..: Náhrady za výdaje vzniklé mimořádnou událostí ZSSK vyplatí :..

ZSSK_orange_logoBratislava — Mimořádná událost, která se naštěstí neproměnila v tragédii, se odehrála v nočních hodinách 9. října v Trenčianskych Bohuslaviciach. Do trolejového vedení se na železničním přejezdu zamotal autojeřáb, řidič však stihl sjet z přejezdu dříve, než k místu dojel rychlík 611 Považan. Práce na opravách trakčního vedení zcela zastavily provoz na hlavním koridoru. Přestože ZSSK nenesou vinu za zpoždění vlaků, vyplatí cestujícím náhradu. Mimo vrácení příplatků na IC a EC, jízdného, částečného nebo plného, také uhradí výdaje spojené se zpožděním nebo zrušením spoje. Do výše 10 eur ZSSK zaplatí náklady na dokončení cesty a do výše zaplaceného jízdného také náklady na přenocování. Cestující má nárok na náhradu, pokud předloží na pokladně ZSSK jízdní doklad, potvrzení, že cestoval zpožděným spojem, a doklad o zaplacení dopravy či služby.

Zdroj: zssk.sk


Vojtěch Beran Poslat mail autorovi | 13.10.2011 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Slovensko (celé)


registrovaný uživatel mlůno 
11.11.2011 (17:59)  
ZSKK nenesou vinu, ale to přece neni důležité. Na tohle si hrajou i u nás. To my ne, to fabrika nám dodala blbej izolátor, napadlo moc sněhu, nešel proud, zlámaly se koleje....
Podle mě, by se odškodné mělo vyplácet vždy (možná až na výjimky živelních pohrom většího rozsahu). A dráha by se potom měla na příslušném viníkovi "zahojit". Přece by měla mít ve smlouvě s majitelem (a poskytovatelem) kolejí i nějaké sankce za neplnění smlouvy. U nás pokud vim odškodnění zatim uznává jen jančurova student agengcy (ČD si sice na něco hrajou, ale existuje to jen na papíře, na slovensku jsou podle toho co tu čtu na tom podobně).
registrovaný uživatel RadoB 
15.10.2011 (5:27)  
Pajoo: ZSSK s dnešným vedením červenoceruzkovýchj škrtačov a paralyzantov osobnej dopravy na mnohých tratiach je úplne neschopná riešiť mimoriadne situácie. Podobný problém nastal cca pred rokom pri Šuranoch, kde tiež spadla trolej a vlak si tam odstál cca 5-6 hodín. V prípade Trenčína je situácia o to tragikomickejšia, že v Tr. Teplej je depo plné dízlových mašín. Stačilo spraviť odklon cez Chynorany-Zbehy, cestujúci by aspoň videli, že je snaha problém riešiť. Lenže čakaj niečo od svätožiarového vedenia ZSSK, ktoré si zvyklo, že bude mať tým lepšie hospodárske výsledky, čím viac vlakov vyškrtá. Tomu sa prispôsobili aj ŽSR a na trati TN-Chynorany je väčšiu časť dňa výluka dopravnej služby. Suma sumarum: vďaka extrémne prehnanej snahe o šetrenie za každú cenu sa miesto úspor vynorili veľké straty.
registrovaný uživatel Pajoo 
14.10.2011 (11:00)  
Ako fakt nech sa na mňa nikto nehnevá, ale napísať na stránku veľký blikajúci červený banner o VYPLATENÍ NÁHRAD a následne ponúkať maximálne 10 EUR na taxík alebo preplatenie ubytovania do hodnoty cestovného lístka (čiže suma tak na hotelové raňajky a nie prenocovanie) je výsmechom do tvárí zákazníkov ZSSK. A ako neoddeliteľnú súčasť "odškodnenia" požadovať miestenku z daného vlaku alebo potvrdenie od sprievodcov, ktorí zmizli nevedno kam... Holt, kde nie je konkurencia, môžeme si robiť čo chceme...

Ja si pod pojmom ODŠKODNENIE predstavujem napríklad sumu 200-400 EUR pri meškaní lietadla nad 2 hodiny, čo je bežná prax v EU pri linkových /nechartrových/ letoch...

To by fakt ZSSK skrachovala keby ponúkla každému "odškodnenému" kredit aspoň 50 EUR na zakúpenie ďalších cestovných lístkov?
registrovaný uživatel numo 
13.10.2011 (21:22)  
Toto pokial viem nebol nahodny vodic, ale zamestnanec firmy rekonstruujucej trat, konkretne OHL ZS Brno. Zabudol zdvihnute rameno, vosiel na vtedy volne priecestie a strhol trolej. Vtedy zacalo priecestie signalizovat vlak, tak siel dalej a strhol aj druhy.

