Praha - České dráhy nedávno zavedly nové tiskopisy jak mezinárodních, tak vnitrostátních jízdních dokladů. Zatím probíhá zkušební provoz, takže se dle našich informací jízdenky na nových tiskopisech pouze u přepážek na hlavním nádraží v Praze. Vnitrostátní jízdenky se liší velmi zásadně. Poslední změna, která proběhla v minulých letech, byla spíše kosmetická a spočívala úpravě písma na korporátní font ČD Fedra. U nových jízdenek se však mění absolutně vše, od papíru až po tiskárny. Podoba vychází z jízdenek, které se v současnosti prodávají pouze v jízdenkových automatech v hlavních stanicích, oproti nim je však jízdenka ještě trochu větší, přibližně na současné úrovni. Navíc na jízdence přibyl velký nápis České dráhy a nejpodstatnější změnou je tištění QR kódu, který znají cestující pouze z elektronicky prodávaných eTiketů nebo ze zahraničí. U mezinárodních dokladů je patrná hlavně změna papíru na identický s novými vnitrostátními jízdenkami, barevné zpracování však zůstává a přibyl pouze onen grafický kód spolu s dalšími ochrannými prvky zabraňujícími padělání. To se v poslední době objevilo hned u několika jízdenek InterRail, čímž vznikla dopravcům nemalá škoda. Teprve v závislosti na zkušebním provozu se nové vzory jízdenek možná rozšíří i do ostatních stanic, což si ale vyžádá velké investice, jelikož je třeba výměna všech jízdenkových tiskáren i samotných jízdenek.
Zdroj: České dráhy, ŽelPage
Já mám pravý offline IDOS a dokonce legálně zdarma z časopisu Chip. Nemohu si ho vynachválit vzhledem k rychlosti a ergonomii. Hned má člověk o důvod mín pořizovat si mobilní internet.
PS: Druhy extrem - tzn. ze papirova jizdenka bude za priplatek (aka lowcosty) ale nepodporuju
Jen nevím, jak pak budu ze svého zamístenkovaného místa vyhazovat někoho, kdo mi to místo zasednul, když nebudu mít v ruce nic, čím bych to prokázal (to platí i pro čistý systém Jančura, nevím, jak tohle funguje - musí to vyřešit až vlakový doprovod?).
Je to tím, že čím dál více využíváme výpočetní techniku v on-line režimu. A budeme tak více zranitelní, když spojení vypadne. POložme si otázku, kolik z nás používá internetový Idos *1) a kolik aplikaci off-line, tj. staženou do PC či mobilu *2)? Kolik z nás využívá knižní jízdní řád a kolik internetový (tabulky nebo IDOS)?
*1) http://jizdnirady.idnes.cz/vlaky/spojeni/
*2) http://chaps.cz/idos-popis-produktu.asp nebo http://www.cd.cz/vnitrostatni-cestovani/jizdni-rad/off-line-jizdni-rad/-3543/
Edit: A to jsem ještě zapomněl dodat, že by systém kontroly před nástupem nebo při něm nutně prodloužil čas nutný pro nástup cestujících a tedy pobyt vlaku ve stanici/zastávce. Ačkoliv zde by asi záleželo i na tom, jak přesně by se to udělalo. Ale v době, kdy na železnici nastupují soukromí dopravci s odlišnými tarify a systémy odbavení cestujících, je asi nepředstavitelné, že by u příchodu na peron byly turnikety.
A o tomhle tu hlavně mluvím.
Až na tu "drobnost", že odbavení cestujícího ve vlaku pak trvá 10x tak dlouho, než v případě, že by jen ukázal INkartu s nahranou jízdenkou, ono to rozvítilo zelenou nebo červenou inkomku a šlo by se dál.
- pro cestujiciho mene komplikovane nez ted
- pro pruvodciho rychlejsi a efektivnejsi s mensim rizikem chyby
- pro dopravce jsou to naklady navic oproti soucasnosti, ktere ale muzou byt vykoupeny vetsimi trzbami a snizenim nakladu jinde diky lepsi efektivite pruvodciho a zaroven snizenim procenta cernych pasazeru.
Proc porad vymyslite nejaky zadrhel? V cem by byla vyhoda kontroly uz pred nastupem, krome zdrzovani a otravovani cestujicich v nejnevhodnejsi chvili (tedy kdyz nejsou na svem miste a vlaci zavazadla)?
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.