Villacidra/Plzeň — Je to jen několik měsíců, co se společnost Škoda Transportation ve sporu s Českými drahami o nákup jednotek Siemens Viaggio Comfort zmiňovala, že je schopna dodat vlakové soupravy pro rychlost 200 km/h, které sama nemá v nabídce. Pomoci ji v tom měl zahraniční partner, kterého ale Škoda Transportation nechtěla prozradit ani zástupcům Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Nedávno však časopis Italsko-české obchodní a průmyslové komory Progetto Repubblica Ceca informoval, že Škoda Transportation jedná o možné spolupráci s italským výrobcem kolejových vozidel Keller Elettromeccanica ve Villacidra na Sardinii. „Žádná dohoda mezi firmou Keller a společností Škoda Transportation podepsána nebyla. Mohu pouze potvrdit, že s touto firmou o určité spolupráci jednáme. Ale do doby, než se transakce uskuteční, nemůžeme obchod komentovat,“ vyjádřila se pro deník E15 tisková mluvčí Škody Transportation Lubomíra Černá.
Pro společnost Keller by mohlo spojení se silným partnerem znamenat řešení její nejisté situace, která pomalu ale jistě směřuje ke krachu. Tomu ještě víc napomohlo nedávné zrušení zakázky v hodnotě 25 milionů eur dopravcem Trenitalia patřícím pod Italské státní dráhy. Škoda Transportation uvažuje napřed o pronájmu závodu a podle ekonomických výsledků v průběhu dalších dvou let by se rozhodlo o jeho koupi. Plzeňští by tak získali novou základnu ve středomořské oblasti s možným záběrem až do severní Afriky a Středního Orientu, která by měla sídlo právě na Sardinii. Společnost Keller má v současné době okolo 450 zaměstnanců. Součástí jejího portfolia jsou nejen nákladní, ale hlavně osobní vozy klasické stavby pro rychlost až 230 km/h i ucelené elektrické a motorové jednotky, které Škoda Transportation nemá doposud v nabídce. Zejména u klasických osobních vozů by tak Škoda získala produkty, jejichž reference se počítají na tisíce dodaných kusů.
Právě jednání o spolupráci a případné koupi mezi Škodou a Kellerem tak můžou vysvětlovat, proč se zástupci plzeňské firmy tak vehementně snažili nedávat najevo, s jakou firmou chtějí spolupracovat, ani jaký produkt chtějí nabídnout. Takováto jednání totiž vždy probíhají v přísném utajení, kdy o nich obvykle ví kvůli konkurenčnímu boji jen velmi úzká skupina lidí v jednotlivých firmách. Na druhou stranu ještě víc absurdně znějí předchozí argumenty zástupců Škody, že nákup vozidel Siemens Viaggio Comfort bude hřebíkem do rakve českému vagonářskému průmyslu, když soupravy Siemensu se mají vyrábět mimo území ČR.
Zdroj: e15.cz
1 2 | Zpráv na stránku: |
Uniklo mi, nač vlastně narážíte tím "potažmo v Holandsku"...?
Jinak máte pravdu, že ta "národnost" výrobků se v rámci Evropy a vlastně celého světa poněkud chaotizuje. Jestli to takhle půjde dál, tak bude dost práce udržet aspoň nějaký smysl pro made in EU.
coz si ten jeho prispevek jeste jednou precist poradne? HLAVNE TEN ZACATEK:
K tomu mám zajímavou příhodu...
zjevne avizoval nejaky zazitek. to, ze neni analogicky se skodou transportation mi doslo.
ex post: autor prispevku me predbehl...
Poprvé sem naznačil že ne každý zná ve světě Škodu transportation stejně jako zdejší neznaly Keller Elettromeccanica SpA. I když většina Evropanů, Indů a Číňanů zná Škoda auto a.s.
Po druhé ,sem zavedl téma na na Škodu auto a.s. pro uvedení ekonomické prosperity po přílivu know-how ze zahraničí.
Vystačující odpověď?
ALL: Jen bych chtěl dodat, že z strategicko ekonomického hlediska teď nastanou žně pro ekonomikou neoslabené koncerny. Které se takhle snadno můžou přiživit právě skupováním Řeckých, Italských, Španělských a Portugalských firem a společností které brzo půjdou do krachu.
Martin Keppert: Nepodceňoval bych Škodovku. Jako příklad zase uvedu Škoda auto. Před 20 lety posměch v Británii. Dnes trhá žebříčky úspěchu. Vše je jen o marketingu a výrobku. Cena, rychlost dodání, technologie apd. Nic s čím by se v Plzni potažmo v Holandsku nevypořádaly.
PS: trochu sem hledal http://www.keller.it/
Ale design maji suprový http://www.keller.it/Images/trainsets.aspx
Takže Škoda chtěla nabídnout vyhlášenou kvalitu Škodováckých vlakových souprav. Soupravy by dodala, když by koupila Italskou fabriku. A tato italská fabrika by udržela vagonářský průmysl v Česku.
http://www.nohavica.cz/cz/tvorba/texty/tesinska.htm Tohle je lepší pohádka.
Anebo je to tím že i přes svou tradici je na tom Škodivka tak že ji překonává kdejaká druhořadá krachující fabrika ze středomořského ostrova?
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.