Bohuzial co som pocul, starostlivost o cestujucich znovu nula bodov, sprievodcovia namiesto informovania niekam zaliezli, v Ziline veselo predavali listky do BA bez najmensieho upozornenia, v Trencine kde sa nakopilo niekolko vlakov neboli schopni otvorit jediny bufet, ludom sediacim vyse 6 hodin v nestastnom vlaku nedal nikto ani pohar vody, bez svetla, bez tepla, vraj bez zachodov. Toto ziadnych 10 eur nenapravi...
registrovaný uživatel Kakov 
13.10.2011 (20:43)  
ad IR: betonové patky prefabrikované se běžně vyrábějí, ale musí se pod ně udělat nějaké podloží a mělo by se to ukládat do nezámrzné hloubky (spodní plocha patky 80 cm pod terén)
dopisovatel nebo člen ŽP IR  mail  
13.10.2011 (15:01)  
Karel Farkač: Ano, výstižně napsáno a už jen toto (velmi levné!) opatření by mohlo mít kladné důsledky. Jsem pro!
Pamatuju si, že takovýto rozbor "mimořádek" jsme během vojny (za hlubokého socializmu) absolvovali nejméně jeden za rok (všichni, aniž bychom byli řidiči!). A vybavuju si (z mnoha zmíněných případů (v předchozím výcvikovém půlroce bylo 11 smrťáků (ale je třeba uvážit, že armáda měla 270.000 vojáků, 80 % v ZVS a furt se cvičilo, jezdilo v obrovkýsh počtech)), že v obci zastavila kolona BVP k delší přestávce. Po chvíli se jedno BVP samovolně dalo do pohybu a absíka (alias "špagáta"), který stál mezi vozidly, prakticky rozpůlilo o zadní čelo předchozího BVP. Poučení: řidič musí důkladně zkontrolovat zabrždění vozidla před opuštěním stanoviště; mezi vozidly stojícími ve svahu nikdy nepostávat a pohybovat se jen po krajnici silnice nebo po chodníku. Co dodat? No, ani nevím, jestli se to fakt stalo, ale ilustrativní a působivý byl ten rozbor velmi velice!
13.10.2011 (12:14)  
Clovek by necakal, ze aj tu budu popisane bludy, ziadny zeriav tam nebol, bol to valnik (Tatra) s manipulacnou rukou, to je rozdiel.
13.10.2011 (10:25)  
Kéž by i profesionální řidiči museli procházet psychotesty jako strojvedoucí. To by ubylo polointeligentů za volanty nákladních automobilů.
AD IR:
Se značkami STOP u přejezdů jsem měl již v minulosti stejný nápad, ale opustil mne. Jednou jsem učinil pokus při čekání na čas příjezdu zvl.vlaku a zůstal stát u jednoho přejezdu se značkou STOP a za křovím jsem sledoval kolik řidičů zcela zastaví a až po rozhlédnutí se rozjedou. Celá jedna třetina to zcela ignorovala, mnoho dalších sice zastavilo, a pokud neměli 4 oči místo dvou, tak stejně se na koleje nepodívali a hned se rozjeli.
Dále vidím chybu v tom, že řidiči (všichni řidiči) neprochází jednou za čas, dejme tomu za 3 roky povinným školením o následcích nehod, kde by jim bylo názorně na videopořadu předvedeno, jakých nedostatků se jejich kolegové (a možná i oni) dopouštějí, včetně následků v časové posloupnosti: nehoda, pohled na nehodu, odvoz zraněných a mrtvých, ošetřování zraněných, první pomoc, pohřeb a všechny následující úřední povinnosti, například složitost dědického řízení a také záběry od soudu až po výkon trestu ve věznici.
Televizní šoty nejsou k ničemu. Každá televize má přepínač programů, a tak kdo se na to nechce dívat, přepne. Výchovná složka je ta tam.
FRK
dopisovatel nebo člen ŽP IR  mail  
13.10.2011 (10:23)  
A včera na Kolínsku opět náklaďákem na přejezdu poničený motoráček a několik zraněných... Mám dojem, že o havárkách na přejezdech čtu už co druhý den(!). A tak se mi hlavou honí úvahy o možných řešeních, jako třeba: 1) zrušit na přejezdech veškerá bílá světla, 2) zavést ve vyhlášce o silničním provozu povinnost před každým přejezdem zastavit a maximum přejezdů označit "stopkou", 3) posuzovat takové havárky, ale i "předpoklad mimořádné události" jako trestný čin obecného ohrožení s přísným trestem a povinností uhradit škody, 4) rozhodně na všech koridorových tratích a na maximu možných dalších míst vybudovat co nejvíce nadjezdů, a to velmi primitivních. Říkám si, že třeba tam, kde je frekvence max. několik aut denně, by určitě stačil nadjezd tvořený dvěma na sebe navazujícími esovitými zatáčkami, sestávající z krátkých náspů na počátku, jen co by bylo třeba k prefabrikované patce nadjezdu, a pak nějaká stavebnicová ocelová konstrukce na ocelových nebo prefab. pylonech. A stačil by jen 1 jízdní pruh (však při této konfiguraci přece každý vidí ve dne i v noci, jestli na nadjezdu někdo je, nebo není!). Vše vyrobeno tak, aby se to dalo seskládat za pár dní plus pár týdnů na zatuhnutí beton. patek (nešlo by je taky udělat do nějaké míry prefab.?). Vím, že jsou to laické úvahy, ale nestálo by za to, aby se nad tím zamysleli i odborníci? Myslím, že za tu řadu potenciálně zachráněných životů, spousty lidí, kteří nepřijdou ke zranění (třeba i s trvalými následky (nutnost výplaty doživotních penzí, ztráty výdělku)) a za ty stamilionové (či miliardové?) úspory za havárky, ke kterým v následujících několika desítkách let nedojde, by to snad stálo(?). Nemluvě o tom že pro jednu či dvě firmy v ČR (plus nějakou větší kovovýrobu a nějakou betonárnu/panelárnu) by to mohl být dobrý džob na řadu roků...
registrovaný uživatel Petr budvar  mail  
13.10.2011 (9:03)  
Hlupců na silnicích přibývá, slyšel jsem o blbounovi, který zapomenutou zvednutou korbou něco sundal. 3x po sobě v rozmezí asi 7 let. Samozřejmě to nejspíš udělá zas, že, tak v klidu jezdí dál - doufám že dráhy vyúčtované vratky přiloží ke škodě. Ať se všichni prohnem na povinném ručení.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko