Bratislava/Dunajská Streda — Železniční dopravce RegioJet v úterý 31. ledna 2012 představil novinářům a pozvaným hostům jak motorové jednotky Bombardier Talent, tak tarifní nabídku, které nabídne cestujícím od 4. března v osobních vlacích mezi Bratislavou, Dunajskou Stredou a Komárnem. Provoz na této lince zajistí na základě devítileté smlouvy o závazku veřejné služby, kterou uzavřeli začátkem roku 2011. Novinkou bude taktový jízdní řád se základním intervalem 1 hodina mezi Bratislavou a Dunajskou Stredou, resp. 2 hodiny mezi Bratislavou a Komárnem. Ve špičkových časech budou navíc vedeny posilové zrychlené spoje mezi Bratislavou-Novým Mestom a Dunajskou Stredou.
Po roce příprav není dokončený koncept návazných autobusových spojů objednávaných Trnavskou župou, ale RegioJet deklaroval, že věc intenzivně vyjednává. Hotová není ani optimalizace jízdních řádů v Bratislavě, aby na sebe navazovaly osobní vlaky RJ s tramvajemi a autobusy Dopravného podniku Bratislava (DPB). Dalším krokem by mělo být i zapojení do Bratislavské integrované dopravy (BID), které by umožnilo cestování na společný jízdní doklad jak v samotném hlavním městě, tak při cestě do něj. Uzavřená zatím není ani další z podmínek smlouvy s MDVRR - uznávání dokladů RegioJet a ZSSK navzájem. RegioJet odhaduje, že společné doklady se zavedou na přelomu léta a podzimu. Zdržení vysvětlují nutnými úpravami systémů. Prozatím byl tarif slovenského RegioJetu přizpůsobem tarifu ZSSK včetně nejnovější slevy Regional. Přesto zde panují odlišnosti — RJ bude levnější na nejkratších úsecích a za hranicí 60 km, kde končí sleva ZSSK Regional. O použití kreditové jízdenky Student Agency se RegioJet během tiskové konference ani v materiálech nezmínil, přesto nastínil existenci zákaznického jízdného. Prodej jízdních dokladů zajistí v Bratislavě hlavné stanici, Bratislavě-Novom Mestě a Dunajské Stredě nově otevřená zákaznická centra RegioJet, v Komárně bude smluvním prodejcem ZSSK, v ostatních stanicích a zastávkách pak budou jízdenky prodávat zaměstnanci ŽSR. Prodej jízdenek bude zahájen 20. února.
Trať 131 Bratislava - Komárno bude malým demonstrátorem, který má prokázat smysl investice do veřejné dopravy na Slovensku. Zástupci Ministerstva dopravy, výstavby a regionálního rozvoja potvrdili, že pokud se podaří přivést nové cestující z individuální dopravy do vlaků, bude to argument pro Ministerstvo financí SR, aby přidalo finance na dopravu. V roce 2011 na trati proběhla modernizace 35km úseku Podunajské Biskupice - Dunajská Streda. Opravovaly se nejen nástupiště, přístřešky a mobiliář, ale také svršek, modernizovalo se zabezpečovací zařízení na trati a některých přejezdech. Účelem bylo mj. navýšit dopravní kapacitu. V Dunajské Stredě sídlí kontejnerový terminál společnosti METRANS, kdy její dopravci v posledních letech zvýšili počet vlaků vedených po trati 132 a počítá se s dalším nárůstem v následujících letech. Pro RegioJet tato oprava znamená jen nepatrné zkrácení jízdních dob - v původním návrhu zastávkový spoj urazil cestu z Dunajské Stredy do Bratislavy-Nového Mesta za 56 minut, resp. zrychlený za 36. Nyní jsou cestovní časy na 54, resp. 38 minutách. Samotný RegioJet investoval do mobiliáře některých zastávek a na přelomu ledna a února zahájil vystavbu P+R parkovišť v Dunajské Stredě a Kvetoslavově. V roce 2012 plánuje ŽSR podobnou komplexní rekonstrukci v úseku Dunajská Streda - Komárno.
RegioJet slibuje na první prezentační jízdy pro veřejnost v druhé polovině února s tím, že i po startu 4. března bude v prvních týdnech nabídnuta zvláštní relační sleva. Vyzkoušet bude možné i palubní služby - palubní wifi síť, v ranních spojích denní tisk a občerstvení z nápojového automatu.
U toho Koordisu se vraci kolikanasobek puvodni investice? Aspon radove?
jestliže si Koordis objedná u soukromé firmy 5× denně jízdu autobusu z Kuřimi do Blanska a zpět (teď není důležitý skutečný počet) s tím, že vybranné jízdné se Koordisu odevzdá, tak je naprostý nesmysl říkat platbě za ujeté km dotace....
(kolegové v Brně běžně používali)
když jsi jdete něco koupit do obchodu, platíte účet za mobil, elektriku.... určitě těm platbám neříkáte dotace.....
Teď už rozumím. Prostě odpovídáte na jinou otázku, než byla položena.
V ČR není minimální mzda stejná jako v GB. Takže znova
nemam cas, vezmu to zkratka:
pro vsechny mene chapave jedince: podminky v GB jsou takove, jake jsou. pokud by stejne podminky byly i v CR, ANO, bylo by to jiste.
jeste necemu nerozumite??
jste si opravdu jist, že by v českých podmínkách měly větší úspěch vlaky s britskou kvalitou a britskou cenou?
Jste si opravdu jist, že by v českých podmínkách měly větší úspěch vlaky s britskou kvalitou a britskou cenou? Byl by o ně opravdu větší zájem než je v současnosti o vlaky ČD?
jsem o tom, Josko, navysost presvedcen - pokud by v CR byla minimalni mzda na prizblizne stejne urovni, jako v GB. (prum. mesicni mzda netto je cca 1000 liber, 600 liber najem, 200 ostatni vydaje, zakaznicka karta mesicni s tarifem z mesta do mesta cca 90 liber - ale to jen odhaduju, protoze jsem nikdy rail card nemel...)
A jeden z pruseru, ktery u nas doprava zaziva, je, ze penize nalite do infrastruktury jsou dotaci a ne investici :-(
To všechno by bylo k ničemu, když jsme neměli (a stále nemáme) tratě opravené alespoň na rychlost dálnic. Na to se měl stát soustředit. Z Prahy do Liberce teď lidi vlakem jezdit nebudou, ani kdyby linku provozoval pánbůh.
Martin Grill: Už jsem tu jednou popisoval ten rozdíl v mentalitě:
Švýcar: "Mám dost peněz, tak přece nebudu jezdit autem. Nechám se vozit vlakem."
Čech: "Mám dost peněz, tak přece nebudu jezdit sockou. Budu si vozit zadek v autě."
Stejná odpověď. Vlak Zürich-Geneve každou půlhodinu je (mírně) rychlejší než auto, i když má 8 zastávek. Pak ani 5 společností nepotřebujou, jezdí to jen SBB.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.