..: České dráhy zavádějí na zkoušku nové tiskopisy jízdenek :..

Nové jízdenky ČD, foto: ŽelPagePraha - České dráhy nedávno zavedly nové tiskopisy jak mezinárodních, tak vnitrostátních jízdních dokladů. Zatím probíhá zkušební provoz, takže se dle našich informací jízdenky na nových tiskopisech pouze u přepážek na hlavním nádraží v Praze. Vnitrostátní jízdenky se liší velmi zásadně. Poslední změna, která proběhla v minulých letech, byla spíše kosmetická a spočívala úpravě písma na korporátní font ČD Fedra. U nových jízdenek se však mění absolutně vše, od papíru až po tiskárny. Podoba vychází z jízdenek, které se v současnosti prodávají pouze v jízdenkových automatech v hlavních stanicích, oproti nim je však jízdenka ještě trochu větší, přibližně na současné úrovni. Navíc na jízdence přibyl velký nápis České dráhy a nejpodstatnější změnou je tištění QR kódu, který znají cestující pouze z elektronicky prodávaných eTiketů nebo ze zahraničí. U mezinárodních dokladů je patrná hlavně změna papíru na identický s novými vnitrostátními jízdenkami, barevné zpracování však zůstává a přibyl pouze onen grafický kód spolu s dalšími ochrannými prvky zabraňujícími padělání. To se v poslední době objevilo hned u několika jízdenek InterRail, čímž vznikla dopravcům nemalá škoda. Teprve v závislosti na zkušebním provozu se nové vzory jízdenek možná rozšíří i do ostatních stanic, což si ale vyžádá velké investice, jelikož je třeba výměna všech jízdenkových tiskáren i samotných jízdenek.

Zdroj: České dráhy, ŽelPage


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 28.9.2011 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
29.09.2011 (19:30)  
R.U.R. - a co kdyby byla část vlaku povinně místenková? Potom problém není.
29.09.2011 (19:00)  
Voyageur
Já mám pravý offline IDOS a dokonce legálně zdarma z časopisu Chip. Nemohu si ho vynachválit vzhledem k rychlosti a ergonomii. Hned má člověk o důvod mín pořizovat si mobilní internet.
registrovaný uživatel M 
29.09.2011 (17:50)  
RUR - jo, to uz tu nekdo psal. Ze papirovy jizdenky budou muset zustat v kazdym pripade. Protoze nekdo nema inkartu, nekdo chce papir za kazdou cenu a pet dalsich jinych duvodu. Ale kdo by to resit nechtel, tak by nemusel a furt jsem nejak nezachytil duvod, proc se ta jizdenka bezpodminecne tisknout musi.
PS: Druhy extrem - tzn. ze papirova jizdenka bude za priplatek (aka lowcosty) ale nepodporuju
29.09.2011 (15:32)  
Voyageur: máte naprostou pravdu. Všechno je cloud a tím tedy cool a všude, ale stačí zahaprování sítě a v práci se na sebe můžete tak leda smutně koukat. Zajímalo, kdy si tohle všichni ti IT vizionáři uvědomí.
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
29.09.2011 (14:38)  
Systém odbavení Jančura by přece šel použít jen jako doplněk stávajícího systému: chci si jet bez jízdenky a bez nutnosti někomu něco říkat nebo ukazovat -> koupím si místenku; nekoupím si místenku -> musím něco ukázat.
Jen nevím, jak pak budu ze svého zamístenkovaného místa vyhazovat někoho, kdo mi to místo zasednul, když nebudu mít v ruce nic, čím bych to prokázal (to platí i pro čistý systém Jančura, nevím, jak tohle funguje - musí to vyřešit až vlakový doprovod?).
29.09.2011 (13:42)  
chio (29.09.2011 10:12):
Je to tím, že čím dál více využíváme výpočetní techniku v on-line režimu. A budeme tak více zranitelní, když spojení vypadne. POložme si otázku, kolik z nás používá internetový Idos *1) a kolik aplikaci off-line, tj. staženou do PC či mobilu *2)? Kolik z nás využívá knižní jízdní řád a kolik internetový (tabulky nebo IDOS)?

*1) http://jizdnirady.idnes.cz/vlaky/spojeni/
*2) http://chaps.cz/idos-popis-produktu.asp nebo http://www.cd.cz/vnitrostatni-cestovani/jizdni-rad/off-line-jizdni-rad/-3543/
registrovaný uživatel PN  mail  
29.09.2011 (13:26)  
Vy tu řešíte, jak by to šlo s Inkartou bez papíru s kontrolou před nástupem. Ale co s cestujícími, kteří Inkartu nemají/nechtějí? Těm byste zakázali cestovat vlakem? A co IDS, které to dále komplikují? Některé mají vlastní karty, některé jedou zcela bez karet. Co s nimi? Kontrola před nástupem je blbost, která by jen dále zkomplikovala a znesnadnila cestování vlakem a jen by více lidí přesedlo do aut. Já za sebe říkám, že raději budu průvodčím „obtěžován“ během cesty, než být buzerován už při nástupu.

Edit: A to jsem ještě zapomněl dodat, že by systém kontroly před nástupem nebo při něm nutně prodloužil čas nutný pro nástup cestujících a tedy pobyt vlaku ve stanici/zastávce. Ačkoliv zde by asi záleželo i na tom, jak přesně by se to udělalo. Ale v době, kdy na železnici nastupují soukromí dopravci s odlišnými tarify a systémy odbavení cestujících, je asi nepředstavitelné, že by u příchodu na peron byly turnikety.
29.09.2011 (13:24)  
Sim: byt ne zcela dokonale (na tom se shodneme, ze kombinace jancurovic systemu a nepovinne mistenky je technicky problem)

A o tomhle tu hlavně mluvím.
registrovaný uživatel Oto 
29.09.2011 (13:05)  
Proč? Vždyť něco takového tady už dávno používáme, jmenuje se to kilometrická banka. Tu před vstupem do vlaku taky nikdo nekotroluje. (mmch podle mě nejdokonalejší produkt který ČD kdy vymyslely...)

Až na tu "drobnost", že odbavení cestujícího ve vlaku pak trvá 10x tak dlouho, než v případě, že by jen ukázal INkartu s nahranou jízdenkou, ono to rozvítilo zelenou nebo červenou inkomku a šlo by se dál.
registrovaný uživatel Sim 
29.09.2011 (12:10)  
Pavel Z > tak znovu. Soucasny stav je zbytecne slozity a vymyslite slozitosti. Jde to udelat snaze - byt ne zcela dokonale (na tom se shodneme, ze kombinace jancurovic systemu a nepovinne mistenky je technicky problem) - ovsem i mnou popisovane zjednoduseni by bylo:
- pro cestujiciho mene komplikovane nez ted
- pro pruvodciho rychlejsi a efektivnejsi s mensim rizikem chyby
- pro dopravce jsou to naklady navic oproti soucasnosti, ktere ale muzou byt vykoupeny vetsimi trzbami a snizenim nakladu jinde diky lepsi efektivite pruvodciho a zaroven snizenim procenta cernych pasazeru.

Proc porad vymyslite nejaky zadrhel? V cem by byla vyhoda kontroly uz pred nastupem, krome zdrzovani a otravovani cestujicich v nejnevhodnejsi chvili (tedy kdyz nejsou na svem miste a vlaci zavazadla)?
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko