..: IC RegioJet začíná 26. září - jaký byl poslední týden příprav :..

Stevard IC RegioJet, foto: Josef Petrák Praha/Havířov — RegioJet ze skupiny Student Agency spouští 26. září ryze komerční provoz vlaků InterCity mezi Prahou a Havířovem. Technické detaily i nabízené služby společnost představila už začátkem měsíce. I po této tiskové konferenci ale panovaly určité nezodpovězené otázky – jak moc budou upraveny interiéry vozů pořízených z Rakouska nebo jaký bude přesný ceník cateringových služeb? Na čtvrtek 22. září byla pro novináře a partnery uspořádána VIP jízda na Stodolní, po které je jasné, že žlutý vlak je skutečností, a ne (slovy Petra Žaludy) demagogickým kecem Radima Jančury. Jaké jsou poslední dny před startem, jak vrcholí napětí na YTNP (smíchovském společném nádraží) i v diskusích, jak redaktorům na palubě (moc) chutnalo a co se bude vychytávat hned poté, co v pondělí vyjede první IC 1002 z Havířova?

Trénujeme, nenastupujte!

Stevardi v bistru IC RegioJet, foto: Josef Petrák Celý týden se u RegioJetu pracovalo nejen na dokončení prvních dvou garnitur vozů, ale také probíhaly praktické zkoušky. Každý ze strojvedoucích si několikrát zajel podle jízdního řádu trasu Praha-Smíchov společné nádraží - Havířov a zpět, stevardi, baristé a vlakvedoucí pak začali cvičit výpravu vlaku, hlášení vlakovým rozhlasem nebo roznášení občerstvení v jedoucí soupravě. Do té doby si své dovednosti cvičili na pevné zemi, ale to je úplně něco jiného, než mít několik skleniček na táce a projíždět zhlavím stanice Prosenice. První neveřejná jízda byla spoje IC 1013 hned v pondělí odpoledne. Zatímco jedna část se učila v baru obsluhovat kávovar, z palubního rozhlasu se ozývalo hlášení. Z počátku nesmělé, někdy s "razovitou" artikulací, ale uvidíte v pondělí, jestli se během týdne rozmluvili. Opakování matka moudrosti - v úterý se souprava otočila na spojích 1004, 1007 a 1016.

Jednou to přijít muselo…

V předvečer velké neveřejné premiéry, zatímco cvičná souprava projížděla údolím Orlice, strojvedoucí RegioJetu způsobil první mimořádnost tohoto dopravce - ve stanici Lipník nad Bečvou s lokomotivním vlakem projel návěsť stůj a narušil vlakovou cestu vlaku EC 102. Jediná škoda nastala na výměně a k ohrožení cestujících nedošlo. Tento měsíc se jednalo minimálně o pátý incident tohoto typu, přesto se fandové i deník Mladá fronta postarali o řádnou publicitu. Stejně jako u jiných podobných mimořádností byl strojvedoucí postaven mimo službu a čeká ho přezkoušení. Mimořádnou událost šetří Drážní inspekce.

„Máme žluté vlaky“

Čekárna RegioJet, foto: RegioJet Čtvrteční jízda spojů IC 1005 a 1018 byla určena pro média a pozvané VIP hosty z řad partnerů projektu IC RegioJet. Uvítáni jsme byli v nedávno otevřené lounge na pražském hlavním nádraží. Slova se ujal přímo majitel Student Agency Radim Jančura, který potěšil všechny informací, že "vlak je až po strop naložený jídlem a musíme vše sníst." Degustace jídelního menu ve vlacích RegioJet byla velmi příjemná. Jízda byla plánována z Prahy na Ostravu-Stodolní s hodinovými zastávkami v Pardubicích a Olomouci. Tam v rámci prezentace došlo i k pochodům mažoretek, kapely, nebo stevardů s "bojovnými" transparenty.

Radim Jančura - interview před IC RegioJet, foto: Josef Petrák RegioJet žlutá demonstrace Pardubice, foto: Matouš Danielka Radim Jančura a Aleš Ondrůj, foto: Josef Petrák Stevardi RegioJetu s transparenty, Olomouc, foto: Josef Petrák Souprava RegioJet VIP, foto: Matouš Danielka

Fotografie nabízeného občerstvení nebudou - vzali jsme si k srdci slova pana ředitele a vše snědli. Co nás velmi příjemně oslovilo, byly ceny. Minimálně nealkoholické nápoje se nevyplatí kupovat na nádraží. I jídla jsou v porovnání se současností JLV a Wagon Slovakia o poznání levnější. Samotný RegioJet se netají téměř nebo zcela nákladovými cenami a nechává slyšet, že jedním z cílu společnosti je naučit lidi stravování ve vlacích. V současnosti jsou přesto možnosti omezené - pokud čekáte pořádný steak či řízek, musíte si počkat na dodávku plnohodnotných jídelních vozů z rumunské vagonky. V menu najdete spíše lehké občerstvení - sushi, saláty a deserty ke kávě nebo snídaňové menu s croissanty a jiným pečivem. Nic z ochutnaných jídel nebylo špatné. Na sushi boxy jsme měli dobré reference už od zaměstnanců RegioJetu a měli pravdu - je výborné. Káva zdarma je samozřejmostí stejně jako v autobusech Student Agency express. Z aktuálně nabízených piv je v nabídce Svijanský kníže 13° a Bernard nealko.

Vozy

Vozy odkoupené od Rakouských spolkových drah prošly vyvazovacími opravami v METRANS DYKO Rail Repair Shop a lak získaly v OLPAS Moravia. Kromě toho došlo k položení koberců ve všech prostorech interiérů vyjma toalet. Zcela nově byly schody na představku vybaveny světly a vinětou s logem dopravce. Tu najdete na prahu přechodových dveří. Na záchodě hraje decentní podkresová hudba. Ve vozech ABmz došlo k zástavbě lednic a polic k uskladnění materiálu i jídla. Navíc byl dosazen kávovar, dřez a kuchyňský server pro vzdálenou správu objednávek občerstvení. Stevardi používají jak k odbavení, tak objednávkám tablety značky HTC napojené na vlakový intranet přes wifi. Ve vozech běží také otevřená wifi síť žlutý. Signál zatím není nejlepší - podle dopravce zařízení umí sčítat signál od více operátorů, ale během testovacích jízd nebyly použity všechny SIM-karty. Až nyní dojde také k montáží GSM-repeaterů pro zesílení signálu pro telefonování. Od 26. září pak můžete testovat, jak dobře spojení funguje. Dopravce přijímá připomínky.

Ampz

Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Vuz Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet WC, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka

ABmz

Interier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu RegioJet schody, foto: Matouš DanielkaZnačení vozu RegioJet, foto: Matouš DanielkaVuz ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš Danielka

Menší sílu signálu ostatně mohla poznat i stovka fanoušků, kteří v pátek využili akčních jízdenek za 50 korun do cvičného páru vlaků IC 1003 / 1016. Spolu s nimi na palubě cestovaly také 3 ze 4 pozvaných školních tříd. Podle referencí má posádka žlutého expresu ještě co cvičit, i když skupina doprovázející IC 1016 byla o poznání lepší. Reputaci si můžou napravit hned toto pondělí v již vyprodaném spoji IC 1002, který jako první vyjíždí po páté hodině ráno z Havířova.

RegioJet na Facebooku sice vyzývá, "ať z konkurence na ostravské větvi neděláme kovbojku", ale srovnávání s Českými drahami teď budou asi velmi častá. Oba dopravci by měli nadále hledat způsob, jak dojít k dohodě o společném odbavení. Ačkoliv na většině nádraží po trase jsou k dispozici pokladny obou barev, už v pátek se našli zbloudilí cestující ČD. RegioJet pak bude muset zapracovat na veřejném mínění u některých minorit – největší rozhořčení se zvedlo v komunitě majitelů velkých psů, kteří byli přepravními podmínkami dopravce prozatím z paluby vyloučeni. Tedy pokud svého psa nezvládnou uzavřít do přepravní schránky. Utěšit je může fakt, že pitbul Radima Jančury se žlutým vlakem na výlet také nesveze. Ukazuje se, že brzy bude nutné navyšovat kapacitu - ve špičkové časy jsou již nyní některé spoje vyprodány. Už samotný průvodce palubním servisem navíc prozrazuje, že zatímco současné vlaky IC RegioJet nabízí jedinou vozovou třídu, s příchodem nových vozů se objevů první i business třída, dětský a kancelářský oddíl, přeprava kol nebo jídelní vůz. Jestli přibudou i další služby, to snad brzy zjistíme.

Zdroj: RegioJet, ŽelPage; foto: Josef Petrák, Matouš Danielka


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 25.9.2011 (23:59)
Related newsopen/close

More on Dopravci Služby

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 46      Zpráv na stránku:   
03.10.2011 (21:35)  
To: Karel Kovařík
Děkuji za upozornění a všiml jsem si toho.
Nicméně na stránkách IDOS, ČD, nebo dokonce na cedulích na nádraží je u typu vlaku uvedeno SC, nikoliv IC.
Pouze zde a možná i v knižním JŘ je Pendolino prezentováno jako IC. Což ve své podstatě ale není důležité.
Otázkou je: Pokud by žluté vlaky stály mezi Ostravou a Prahou akorát v Olomouci a Pardubicích, neměli by skoro stejnou jízdní dobu jako Pendolina? Obé mají svoje pro a proti. Každé porovnání je možno "upravit" ve prospěch někoho.
Zarazil jsem se když někdo srovná běžnou jízdenku s plným jízdným (RJ) z jednoho vlaku se zvýhodněným jízdným jiného (ČD) a tvrdí že RJ je předraženo? Kdyby to udělaly přímo ČD, tak jsou na žalobu za nekalou soutěž!
Takže proti gustu žádný dišputát.. kdo chce ať jede Pendolinem. Jinak i já občas využiji služeb ČD a mám In kartu. Nerad bych stranil jedněm nebo druhým. Ale faktem je že i ČD přizpůsobují své služby novému dopravci.
Je faktem, že Pendolino je rychlejší, čehož dosahuje jednak konstrukcí a jednak počtem zastávek. I proto si myslím že je s běžným IC jako Hutník nebo Regiojet NESROVNATELNÉ. Ale co se týče služeb, toť otázka. Necháme se překvapit.
Registered user tenzor 
03.10.2011 (17:32)  
Sim: tak ze svych zkusenosti s 5ti nouzovymi brzdenimi ve vlaku, co jsem za zivot zazil, nemuzu rict, ze by litali lidi nebo kufry po vlaku. Tedy muzou, ale je to otazka prekvapeni nebo spatneho ulozeni ;) Samozrejme, mensi veci jako flasky polozene na stolecku nemaji sanci :) Je docela mozne, ze takove nouzove brzdeni tramvaje s pouzitim magnetu je horsi, ale i v te saline se v takovem pripade clovek v pohode udrzi a rekl bych, ze i bez drzeni, kdyby byl na to pripraveny a ve spravnem postoji.
Registered user Sim 
03.10.2011 (17:10)  
Josef Petrák > kafe vylite do rozkroku je pravne napadnutelne ve smyslu "proc ho roznasi horke, vzdyt je to nebezpecne" ... zatimco pochcany nohy od kolen dolu, to uz je mozny naroubovat leda na ztratu dustojnosti ;-)

Kazdopadne, miril jsem do oblasti, kde proste nevim, co si pod tim predstavit - v aute pri intenzivnim brzdeni (tedy na hranici zaberu ABS) nepripraveny jedinec leti vpred a od libanek s celnim sklem ho zpravidla ochrani jedine bezpecnostni popruh. Je predpokladatelne, ze pri kontaktu ocel/ocel takovehoto efektu asi docilit nepujde, ale pokud si vezmeme v uvahu ak(/de)celeraci, na kterou jsme zvykli z metra a tramvaji, zpravidla je to o nejaky rad jinde, nez bezna situace u vlaku. Snad s rozdilem nezkuseneho firy, ktery po relativne plynulem brzdeni dobrzdi necitlive "do zdi".

Proto by mne zajimalo, zda je behem rychlobrzdy zpomaleni srovnatelne s timto razantnim dobrzdenim, nebo je to nekde jinde.
03.10.2011 (16:45)  
Sim) Záchod bych neřešiš, spíš otázka, co na to kafe. :-)
Registered user Sim 
03.10.2011 (16:12)  
Kdyz uz je tu rec o brzdeni ... "jak" zhruba brzdi rychlobrzda? Pripadne s podporou magneticke brzdy?

Pro zjednoduseni; leti uz kufry z regalu a lidi ze sedacek, nebo se "jen" nestrefim na zachode, kdyz zrovna konam malou potrebu?
Registered user tenzor 
03.10.2011 (16:06)  
Aleš Liesk. napsal:
Máte akcie místní chirurgie? :-) 0,9 m/s2 brzdí metro, hliníky tuším 0,8, osobní vlaky soupravové tak 0,6 a rychlíky ještě o kousek méně. K "červené" pak okolo 0,5.
No já bych se nerad hádal s odborníkem, ale není 0,5-0,6 m/s trochu málo? Přijde mi, že dnes už brzdí mnohé vlaky s decelerací blízké tomu 1 m/s.
Např. motorák na Vláře z rychlosti 70 km/h a na rovince občas brzdí jen 20 vteřin (což odpovídá tomu, že brždění začne jen něco málo přes 200 metrů před místem, kde zastaví), decelerace vychází na 1 m/s.
To brždení ECčka ze 140 km/h už jsem si také párkrát změřil, bývá to víc než 40 vteřin, ale je to také proto, že většina fírů tozbrzdí na nějakou nižší rychlost, třeba 60 km/h a pak to podle potřeby dobrzdí. Kdyby to bylo nepřetržité brždění, tak by se to určitě do 45 vteřin (decelerace nějakých 0.85 m/s) určitě vešlo. Zažil jsem i nouzové zastavení z 140 km/h, brždění trvalo 27 vteřin, což vychází na deceleraci 1.5 m/s. Jinak vlak, který má povoleno jet 140 km/h by kvůli vzdálenostem jednotlivých sigálů měl být schopný decelerace min. nějakých 0.9 m/s a to nemluvíme o nouzovém brždění.. nebo se pletu?
Jinak se omlouvám za off-topic.
Registered user Sim 
03.10.2011 (15:48)  
Karel Kovářík > podstatne snazsi, nez to nakamuflovat tak, aby z toho vysli vitezne modri a nebilo to do oci stejne, jako jezdeni na trase Plzen - Most ;-)
Registered user Kakov 
03.10.2011 (14:18)  
Postman:

všiml jste si, že oficiální třída vlaku Pendolino je IC?? důkaz najdete zde: http://www.zelpage.cz/razeni/11/cr/IC/
SC je jen obchodní značka, něco jako název Hutník

ale k věci, upřímě řečeno, pokud si budu vybírat spojení, tak mi bude zajímat doba jízdy a né třída vlaku,

nebo si myslíte, že odmítnu lepší nabídku jen pro to, abych porovnával pouze vlaky IC??

ono zmanipulovat porovnání tak, aby z toho vyšlo Jančura je nejlepší je tak snadné, že? :-DD
03.10.2011 (13:32)  
Dobrý den,
k příspěvku KarlaF, říkáte příjemných 330 s kartou In-50 která stojí sama na 1 rok 2900 nebo 1330 pokud ještě nemá zakazník 26 let. Oproti tom kreditová jízdenka je zdarma a jízdne s RJ je pak pouhých 230Kč (2. třída).
Co se jízdní doby týče bych podotknul že netuším proč se v této oblasti porovnává RJ s Pendolinem, které je oproti RJ řazeno jako SC (Supercity) kdežto RJ jsou Intercity. Pendolino mezi Ostravou a Prahou stojí pouze v Olomouci a Pardubicích. IC Hutník který fičí cca 8 minut po RJ 1002 jede i s těmi pár zastávkami navíc 4 hodiny a RJ 3:50.
Fandím žluťákům. Odsoudit je snadné.
Navíc pokud je mi známo, dopravní cestu nestaví nikdo z RJ ale pracovníci SDŽC. Navíc začali jezdit a ostatní se ukáže časem.
03.10.2011 (10:27)  
KarelF: Dobrý den,
jak moc konkurence nevím. 28.9. jsem vypravoval přítelkyni do Olomouce vlakem SC Pendolíno za příjemných 333 Kč IN50 1 třída včetně místenky. V ceně je svačinka v hodnotě cca 60-100 Kč na kterékoliv jízdné 1 třídou. Při každo týdenním ježdění se na Junior In Kartu investice do INKarty 50 vrátí za cca 2 měsíce. Takže RJ u přítelkyně asi ne. U mne určitě ne 2 důvody cena a čas jízda trvá o 31 minut déle než Pendolinu do Olomouce a 1 hodinu déle do Ostravy. Takže to jen tak o cenách, rychlosti a službách. Pendolino přistaveno o 20 minut dříve uklizeno sice zběžně na nástupišti, ale uklizeno pečlivě a pěkně. Personál ochotný a slušný nelze nic vytknout.
Ted k RJ protože jsem byl zvědavý na konkurenci koukám po odjezdu Pendolina a na stejné nástupiště měl být přistaven i RJ to se stalo v cca 11:17 na nástupiště se nahrnuli desítky lidí a čekali v 11:22 vlak nikde. Očekával bych aspoň příjezd 5 minut před, aby si lidé v klidu nastoupili. V 11:25 vlak nikde zpoždění neoznámeno z RJ se nikdo ani neobtěžoval nechat zpoždění ohlásit zřejmě RJ nemá zpoždění a není to potřeba oznamovat. Vlak přijíždí 11:32 s vysmátým strojvedoucím a jeho pomocníkem jako by se nic nestalo a odjíždí 11:40. Po celou tuto dobu výpravčí nechává vlakovou cestu postavenu a pár vlaků čd odjíždí později kvůli RJ. Takže tím u mne RJ skončilo předraženou a nespolehlivou službu fakt zájem nemám.
Ještě jeden postřeh ČD vlaky přijíždí a odjíždí v hlášení nadražních rozhlasů RJ přistavuje. Celkem to chápu provozovatel rozhlasových hlášení čd nebo sždc se tím zříká odpovědnosti za přistavení nebo nepřistavení vlaku ze strany RJ.
Jinak by mne také zajímalo zda sždc účtuje panu majiteli RJ dvoj sazbu za tahání toho postrku. Mimo jiné ten postrk vypovídá o kvalitě lokomotiv když je to nutné takto si jistit. Karel.


Pane Karle, jste v několika věcech naprosto vedle! Předně jsem si opravdu nevšiml, že by ceny a služby RegioJetu byly oproti ČD předražené. Navíc místenka v Pendolinu je naprosto stupidní záležitost (co do ceny). Famózní by to bylo, pokud by se ta místenka dávala za symbolickou cenu příkladně deseti korun; tomu by nešlo nic vytknout. V tomto ohledu (cena) se jedná o předražené Pendolino.
Dále příjezd a přistavení. Nejen RJ přistavuje své vlaky, ale ČD taky. V hlášení to zaznívá. Když jezdíte do Olomouce, tak byste mohl vědět, že vlaky na Bohumín a Žilinu jsou přistavovány pravidelně. Nemluvě o tom, že vlak RJ mohl být ze Smíchova opožděn právě kvůli zpožděným příjezdům rychlíků ČD od Plzně, nemluvě o osobních vlacích z Berouna či rychlících ČD ze Smíchova. Toto se musí doladit i s SŽCD, s.o., aby nedocházelo k příjezdu RJ těsně před odjezdy.
A postrk lokomotiv - to v žádném případě nesvědčí o neschopnosti lokomotiv RJ! Naopak to svědčí o skvělé připravenosti. Lokomotiva na postrku slouží jako záložní, takže se nemusí čekat dvě hodiny na příjezd další mašiny. Souprava dojede postrkem do nejbližší stanice, kde lze mašiny přeprahnout a jedeme dál. Zpoždění odhaduji maximálně na třicet minut. U ČD bývá při poruše lokomotivy zpoždění minimálně šedesát minut (má zkušenost). Vaše názory mi připadají poněkud zaujaté. A vůbec - vyzkoušel jste RegioJet, když ho takhle kritizujete?
  1 2 3 4 5 6 ... 46      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko