..: Jízdní řád 2012 – Kraj Vysočina :..

S rychlíky se na trati 238 s novým GVD již nesetkámeJihlava – Pokračujeme ve shrnutí změn, které vstoupí v platnost s datem 11. prosince 2011; tentokrát se podíváme na Vysočinu. Regionální vlaky Českých drah ujedou během nového jízdního řádu po Vysočině 3 921 036 vlakokilometrů (vlkm). Ve všední dny bude vypraveno v průměru 391 osobních vlaků, o víkendech pak asi 245. Významnou změnou je zrušení obou párů rychlíkových spojů na trati 238, díky čemuž dochází ke změně dopravního modelu a taktových poloh. Ke změnám dojde také na trati z Horní Cerekve přes Pelhřimov do Tábora, kde se jedná o změnu časových poloh. Na trati Jihlava – Brno pak dojde k úpravě víkendových ranních spojů.

Trať 224: Horní Cerekev – Pelhřimov – Tábor

Leskovice, foto: Václav Růžek

První ranní vlak s odjezdem z Tábora ve 4.15 bude v Pelhřimově rozdělen a bude pokračovat dále do Horní Cerekve a Počátek–Žirovnice. Naopak sloučeny budou vlaky s odjezdem z Tábora v 11.15 a poslední vlaky z Tábora, nově s odjezdem ve 21.15. Pro školáky bude již z Počátek–Žirovnice vypraven vlak ve výhodnější časové poloze – s příjezdem do Pelhřimova v 7.17, což je o téměř půl hodiny dříve, než je tomu letos. Vlaky s odjezdem z Horní Cerekve v 10.40 a ve 20.20 nově pokračují až do Tábora. Polední spoj s odjezdem z Pelhřimova ve 12.20 vyjede pouze o víkendech a svátcích, večerní osobní vlak s odjezdem ve 22.23 bude zrušen.

Trať 225: Havlíčkův Brod – Jihlava – Horní Cerekev – Počátky-Žirovnice

Pro zajištění návaznosti v Kostelci u Jihlavy bude o dvanáct minut posunut odjezd vlaku z Počátek-Žirovnice, který nově pojede v 9.40. O jedenáct minut později bude odjíždět vlak z Horní Cerekve, v 14.42. V Horní Cerekvi bude sloučen vlak v 15.58 z Počátek-Žirovnice a bude pokračovat až do Havlíčkova Brodu.

Trať 238: Havlíčkův Brod – Ždírec nad Doubravou – Pardubice

Jak již bylo řečeno, na této trati dojde ke zrušení rychlíků a k vyplývajícím úpravám časových poloh osobních vlaků. Kromě toho, že vlak s odjezdem z Havlíčkova Brodu v 6.47 pojede pouze v pracovní dny, bude prodloužena trasa spěšného vlaku s odjezdem v 8.13. Nově pojede až do Pardubic. Spěšný vlak Vysočina přijede do Havlíčkova Brodu ve všední den o dvě minuty dříve, o víkendech a státních svátcích pak o hodinu později než v letošním roce.

Vysoké Popovice - Rapotice, foto: Duhy

Na trati 230 Havlíčkův Brod – Světlá nad Sázavou – Kolín dojde pouze k posunutí odjezdu osobního vlaku z Kolína o 11 minut. K malým změnám dojde také na trati 240 Jihlava – Třebíč – Brno. Vlak z Brna, s příjezdem do Rapotic v 1.24, bude v této stanici nově končit, naopak začínat zde bude první vlak s odjezdem v 5.28. V Okříškách bude rozdělen vlak z Jihlavy s odjezdem v 5.28, který dále pokračuje do Brna. O deset minut dříve přijede vlak do Havlíčkova Brodu ze Žďáru nad Sázavou, tolik k nejdůležitějším změnám na trati 250 Havlíčkův Brod – Žďár nad Sázavou – Křižanov – Brno. Zhruba polovinu spojů na trati 237 Havlíčkův Brod – Humpolec zajistí nové motorové vozy RegioShuttle, kromě toho dojde pouze k menším časovým úpravám. V řádu minut jsou pozměněny příjezdy a odjezdy vlaků také na trati 251 Žďár nad Sázavou – Nové Město na Moravě.

Zdroj: České dráhy, ŽelPage


Vojtěch Beran Poslat mail autorovi | 2.12.2011 (7:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Jízdní řád

More from ČR Vysočina


  1 2      Zpráv na stránku:   
Registered user Alex7 
31.12.2011 (14:50)  
Věřte nebo ne, moje komentář je opravdu zajímavá: Chtělo by, aby České dráhy měly speciální agenty, co sedí na počítači a čtou naše komentáře. Třeba by se zlepšila kvalita cestování na našich železnicích. Chápete, my hodně kritizujeme!!!
10.12.2011 (18:35)  
Co se týče zrušení rychlíků na trati 238 a jejich nahrazení spěšňáky, tak mě docela mrzí, že na ně budou nasazovány "oblíbené" Regionovy a "velké motory" tedy na této trati skončí, tak jako před lety skončily klasické soupravy tažené brejlovci...
Registered user Budík  mail  
02.12.2011 (20:02)  
237 - tak já nevím, je opravdu tahle trať ta ideální na premiérové provozování RS? To je tak vytížená?

Ono to možná je dané tím, že tato vozidla byla pořízena z ROP Jihovýchod a mají celkem striktně určeno, že musí působit v rámci regionu a jen určitými procenty (cca 10 %) se mohou pohybovat v JM kraji. Bohužel, v současné době není mnoho spojů, který by mohly nahradit, protože GVD s nimi zatím úplně nepočítá. Do budoucna zřejmě bude muset dojít k rozvázání vozebních ramen na tratích např. 240 a 250, tak aby se pohybovaly jen po Vysočině.
Ovšem vliv má určitě i blízkost depa v HB s tím, že případné problémy nebudou zase až tolik vidět:-)
Registered user happy 
02.12.2011 (16:47)  
Tak to je super: na trati 237 s maximální rychlostí 45-50 km/hod se budou prohánět Regio Shuttle
Ten je tam jen dočasně. Prostě testovací jízdy kolem HB depa. v GVD 2013 by do Humpolce měla jezdit jen RN.

ale tam je otazka, zda by nebylo lepe vest rychliky pres kolin, ktere by za stejnou dobu obslouzili vice stanic
To se mně nejeví jako příliš použitelné. Navíc 238 by šla zrychlit, kdyžto 230 je již na hraně. Takže v tomto ohledu 238 perspektivní je.
Registered user JOKR 
02.12.2011 (16:08)  
Tak to je super: na trati 237 s maximální rychlostí 45-50 km/hod se budou prohánět Regio Shuttle (V max = 120) - snad aby Hliník mohl pohodlněji dojíždět do Humpolce.......
02.12.2011 (13:47)  
bartik:
Pro spojení Pbic s Jihlavou snad ano. Ale co Chrudim, Hlinsko atd.? Opravdu má železnice časem dopadnout jako silniční linková doprava, která jezdí v zásadě především pouze do center, takže pro cesty jinými směry je fakticky nepoužitelná (asi tak jako vlak pro cestu z Pejru do Humpolce...)?
Registered user Holoubek  mail  
02.12.2011 (13:01)  
Zdá se mi to, anebo jediná změna grafikonů na rok 2012, která se dle mého povedla je v Moravskoslezském kraji??? Ostatní jsou prasárny nejhrubšího zrna
02.12.2011 (12:51)  
238 - čerta starého záleží na kategorii, daleko podstatnější je využitelnost (tj. návaznosti v Ji a HB) a třeba i ta zmiňovaná kvalita vozů...

237 - tak já nevím, je opravdu tahle trať ta ideální na premiérové provozování RS? To je tak vytížená?
(Sám jsem tudy jel za život tak 10x, vždy výhradně sólo 810)
02.12.2011 (12:07)  
Vlad, Radek: Tak to se omlouvam, moje chyba. Ani na idosu nejsou.

Jinak jezdim pravidelne Pardubice - Hlinsko a na tomhle useku maj ty rychliky jedinou vyhodou oproti spesnakum, a to sice, ze katrem se jede lip nez regiosukem. Vytizenost tech rychliku je v patek, v nedeli a v pondeli dost vysoka, v ostatni dny ovsem zpravidla do 50 % mist k sezeni (odhad), spis mene. Samozrejme Pardubice prijdou o prime spojeni s Jihlavou, ale tam je otazka, zda by nebylo lepe vest rychliky pres kolin, ktere by za stejnou dobu obslouzili vice stanic... Na me trase se tedy 2 pary vlaku prejmenuji z R na Sp, a dokonce snad bude tech spoju i vic, takze ve vysledku pro me zlepseni.
02.12.2011 (11:47)  
Dobře, tak ztratily návaznost "jen" v Jihlavě (na už tak poloprázdné R z Brna do Budějc). Je pravda, že změnou poloh je na tom HB skoro i lépe.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko