..: IC RegioJet začíná 26. září - jaký byl poslední týden příprav :..

Stevard IC RegioJet, foto: Josef Petrák Praha/Havířov — RegioJet ze skupiny Student Agency spouští 26. září ryze komerční provoz vlaků InterCity mezi Prahou a Havířovem. Technické detaily i nabízené služby společnost představila už začátkem měsíce. I po této tiskové konferenci ale panovaly určité nezodpovězené otázky – jak moc budou upraveny interiéry vozů pořízených z Rakouska nebo jaký bude přesný ceník cateringových služeb? Na čtvrtek 22. září byla pro novináře a partnery uspořádána VIP jízda na Stodolní, po které je jasné, že žlutý vlak je skutečností, a ne (slovy Petra Žaludy) demagogickým kecem Radima Jančury. Jaké jsou poslední dny před startem, jak vrcholí napětí na YTNP (smíchovském společném nádraží) i v diskusích, jak redaktorům na palubě (moc) chutnalo a co se bude vychytávat hned poté, co v pondělí vyjede první IC 1002 z Havířova?

Trénujeme, nenastupujte!

Stevardi v bistru IC RegioJet, foto: Josef Petrák Celý týden se u RegioJetu pracovalo nejen na dokončení prvních dvou garnitur vozů, ale také probíhaly praktické zkoušky. Každý ze strojvedoucích si několikrát zajel podle jízdního řádu trasu Praha-Smíchov společné nádraží - Havířov a zpět, stevardi, baristé a vlakvedoucí pak začali cvičit výpravu vlaku, hlášení vlakovým rozhlasem nebo roznášení občerstvení v jedoucí soupravě. Do té doby si své dovednosti cvičili na pevné zemi, ale to je úplně něco jiného, než mít několik skleniček na táce a projíždět zhlavím stanice Prosenice. První neveřejná jízda byla spoje IC 1013 hned v pondělí odpoledne. Zatímco jedna část se učila v baru obsluhovat kávovar, z palubního rozhlasu se ozývalo hlášení. Z počátku nesmělé, někdy s "razovitou" artikulací, ale uvidíte v pondělí, jestli se během týdne rozmluvili. Opakování matka moudrosti - v úterý se souprava otočila na spojích 1004, 1007 a 1016.

Jednou to přijít muselo…

V předvečer velké neveřejné premiéry, zatímco cvičná souprava projížděla údolím Orlice, strojvedoucí RegioJetu způsobil první mimořádnost tohoto dopravce - ve stanici Lipník nad Bečvou s lokomotivním vlakem projel návěsť stůj a narušil vlakovou cestu vlaku EC 102. Jediná škoda nastala na výměně a k ohrožení cestujících nedošlo. Tento měsíc se jednalo minimálně o pátý incident tohoto typu, přesto se fandové i deník Mladá fronta postarali o řádnou publicitu. Stejně jako u jiných podobných mimořádností byl strojvedoucí postaven mimo službu a čeká ho přezkoušení. Mimořádnou událost šetří Drážní inspekce.

„Máme žluté vlaky“

Čekárna RegioJet, foto: RegioJet Čtvrteční jízda spojů IC 1005 a 1018 byla určena pro média a pozvané VIP hosty z řad partnerů projektu IC RegioJet. Uvítáni jsme byli v nedávno otevřené lounge na pražském hlavním nádraží. Slova se ujal přímo majitel Student Agency Radim Jančura, který potěšil všechny informací, že "vlak je až po strop naložený jídlem a musíme vše sníst." Degustace jídelního menu ve vlacích RegioJet byla velmi příjemná. Jízda byla plánována z Prahy na Ostravu-Stodolní s hodinovými zastávkami v Pardubicích a Olomouci. Tam v rámci prezentace došlo i k pochodům mažoretek, kapely, nebo stevardů s "bojovnými" transparenty.

Radim Jančura - interview před IC RegioJet, foto: Josef Petrák RegioJet žlutá demonstrace Pardubice, foto: Matouš Danielka Radim Jančura a Aleš Ondrůj, foto: Josef Petrák Stevardi RegioJetu s transparenty, Olomouc, foto: Josef Petrák Souprava RegioJet VIP, foto: Matouš Danielka

Fotografie nabízeného občerstvení nebudou - vzali jsme si k srdci slova pana ředitele a vše snědli. Co nás velmi příjemně oslovilo, byly ceny. Minimálně nealkoholické nápoje se nevyplatí kupovat na nádraží. I jídla jsou v porovnání se současností JLV a Wagon Slovakia o poznání levnější. Samotný RegioJet se netají téměř nebo zcela nákladovými cenami a nechává slyšet, že jedním z cílu společnosti je naučit lidi stravování ve vlacích. V současnosti jsou přesto možnosti omezené - pokud čekáte pořádný steak či řízek, musíte si počkat na dodávku plnohodnotných jídelních vozů z rumunské vagonky. V menu najdete spíše lehké občerstvení - sushi, saláty a deserty ke kávě nebo snídaňové menu s croissanty a jiným pečivem. Nic z ochutnaných jídel nebylo špatné. Na sushi boxy jsme měli dobré reference už od zaměstnanců RegioJetu a měli pravdu - je výborné. Káva zdarma je samozřejmostí stejně jako v autobusech Student Agency express. Z aktuálně nabízených piv je v nabídce Svijanský kníže 13° a Bernard nealko.

Vozy

Vozy odkoupené od Rakouských spolkových drah prošly vyvazovacími opravami v METRANS DYKO Rail Repair Shop a lak získaly v OLPAS Moravia. Kromě toho došlo k položení koberců ve všech prostorech interiérů vyjma toalet. Zcela nově byly schody na představku vybaveny světly a vinětou s logem dopravce. Tu najdete na prahu přechodových dveří. Na záchodě hraje decentní podkresová hudba. Ve vozech ABmz došlo k zástavbě lednic a polic k uskladnění materiálu i jídla. Navíc byl dosazen kávovar, dřez a kuchyňský server pro vzdálenou správu objednávek občerstvení. Stevardi používají jak k odbavení, tak objednávkám tablety značky HTC napojené na vlakový intranet přes wifi. Ve vozech běží také otevřená wifi síť žlutý. Signál zatím není nejlepší - podle dopravce zařízení umí sčítat signál od více operátorů, ale během testovacích jízd nebyly použity všechny SIM-karty. Až nyní dojde také k montáží GSM-repeaterů pro zesílení signálu pro telefonování. Od 26. září pak můžete testovat, jak dobře spojení funguje. Dopravce přijímá připomínky.

Ampz

Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Vuz Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet WC, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka

ABmz

Interier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu RegioJet schody, foto: Matouš DanielkaZnačení vozu RegioJet, foto: Matouš DanielkaVuz ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš Danielka

Menší sílu signálu ostatně mohla poznat i stovka fanoušků, kteří v pátek využili akčních jízdenek za 50 korun do cvičného páru vlaků IC 1003 / 1016. Spolu s nimi na palubě cestovaly také 3 ze 4 pozvaných školních tříd. Podle referencí má posádka žlutého expresu ještě co cvičit, i když skupina doprovázející IC 1016 byla o poznání lepší. Reputaci si můžou napravit hned toto pondělí v již vyprodaném spoji IC 1002, který jako první vyjíždí po páté hodině ráno z Havířova.

RegioJet na Facebooku sice vyzývá, "ať z konkurence na ostravské větvi neděláme kovbojku", ale srovnávání s Českými drahami teď budou asi velmi častá. Oba dopravci by měli nadále hledat způsob, jak dojít k dohodě o společném odbavení. Ačkoliv na většině nádraží po trase jsou k dispozici pokladny obou barev, už v pátek se našli zbloudilí cestující ČD. RegioJet pak bude muset zapracovat na veřejném mínění u některých minorit – největší rozhořčení se zvedlo v komunitě majitelů velkých psů, kteří byli přepravními podmínkami dopravce prozatím z paluby vyloučeni. Tedy pokud svého psa nezvládnou uzavřít do přepravní schránky. Utěšit je může fakt, že pitbul Radima Jančury se žlutým vlakem na výlet také nesveze. Ukazuje se, že brzy bude nutné navyšovat kapacitu - ve špičkové časy jsou již nyní některé spoje vyprodány. Už samotný průvodce palubním servisem navíc prozrazuje, že zatímco současné vlaky IC RegioJet nabízí jedinou vozovou třídu, s příchodem nových vozů se objevů první i business třída, dětský a kancelářský oddíl, přeprava kol nebo jídelní vůz. Jestli přibudou i další služby, to snad brzy zjistíme.

Zdroj: RegioJet, ŽelPage; foto: Josef Petrák, Matouš Danielka


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 25.9.2011 (23:59)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Dopravci Služby

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 46      Zpráv na stránku:   
Registered user Petr budvar  mail  
05.10.2011 (19:50)  
A. L. :Náhle odlétnuvší brzdové zdrže, prolétávající vnitřkem vozu a prorážející příčky, samozřejmě nevadí.
Dobrý večer, nechci flejmuvat to vůbec ne, konkurenci se bránit nelze, je dobře že jezdí, ALE PŘEDEVŠÍM:
Měly by panovat rovné podmínky.
Media by neměla zamlžovat skutečný stav věcí. Použiji-li jako "oslího můstku" Vašeho příkladu zdrže, která naštěstí nikomu neublížila (že to bylo v bedně je samozřejmě dobře, že to tam dávali několikrát, to zasmrádá marketingem - viz. nefunkční dveře u 680). V případě té 162 s (nejspíš) prašivou bandáží (investice do bandáže není OKAMŽITĚ návratná, prodejná, na rozdíl od nového kávovaru v krásném nově namalovaném voze) bylo opět marketingově pozitivní ticho. Lhát se zkrátka nemá v oblasti bezpečnosti je to snad trestné a žluťasovo lhaní v Hydeparku dokládá, že asi jde o trochu něco jiného, než "zdravou konkurenci".... Nechtěl bych být v kůži strojvedoucího SA v případě že bude muset "udělat neschopnost HV". Při známých poměrech v pracovněprávních vztazích kdy pomalu začíná smlouva zaměstnavatel - zaměstnanec připomínat spíše smlouvání "vo valutu" kunčoft - dě.ka prodejná, nevěřím, že bude vše v kondici na níž jsme zvyklí. Pominu-li tedy koberečky, kávovary a zásuvky pro noťásky, či jiné z hlediska bezpečnosti významné prvky:(.
05.10.2011 (11:25)  
náhle vylétnuvšími kusy bronzu z trakčáku
Náhle odlétnuvší brzdové zdrže, prolétávající vnitřkem vozu a prorážející příčky, samozřejmě nevadí.

že pokud umíte využít slevy lze cestovat rychleji a kvalitněji v 1 třídě SC Pendolina než 2 třídou RegioJetu
to je ten "vějíř obchodních nabídek"? s RJ můžete cestovat levně, aniž byste musel studovat haldy dokumentů.
A právě pro ty studenty může být stovka úspory zajímavější než ušetřená půlhodinka.

má dávno jakoukoliv slevovou katu kterou ČD nabízí. V tu chvíli je cena jízdného v 1 třídě SC Pendolíno na stejné úrovni jako IC Regiojet proto to srovnání.
S IN25 jedu laciněji než na kreditku RJ?

Pokud pak vezmu slevy ČD na stejnou kategorii vlaku IC jsme, už úplně někde jinde a s IN kartou se pak vyplatí jezdit IC nebo EC naprosto bezkonkurenčně. Zde je pak RegioJet prostě předražený.
Nějak to nechápu. Zkuste dát nějaký příklad.

Aby si pan majitel RJ jsou vlakové cesty stavěny na čas bez ohledu...
Tohle taky nechápu, zkuste přeformulovat.

Tím, že jezdí v páru tedy jen potvrzuje jejich provozovatel, že se jedná o šrot.
Nikoliv. Provozovatel říká, že loko dlouhou dobu nejezdily a prošly velkými opravami, proto se musí zajet.
Naopak, vzhledem k jejich nasazení v Itálii (lehčí provoz) jsou v lepším stavu, než čeští bratříčci.

jeho služba mne nijak neoslovila
Mne vaše služby taky nijak neoslovují (říkáte, že jste podnikatel, tak taky nějaké služby či výrobky nabízíte), ale nemám proto potřebu vás jakkoliv pomlouvat a urážet.

Pokud bych měl kvalifikovaně rozhodnout bude mne zajímat původ vagonů a lokomotiv jejich skutečný počet ujetých km,
Vy víte, kolik má najeto třikrát zrepasované Béčko? Víte, kolik má najeto krysa, co vás tahne? Víte, kdy měla poslední revizi a jak byla provedená?

kdo z vlakového personálu má jaké vzdělání v oblasti železnic
Holka, co vám přinese koláč a kofolu, má mít vystudovanou Trakci, Zabezpečovačku nebo Provoz a údržbu vozidel? Nebo má znát všechny komerční předpisy ČD? (což neznají ani pokladní ČD a nejsou schopný vám nabídnout vhodnou slevu, páč oni maj režijku...) Anebo má bejt vyškolená na dotazy, jestli v tom koláči je cukr nebo náhradní sladidlo, kdy budeme v Praze a jak koupit lístek na zpáteční vlak / návaznej žlutobus?

Ono totiž stačí to jak byla projeta červená, přejetá nástupiště to moc o kvalitách strojvedoucích nesvědčí.
Což se samozřejmě děje i u ČD, jen se to tu tak nerozmazává (už jsem to komusi psal, snad Ujetýmu, že třeba 27.9. i ČD řízly vexli, nezastavily ve stanici a 15 minut čekaly, až se Jeho vysokoblahorodí Pakr Pakrovič uráčí v Kolíně dokolíbat k expresu...)

Je možné, aby plně připojená lokomotiva na postrku v případě vyřazeného dálkového řízení je-li to stále UIC a mohla ze zadu tlačit vlak do stanice? Nevím za mých mladých let by to byl problém.
Jaký vyřazený dálkový řízení?
Zezadu se tlačit samozřejmě může. Není-li zepředu ovládána průběžná brzda, tak max 30 km/h (to je ten případ třeba sunutí z Brna hl. do Židenic - vepředu je chlap s vysílačkou). Je-li brzda ovládána (což zřejmě bude případ RJ, žluté potrubí propojené bude a baterky tu chvíli vydrží), tak by to mělo být víc - ale teď nevím, kde jsem to četl/slyšel (takže bez záruky).
Registered user Turbik 
05.10.2011 (11:22)  
KarelF (1:14): Pokud pak vezmu slevy ČD na stejnou kategorii vlaku IC jsme, už úplně někde jinde a s IN kartou se pak vyplatí jezdit IC nebo EC naprosto bezkonkurenčně. Zde je pak RegioJet prostě předražený.
Já to vaše srovnání pořád nějak nechápu - jak můžete srovnávat první a druhou třídu? To přeci nejde.
Takže za prvé pokud bereme ceny IN50 (2990 Kč za rok včetně Rail plus ) tak Pendolino v 2.tř. vychází na 310 Kč, bežný IC v 2.tř. na 213 Kč a na druhou stranu RegioJet (RJ) na stejný den s kreditovou jízdenkou (0 Kč za rok) na 230 Kč.
Za druhé pokud berem v úvahu běžnější IN25 (330Kč rok bez RailPlus/990 na 3roky s RailPlus) tak pak 2.tř. Pendolina vychází na 414/317 Kč, klasické IC shodně na 220 (IN25 nemám vliv protože Sporotiket). RJ opět s kreditovou jízdenkou 230 Kč. (vše počítáno pro 18.10.
Já vám nevím, ale nikde to předražení nevidím, jediné v čem je rozdíl, že pokud se rozhodnete jet zítra nebo ihned tak u ČD dostanete vždy stejnou cenu, u RJ se můžete dostat na 295 Kč. Další výhoda je, že kromě Pendolina nemusíte řešit jestli je vyprodáno či nikoliv. Nicméně vy jste srovnával Pendolion a RJ, tudíž platí stejná podmínka o případné obsazenosti spoje. Takže to shrnu Pendolino IN50 310 Kč, IN25 317Kč; IC RJ 295 Kč (či 230 v případě včasného nákupu). Vše je druhá třída. POkud by se srovnávala 1. třída klasické IC by se dostalo mírně na RJ a Pendolino i s IN50 minimálně o 100 Kč výše (konkrétně 416 Kč). To jen abychom byli objektivní, každý si samozřejmě může vybrat. I to jestli preferuje rychlejší a dražší nebo pomalejší a levnější spoj.
Registered user Kakov 
05.10.2011 (10:03)  
KarelF: no nemám sice odborné znalosti k Vašemu dotazu, ale dodám zkušenost za života, když jsem jezdíval vlakem do práce Brno hl.n. - Brno-Židenice, tak tam občas jel vlak, který do Židenic couval a pak pokračoval směr Bohumín (R) nebo Veselí n.M. (Os), ten rychlík samozřejmě oficiálně v Židenicích nestavěl, jelo se krokem a na konci vagonu (tedy na čele vlaku) byl vlakvedoucí s vysílačkou a dával nějaké občasné pokyny strojvůdci, ten jejich hovor jsem neposlouchal, takže za nějakých podmínek to jde
Registered user KarelF 
05.10.2011 (1:43)  
A poslední příspěvek k tomuto tématu někdo zde psal, aby v případě poruchy lokomotivy dojel do stanice a zde se přepřáhne. Zeptám se znalých věci nejlépe strojvedoucích kteří sem dozajista chodí. Je možné, aby plně připojená lokomotiva na postrku v případě vyřazeného dálkového řízení je-li to stále UIC a mohla ze zadu tlačit vlak do stanice? Nevím za mých mladých let by to byl problém.
Jinak pro rýpaly u ČD jsem se učil před 24 lety a nikdy jsem potom pro ČD nepracoval a ani s nimi dnes nespolupracuji.
Registered user KarelF 
05.10.2011 (1:29)  
Ještě zdůrazním a doplním: Srovnávám ceny za 1 třídu SC Pendolino a 2 třídu RegioJet.
Na otázku jestli jsem vyzkoušel to je pouze subjektivní dojem. Pokud bych měl kvalifikovaně rozhodnout bude mne zajímat původ vagonů a lokomotiv jejich skutečný počet ujetých km, pravidelnost prohlídek a revizí původních majitelů, ale i stávajícího majitele. koho mají nasmlouvaného na pravidelné prohlídky lokomotiv a vagonů jestli vůbec. Dále personál kdo z vlakového personálu má jaké vzdělání v oblasti železnic nebo zda jsou so krásní a mladí lidé z jakýmsi rekvalifikačním kurzem a také strojvedoucí a faktické důvody jejich odchodu od ČD a jejich historie práce u čd. To, že je vlak hezky žlutě natřen a uklizen je fajn, ale to je jen obal. Ono totiž stačí to jak byla projeta červená, přejetá nástupiště to moc o kvalitách strojvedoucích nesvědčí.
Registered user KarelF 
05.10.2011 (1:14)  
Pánové a dámy, srovnání na SC Pendolíno a IC regioJet jsem zde dal z důvodu, že pokud umíte využít slevy lze cestovat rychleji a kvalitněji v 1 třídě SC Pendolina než 2 třídou RegioJetu. Padla zde námitka, že je IN50 dobrá s touto slevou pro studenty do 26-ti let. Na tuto cílovou skupinu je, ale zaměřen zejména a hlavně RegioJet. Co se týká ceny jízdného a srovnání pro kohokoliv kdo cestuje pravidelně minimálně každý víkend Pátek tam a Neděle zpět má dávno jakoukoliv slevovou katu kterou ČD nabízí. V tu chvíli je cena jízdného v 1 třídě SC Pendolíno na stejné úrovni jako IC Regiojet proto to srovnání. Nehledě na čas strávený ve vlaku. Pokud pak vezmu slevy ČD na stejnou kategorii vlaku IC jsme, už úplně někde jinde a s IN kartou se pak vyplatí jezdit IC nebo EC naprosto bezkonkurenčně. Zde je pak RegioJet prostě předražený.
Další věcí jsou stálá zpoždění RegioJetu a ověřil jsem si, že to není pozdním odjezdem ze Smíchova ani z DKV Praha Jih kvůli zpožděním jiných vlaků ČD. Aby si pan majitel RJ jsou vlakové cesty stavěny na čas bez ohledu na zpoždění jiných vlaků a jsou ponechávány i delší dobu v případě zpoždění na odjezdu.
Co se týká vozového parku RegioJetu pokud je lokomotiva v pořádku není potřeba mít náhradní na postrku. Že je Regiojet připraven ano, aby zpoždění nebylo v řádu hodin než by přijela lokomotiva jiná. To, ale nemění nic na tom, že tyto lokomotivy dle výrobních údajů a nároků na provoz u původního majitele jsou na tom dvakrát hůře než jejich ČD bratříčci. Tím, že jezdí v páru tedy jen potvrzuje jejich provozovatel, že se jedná o šrot. Jinak podnikám a měl bych asi i pana Jančuru jako podnikatele podpořit. Bohužel zatím k tomu skutečně nemám důvod jeho služba mne nijak neoslovila a ani nepřesvědčila.
Registered user Kakov 
04.10.2011 (21:40)  
Petr budvar: že je Jančura lhář vím už dávno, už ze zkušeností s busy
Registered user Petr budvar  mail  
04.10.2011 (21:11)  
Dobrý večer,
Také jste přistihli před chvílí v Hydeparku p. Jančuru při lži ohledně počtu mimořádných událostí? Přiznal jednu. Samozřejmě ji bagatelizoval. Pan Jančura je oprásklý lhář (nyní i potvrzený) a držím palce jeho cestujícím, nechť mají hodně štěstí v krásných žlutých vlacích. Montérům z OTV přeji málo napálených děličů (nebo dělení), cestujícím jiných dopravců málo zranění způsobených náhle vylétnuvšími kusy bronzu z trakčáku žluté loko. Strojvedoucím SA pak nechť dostanou výplatu ve slíbené výši. Všem pak, aby jim bylo měřeno stejným metrem, protože této slušné zásady ubývá, nejen vlivem velkohubých prohlášení právě teď preferovaných....
04.10.2011 (11:28)  
Tenzor: strojvedoucí brzdí různě, a jsou i rozdíly mezi "osobákáři" a "rychlíkáři" (kupodivu ti "osobákáři" brzděj líp, asi proto, že to maj líp nacvičený) - rychlíkář většinou zpočátku zabrzdí razantněji, pak povolí a pak zase přibrzdí, naproti tomu osobákář se často strefí na jeden pokus (zabrzdí a pak až povolí před zastavením).
Přesně brzdí AVV, a to má (na ešusu) parametrizováno odrychlení tuším 0,8 m/s2 (na křivce, na vodorovné trati, při 100 b% a do zastávky). Na spádu, k "červené" nebo při špatných adhezních podmínkách či při menších brzdicích % pak ubírá.
Kdysi jsme s sebou (ještě na 163.034) vozili (kromě jiného) i akcelerometr a bylo vidět, že fírové brzděj "opatrněji", tak k 0,6.
Na padání kufrů a lidí má krom vlastní hodnoty odrychlení i nemalý vliv průběh nárůstu - nejlepší je konstantní nárůst (ryv) s hodnotou do 1 m/s3 (tak třeba nabíhá do brzdy metro), nejhorší jsou škubance, kdy máte špičky ryvu i zrychlení a to vám právě "utrhne" ruku či kufr (překoná třecí a jiné síly), i když ustálená hodnota zrychlení je pak o hodně menší.
  1 2 3 4 5 ... 46      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2021 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko