..: Jízdní řád 2012 - Ústecký kraj :..

471, Výh. UNL hlavní nádraží jih - Dolní Zálezly, foto: Karel MálekÚstí nad Labem - V úterý 22. listopadu představily České dráhy a Ústecký kraj nový jízdní řád na příští rok, který bude platit od 11. prosince letošního roku. Změn v tomto kraji příliš nenajdete, celkový objem dopravy zůstal přibižně na stejné úrovni, klesl o 0,5 procenta. Navzdory původním obavám ze zastavení provozu na trati 084 (Rumburk / Krásná Lípa - Panský - Mikulášovice) a výrazného omezení na trati 124 (Lužná u Rakovníka - Chomutov), se nakonec žádné větši škrty nekonají, omezení se bude týkat hlavně úseku Osek město - Moldava v Krušných horách (trať 135) a některých jednotlivých spojů.

Trať 072: Lysá nad Labem - Ústí nad Labem západ >>

Nový řídicí vůz řady Bfhpvee, foto: Vlaksim - Petr Volf (canopus) Ve spojení mezi Lysou nad Labem a Ústím nad Labem k žádným zásadním změnám nedojde, přibudou dva páry ranních vlaků v relaci Litoměřice město - Ústí nad Labem a další pár vlaků od Bíliny bude prodloužen do Štětí. Naproti tomu bude zrušen jeden večerní vlak. Největším přínosem nového jízdního řádu bude nasazení modernizovaných řídicích vozů řady Bfhvpee na některé osobní vlaky z Ústí nad Labem do Lysé nad Labem. Zbytek soupravy se však bude dále skládat ze starých vozů, takže v komfortu v rámci jedné soupravy bude výrazný rozdíl. Není jisté, budou-li nové řídicí vozy nasazeny už od počátku grafikonu, jelikož se v současné době teprve vylaďují některé problémy, které se objevují při zkušebním provozu.

Trať 073: Ústí nad Labem-Střekov - Děčín hl.n. >>

Rozsah dopravy na této trati zůstává stejný, ranní osobní vlaky 6460 a 6461 však nebudou vedeny vozem 810, jako všechny ostatní vlaky na trati, ale budou vedeny klasickou soupravou s lokomotivou. V turistické sezoně budou na trati rovněž nadále jezdit výletní vlaky dopravce MBM rail Zubrnické museální železnice z Ústí nad Labem přes Velké Březno do Zubrnic, na lokálce, kterou společnost ZMŽ letos obnovila.

Trať 081: Děčín - Benešov nad Ploučnicí - Rumburk / Česká Lípa hl.n. >>

814.017-0, Krásná Lípa město, foto: NIcKON Na trati 081 se rovněž neprojeví žádné zásadní změny. Spěšný vlak z Jedlové, který přijíždí do Děčína v 6.20 bude nově zastavovat také v Horní Kamenici. Některé rychlíky v relaci Kolín - Rumburk budou omezeny pouze na určité dny v týdnu. Většinu osobních a spěšných vlaků budou zajišťovat rekonstruované soupravy Regionova.



Trať 083: Rumburk - Mikulášovice dol. n. - Dolní Poustevna >>

Na této trati přibudou hned dva páry rychlíků, které budou z Kolína a Rumburka prodlouženy až do Šluknova, což zajistí tomuto městu lepší a rychlejší spojení. Všechny osobní vlaky pak budou projíždět zastávku Šluknov údolí.

Trať 084: Rumburk / Krásná Lípa - Panský - Mikulášovice dol. n.

Podle původního rozhodnutí krajského úřadu měl být na této trati od nového jízdního řádu zastaven provoz. Ačkoli ani v novém knižním jízdním řádu zde žádné vlaky nenajdete, kraj je nakonec přeci jen doobjednal ve stejném rozsahu jako v loňském roce. Vlaky na této trati však budou jezdit i nadále pouze o víkendech a státních svátcích.

Trať 087: Česká Lípa hl.n. - Lovosice, trať 114 Lovosice - Postoloprty >>

810.459-8, Liběšice - Horní Řepčice, foto: Pavel Martoch Snímek Pavla Martocha z této trati se od půli prosince zařadí mezi "historické", protože kromě mírného nárůstu dopravy bude pro spoje podle nového jízdního řádu patrný hlavně rozdíl v typu nasazených vozidel. Dosavadní soupravy, typické pro tuto trať, motorový vůz 810 s přípojným vozem řady Btax (BDtax), nahradí modernizované jednotky 814/914 Regionova. Tyto modernější jednotky, ačkoli stále se svými chybami, nabídnou snadnější přepravu kočárků, kol či invalidních cestujících. Podle Českých drah budou nasazeny na 100 procentech spojů na trati, stejně jako na trati 114. Paradoxně bude zavedeno zastavování na znamení v zastávce Libochovice město, ačkoli zde vlak téměř vždy stojí, často i déle než 10 minut.

Trať 124: Lužná u Rakovníka - Chomutov >>

I provoz na této trati měl namále. Doposud zdejší spěšné vlaky Lužná u Rakovníka - Chomutov hradilo Ministerstvo dopravy, které ale letos tyto vlaky dotovat přestalo. Nakonec se však Středočeští a Ústečtí radní dohodli a objednali tři páry spěšných vlaků ve stejné trase (v letošním roce jezdilo šest párů spojů). Ústecký kraj pak dále doobjednal další pár vlaků v úseku Žatec - Chomutov a také osobní vlak v trase Želeč - Žatec - Chomutov a zpět. Tento vlak rovněž není zanesen v knižním jízdním řádu, jelikož byl objednán až po uzávěrce.

Trať 135: Most - Louka u Litvínova - Moldava v Krušných horách >>

810.046-3, Moldava v Krušných horách, foto: faigja S novým jízdním řádem dochází ke změně koncepce dopravní obslužnosti. V pracovní dny bude provoz zajištěn pouze v úseku Most - Osek město, kde bude zaveden pravidelný taktový jízdní řád s hodinovým intervalem. Vlaky v úseku Osek město - Moldava v Krušných horách budou jezdit pouze o víkendech, státních svátcích a o prázdninách, jelikož zde jsou velmi dobře využívané a je zde pro ně lepší potenciál, než v pracovní dny, kdy budou nahrazeny autobusovým spojem. Objevily se však také informace, že na trati chce jezdit ve spolupráci s obcemi na trase dopravce JHMD, který provozuje sezónní dopravu také na blízkých tratích 113 a 164/5. Jednání v této věci však zatím dle našich informací ještě neskončila.

Trať 140: Chomutov - Cheb >>

Na této trati dojde k mírnému omezení, kraj neobjednal dva ranní spoje mezi Chomutovem a Chebem, jako náhrada pojedou dva motorové vlaky z Chomutova do Kláštěrce nad Ohří.

Na ostatních tratích v kraji nedochází k žádným větším změnám v rozsahu provozu, ani v časech odjezdů. 

Zdroje: České dráhy, Správa železniční dopravní cesty


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 26.11.2011 (17:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Jízdní řád

Weitere aus ČR Ústecký


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
29.11.2011 (22:25)  
Aspoň v Měcholupech by teda VSDZ dělat nemuseli. Tam se zrovna Regíny křižují. Ale v těch staničkách okolo klidně...
28.11.2011 (18:21)  
Petr Kolo - Co je VSDZ?

JŘ tratě 084 je shodný s letošním.
28.11.2011 (17:44)  
Najít se zatím nedají, ale opravdu se tam bude jezdit, máme to potvrzeno od Ústeckého kraje. Jízdní řád bude shodný s letošním.
Registrierter Benutzer PetrKolo  mail  
28.11.2011 (15:13)  
Trocha doplnění k trati 124:

V současném JŘ 2011 z celkem šesti párů vlaků objednávalo MD ČR čtyři páry, SČ a ÚL kraj zbylé dva. V novém JŘ 2012 budou všechny tři páry objednávat kraje, jak je uvedeno.
Dále ÚL kraj doobjednal dva dodatečné páry Os vlaků Chomutov - Žatec a zpět, které pojedou v cca 7:30 a 14:30 hod v pracovní dny, plus jeden ranní vlak Želeč - Chomutov, který pojede v cca 4:30 také v pracovní dny.
Navíc oba kraje společně doobjednaly ještě jeden víkendový pár vlaků v trase Chomutov - Lužná u R. Tento vlak pojede v pátek, sobotu a neděli večer z Chomutova do Lužné a v sobotu a neděli ráno zpět. Bohužel tyto vlaky jsou zatím zajištěny jen do konce ledna 2012. Od února chce SŽDC zavést na všech mezilehlých stanicích mezi Krupou a Žatcem trvalou VSDZ, což by mělo za následek nemožnost křižovaní a tím i nemožnost vedení přidaných vlaků ze Žatce do Lužné...
Registrierter Benutzer Laborec425  mail  
28.11.2011 (9:20)  
V sobotu jsem toho Sysla viděl, jak jede přes Labe směr Ústí nad Labem-Střekov :).
Registrierter Benutzer Honza  mail  
27.11.2011 (17:53)  
intelpetr: jezdí s peršingy a esy.
Registrierter Benutzer M 152.0  mail  
27.11.2011 (16:53)  
A co trať Chomutov - Vejprty? Doufám, že tam nechají alepoň to, co tam doposud jezdí. Zrušit jí by bylo opravdu škoda!
Registrierter Benutzer chio 
27.11.2011 (15:27)  
intelpetr: Rušne sa pre nasadenie so "sysľami" upravujú.
27.11.2011 (14:54)  
Podle mě jsou ti "Syslové" pro tu trať do Lysé zbyteční. Nejvíce by byli potřeba na rychlíky Olomouc - Břeclav - Brno, kvůli dlouhému přepřahování v Břeclavi.
A s jakou lokomotivou budou ti Syslové jezdit? Mají Esa nebo Peršany snad nějaké tajné zásuvky na dálkové řízení?
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko