Praha — Počínaje prosincovou změnou jízdního řádu budou České dráhy ve spolupráci s německým dopravcem DB AutoZug vypravovat nové přímé vozy, spojující Prahu s Kodaní. Půjde o lůžkový vůz ČD řady WLABmz a klimatizovaný lehátkový vůz německého dopravce. Vozy budou vedeny v kategorii EuroNight/CityNightLine (EN/CNL); mezi Prahou a Berlínem budou řazeny na vlaku EN 456 Phoenix. Do Kodaně dorazí druhý den v 10.07, přičemž samozřejmě obslouží i další města na severu Německa a v Dánsku, například Flensburg, Padborg, Kolding s přípojem do Aarhusu nebo Odense. Pokud se rozhodnete cestovat tímto směrem, budete moci využít zvýhodněné akční jízdenky SparNight v ceně od 49 eur za lehátkový vůz, od 69 eur v lůžkovém voze kategorie economy a v lůžkovém voze 1. třídy (deluxe) od 99 eur. České dráhy pořídily lůžkové vozy Siemens WLABmz v podobném provedení jako DB a zařadily je od prosince 2006 do systému nočních vlaků EN a CNL; u DB byly české vozy nasazovány i na relace mimo ČR (např. CNL Apus v relaci Miláno - Amsterdam) a nejen s českými posádkami.
Zdroj: České dráhy
1.bude spolecna "na patre"
2.(i kdyby byla v kazdym kupe) furt je tam ten problem cizich lidi
Ale ano, samozrejme existuji nejruznejsi skupiny lidi, kterym necini problem bydlet v "hotelu", kde maji sprchy na chodbe
Něco jako když přes den parta obsadí jedno kupé (a nemám teď na mysli že tam nikoho jiného nepustí ani na volná místa, berme že "tak akorát" naplňují) tak se jim jistě jede veseleji než lidem navzájem si cizím...
Ale to že se JŠ s manželkou setkali s nepřítomností kloudné umývárny a/nebo sprchy snad doufám ani u lehátek už dneska není standart, či jo? Přiznávám bez mučení že jsem ještě lehátkem ani lůžkem nejel...:)
toto je hodně důležité, to je správná připomínka, samozřejmě, pokud ten můj náznak konceptu má být úspěšný, je nutné nasadit kvalitní a moderní vozový park, v lůžkovém voze je třeba obrovský rozdíl zda má nebo nemá klimatizaci, je to sice moje subjektivní záležitost, ale jet v neklimatizovaném lůžkovém voze je pro mě větší problém, než jet přes den bez klimatizace...
S temi luzky asi dost zalezi na provedeni, kdyz jsme jeli do Recka s prestupem v Belehrade (protoze CD radsi nechaji pul primeho lehatkoveho vagonu prazdneho nez aby z nej mely penize), tak z toho Belehradu jsme meli do Solune luzkovy vagon pro 3 a zadny luxus to teda nebyl, shodli jsme se na tom, ze za dvojnasobek ceny (cca 750 na osobu) oproti lehatkovemu (360), kde by stejne dalsi lidi nebyli a to jeste jen na pul cesty, to nestoji. Ale holt srbske drahy..
No a k manzelkam - par jsem jich v lehatkovych a luzkovych vozech videl, je mozne ze nebyly normalni ale vcelku tak vypadaly (a rozhodne ne na sotouse :) ). Taky jsou lidi, kteri manzelku, normalni ani nenormalni nemaji. Proste si myslim, ze okruh zajemcu bude prece jen vetsi nez sotousi a vlakofilove :)
odkdy se o existenci dopravy rozhoduje podle názoru jednoho člověka??
pokud ze zmíněné paní chceš dělat nevyvratitelné závěry, tak ti doporučuji zajít za Jančurou a poradit mu, aby svoji firmu zrušil, protože já s ním nikdy nepojedu a znám ještě jednoho člověka...
nebo běž někdy na nádraží a všem lidem nastupujícím do nočních vlaků vysvětli jak jsou hloupý, protože ty znáš názor jakési paní
(nic proti té paní, ale odmítám na základě její jedné zkušenosti odsoudit noční vlaky k záhubě)
1.8 T (cili turbo) ? Tam asi bude spotreba a naklady na servis ponekud vyssi..
no to si pis, ze byly vetsi, vzdyt ta kobyla nesla pod 9litru prumer. ikdyz je fakt, ze ja s ni taky nejezdil zrovna lehkou nohou -:)
To ted moc nechapu - zaplacen byl neznackovy servis a do dani se dala cena za znackovy (i kdyz k tomu nebyly doklady) ? Tak tim bych se verejne moc nechlubil :)
spatne jsi to pochopil. jde o to, ze po ty oktavce jezdim jen volva - a ty maj pomerne drahej servis. tudiz jsem jezdil do neautorizaku - coz neni problem, proste doklad je doklad a je jedno, ze to nebyl znackovej servis. to vysvetleni od ucetni se mi dostalo ve chvili, kdy jsem potreboval spocitat kalkulaci prestavby na lpg a tedy me zajimalo, kde mam realny naklady na 1km ted a budu je mit po prestavbe. a do ty kalkulace musela dat ceny znackovyho servisu (tedy ceny, ktery jsou plus minus stejny v cely CR, nebot znacka autorizovanyho dealera, tudiz normovany ceny vsude...). u "garazovych" mechaniku to muze litat rozdilem v tisicovkach Kc. takze sorry, zadnej podvod se nekona -:)
jenže na rozdíl od Tebe neignoruju další možnosti, nikdo je nenutil jet lehátkem
až budeš hodně unaven a rozmlácen z 20 hodinové jízdy autem do španělska, taky kvůli tomu přestaneš jezdit autem??
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.