Praha — České dráhy od pondělí mění ceny akčních jízdenek SporoTiket Česko na vybraných relacích z Prahy, např. do Hradce Králové, Ostravy či Zlína. Tah je všeobecně vnímám jako reakce na zahájení provozu konkurenčního projektu IC RegioJet mezi Prahou a Havířovem. Po nedávném rozšíření v nasazování stevardek začaly dráhy v Praze a Ostravě nabízet cestujícím s jakoukoli jízdenkou nad 200 kilometrů nápoj zdarma a tuto službu chystají dále rozšiřovat například do Brna a Olomouce. Ve čtvrtek 29. září pak přišly se snížením cen na hlavních tazích a začíná tak defacto cenová válka mezi Českými drahami a RegioJetem. Dráhy od pondělí 3. října další z akcí ČD Promo. Bude platit na více relacích, samozřejmě z Prahy do Ostravy, ale také například do Brna, Olomouce či Hradce Králové. Zlevněny budou také jízdenky SporoTiket.
Zatímco obyčejné jízdné mezi Prahou a Ostravou vyjde na 438 korun, resp. 329 korun se slevou IN 25, jízdenky ČD Promo pro trasu Praha - Ostrava budou k dostání na dobu neurčitou za základní cenu 295 korun. Držitelé In-karet mají možnost zakoupit zlevněnou variantu za 265 korun; ještě levnější varianta pro cestující do 26 let bude stát 200 korun. RegioJet nabízí na internetu akční jízdné pro držitele tzv. Kreditových jízdenky za 230 korun. Zlevněny budou rovněž některé relace jízdenek SporoTiket mezi Prahou a Moravou. Zklamaní však mohou být držitelé zákaznických karet. S aplikací IN 25 u jízdenky ČD Promo ušetří cestující pouze na cestě z Prahy do Ostravy přibližně 10 procent (30 korun), na trase z hlaního města do Pardubic to pak vychází pouze na 10 korun. Držitelům karty IN 50 se nabídka nevyplatí vůbec, stejně jako naprostá většina jízdenek SporoTiket, naopak se přestává vyplácet i vlastnictví této slevové aplikace.
Pro relaci Praha - Ostrava se SporoTiket bez In-karty snížil z 310 korun na 230 korun pro všechny cenové úrovně, zákaznický pak stojí 220 korun. Při uplatnění tarifu IN 50 koupí cestující jízdenku nejlevněji, za 216 korun, ale aby se mu proti SporoTiketům koupě této poměrně drahé slevy vyplatila, musel by mezi Prahou a Ostravou cestovat minimálně obden/denně (pro cestující nad 26 let). Výhodou naopak je možnost koupě levné jízdenky i v den odjezdu a nejlepší cenu získá na veškeré trasy obsluhované vlaky ČD. SporoTikety lze zakoupit pouze v předprodeji a cena byla snížena jen pro vybrané relace.
Zdroje: České dráhy
http://www.linkstip.com/link/?tip=1504022
Ano, pravdou je, ze to snizeni jizdneho muze zvednou prijmy i na tech trasach, kde neni nepritel, ale jak jsem uz (aspon:) jednou psal, neni mi uplne jasne, koho snizenou cenou pretahuji. Leda ty, co chodi pesky a tech asi mezi Prahou a Brnem/Hradcem moc neni...
Sim: pro to pívo si už jdu do ledničky.
Jedoucí na kožence v horku nebo zimě a často ve smradu.
Horší kultura cestování=dražší cestování.
Jen tak dál!
FRK
btw, takova vecna; jak je to s cenou bezneho jizdneho? Ja mel za to, ze ji urcuje stat jako maximalni hranici. Nebo je to jinak? Skoro se bojim vyslovit kacirskou myslenku, aby to nebyla realita - tedy ze zdrazeni se bude tykat jen zakaznickeho jizdneho, protoze na zakladni se sahnout nesmi.
http://www.novinky.cz/ekonomika/246345-ceske-drahy-od-prosince-zdrazi-jizdne.html
Panove u modrych, gratuluju! Takovouhle reklamni kampan by u zlutych sami nevymysleli, tomu rikam "vlastnak v pravou chvili"!
edit: Busman byl rychlejsi, hold neumim byt strucny :-D A ma u me za to bod promenitelny v jedno virtualni pivo v nevirtualni hospode :-)
Nene, ostatni cestujici to nezaplati. Ostatni cestujici se na to vybodnou a pojedou jinak, zustanou sotousi, rezisti a zoufalci, kteri jinak nemuzou, pripadne sluzebni jizdy (kdy to cestujici neplati z vlastniho). A nejde o fyzicke usetreni pokud nepojedou, ale o psychologicky efekt urazenosti, ktery kazde sebemensi zdrazeni neodmyslitelne provazi.
Jinak receno, radsi za sluzbu zaplatim 50 kacek a ze spokojenosti dam 10 kacek dysko, nez abych platil 55 bez dyska.
Takže na Ostravu se bude jezdit několikrát do hodiny, skoro zadarmo a na plyši - a zaplatí to ostatní cestující?
Dalo by se rict, ze maloktera dalkova linka zazivala intenzivnejsi masaz ve stylu "kdyz se ti nas humus nelibi a za pendolino nechces priplacet, radsi nejed vubec nebo si kup auto" nez prave tahle. Dost casto bylo komfortnejsi jezdit posilovym kozenkovym rychlikem, nez standardnim EC/IC - jizdni doba byla podobna, vagony stejne, ale rychlik nebyl tak natriskanej a mel min zastavek.
No a najednou se tu objevi "zluty dabel", ktery - byt velkohubou medialni masazi a podbizivym zpusobem - dokaze lidi vyburcovat k tomu, aby se s nim svezli. Klidne ze zvedavosti. A to neni kampan mirena jen na ty, co jeste boj s vetrnymi drahami nevzdali, ale i na ty, co uz na to rezignovali.
Jinak receno ... proc bych mel presednout z auta to Pendolina, kdyz sedacka pohodlnejsi neni, vic mista tam taky neni, hluk z klimy je vetsi nez aerodynamicky ramus auta pri povolene dalnicni 130ce a ceny pozivatin vysi, nez na nejdrazsi benzince u dalnice? Ano, jsou tu vseobecne vyhody vlaku - muzu chlastat, nemusim ridit - ale jsou tu take nevyhody - musim se nejak dostat na/z nadrazi a nejede to, kdyz potrebuju.
Netvrdim, ze jezdeni autem je pro slabe povahy, ale uroven sluzeb a komfortu na vlakove lince na Ostravu proste vice pripominala adrenalinovy zazitek, nez vysneny zpusob prepravy. A prave tohle, dogma vybudovane u nekoho pomoci vlastnich zkusenosti, u jineho zprostredkovane, dokazal zluty pan zlomit. Vidim to ve svem okoli, na jizdu jeho vlaky se lidi tesi.
A pokud by u CD byli manazeri schopni, misto zabomysich valek by se mohli klidne svezt na vlne pozitivniho prodrazniho pristupu zlutych - stacilo by PR postavit na principu "mame skoro tak dobre vlaky a skoro tak dobre sluzby jako zluti, ale svezeme kazdeho a kamkoliv" ... a hlavne to dodrzet - vzdyt to pociti kazdy na vlastni kuzi! Staci, aby do Prahy jel se zlutymi a z Prahy pak pokracoval s modrymi treba do Pribrami, Stribra nebo Kladna.
Problem CD neni malo penez - narozdil od kohokoliv jineho totiz v konecnem dusledku dostaly, co si rekly - ten problem je zpravidla v nevyuziti potencialu, ktery jim "priplaval po proudu" sam od sebe. A je to ten samy potencial, pro ktery si zluti musi plavat proti proudu - a presto z nej dokazi vytriskat vic, nez modri (viz treba soucasny nakup ojetin z Rakouska).
Takze verim, ze zluti prinesou nejen nove cestujici pro sebe, ale i pro modre - minimalne na navaznych spojich. A modri, misto aby toho vyuzili, z techto pripoju slusne vozy stahnou a nasadi je tam, kde stejne nemaji sanci vyhrat :-(
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.