..: Konsorcium TS Opole a Škoda zmodernizuje 21 souprav EN57 :..

EN 57 PKP reko Gdynia — Polský dopravce SKM Trójmiasto vybral vítěze soutěže na modernizaci celkem 21 z 43 jím vlastněných elektrických jednotek EN57. Nejnižší nabídku podalo konsorcium TS Opole a polské pobočky Škody Transportation s nabídkou 128,86 milionu zlotých (36,44 milionů korun za soupravu). Další nabídky podalo konsorcium firem PESA Bydgozcz a ZNTK Mińsk Mazowiecki (141 milionů zlotých) a Newag (175 milionů zlotých.) Vítězné uskupení musí všech 21 souprav zmodernizovat do 14 měsíců od podpisu smlouvy.

Tendr na modernizaci se SKM Trójmiasto povedlo dotáhnout do konce až na druhý pokus. Již dříve uspěl v soutěži Newag s požadavkem na 139 milionů zlotých, dopravci se ale nepodařilo zajistit financování zakázky a k podpisu smlouvy nakonec nedošlo. Nyní by měly být finance zajištěny, například vydáním dluhopisů v objemu 55 milionů zlotých.

Soupravy v rámci modernizace dostanou nová laminátová čela s panoramatickým sklem, bude odstraněna vnější vlnitost skříně, která dostane novou tepelnou a zvukovou izolaci. V interiéru bude provedena kompletní výměna vnitřního obložení za plastové spolu s novými odkládacími policemi a krátkými příčkami pro oddělení nástupních prostor od salonu pro cestující. Samozřejmostí budou také nová ergonomická sedadla bez područek s vysokou odolností proti vandalů a hygienickými koženkovými opěrkami hlavy. Všechny dveře budou ovládány automaticky pomocí tlačítek, včetně dveří v mezivozových přechodech, které dostanou LED osvětlení. Bude odstraněna jedna z toalet, zatímco druhá dostane uzavřený systém. V soupravě budou také nově zřízená místa pro lidi na vozíku. O informování cestujících se postará audiovizuální informační systém s LED panely na čelech a bocích vlaku, v každém voze pak bude LCD s uhlopříčkou minimálně 38", která bude informovat o trase a umístění vlaku spolu s možností zobrazovat reklamy. Celá souprava bude monitorována 20 kamerami.

Další změny, které budou očím cestujících skryty budou zahrnovat například výměnu motorů za asynchronní, které umožní počáteční zrychlení a zpomalení z 0 na 40 km/h v rozsahu 0,8 - 1,1 m/s?. Mikroprocesorové řízení dostane možnost udržování stálé rychlosti a monitoring polohy vlaku pomocí GPS, která bude předávána dálkově do databáze SKM.

Zdroj: Rynek Kolejowy


JiříK. | 22.3.2012 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Polsko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
13.04.2012 (21:35)  
quido.speedy Reaguji po delší době - komentáře k tomuto příspěvku jsem bohužel dále nesledoval: Jakožto bývalý zaměstnanec Škodovky, který ji opustil mj. i kvůli tomu, co se v ní odehrálo za personální transformace, vím, jak to tam teď funguje (bohužel - netuším jak dalece škodovku znáte, ale současnost vám fakt nepřeji poznat...) A díkybohu jsem zažil ještě tu škodovku plnou opravdových odborníků (čti "zatraceně dost mi to dalo"), a ne "odborníků ze známosti majitelů přijatých". Takže mj. vím, že ŠT ve snaze získat co největší podíl na různých zahraničních trzích se snaží proniknout i do oblastí, se kterými nemá absolutně žádné zkušenosti a za tímto účelem si bohužel vybírá partnery, kteří jsou sice na příslušném trhu doma, ale rovněž nemají s danou oblastí činnosti vůbec žádné zkušenosti (logicky = zaběhnutá firma si do své činnosti "cizáka" nepustí). Proto ten ostře laděný komentář.

Zajímalo by mne, odkud máte informace o výzbroji do německého Talentu? Naši kluci ve V?ster?su, Hennigsdorfu a Mannheimu by se tomuto názoru asi docela divili, strávili nad tím docela dost stovek hodin. A co vlastně znamená zkratka ŠŘŘNN? Žeby Svatá Říše Římská Národa Německého? V takovém případě máte ve zkratce droboulinký překlep. A já osobně si rád na vozový park DB (nebo chcete-li SDSŘŘNN) zanadávám, protože mě osobně nevyhovuje ani za mák, aspoň co se SDSŘŘNN Regio týče. A to tam již nějakou dobu žiji a vím, co lze od SDSŘŘNN Regio čekat. ČR hadra ;)

A teď jsem se kritikou DB společensky zasebevraždil a nebudu tak moci přinášet informace o novinkách z Bombardier Transportation (a že k nim teď mám jako jejich přímý zaměstnanec zatraceně blízko)... ;) A je o čem povídat, hlavně v souvislosti s novými poschoďovými vozy pro SDSŘŘNN Regio i SDSŘŘNN Fernverkehr. Bude-li však zájem ze strany jiných čtenářů, rád o tom ze svého hrobečku napíšu...
registrovaný uživatel rzehy 
31.03.2012 (19:18)  
Když všichni tak zasvěceně řešíte, kolik záchodů potřebuje Trojměstí v SKM, uvědomte si jednu věc, a sice že ve starých EN57 SKM sice záchody fyzicky jsou, ale nepoužívají se, jsou zamknuté, takže jako kdyby nebyly...

Jinak v metru v Praze - SKM plní v podstatě stejnou funkci - záchody taky nejsou a nikdo neprotestuje... Ani třeba v tom S-bahnu v Berlíně...
28.03.2012 (1:02)  
Jiří Bajer To je ale křiku. Máme pro to tvrzení nějaký podklad, nebo je to plesknutí do vody, protože tu na ŠT dlouho nikdo nenadával?

Ona třeba komplet výzbroj do německého talentu je taky "echt německá" - tzn. celá ze Škodovky. A to není malá série. Ovšem sáhnout na svátý vozový park ŠŘŘNN je patrně společenská sebevražda že... ;-)
registrovaný uživatel Sim 
27.03.2012 (7:10)  
OT dotaz; v tom videu, co sem linkuje Tomáš Kraus je v 0:45 u sousedniho peronu vlak, ktery ma na prvnim voze zlute oznaceni prvni tridy (ostatni vozy ten pruh maji bily), presto je pod tim uvedena trida druha. Co to znamena?
24.03.2012 (22:25)  
Typická Škodovka - myslí si , že je světová firma a nacpe se tam, co jí vůbec nic neříká. A aby to dokázala, tak dá dumpingovou cenu. Stejně tak firma TS Opole je na poli modernizací EN57 v podstatě neznámá. NEWAG i ZNTK Nowy Sącz mají rozběhnuté modernizace EN57 v několika variantách pro různé dopravce, ty soupravy jezdí a jsou již dávno odladěné. Je naprosto jasné, jak toto dopadne: Konsorcium Šrota Transportation Kypr & Majster Zdzich i Mietek Opole (čti Škoda Transportation Plzeň & Tabor Szynowy Opole) za dumpingovou cenu okopírují již existující polské modernizace a bude hotovo. Pokud to však mají stihnout do 14 měsíců, tak už aby začali vyrábět...
24.03.2012 (20:21)  
Mam pocit, ze je tu debata tak trochu o... :)
24.03.2012 (17:35)  
Vypouštění v lese má jedno mínus, není se kde umýt. Když ten uzávěr odpadní jímky otevřete, tak to chrstne proudem. Už i 200 litrů je pořádná hromada, nezbyde než popojet a teprve pak tu nádrž uzavřít. Neumazat se přitom a nenabrat zpoždění, to vidím jako těžko proveditelné.
24.03.2012 (11:30)  
Mimochodem, právě probíhají podobné modernizace EN57 pro Koleje Śląskie, provádí je NEWAG a má to mimo jiné asynchronní motory a klimatizaci na stanovišti. Odkaz na video:
http://www.youtube.com/watch?v=C_Mhn1gWbNM
24.03.2012 (11:26)  
V tom případě by to chtělo vedle tlačítka "přemostění záchranný brzdy" dát ještě tlačítko "přemostění odhovnění", aby to samovolně nenastalo ve stanici, a je pořešíno.
23.03.2012 (19:54)  
Stejne to snad nejde jen vytazenim nejakeho spuntu, ale musi se vyssat podtlakem.

Tak to se mýlíte.Jde to vypustit kdekoli-na druhou stranu jsou to ekologicky nezávadná hov.a,bez příměsí chemikálií.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko