Bratislava — Mimořádná událost, která se naštěstí neproměnila v tragédii, se odehrála v nočních hodinách 9. října v Trenčianskych Bohuslaviciach. Do trolejového vedení se na železničním přejezdu zamotal autojeřáb, řidič však stihl sjet z přejezdu dříve, než k místu dojel rychlík 611 Považan. Práce na opravách trakčního vedení zcela zastavily provoz na hlavním koridoru. Přestože ZSSK nenesou vinu za zpoždění vlaků, vyplatí cestujícím náhradu. Mimo vrácení příplatků na IC a EC, jízdného, částečného nebo plného, také uhradí výdaje spojené se zpožděním nebo zrušením spoje. Do výše 10 eur ZSSK zaplatí náklady na dokončení cesty a do výše zaplaceného jízdného také náklady na přenocování. Cestující má nárok na náhradu, pokud předloží na pokladně ZSSK jízdní doklad, potvrzení, že cestoval zpožděným spojem, a doklad o zaplacení dopravy či služby.
Zdroj: zssk.sk


Podle mě, by se odškodné mělo vyplácet vždy (možná až na výjimky živelních pohrom většího rozsahu). A dráha by se potom měla na příslušném viníkovi "zahojit". Přece by měla mít ve smlouvě s majitelem (a poskytovatelem) kolejí i nějaké sankce za neplnění smlouvy. U nás pokud vim odškodnění zatim uznává jen jančurova student agengcy (ČD si sice na něco hrajou, ale existuje to jen na papíře, na slovensku jsou podle toho co tu čtu na tom podobně).
Ja si pod pojmom ODŠKODNENIE predstavujem napríklad sumu 200-400 EUR pri meškaní lietadla nad 2 hodiny, čo je bežná prax v EU pri linkových /nechartrových/ letoch...
To by fakt ZSSK skrachovala keby ponúkla každému "odškodnenému" kredit aspoň 50 EUR na zakúpenie ďalších cestovných lístkov?
Bohuzial co som pocul, starostlivost o cestujucich znovu nula bodov, sprievodcovia namiesto informovania niekam zaliezli, v Ziline veselo predavali listky do BA bez najmensieho upozornenia, v Trencine kde sa nakopilo niekolko vlakov neboli schopni otvorit jediny bufet, ludom sediacim vyse 6 hodin v nestastnom vlaku nedal nikto ani pohar vody, bez svetla, bez tepla, vraj bez zachodov. Toto ziadnych 10 eur nenapravi...
Pamatuju si, že takovýto rozbor "mimořádek" jsme během vojny (za hlubokého socializmu) absolvovali nejméně jeden za rok (všichni, aniž bychom byli řidiči!). A vybavuju si (z mnoha zmíněných případů (v předchozím výcvikovém půlroce bylo 11 smrťáků (ale je třeba uvážit, že armáda měla 270.000 vojáků, 80 % v ZVS a furt se cvičilo, jezdilo v obrovkýsh počtech)), že v obci zastavila kolona BVP k delší přestávce. Po chvíli se jedno BVP samovolně dalo do pohybu a absíka (alias "špagáta"), který stál mezi vozidly, prakticky rozpůlilo o zadní čelo předchozího BVP. Poučení: řidič musí důkladně zkontrolovat zabrždění vozidla před opuštěním stanoviště; mezi vozidly stojícími ve svahu nikdy nepostávat a pohybovat se jen po krajnici silnice nebo po chodníku. Co dodat? No, ani nevím, jestli se to fakt stalo, ale ilustrativní a působivý byl ten rozbor velmi velice!
AD IR:
Se značkami STOP u přejezdů jsem měl již v minulosti stejný nápad, ale opustil mne. Jednou jsem učinil pokus při čekání na čas příjezdu zvl.vlaku a zůstal stát u jednoho přejezdu se značkou STOP a za křovím jsem sledoval kolik řidičů zcela zastaví a až po rozhlédnutí se rozjedou. Celá jedna třetina to zcela ignorovala, mnoho dalších sice zastavilo, a pokud neměli 4 oči místo dvou, tak stejně se na koleje nepodívali a hned se rozjeli.
Dále vidím chybu v tom, že řidiči (všichni řidiči) neprochází jednou za čas, dejme tomu za 3 roky povinným školením o následcích nehod, kde by jim bylo názorně na videopořadu předvedeno, jakých nedostatků se jejich kolegové (a možná i oni) dopouštějí, včetně následků v časové posloupnosti: nehoda, pohled na nehodu, odvoz zraněných a mrtvých, ošetřování zraněných, první pomoc, pohřeb a všechny následující úřední povinnosti, například složitost dědického řízení a také záběry od soudu až po výkon trestu ve věznici.
Televizní šoty nejsou k ničemu. Každá televize má přepínač programů, a tak kdo se na to nechce dívat, přepne. Výchovná složka je ta tam.
FRK
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
