..: V Tanvaldu vyroste nový přestupní terminál :..

Dopravní terminal před halou, foto: Marek HocorkaTanvald — Horskou trať 036, vedoucí z Liberce do Harrachova a pokračující jako trať 251 dále do polské Szklarské Poręby a Jelenie Góry, lze s čistým svědomím označit za drážní úsek, do něhož se v Libereckém kraji v uplynulých letech investovalo nejvíce prostředků. Za několik let vyrostly na trati čtyři nové zastávky (v Desné, Smržovce a Jablonci nad Nisou), proběhla oprava mostu přes hlavní silnici v Tanvaldu, podařilo se obnovit úsek z Harrachova do Polska a dopravci začali nasazovat novější vlakové soupravy. Letos sem navíc přibudou nové motorové vozy Stadler Regio-Shuttle a město Tanvald čeká výstavba nového přestupního terminálu. Zajištění lepší možnosti přestupu mezi vlaky a autobusy si zde proto vyžádá také mírnou úpravu kolejiště a okolních silničních komunikací.

Nový dopravní terminál vyroste vedle stávajícího vlakového nádraží, směrem k železnobrodskému zhlaví. Na místě stavby již započala demolice stávajících zchátralých a nevyhovujících drážních objektů. Ihned po skončení demolice započne stavba, která potrvá téměř rok. Bude zahrnovat výstavbu autobusových stanovišť, veřejných toalet, stánku s občerstvením, či parkovištěm s několika desítkami míst. Úpravou projde rovněž přilehlá silniční komunikace, na které bude zřízen kruhový objezd. Mírné úpravy budou provedeny i na majetku Správy železniční dopravní cesty, kde se zredukují některé nepotřebné koleje, které tak uvolní prostor pro terminál.

Celá stavba vyjde zhruba na 80 milionů korun; více než polovinu však město získá z eurofondů pomocí regionálního operačního programu. Kromě městské kasy, která má pro realizaci projektu vytvořenou rezervu, by se na jeho financování měl podílet také stát. Podle starosty Petra Poláka ale Tanvald na tuto pomoc zatím nemůže spoléhat vzhledem k tvrdým úsporným opatřením vlády. Cestující by mohli nový terminál začít využívat od počátku září příštího roku, kdy sem budou přesměrovány všechny linky jedoucí přes Tanvald. Ze současného autobusového nádraží se pak stane obyčejná zastávka.

Zdroj: iDnes.cz


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 30.8.2011 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Liberecký


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
01.09.2011 (9:43)  
Tak pro cestu do MB je samozřejmě rychlík optimální. Zastávkový vlak s přípojem v Turnově má zase tu výhodu, že do něj mohou nastoupit i pracovníci z mezilehlých obcí. Jeden přestup na cestě do práce (respektive dva, když se musí v MB vystoupit na předměstí), to ještě není taková tragédie, pokud existují přípoje. Řekl bych, že to je naopak docela běžné, přímých spojení z místa na místo je vždy menšina. Ostatně Tanvald jako konečná rychlíku je na současné poměry docela luxus, byť mi rozhodně není proti srsti.
registrovaný uživatel Pavel Šturm  mail  
01.09.2011 (7:06)  
bugear: Tak jedině dobře začne-li se již příštím rokem, ale nevím jestli do optimalizace, patří i stanice. Vím jen, že rekonstrukce Tanvaldu je v plánu, podobné rekonstrukce se prý dočkají i jiné stanice na trati Liberec - Tanvald (ale třeba je již všechno jinak).

Frantisek: No jo, ale to by musel pro místní jezdit v tom čase na místo rychlíku náhradní spoj... Dost lidí z Tanvaldu, Ž.Brodu jezdí i za prací do Mladé Bol. Přípoje jsou od R (PCE) jen v Turnově a to na osobní vlaky. V tomto byl ideální R 1137 a R 1139
registrovaný uživatel MirekM  mail  
01.09.2011 (6:25)  
M: Terminálem se myslí přestupní stanice mezi nejméně dvěma dopravními prostředky, obvykle i s možností parkování. Terminace = ukončení, to se má vztahovat především na cestu individuálním dopravním prostředkem.
registrovaný uživatel M 
31.08.2011 (23:20)  
Je to takova blbost, ale proc terminal? Furt jsou tady spory jestli Salzburg nebo Solnohrad a tady je misto nadrazi terminal...
registrovaný uživatel bugear 
31.08.2011 (20:54)  
@paolo3: Optimalizace Lbc-Ta je v návrhu rozpočtu SFDI 2012 s termínem realizace 02/12-02/13, tak uvidíme.
31.08.2011 (18:15)  
wałbrzych: Co jsem tak koukal na jízdní doby, mezi Tanvaldem a Železným Brodem a Železným Brodem a Turnovem se R od Os liší vždy zhruba dvěma minutami, někdy dokonce v neprospěch rychlíku, takže Os v obdobných časech (ideálně zkoordinovaných IDOLem s požadavky cestujících) mohou směle zajistit místní obsluhu a není třeba zde pro tento účel držet duplicitní rychlíky. Aspoň tak mi to přijde. Jiná věc jsou požadavky na dálková spojení větších sídel.
31.08.2011 (13:06)  
lbc píše: Nejspíše je to vhodnější, než místním sebrat spoj do/z práce.

Vždyť jsem psal, že ty dva ponechané páry jsou spíš turistické. A takový ranní 1137 na sedmou do ŽB a Turnova snad není spojem do práce? 1146 po 5 z Turnova není spojem z práce?

Á propos, mail na MěÚ a starostu Tanvaldu: meu@tanvald.cz, ppolak@tanvald.cz.
registrovaný uživatel Pavel Šturm  mail  
31.08.2011 (11:28)  
Tomáš Kraus: Tak v Tanvaldu jsou nyní vyrobeny dva perony jeden 100m právě pro rychlíky z Prahy (mezi 3 a 5 kolejí), a jeden kratší pro soupravu 843+943 či 814.2 (mezi 1 a 2 kolejí). V blízké době by měl být vybudován ještě jeden, ale to se jedná pořád o ty malé - http://www.k-report.net/discus/obrazky/03/68/600368.jpg jen pár betonových panelů a dosypané štěrkem.
Někde jsem slyšel návrh jak by to mělo vypadat, s tím přijde samozřejmě reko kolejiště a vytrhání jedné koleje, dva dlouhé perony, zbytek kratší. Ale to je hudba budoucnosti, na kterou nemusí dojít.

Jsem velice zvědav jak dopadnou rychlíky na Tanvald, třeba pochopím odstřel 1140/1145 v pracovní dny, ale ostatní spoje na tom s obsazením nejsou tak zle.
31.08.2011 (11:02)  
paolo3: Nová nástupiště v Tanvaldu by se skutečně hodila. Ono nastupovat tam do hydry s lyžemi a batohem z výškové úrovně nula je celkem obtížné.
Jinak ohledně těch rychlíků pro Pražáky - docela velká část klientely jede do Tanvaldu až z dalších stanic, jako Neratovice, Mladá Boleslav atd. Ranní rychlík se obvykle směrem od Prahy spíš plní. Ono je to celkem logické, z Prahy už je poměr jízdní doby vlak/silnice tím směrem dost výrazný. Ale i z té Prahy se přeci jen lidi více naučili jezdit po 070 vlakem, poté co byl provoz před těmi cca 5 lety zahuštěn z bídných třech párů na téměř dvouhodinový interval. Jsem zvědavý na další vývoj...
registrovaný uživatel Pavel Šturm  mail  
31.08.2011 (6:00)  
Pár fotografií z počátku stavby terminálu je k nalezní na Tanvaldských stránkách - http://www.tanvald.cz/fotogdet.php?IDsk=307 Je tam i malý náhled plánku po dokončení stavby. Nebo zde - http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=2226823

Vytrhaná byla kolej č.6 kde probíhala nakládka a vykládka, i když v poslední době se v Tanvaldu vykládalo pouze uhlí a to se vykládá ve šturcu 9a. Případná nakládka a vykládka se tak přestěhuje na druhou stranu stanice (na Kořenovské zhlaví) tedy na kolej 4a, kde je přes zimu deponován pluh.

Na tuto stavbu by v následujících letech (2013-2014) měla navázat i rekonstrukce kolejiště žst. Tanvald, kde by měly vyrůst bezbariérová nástupiště. Stále se ještě počítá s rekonstrukcí tratě Liberec - Tanvald, ale nevím v jaké míře po těch všech škrtech co jsou nyní.

Ohledně spojení s Prahou je nyní v návrhu pouze 1138/1143 a 1144/1149 (tedy dělané pro Pražáky na výlet do hor, místními nejvíce využívané 1137, 1139 a 1146, 1148 nejsou) dalších několik (pár) spojů se chystá doobjednat LBC kraj.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko