..: IC RegioJet začíná 26. září - jaký byl poslední týden příprav :..

Stevard IC RegioJet, foto: Josef Petrák Praha/Havířov — RegioJet ze skupiny Student Agency spouští 26. září ryze komerční provoz vlaků InterCity mezi Prahou a Havířovem. Technické detaily i nabízené služby společnost představila už začátkem měsíce. I po této tiskové konferenci ale panovaly určité nezodpovězené otázky – jak moc budou upraveny interiéry vozů pořízených z Rakouska nebo jaký bude přesný ceník cateringových služeb? Na čtvrtek 22. září byla pro novináře a partnery uspořádána VIP jízda na Stodolní, po které je jasné, že žlutý vlak je skutečností, a ne (slovy Petra Žaludy) demagogickým kecem Radima Jančury. Jaké jsou poslední dny před startem, jak vrcholí napětí na YTNP (smíchovském společném nádraží) i v diskusích, jak redaktorům na palubě (moc) chutnalo a co se bude vychytávat hned poté, co v pondělí vyjede první IC 1002 z Havířova?

Trénujeme, nenastupujte!

Stevardi v bistru IC RegioJet, foto: Josef Petrák Celý týden se u RegioJetu pracovalo nejen na dokončení prvních dvou garnitur vozů, ale také probíhaly praktické zkoušky. Každý ze strojvedoucích si několikrát zajel podle jízdního řádu trasu Praha-Smíchov společné nádraží - Havířov a zpět, stevardi, baristé a vlakvedoucí pak začali cvičit výpravu vlaku, hlášení vlakovým rozhlasem nebo roznášení občerstvení v jedoucí soupravě. Do té doby si své dovednosti cvičili na pevné zemi, ale to je úplně něco jiného, než mít několik skleniček na táce a projíždět zhlavím stanice Prosenice. První neveřejná jízda byla spoje IC 1013 hned v pondělí odpoledne. Zatímco jedna část se učila v baru obsluhovat kávovar, z palubního rozhlasu se ozývalo hlášení. Z počátku nesmělé, někdy s "razovitou" artikulací, ale uvidíte v pondělí, jestli se během týdne rozmluvili. Opakování matka moudrosti - v úterý se souprava otočila na spojích 1004, 1007 a 1016.

Jednou to přijít muselo…

V předvečer velké neveřejné premiéry, zatímco cvičná souprava projížděla údolím Orlice, strojvedoucí RegioJetu způsobil první mimořádnost tohoto dopravce - ve stanici Lipník nad Bečvou s lokomotivním vlakem projel návěsť stůj a narušil vlakovou cestu vlaku EC 102. Jediná škoda nastala na výměně a k ohrožení cestujících nedošlo. Tento měsíc se jednalo minimálně o pátý incident tohoto typu, přesto se fandové i deník Mladá fronta postarali o řádnou publicitu. Stejně jako u jiných podobných mimořádností byl strojvedoucí postaven mimo službu a čeká ho přezkoušení. Mimořádnou událost šetří Drážní inspekce.

„Máme žluté vlaky“

Čekárna RegioJet, foto: RegioJet Čtvrteční jízda spojů IC 1005 a 1018 byla určena pro média a pozvané VIP hosty z řad partnerů projektu IC RegioJet. Uvítáni jsme byli v nedávno otevřené lounge na pražském hlavním nádraží. Slova se ujal přímo majitel Student Agency Radim Jančura, který potěšil všechny informací, že "vlak je až po strop naložený jídlem a musíme vše sníst." Degustace jídelního menu ve vlacích RegioJet byla velmi příjemná. Jízda byla plánována z Prahy na Ostravu-Stodolní s hodinovými zastávkami v Pardubicích a Olomouci. Tam v rámci prezentace došlo i k pochodům mažoretek, kapely, nebo stevardů s "bojovnými" transparenty.

Radim Jančura - interview před IC RegioJet, foto: Josef Petrák RegioJet žlutá demonstrace Pardubice, foto: Matouš Danielka Radim Jančura a Aleš Ondrůj, foto: Josef Petrák Stevardi RegioJetu s transparenty, Olomouc, foto: Josef Petrák Souprava RegioJet VIP, foto: Matouš Danielka

Fotografie nabízeného občerstvení nebudou - vzali jsme si k srdci slova pana ředitele a vše snědli. Co nás velmi příjemně oslovilo, byly ceny. Minimálně nealkoholické nápoje se nevyplatí kupovat na nádraží. I jídla jsou v porovnání se současností JLV a Wagon Slovakia o poznání levnější. Samotný RegioJet se netají téměř nebo zcela nákladovými cenami a nechává slyšet, že jedním z cílu společnosti je naučit lidi stravování ve vlacích. V současnosti jsou přesto možnosti omezené - pokud čekáte pořádný steak či řízek, musíte si počkat na dodávku plnohodnotných jídelních vozů z rumunské vagonky. V menu najdete spíše lehké občerstvení - sushi, saláty a deserty ke kávě nebo snídaňové menu s croissanty a jiným pečivem. Nic z ochutnaných jídel nebylo špatné. Na sushi boxy jsme měli dobré reference už od zaměstnanců RegioJetu a měli pravdu - je výborné. Káva zdarma je samozřejmostí stejně jako v autobusech Student Agency express. Z aktuálně nabízených piv je v nabídce Svijanský kníže 13° a Bernard nealko.

Vozy

Vozy odkoupené od Rakouských spolkových drah prošly vyvazovacími opravami v METRANS DYKO Rail Repair Shop a lak získaly v OLPAS Moravia. Kromě toho došlo k položení koberců ve všech prostorech interiérů vyjma toalet. Zcela nově byly schody na představku vybaveny světly a vinětou s logem dopravce. Tu najdete na prahu přechodových dveří. Na záchodě hraje decentní podkresová hudba. Ve vozech ABmz došlo k zástavbě lednic a polic k uskladnění materiálu i jídla. Navíc byl dosazen kávovar, dřez a kuchyňský server pro vzdálenou správu objednávek občerstvení. Stevardi používají jak k odbavení, tak objednávkám tablety značky HTC napojené na vlakový intranet přes wifi. Ve vozech běží také otevřená wifi síť žlutý. Signál zatím není nejlepší - podle dopravce zařízení umí sčítat signál od více operátorů, ale během testovacích jízd nebyly použity všechny SIM-karty. Až nyní dojde také k montáží GSM-repeaterů pro zesílení signálu pro telefonování. Od 26. září pak můžete testovat, jak dobře spojení funguje. Dopravce přijímá připomínky.

Ampz

Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Vuz Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet WC, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka

ABmz

Interier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu RegioJet schody, foto: Matouš DanielkaZnačení vozu RegioJet, foto: Matouš DanielkaVuz ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš Danielka

Menší sílu signálu ostatně mohla poznat i stovka fanoušků, kteří v pátek využili akčních jízdenek za 50 korun do cvičného páru vlaků IC 1003 / 1016. Spolu s nimi na palubě cestovaly také 3 ze 4 pozvaných školních tříd. Podle referencí má posádka žlutého expresu ještě co cvičit, i když skupina doprovázející IC 1016 byla o poznání lepší. Reputaci si můžou napravit hned toto pondělí v již vyprodaném spoji IC 1002, který jako první vyjíždí po páté hodině ráno z Havířova.

RegioJet na Facebooku sice vyzývá, "ať z konkurence na ostravské větvi neděláme kovbojku", ale srovnávání s Českými drahami teď budou asi velmi častá. Oba dopravci by měli nadále hledat způsob, jak dojít k dohodě o společném odbavení. Ačkoliv na většině nádraží po trase jsou k dispozici pokladny obou barev, už v pátek se našli zbloudilí cestující ČD. RegioJet pak bude muset zapracovat na veřejném mínění u některých minorit – největší rozhořčení se zvedlo v komunitě majitelů velkých psů, kteří byli přepravními podmínkami dopravce prozatím z paluby vyloučeni. Tedy pokud svého psa nezvládnou uzavřít do přepravní schránky. Utěšit je může fakt, že pitbul Radima Jančury se žlutým vlakem na výlet také nesveze. Ukazuje se, že brzy bude nutné navyšovat kapacitu - ve špičkové časy jsou již nyní některé spoje vyprodány. Už samotný průvodce palubním servisem navíc prozrazuje, že zatímco současné vlaky IC RegioJet nabízí jedinou vozovou třídu, s příchodem nových vozů se objevů první i business třída, dětský a kancelářský oddíl, přeprava kol nebo jídelní vůz. Jestli přibudou i další služby, to snad brzy zjistíme.

Zdroj: RegioJet, ŽelPage; foto: Josef Petrák, Matouš Danielka


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 25.9.2011 (23:59)
Related newsopen/close

More on Dopravci Služby

More from Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 46      Zpráv na stránku:   
30.09.2011 (14:34)  
prastravak:
Dotace jsou tak vysoké, jak se páni někde v zákulisí domluví. Když se náhodou vyhlásí výběrové řízení, jsou dotace takové, o kolik si řekne vítěz tendru. Na výši jízdného to vůbec nezávisí, ani na počtu cestujících. Dotace se neplatí za přepraveného cestujícího nebo za vybrané jízdné, platí se za realizovanou jízdu vlaku.
30.09.2011 (14:23)  
Není mi jasné jak se stanovují dotace. Uvedu příklad:
Ostrava-Praha
normální jízdné 632 Kč, k tomu dotace x
zákaznické jízdné 424 Kč (plus něco za pořízení IN karty), k tomu dotace x Kč anebo vyšší? Když bude x Kč, tak peníze budou chybět! Anebo ne? a co teprve všelijaké sporotickety!
Anebo je dotace stanovena jako průměr za x[/b][b][/b] %[/b] normálního jízdného, y % zákaznického jízdného a z %?
A jak se projeví nynější "základní jízdné" za 295 Kč?
Registered user Oto 
30.09.2011 (12:29)  
Joska H.:

1) mohlo by to být třeba tak, že tarif bude jen jeden, koupíte si jednotnou jízdenku na trasu. Ale konkrétní dopravce vám může něco vrátit, když projedete jízdenku u něho (od občerstvení zdarma až po peníze na nějaký věrnostní účet ...). Jiný, luxusnější, dopravce by zase mohl k jednotné jízdence vybírat příplatky.

Prostě jízdenky něco jako dnešní stravenky. Najíte se kdekoliv, někde si připlatíte, někde vám 5 Kč vrátí. Flexibilita tím není narušena.

2) organizaci nevidím jako problém. Když se může organizace IDS duplikovat v každym kraji, tak to by bylo, abychom jejich zrušením a zavedením jedné organizace neušetřili.
Registered user Neonym  mail  
30.09.2011 (12:28)  
Prastravák: Ani nevím, jestli se to ještě stává, ale stávalo se to. Já už na tyhle autobusy nemám nervy. Byl to jen příklad. Někdy se také stane, že už se člověk do autobusu v Plzni nevejde(to se stává spíše na opačné cestě) a tak dále. Spíš by mne zajímal důvod situace v Klatovech, kde se to má takto. V 16:15 odjíždí Štáhlich do Nýrska, v 16:25 přijíždí Štáhlich z Prahy, v 16:30 odjíždí ČSAD do Nýrska(do Železné Rudy), v 16:35 přijíždí ČSAD z Prahy. Takže cesta Praha-Železná Ruda prostě nejde jet jedním dopravcem. A řekl bych, že v relaci Klatovy-Železná Ruda by se určitě nikdo nezbláznil, kdyby ten autobus jel o 5-10 minut déle. Ale to je docela OT
30.09.2011 (11:50)  
Oto:
Já jsem si těch nevýhod vědom, ale i integrace má nevýhody.
1) Když bude stanoven nějaký celosíťový tarif, tak znemožníme dopravcům konkurovat cenou. Samozřejmě se dá namítnout, že dopravci by vedle tohoto tarifu mohli nabízet i své vlastní, levnější jízdné. Pokud by ale toto jízdné bylo pro cestujícího opravdu levnější, pak je tím popřena vaše teorie "platíte-li jízdné na každém úseku zvlášť, cena kvůli fixní složce, která je v každém tarifu, narůstá."
2) Tu tarifní integraci by musel někdo organizovat a to by stálo peníze navíc i v případě vysoké efektivity. A s vysokou efektivitou nemůžeme v českých podmínkách počítat. Platili bychom navíc 50 tarifních specialistů, 500 kontrolórů a já nevím koho ještě.
Registered user Oto 
30.09.2011 (11:09)  
Pokud budou po celé síti jezdit vlaky bez povinné rezervace a dopravci budou jízdenky ve vlaku prodávat bez přirážky, tak opravdu není co řešit.

Ale je co řešit.

1) pokud jste někdy byl na Západě - Německo, Holandsko, atd. a viděl jaká kvanta lidí tam vlaky jezdí (protože jsou konkurenceschopné autům a k tomu se snad taky chceme dostat), tak vám musí být jasné, že prodej ve vlaku se nedá realizovat, prostě by se nestihnul. A nestíhají to ani pokladny. Takže na velkých nádražích je klidně 100 automatů.

2) platíte-li jízdné na každém úseku zvlášť, cena kvůli fixní složce, která je v každém tarifu, narůstá. Nemluvě o určité nepohodlnosti.
Registered user Petr budvar  mail  
30.09.2011 (10:58)  
Před chvílí ČRo2 Praha - reportér chválil konkurenci, klasické blafání ve smyslu: Dravá konkurence provětrá zatuchlý prostor české železnice, ba dokonce bez dotací. Všechno bych bral, až na konstatování "každý začátek je těžký a nic není hned napoprvé bezchybné". Čekal jsem, že se i ostatní dozví o projetých stůj a podobně. Ovšem jako největší problém bylo zmíněno pouze včerejší desetiminutové čekání v Pze na hl.n. Jak vidno píárkomety jedou na nejvyšší výkon připomínající jekot plynové turbíny RTG2000.....
30.09.2011 (10:49)  
R: Proč má proboha cestující řešit kvůli jízdence kdo je dopravce ?
On to řešit nemusí. Může prostě nastoupit do vlaku a tam zaplatit, přičemž ani nemusí vědět, s jakou firmou vlastně jede. Problém je v tom, že ČD si tuto "nadstandardní" službu nechají zaplatit (pokud se nepřihlásíte průvodčímu dřív než vás vyhmátne, můžete být dokonce černým pasažérem). RJ prodává jízdenky ve vlaku sice bez přirážky, ale zase nemáte jistotu, že vás do vlaku pustí.
Pokud budou po celé síti jezdit vlaky bez povinné rezervace a dopravci budou jízdenky ve vlaku prodávat bez přirážky, tak opravdu není co řešit.
30.09.2011 (10:38)  
Ujetej> vy nejste Ujetej, vy jste snad Sjetej.
Takový kecy, že "za 3 dni se u ČD nic nestalo", si nechte na DF o vyšívání nebo o bolení bříška. Ale tady s takovouhle lží neuspějete, protože třeba 27.9. se u ČD zadařilo např. tohle:

Kolín, R 442 +14´, čeká zaměstnance vykládky KCOD Praha,
Brno dol. n., při posunu 5. zálohy DKV Brno došlo k rozřezu na vým. č. 6 v km 1,516,
Beroun-Závodí, nezajištění mimořádného zastavení R 110552 na příkaz PD 2 pro přestup frekvence na Os 7721


Takže to máme jako to vaše "čekání stewardek, až výpravčí podruhý zapíská" (a že by tam čekaly 14 minut...), pak tu máme jedno říznutí veksle a nakonec i analogii projetí Hranicema.

PS: v tom Kolíně jsou ti pakři nějaký lemrovitý už dlouho, já tam čekal s Fatrou v půlce června taky skoro 15 minut, až se pán velkomožný uráčí...
PS2: na Dráze se furt něco děje, ale nikdo obvykle nemá potřebu to tady pitvat.

M: ze 120 km/h je nutno začít brzdit u "tabule před zastávkou", tj. na 1000 m, ze 140-ky pak asi 1500 m. Platí pro osobní vlaky (Os), kde to má fíra celkem nacvičené.

Babilon: Při zrychlení a=-1 m/s2 (takhle jsem kdysi brzdíval já) to je 40 s, při a=-2 m/s2 to je 20 s, ale to už je asi dost cítit.
Máte akcie místní chirurgie? :-) 0,9 m/s2 brzdí metro, hliníky tuším 0,8, osobní vlaky soupravové tak 0,6 a rychlíky ještě o kousek méně. K "červené" pak okolo 0,5.
30.09.2011 (8:38)  
to Nemonym:
Za B) Jak je to u autobusů? Jedu Štáhlichem z Klatov do Prahy(mimochodem spoj je veden jako přímý, což není). A v Plzni třeba ujede přípoj dále do Prahy. A co teď?
Jaký je důvod, že u jedné firmy na sebe autobusy nepočkají? Asi bych se jich poptal, zda to náhodou nepovažujou za neoprávněné obohacování, a jestli si neví rady s odpovědí, tak požádám o pomoc obchodní inspekci, televizi Nova apod. Někdy to funguje. Třeba je to jenom vrchostenské postavení řidičů....
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 46      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko