..: Škoda představuje elektrickou jednotku 7Ev RegioPanter :..

ČD 651.001 RegioPanter, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj Kováč Plzeň(Doplněno 12.40) Výrobce kolejových vozidel Škoda Transportation dnes v plzeňském závodě hostí novináře i odbornou veřejnost. V následujících minutách bude slavnostně představena nová elektrická jednotka Škoda 7Ev, která u prvního zákazníka - Českých drah - ponese produktové jméno RegioPanter. To vzešlo ze čtenářské soutěže o pojmenování nového vlaku. Vozidlo v počtu 19 kusů objednaly ČD pro nasazení na rozličných trasách. Jednotka složená z dílů řad 650 a 651, kterou dnes vidíte na snímcích z Plzně, je schopna jízdy jak na střídavém, tak stejnosměrném napětí a bude určena pro provoz na lince České Velenice - České Budějovice - Strakonice. Jednotka poskytuje místa ve dvou vozových třídách, částečně nízkopodlažní klimatizovaný interiér, bezbariérové WC a skládací plošinu pro nástup vozíčkářů. Cestujícím budou k dispozici i stolky nebo zásuvky 230 V pro využití elektroniky během cesty. V interiéru lze rozeznat sedadla Regio (2. třída) a Regio+ (1. třída) českého výrobce Borcad. Shodná najdeme např. v motorových vozech Stadler RS1 RegioShuttle pro ČD.

ČD 650.001 RegioPanter, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj Kováč ČD 650/651.001 RegioPanter, dveře 1500 mm, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj Kováč ČD 651.001 RegioPanter, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj Kováč Odhalení jména RegioPanter, 3. 11. 2011, foto: Matouš Vinš Slavnostní křest - generální ředitel ČD Petr Žaluda, foto: Matouš VinšRegioPanter, foto: Matouš VinšParuza, Chovanec, Bernard, Žaluda, foto: Juraj Kováč RegioPanter, 1. třída, foto: Juraj Kováč RegioPanter, 1. třída, foto: Juraj Kováč RegioPanter, 2. třída, foto: Juraj Kováč RegioPanter, plošina, foto: Juraj Kováč RegioPanter, interiér 2. třídy, foto: Matouš VinšToaleta RegioPantera, foto: Matouš Vinš

Zdroj: Škoda Transporation, České dráhy, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru , Matouš Vinš Poslat mail autorovi | 3.11.2011 (11:25)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 19      Zpráv na stránku:   
05.11.2011 (14:31)  
Mě osobně se ten design líbí, i ten vnitřek ujde (ikdyž je to vážně takový moc bílý/holý...). Technicky je to na úrovni (ikdyž poměr výkon/váha to mohlo mít i větší), uvidíme jaká bude spolehlivost a kvalita zpracování. Rozhodně se připojuju ke kritice sedadel a absence rozhraní mezi 1. a 2. třídou. Ty kryty na střeše už sou fakt detail. Dost se těšim na první svezení, to si udělám jasnej názor. :-)

A ta koncepce se samostanejma podvozkama je asi lepší. Zásadní věc můžou bejt i trakční parametry - vícevozová jednotka s (netrakčníma) jakobsama bude mít při jízdě do kopce na vodě přinejmenším problém. U Pantera by časem mohla (velmi snadno) vzniknout i verze se 100% trakcí, která se pohodlně a rychle vyškrábe kamkoliv. To by navíc mohla bejt i věc, která zajistí odbyt i západním směrem - kolik se na západě vyrábí moderních jednotek s pořádnou trakcí? [myšleno jako faktická otázka, ne řečnická]

Jako skoropražáka mě samozřejmě mrzí, že to nebude jezdit tady. Tak snad se po vychytání dětskejch nemocí (a dosazení lepších sedadel) koupí víc kusů. Z toho, co běžně jezdim by mohly bejt třeba na Os na 072, v Praze na S41 nebo by se aspoň mohly udělat další pražský městský linky. A určitě se v republice najde hodně relací, kde by mohly jezdit.

A ještě jedna poznámka - ČD už by si konečně měly ujasnit pojmy "měststká doprava", "příměstská/regionální doprava" a "meziměstská/dálková doprava". Elefant je takovej zvláštní hybrid mezi příměstkou a městkou jednotkou (technicky i nasazením), Panter je zase (skoro) typicky městská jednotka, ale bude jezdit i poněkud delší vozební ramena.

PS: Nedá mi to, abych to nezmínil - když sem po nehodě Elfa u Ústí psal, že laminátový čelo je moc fórový a měl by se tam dát kvalitní ocelovej rám, tak ste mě označili za diletanta, kterej tomu nerozumí. A jak vypadá konstrukce čela u Pantera? :-)
05.11.2011 (13:30)  
gaston g: "Nechci být tím, co rýpe, ale jsem jediný, komu přijdou ty sedadla z první třídy otřesná? Spíš to vypadá, že komfortnější jsou ty z druhé." - Asi jo, protože jsou na regionální tratě celkem dobrá. I když na první pohled vypadají hrozně.

Honza: "Taky by měl zkrachovat Borcad, aby nemohly každý nový vlak totálně znehodnotit těmi super nepohodlnými sedačkami." Už mají i dobrý sedačky, jen to Regio jsem jim nepovedlo.
05.11.2011 (9:48)  
Je vidět, že s tím opět Škodivka pomýšlý pouze na náš max východní trh. Přecijenom na západ od nás se kouká nejenom na praktičnost ale i na to jak to vypadá. Tady je prostě nízká laťka, díky tomu v čem do teď jezdíme, na vzhled nových vozidel

Jak kde kolego. Západní podnikatel kouká hlavně na cenu, užitek a provozní náklady. Toť vše. Potřebuje-li být konkurenceschopný potřebuje dosáhnout co nejnižších cen.
Ale , pravda ... dotovaná státní správa , kdy politici pořádají závody v tom , jak co nejrychleji rozházet peníze daňových poplatníků funguje trochu jinak.

Upřímně řečeno. Může ŠKODA (a chce ?) vůbec přemýšlet o západních trzích ? A pokud má ŠKODA šanci západní trhy oslovit , poté jedině cenou. Ničím jiným. A proto třeba i menší investice do designu.

Kdyby ŠKODA obdržela hodně zakázek z východního bloku a současně i ze západu , nebylo by to nad její kapacitní možnosti ? Ustála by to ? To , že se orientuje spíše na východní trhy je jedině dobře. Tam těch šancí je více. A na rozdíl od západu (pro který je velkou neznámou) zde má velice dobré reference
registrovaný uživatel Petr budvar  mail  
05.11.2011 (9:11)  
Škoda že se Pardál nekoukne do Bechyně. Ono jestli se tam vůbec ještě něco koukne, vyjma RN (jak dlouho?). Jestli s tím budou jezdit až do Benešova (by využili obou systémů), tak uvidíme jaké budou nakonec obraty.
registrovaný uživatel tarten 
05.11.2011 (1:02)  
vlackar123:
K čemu je dobrá kapacita na metr? (Tedy pokud nejsme rovnou ve Švýcarsku.) Pro ekonomiku je zajímavá kapacita na tunu (poplatky a spotřeba) a kapacita na pořizovací cenu (amortizace).

Pro údaje můžete mrknout sem: http://skoda.cz/cs/o-spolecnosti/novinky/vyjizdi-regiopanter-nova-selma-zeleznic/
registrovaný uživatel tarten 
05.11.2011 (0:59)  
(tarten: Nevim o zadne elektrifikovane trati, ktera by neunesla 20t/naprava.)
Bakiy: A co treba Rybnik-Lipno? A je realny, ze zrovna na tuhle trat se to i podiva...


Podle této mapy má C2, tedy už 20t.
http://www.szdc.cz/cs/soubory/prohlaseni-o-draze/11-12/m07.pdf
04.11.2011 (23:58)  
Ahá...to jsem nevěděl...ale neříkejte, že je rozdíl 5 setin na cest. tak zásadní...
04.11.2011 (23:38)  
Salubius: ano, Talent ma jenom 199 mist, ale je i ve sve 4 vozove variante o dost kratsi, nez Panter nebo Desiro. Kapacita na metr delky pak vychazi:
Panter - 2,92 cest/m
Talent - 2,97 cest/m
Desiro Brussel - 3,5 cest/m
registrovaný uživatel Bakiy 
04.11.2011 (23:13)  
tarten: Nevim o zadne elektrifikovane trati, ktera by neunesla 20t/naprava. A co treba Rybnik-Lipno? A je realny, ze zrovna na tuhle trat se to i podiva...
registrovaný uživatel Honza  mail  
04.11.2011 (23:09)  
Joska Holibajda: úzké topení nemám rád, blbě na něm drží noha :-)

U 054 je zase tak zakulacené, že se na něj taky nohy nedají dát. Stejně tak u žabáků.

Doufám, že ty okna a stolek pod nimi není tak nízko jako u elefanta, pod něj se zase nohy nevejdou, zato se na něj dají natáhnout
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 19      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko