Tanvald — Horskou trať 036, vedoucí z Liberce do Harrachova a pokračující jako trať 251 dále do polské Szklarské Poręby a Jelenie Góry, lze s čistým svědomím označit za drážní úsek, do něhož se v Libereckém kraji v uplynulých letech investovalo nejvíce prostředků. Za několik let vyrostly na trati čtyři nové zastávky (v Desné, Smržovce a Jablonci nad Nisou), proběhla oprava mostu přes hlavní silnici v Tanvaldu, podařilo se obnovit úsek z Harrachova do Polska a dopravci začali nasazovat novější vlakové soupravy. Letos sem navíc přibudou nové motorové vozy Stadler Regio-Shuttle a město Tanvald čeká výstavba nového přestupního terminálu. Zajištění lepší možnosti přestupu mezi vlaky a autobusy si zde proto vyžádá také mírnou úpravu kolejiště a okolních silničních komunikací.
Nový dopravní terminál vyroste vedle stávajícího vlakového nádraží, směrem k železnobrodskému zhlaví. Na místě stavby již započala demolice stávajících zchátralých a nevyhovujících drážních objektů. Ihned po skončení demolice započne stavba, která potrvá téměř rok. Bude zahrnovat výstavbu autobusových stanovišť, veřejných toalet, stánku s občerstvením, či parkovištěm s několika desítkami míst. Úpravou projde rovněž přilehlá silniční komunikace, na které bude zřízen kruhový objezd. Mírné úpravy budou provedeny i na majetku Správy železniční dopravní cesty, kde se zredukují některé nepotřebné koleje, které tak uvolní prostor pro terminál.
Celá stavba vyjde zhruba na 80 milionů korun; více než polovinu však město získá z eurofondů pomocí regionálního operačního programu. Kromě městské kasy, která má pro realizaci projektu vytvořenou rezervu, by se na jeho financování měl podílet také stát. Podle starosty Petra Poláka ale Tanvald na tuto pomoc zatím nemůže spoléhat vzhledem k tvrdým úsporným opatřením vlády. Cestující by mohli nový terminál začít využívat od počátku září příštího roku, kdy sem budou přesměrovány všechny linky jedoucí přes Tanvald. Ze současného autobusového nádraží se pak stane obyčejná zastávka.
Zdroj: iDnes.cz
Teď už jen rychlejší spojení na Prahu.
Přeji si to samé. A pokud možno co nejdříve to bude možné.
Nedávno jsem četl příspěvky ohledně této tratě asi na stránkách IDNES. Líbí se mi, jak tam zarputilí motoristé ti co tomu nejmíň rozumí, jak koza petrželi, tam odborně píší, co je a není potřeba. A píší to zrovna ti, kteří si v životě nepřečetli žádný odborný posudek či odbornou práci studie možné tratě. Experti.
wałbrzych
Terminál je dobrá věc; je ovšem otázkou, zda v době jeho dokončení ještě zbudou nějaké spoje, které by na něj jezdily.
Dokud nebude rychlá a kvalitní trať do Liberce s odbočkou do Turnova, nikdy to lepší nebude. Ani s množstvím cestujících.
Vždyť Tanvaldsko má být jednou z oblastí nejhůře postižených škrty v dálkové dopravě; ty 2 páry, které mají zůstat, vyhovují spíše turistům než místním.
Nejspíše je to vhodnější, než místním sebrat spoj do/z práce.
Jo, kez bych se neceho takovyho za svyho zivota dockal i v Plzni :-(
Vždyť Tanvaldsko má být jednou z oblastí nejhůře postižených škrty v dálkové dopravě; ty 2 páry, které mají zůstat, vyhovují spíše turistům než místním.
Psal jsem v této souvislosti úřadům Tanvaldu, Vel. Hamrů a Plavů s výzvou, aby se proti tomu ozvaly, a myslím, že by tak mělo učinit více lidí, kteří chtějí do Tanvaldu ještě někdy rozumně dojet.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.