..: Jízdní řád 2012 - Ústecký kraj :..

471, Výh. UNL hlavní nádraží jih - Dolní Zálezly, foto: Karel MálekÚstí nad Labem - V úterý 22. listopadu představily České dráhy a Ústecký kraj nový jízdní řád na příští rok, který bude platit od 11. prosince letošního roku. Změn v tomto kraji příliš nenajdete, celkový objem dopravy zůstal přibižně na stejné úrovni, klesl o 0,5 procenta. Navzdory původním obavám ze zastavení provozu na trati 084 (Rumburk / Krásná Lípa - Panský - Mikulášovice) a výrazného omezení na trati 124 (Lužná u Rakovníka - Chomutov), se nakonec žádné větši škrty nekonají, omezení se bude týkat hlavně úseku Osek město - Moldava v Krušných horách (trať 135) a některých jednotlivých spojů.

Trať 072: Lysá nad Labem - Ústí nad Labem západ >>

Nový řídicí vůz řady Bfhpvee, foto: Vlaksim - Petr Volf (canopus) Ve spojení mezi Lysou nad Labem a Ústím nad Labem k žádným zásadním změnám nedojde, přibudou dva páry ranních vlaků v relaci Litoměřice město - Ústí nad Labem a další pár vlaků od Bíliny bude prodloužen do Štětí. Naproti tomu bude zrušen jeden večerní vlak. Největším přínosem nového jízdního řádu bude nasazení modernizovaných řídicích vozů řady Bfhvpee na některé osobní vlaky z Ústí nad Labem do Lysé nad Labem. Zbytek soupravy se však bude dále skládat ze starých vozů, takže v komfortu v rámci jedné soupravy bude výrazný rozdíl. Není jisté, budou-li nové řídicí vozy nasazeny už od počátku grafikonu, jelikož se v současné době teprve vylaďují některé problémy, které se objevují při zkušebním provozu.

Trať 073: Ústí nad Labem-Střekov - Děčín hl.n. >>

Rozsah dopravy na této trati zůstává stejný, ranní osobní vlaky 6460 a 6461 však nebudou vedeny vozem 810, jako všechny ostatní vlaky na trati, ale budou vedeny klasickou soupravou s lokomotivou. V turistické sezoně budou na trati rovněž nadále jezdit výletní vlaky dopravce MBM rail Zubrnické museální železnice z Ústí nad Labem přes Velké Březno do Zubrnic, na lokálce, kterou společnost ZMŽ letos obnovila.

Trať 081: Děčín - Benešov nad Ploučnicí - Rumburk / Česká Lípa hl.n. >>

814.017-0, Krásná Lípa město, foto: NIcKON Na trati 081 se rovněž neprojeví žádné zásadní změny. Spěšný vlak z Jedlové, který přijíždí do Děčína v 6.20 bude nově zastavovat také v Horní Kamenici. Některé rychlíky v relaci Kolín - Rumburk budou omezeny pouze na určité dny v týdnu. Většinu osobních a spěšných vlaků budou zajišťovat rekonstruované soupravy Regionova.



Trať 083: Rumburk - Mikulášovice dol. n. - Dolní Poustevna >>

Na této trati přibudou hned dva páry rychlíků, které budou z Kolína a Rumburka prodlouženy až do Šluknova, což zajistí tomuto městu lepší a rychlejší spojení. Všechny osobní vlaky pak budou projíždět zastávku Šluknov údolí.

Trať 084: Rumburk / Krásná Lípa - Panský - Mikulášovice dol. n.

Podle původního rozhodnutí krajského úřadu měl být na této trati od nového jízdního řádu zastaven provoz. Ačkoli ani v novém knižním jízdním řádu zde žádné vlaky nenajdete, kraj je nakonec přeci jen doobjednal ve stejném rozsahu jako v loňském roce. Vlaky na této trati však budou jezdit i nadále pouze o víkendech a státních svátcích.

Trať 087: Česká Lípa hl.n. - Lovosice, trať 114 Lovosice - Postoloprty >>

810.459-8, Liběšice - Horní Řepčice, foto: Pavel Martoch Snímek Pavla Martocha z této trati se od půli prosince zařadí mezi "historické", protože kromě mírného nárůstu dopravy bude pro spoje podle nového jízdního řádu patrný hlavně rozdíl v typu nasazených vozidel. Dosavadní soupravy, typické pro tuto trať, motorový vůz 810 s přípojným vozem řady Btax (BDtax), nahradí modernizované jednotky 814/914 Regionova. Tyto modernější jednotky, ačkoli stále se svými chybami, nabídnou snadnější přepravu kočárků, kol či invalidních cestujících. Podle Českých drah budou nasazeny na 100 procentech spojů na trati, stejně jako na trati 114. Paradoxně bude zavedeno zastavování na znamení v zastávce Libochovice město, ačkoli zde vlak téměř vždy stojí, často i déle než 10 minut.

Trať 124: Lužná u Rakovníka - Chomutov >>

I provoz na této trati měl namále. Doposud zdejší spěšné vlaky Lužná u Rakovníka - Chomutov hradilo Ministerstvo dopravy, které ale letos tyto vlaky dotovat přestalo. Nakonec se však Středočeští a Ústečtí radní dohodli a objednali tři páry spěšných vlaků ve stejné trase (v letošním roce jezdilo šest párů spojů). Ústecký kraj pak dále doobjednal další pár vlaků v úseku Žatec - Chomutov a také osobní vlak v trase Želeč - Žatec - Chomutov a zpět. Tento vlak rovněž není zanesen v knižním jízdním řádu, jelikož byl objednán až po uzávěrce.

Trať 135: Most - Louka u Litvínova - Moldava v Krušných horách >>

810.046-3, Moldava v Krušných horách, foto: faigja S novým jízdním řádem dochází ke změně koncepce dopravní obslužnosti. V pracovní dny bude provoz zajištěn pouze v úseku Most - Osek město, kde bude zaveden pravidelný taktový jízdní řád s hodinovým intervalem. Vlaky v úseku Osek město - Moldava v Krušných horách budou jezdit pouze o víkendech, státních svátcích a o prázdninách, jelikož zde jsou velmi dobře využívané a je zde pro ně lepší potenciál, než v pracovní dny, kdy budou nahrazeny autobusovým spojem. Objevily se však také informace, že na trati chce jezdit ve spolupráci s obcemi na trase dopravce JHMD, který provozuje sezónní dopravu také na blízkých tratích 113 a 164/5. Jednání v této věci však zatím dle našich informací ještě neskončila.

Trať 140: Chomutov - Cheb >>

Na této trati dojde k mírnému omezení, kraj neobjednal dva ranní spoje mezi Chomutovem a Chebem, jako náhrada pojedou dva motorové vlaky z Chomutova do Kláštěrce nad Ohří.

Na ostatních tratích v kraji nedochází k žádným větším změnám v rozsahu provozu, ani v časech odjezdů. 

Zdroje: České dráhy, Správa železniční dopravní cesty


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 26.11.2011 (17:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Jízdní řád

More from ČR Ústecký


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Editor or ŽelPage Administrator Radek Papež  mail  
27.11.2011 (8:58)  
Railfort Vozy řady Bfhpvee295 se vyrábí z původní řady Bdt279. Doporučuji podívat se na stránky p. Butscheka - http://www.alanbutschek.cz/rady/rada_000_nov.htm
Correspondent or Member of ŽelPage Railfort  mail  
27.11.2011 (6:38)  
Z jakého typu vozu se ten sysel vyrábí?
Registered user rpet  mail  
26.11.2011 (22:50)  
no... to, jak vymysleli 135ku se mi docela libi: provoz zustane zachovanej a omezi se plejtvani penezma na neefektivni provoz sukafonu s jednim firou, jednou pruvodci a jednim/dvema cestujicimi v pracovni dny... (tim myslim cestu nahoru na moldavu).

takhle by to mohlo fungovat, takze za me spokojenost. 135ka nam zustala a prestanou se vyhazovat penize z oken.
26.11.2011 (21:37)  
Ale to podpoření evropskými penězi musí mít nějaké podmínky...ale my jsme prostě češi...
Registered user Honza  mail  
26.11.2011 (21:21)  
Salubius: jsou jen 2 možnosti. Buď tam jezdit nebudou, nebo se to dodrátuje, což ta 2. varianta je méně pravděpodobná.
26.11.2011 (21:15)  
Já jsem ale hrozně zvědavej, jak budou ty Panteři jezdit, když není elektrifikován úsek Prunéřov - Kadaň ani Louka u Litvínova - Litvínov...
Registered user Honza  mail  
26.11.2011 (21:06)  
Salubius: jo, tam je to taky do Povrlů na doplivnutí.
26.11.2011 (21:04)  
Stejně tak i v Neštědicích by to bylo dobrý...
Registered user Honza  mail  
26.11.2011 (20:25)  
Škoda že se zde nepíše o trati 097, tam má být taky 100% žlutých příšer, což přes letní sezónní provoz bude určitě výhodnější, skrz ty kola a nemusí se v TP a Lovosicích objíždět, ale přes podzim a zimu kdy je mimo špočku v některých úsecích obsazenost 0-5 lidí, je regionoha velký luxus. Nehledě na to že podle určitých informací mají nohy v některém místě nemalé problémy.

Zastavování v LTM město na znamení si dovedu představit jen ve směru výstup. Ale jak budou lidi mávat na zastávce na "dlouhý" vlak, aby jím zastavil? To tam bude projíždět krokem, nebo jak?

Každopádně doufám, že až budou pantery na Děčín, tak konečně zavedou na znamení Choratice, které myslím, mohli už dávno udělat jen pro vybrané spoje.
26.11.2011 (19:15)  
Karel Kovářík, Wenoush: Došlo k dodatečné opravě názvu zastávky, za původní zavádějící a chybné informace se omlouváme. Současná verze je správná. Děkuji za pochopení.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2021 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko