..: Škoda Transportation usiluje o italského výrobce vozidel Keller :..

Logo společnosti Keller Elettromeccanica SPA, foto: Keller Elettromeccanica SPA Villacidra/Plzeň — Je to jen několik měsíců, co se společnost Škoda Transportation ve sporu s Českými drahami o nákup jednotek Siemens Viaggio Comfort zmiňovala, že je schopna dodat vlakové soupravy pro rychlost 200 km/h, které sama nemá v nabídce. Pomoci ji v tom měl zahraniční partner, kterého ale Škoda Transportation nechtěla prozradit ani zástupcům Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Nedávno však časopis Italsko-české obchodní a průmyslové komory Progetto Repubblica Ceca informoval, že Škoda Transportation jedná o možné spolupráci s italským výrobcem kolejových vozidel Keller Elettromeccanica ve Villacidra na Sardinii. „Žádná dohoda mezi firmou Keller a společností Škoda Transportation podepsána nebyla. Mohu pouze potvrdit, že s touto firmou o určité spolupráci jednáme. Ale do doby, než se transakce uskuteční, nemůžeme obchod komentovat,“ vyjádřila se pro deník E15 tisková mluvčí Škody Transportation Lubomíra Černá.

Pro společnost Keller by mohlo spojení se silným partnerem znamenat řešení její nejisté situace, která pomalu ale jistě směřuje ke krachu. Tomu ještě víc napomohlo nedávné zrušení zakázky v hodnotě 25 milionů eur dopravcem Trenitalia patřícím pod Italské státní dráhy. Škoda Transportation uvažuje napřed o pronájmu závodu a podle ekonomických výsledků v průběhu dalších dvou let by se rozhodlo o jeho koupi. Plzeňští by tak získali novou základnu ve středomořské oblasti s možným záběrem až do severní Afriky a Středního Orientu, která by měla sídlo právě na Sardinii. Společnost Keller má v současné době okolo 450 zaměstnanců. Součástí jejího portfolia jsou nejen nákladní, ale hlavně osobní vozy klasické stavby pro rychlost až 230 km/h i ucelené elektrické a motorové jednotky, které Škoda Transportation nemá doposud v nabídce. Zejména u klasických osobních vozů by tak Škoda získala produkty, jejichž reference se počítají na tisíce dodaných kusů.

Právě jednání o spolupráci a případné koupi mezi Škodou a Kellerem tak můžou vysvětlovat, proč se zástupci plzeňské firmy tak vehementně snažili nedávat najevo, s jakou firmou chtějí spolupracovat, ani jaký produkt chtějí nabídnout. Takováto jednání totiž vždy probíhají v přísném utajení, kdy o nich obvykle ví kvůli konkurenčnímu boji jen velmi úzká skupina lidí v jednotlivých firmách. Na druhou stranu ještě víc absurdně znějí předchozí argumenty zástupců Škody, že nákup vozidel Siemens Viaggio Comfort bude hřebíkem do rakve českému vagonářskému průmyslu, když soupravy Siemensu se mají vyrábět mimo území ČR.

Zdroj: e15.cz


JiříK. | 13.10.2011 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Podniky

Další z regionu Itálie


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel tarten 
13.10.2011 (22:06)  
Peter Svrcina:
Uniklo mi, nač vlastně narážíte tím "potažmo v Holandsku"...?

Jinak máte pravdu, že ta "národnost" výrobků se v rámci Evropy a vlastně celého světa poněkud chaotizuje. Jestli to takhle půjde dál, tak bude dost práce udržet aspoň nějaký smysl pro made in EU.
registrovaný uživatel rpet  mail  
13.10.2011 (20:40)  
@ bulgur:
coz si ten jeho prispevek jeste jednou precist poradne? HLAVNE TEN ZACATEK:
K tomu mám zajímavou příhodu...

zjevne avizoval nejaky zazitek. to, ze neni analogicky se skodou transportation mi doslo.

ex post: autor prispevku me predbehl...
13.10.2011 (20:37)  
bulgur: Nemotám. Pouze uvádím příklad pro lepší porozumění. Mohl jsem uvést i Kellnerou PPF.
Poprvé sem naznačil že ne každý zná ve světě Škodu transportation stejně jako zdejší neznaly Keller Elettromeccanica SpA. I když většina Evropanů, Indů a Číňanů zná Škoda auto a.s.
Po druhé ,sem zavedl téma na na Škodu auto a.s. pro uvedení ekonomické prosperity po přílivu know-how ze zahraničí.
Vystačující odpověď?

ALL: Jen bych chtěl dodat, že z strategicko ekonomického hlediska teď nastanou žně pro ekonomikou neoslabené koncerny. Které se takhle snadno můžou přiživit právě skupováním Řeckých, Italských, Španělských a Portugalských firem a společností které brzo půjdou do krachu.
registrovaný uživatel bulgur 
13.10.2011 (19:46)  
Peter Svrcina: Proč motáte dohromady Škoda Auto se Škodou Plzeň?
13.10.2011 (19:32)  
SYN: K tomu mám zajímavou příhodu. Jak jsem pracoval v UK tak kolega, angličan, domorodec a průměrně vzdělaný briton při pohledu na Octavii mi řekl: Ha Germany car. Opomenul jsem ho tím, že Škoda je česká značka. Načeš on přiřkl něco jako: stejně je to německé. To že existuje i Škoda vyrábějící kolejové i nekolejové vozy, turbíny atd. nemělo cenu. Tatra má taky nepřekonatelnou technologii a přesto ji v UK každý nezná. Když bych vzal i Lostr asi málo kdo v zahraničí znal i když největší odbyt mel právě v exportu. A dnes se každý ptá Co nám to ta neznámá firma Legios z ČR nabízí za lokomotivu.

Martin Keppert: Nepodceňoval bych Škodovku. Jako příklad zase uvedu Škoda auto. Před 20 lety posměch v Británii. Dnes trhá žebříčky úspěchu. Vše je jen o marketingu a výrobku. Cena, rychlost dodání, technologie apd. Nic s čím by se v Plzni potažmo v Holandsku nevypořádaly.

PS: trochu sem hledal http://www.keller.it/
Ale design maji suprový http://www.keller.it/Images/trainsets.aspx
13.10.2011 (19:26)  
Vagony a soupravy vyvinuté a vyráběné na Sardini. A má to být "český" výrobek od "české" Škody. Mno tak to už můžeme tvrdit, že Škoda Felicia je německé auto.
Takže Škoda chtěla nabídnout vyhlášenou kvalitu Škodováckých vlakových souprav. Soupravy by dodala, když by koupila Italskou fabriku. A tato italská fabrika by udržela vagonářský průmysl v Česku.
http://www.nohavica.cz/cz/tvorba/texty/tesinska.htm Tohle je lepší pohádka.
registrovaný uživatel Keprt 
13.10.2011 (16:43)  
Je jasné, že Škodovce (konečně) otevřený domácí, slovenský a exCCCP trh (mimo Rusko - tam už jsou velcí hráči) těžko může stačit k prosperitě. Na západ, stejně jako do Ruska, se dostane těžko, tudíž pokus dostat se na severoafrické trhy nevidím jako vyloženě špatný tah. Ať si o těchto zemích a jejich obavtelých myslíme cokoliv, těžko se jim dá upřít docela perspektivní budoucnost - a opět, o základu této perspektivy - ropě, ne práci, si můžeme myslet cokoliv, ale situaci to nezmění.
registrovaný uživatel SYN 
13.10.2011 (15:13)  
Keller, Keller... sákryš, sice uznávám že jsem jen omezený lokální Čech/Moravák ale jak je možné že jsem o takovéto firmě která zjevně technologicky překonává světoznámé Schadewerke Pilsen (a to i v době kdy prý směřuje k úpadku, upřesňuji že myslím ten Keller, u Škody nevím) v životě neslyšel?
Anebo je to tím že i přes svou tradici je na tom Škodivka tak že ji překonává kdejaká druhořadá krachující fabrika ze středomořského ostrova?
13.10.2011 (15:13)  
Povestne sardinske dopravni strojirenstvi - to je opravdu strategicka posila! :-)))
registrovaný uživatel Dusanh 
13.10.2011 (14:53)  
Jo, tak je to jasné - Škoda se vytasí s tím, že MĚLA MOŽNOST dodávat vysněné jednotky, ale bylo jí v tom zabráněno. Takže zažaluje stát a výdělek bude i bez práce :-((
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko