrazena vozy ř. 810 společnosti Viamont.“

854.202 v Kořenově dne 8.12.2011, foto: paolo3Jednotka PKP SA134-004 v Kořenově dne 9.12.2011, foto: paolo3

12.00: Ačkoliv na podzim vydané předpovědi meteorologů počítaly s krutou zimou, venkovní teplota se pohybuje mezi 0°C a 5°C. Nad územím ČR se vyskytuje nízká oblačnost, místy mrholí, ve vyšších polohách i sněží. Během odpoledne a noci by se ale oblačnost měla roztrhat a zítra by mělo být polojasno, někde i jasno. V žádném případě bychom se však neměli dočkat kalamitního stavu, jenž byl loni na území ČR vyhlášen v důsledku silných sněhových srážek a následných komplikací v provozu. EC 174 Jan Jesenius z Budapešti do Hamburku jede s půlhodinovým zpožděním, před chvílí opustil Pardubice. 15 minut zpoždění si veze i EC 111 Praha do Varšavy. Os 6412 z Lysé nad Labem do Ústí nad Labem–západ je opožděň o 45 minut. Ostatní vlaky v ČR jedou včas. Všem čtenářům přejeme dobrou chuť.

Z pražského hlavního nádraží odjede R 758, který směřuje do Chebu. Slibovaného nasazení vozů Bmee234 (ex Bmz ÖBB) se na této lince zatím nedočkáme, určité zlepšení však od zítra pocítí zejména cestující v první vozové třídě – vůz A149 bude nahrazen vozem Aee142. Druhá třída zůstává v režii humanizovaných vozů B249 z dílny pražské společnosti JANOZA CZ. Jízdní doba spoje bude v úseku Plzeň - Cheb zkrácena o osm minut díky dokončení optimalizace tohoto úseku.

Albatros v Berouně, foto: Matouš VinšNa Křivoklát před půl hodinou dorazil parní vlak z Prahy. Dlouhá souprava byla navzdory horšímu počasí velmi slušně zaplněna. Přinášíme vám dokumentační fotografii z objíždění v Berouně.

Dnes naposledy se můžete svézt Ex 241 Leoš Janáček až do Zvolena. Nově vlak pojede pod číslem Ex 147 pouze do Žiliny, kde jízdu ukončí. Odjezd z Prahy zůstává nezměněn.

11.40: Změna jízdního řádu a související přesuny vozů se samozřejmě dotýkají i řazení souprav pravidelných vlaků. Dnešní Ex 127 Fatra je složen z vozů Ampz a B, na posilovém R 1585 se včera mohli cestující setkat s modernizovanými vozy Bpee. Osobní vlaky na trati 174 zajišťuje dvojice Regionov (814.057 + 814.061) namísto turnusované Esmeraldy 812.613 s vloženým vozem Btax781 a řídícím vozem Bfbdtanx792, R 1284 přijel do Rakovníka bez řídícího vozu řady 954.2.

749.107 dnes 10.12.2011 v čele R 1138, foto: Aleš Kuna 11.10: Příjemné dopoledne vám z berounského nádraží přeje redaktorská dvojice Dominik Jaroš a Matouš Vinš. Dnes zřejmě naposledy lze zachytit stroj řady 749 v čele rychlíku do Tanvaldu. Lokomotiva 749.107 přijela s rychlíkem 1138 včas do cílové stanice, zpět se vydá v čele R 1143. Počínaje zítřejším dnem bychom se na této lince měli setkat s modernizovanou řadou 750.7, vzhledem k neschopnosti stroje 750.703 k tomu však zítra možná nedojde a zaskočí opět řada 749. Souprava složená z vozů řady B(d)tee, Bvt a BDs nově pojede oba víkendové dny na obratu 1140/1147.

Nasazení klasické soupravy (B(d)tee/B/BDs/Bvt) na lince R3
do 10. 12. 2011od 11. 12. 2011
R 1138/1143R 1140/1147
R 1144/1149

9.27: V ranních hodinách byla z plzeňského závodu Škoda Transportation do Prahy převezena další z opravených jednotek DP Praha 81-71M pro metro. V půl desáté jste ji mohli potkat v Praze–Radotíně.

9.00: 681.003, SC 279 Slovenská strela, Brno hl.n., 9. 12. 2011, foto: Michael Konvica Nejdůležitější změny v dálkové dopravě jsme již přinesli ve stručném přehledu, během on–line zpravodajství si je však všechny připomeneme a uvedeme bližší informace. Nemůžeme nechat nezmíněno, že do čela dálkových vlaků bude nasazeno již celkem patnáct lokomotiv řady 380. Setkáme se s nimi například na vlacích Ex 129 Hradčany, Ex 220 Detvan, Ex 520/521 Vsacan, Ex 523 Portáš nebo Ex 560/561 Šohaj. Nové lokomotivy z plzeňské Škodovky se samozřejmě podívají i na trať do Brna, a to s několika páry expresů. Na několika výkonech se objeví společně s vozy Bmee234 (Bmz51 odkoupených od ÖBB). Ačkoliv Slovenská strela pojede do Bratislavy i v sobotu, poslední jízda pendolina se odehrála už v pátek s jednotkou 680.003. V sobotu bude nasazena náhradní souprava složená z vozů pro nedělní EuroCity.

Poslední R 1445 míří do cíle své cesty., foto: Petr BorženskýPoslední R 1444., foto: Jiří Kelnar Již minulý víkend podnikl svou poslední jízdu vlak R 1444, včera pak i párový R 1445. Poslední jízda obou rychlíků se obešla bez větších komplikací a zpoždění, kapacita vlaku byla v některých úsecích opět zcela vyčerpána. Klientelou těchto spojů byli zejména studenti, kteří jsou nyní nuceni hledat poslední volná místa v linkových rychlících Bohumín – Brno. Jak vyplynulo z rozhovoru s některými z nich, ne všichni budou i nadále využívat vlak a přesunou se do aut či autobusů.


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 10.12.2011 (9:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Reportáže Jízdní řád

More from Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
11.12.2011 (16:41)  
Poslední turnusové nasazení pražských 749 bude tedy Pacifik? Nebo tam také dochází ke změně?
Registered user Petr Šimral  mail  
11.12.2011 (8:45)  
Půjde o historicky první mezistátní vlak čistě v soukromé režii.

Zkuste to pánové napsat trošku jinak, ať je to i pravda. První mezistátní vlak čistě v soukromé režii projel někdy v roce 2003 a spáchala jej SMD. První mezistátní osobní vlak projel 1.5.2004 jak přes Hrádek do Polska a Německa, tak přes Lubawku do Polska. První mezistátní rychlík začal jezdit někdy v roce 2003, tehdy HWB/SŽVJ (my ještě neměli licenci), pravidelné osobní vlaky jezdily na přechodu Hrádek od září 2004 a nenápadně upozorňuji, že Viamont/Vogtlandbahn zahájil provoz již v květnu roku 2000.
Registered user niva 
11.12.2011 (2:15)  
jan prachař: souhlas, pravidelně jsem s nim jezdil a na zrušení, resp. zkrácení, to podle mě neni
11.12.2011 (1:29)  
R767 měl již řazený Aee a byl poměrně solidně zaplněn - asi jeden člověk na oddíl (celkem bylo řazeno 3xB).
https://twitter.com/pracj3am/status/145611404764909568
Jeho poslední jízdu jsme zapili sektem.
11.12.2011 (0:52)  
jatyrko: jsou oboje zároveň, jako přepravní kategorie jsou v celé trase Ex, na síti SŽDC pak jako dopravní kategorie EC/IC (Silesia i jako R). Podobně jako SC jsou po dopravní stránce vedeny jako kategorie IC/EC (vnitro/mezist.). Tohle divadlo je zřejmě kvůli dotacím od MDČR na Ex a nikoliv na EC/IC, nejde jen o trasu Praha - Ostrava, týká se to i dalších Ex.
Registered user milos  mail  
11.12.2011 (0:28)  
zdravim - dotaz k fotce v clanku, kde je r1288 (http://www.zelpage.cz/news_n/854-006-jbr.jpg)
to je na vyjezdu z hostivice?
Registered user Bno 
11.12.2011 (0:00)  
Je půlnoc, šťastný nový GVD!
Registered user Kamzik 
10.12.2011 (23:35)  
Šírava nám zastavila v České Třebová a čeká na odjezd už podle nového GVD v 0:05.
10.12.2011 (23:14)  
Kvůli tomu, že se v Zábřehu pokazila lokomotiva jsem boužel Hanušovskou trať nestihl :( a jen tak tak jsem stihl přes Ústí nad Orlicí přijet do Štítů. Hrůza ://///

A ty dva "Mesršmity" a tři vozy za něma byla asi ta Slovenská strela. Jsem se divil, co to jede za bizardní soupravu.
10.12.2011 (23:00)  
EN 477 - řazení bylo "obohaceno" o jeden lehátkový vůz Bcmz ÖBB
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko