Gdynia — Polský dopravce SKM Trójmiasto vybral vítěze soutěže na modernizaci celkem 21 z 43 jím vlastněných elektrických jednotek EN57. Nejnižší nabídku podalo konsorcium TS Opole a polské pobočky Škody Transportation s nabídkou 128,86 milionu zlotých (36,44 milionů korun za soupravu). Další nabídky podalo konsorcium firem PESA Bydgozcz a ZNTK Mińsk Mazowiecki (141 milionů zlotých) a Newag (175 milionů zlotých.) Vítězné uskupení musí všech 21 souprav zmodernizovat do 14 měsíců od podpisu smlouvy.
Tendr na modernizaci se SKM Trójmiasto povedlo dotáhnout do konce až na druhý pokus. Již dříve uspěl v soutěži Newag s požadavkem na 139 milionů zlotých, dopravci se ale nepodařilo zajistit financování zakázky a k podpisu smlouvy nakonec nedošlo. Nyní by měly být finance zajištěny, například vydáním dluhopisů v objemu 55 milionů zlotých.
Soupravy v rámci modernizace dostanou nová laminátová čela s panoramatickým sklem, bude odstraněna vnější vlnitost skříně, která dostane novou tepelnou a zvukovou izolaci. V interiéru bude provedena kompletní výměna vnitřního obložení za plastové spolu s novými odkládacími policemi a krátkými příčkami pro oddělení nástupních prostor od salonu pro cestující. Samozřejmostí budou také nová ergonomická sedadla bez područek s vysokou odolností proti vandalů a hygienickými koženkovými opěrkami hlavy. Všechny dveře budou ovládány automaticky pomocí tlačítek, včetně dveří v mezivozových přechodech, které dostanou LED osvětlení. Bude odstraněna jedna z toalet, zatímco druhá dostane uzavřený systém. V soupravě budou také nově zřízená místa pro lidi na vozíku. O informování cestujících se postará audiovizuální informační systém s LED panely na čelech a bocích vlaku, v každém voze pak bude LCD s uhlopříčkou minimálně 38", která bude informovat o trase a umístění vlaku spolu s možností zobrazovat reklamy. Celá souprava bude monitorována 20 kamerami.
Další změny, které budou očím cestujících skryty budou zahrnovat například výměnu motorů za asynchronní, které umožní počáteční zrychlení a zpomalení z 0 na 40 km/h v rozsahu 0,8 - 1,1 m/s?. Mikroprocesorové řízení dostane možnost udržování stálé rychlosti a monitoring polohy vlaku pomocí GPS, která bude předávána dálkově do databáze SKM.
Zdroj: Rynek Kolejowy
Zajímalo by mne, odkud máte informace o výzbroji do německého Talentu? Naši kluci ve V?ster?su, Hennigsdorfu a Mannheimu by se tomuto názoru asi docela divili, strávili nad tím docela dost stovek hodin. A co vlastně znamená zkratka ŠŘŘNN? Žeby Svatá Říše Římská Národa Německého? V takovém případě máte ve zkratce droboulinký překlep. A já osobně si rád na vozový park DB (nebo chcete-li SDSŘŘNN) zanadávám, protože mě osobně nevyhovuje ani za mák, aspoň co se SDSŘŘNN Regio týče. A to tam již nějakou dobu žiji a vím, co lze od SDSŘŘNN Regio čekat. ČR hadra ;)
A teď jsem se kritikou DB společensky zasebevraždil a nebudu tak moci přinášet informace o novinkách z Bombardier Transportation (a že k nim teď mám jako jejich přímý zaměstnanec zatraceně blízko)... ;) A je o čem povídat, hlavně v souvislosti s novými poschoďovými vozy pro SDSŘŘNN Regio i SDSŘŘNN Fernverkehr. Bude-li však zájem ze strany jiných čtenářů, rád o tom ze svého hrobečku napíšu...
Jinak v metru v Praze - SKM plní v podstatě stejnou funkci - záchody taky nejsou a nikdo neprotestuje... Ani třeba v tom S-bahnu v Berlíně...
Ona třeba komplet výzbroj do německého talentu je taky "echt německá" - tzn. celá ze Škodovky. A to není malá série. Ovšem sáhnout na svátý vozový park ŠŘŘNN je patrně společenská sebevražda že... ;-)
http://www.youtube.com/watch?v=C_Mhn1gWbNM
Tak to se mýlíte.Jde to vypustit kdekoli-na druhou stranu jsou to ekologicky nezávadná hov.a,bez příměsí chemikálií.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.