Tanvald — Horskou trať 036, vedoucí z Liberce do Harrachova a pokračující jako trať 251 dále do polské Szklarské Poręby a Jelenie Góry, lze s čistým svědomím označit za drážní úsek, do něhož se v Libereckém kraji v uplynulých letech investovalo nejvíce prostředků. Za několik let vyrostly na trati čtyři nové zastávky (v Desné, Smržovce a Jablonci nad Nisou), proběhla oprava mostu přes hlavní silnici v Tanvaldu, podařilo se obnovit úsek z Harrachova do Polska a dopravci začali nasazovat novější vlakové soupravy. Letos sem navíc přibudou nové motorové vozy Stadler Regio-Shuttle a město Tanvald čeká výstavba nového přestupního terminálu. Zajištění lepší možnosti přestupu mezi vlaky a autobusy si zde proto vyžádá také mírnou úpravu kolejiště a okolních silničních komunikací.
Nový dopravní terminál vyroste vedle stávajícího vlakového nádraží, směrem k železnobrodskému zhlaví. Na místě stavby již započala demolice stávajících zchátralých a nevyhovujících drážních objektů. Ihned po skončení demolice započne stavba, která potrvá téměř rok. Bude zahrnovat výstavbu autobusových stanovišť, veřejných toalet, stánku s občerstvením, či parkovištěm s několika desítkami míst. Úpravou projde rovněž přilehlá silniční komunikace, na které bude zřízen kruhový objezd. Mírné úpravy budou provedeny i na majetku Správy železniční dopravní cesty, kde se zredukují některé nepotřebné koleje, které tak uvolní prostor pro terminál.
Celá stavba vyjde zhruba na 80 milionů korun; více než polovinu však město získá z eurofondů pomocí regionálního operačního programu. Kromě městské kasy, která má pro realizaci projektu vytvořenou rezervu, by se na jeho financování měl podílet také stát. Podle starosty Petra Poláka ale Tanvald na tuto pomoc zatím nemůže spoléhat vzhledem k tvrdým úsporným opatřením vlády. Cestující by mohli nový terminál začít využívat od počátku září příštího roku, kdy sem budou přesměrovány všechny linky jedoucí přes Tanvald. Ze současného autobusového nádraží se pak stane obyčejná zastávka.
Zdroj: iDnes.cz
Frantisek: No jo, ale to by musel pro místní jezdit v tom čase na místo rychlíku náhradní spoj... Dost lidí z Tanvaldu, Ž.Brodu jezdí i za prací do Mladé Bol. Přípoje jsou od R (PCE) jen v Turnově a to na osobní vlaky. V tomto byl ideální R 1137 a R 1139
Vždyť jsem psal, že ty dva ponechané páry jsou spíš turistické. A takový ranní 1137 na sedmou do ŽB a Turnova snad není spojem do práce? 1146 po 5 z Turnova není spojem z práce?
Á propos, mail na MěÚ a starostu Tanvaldu: meu@tanvald.cz, ppolak@tanvald.cz.
Někde jsem slyšel návrh jak by to mělo vypadat, s tím přijde samozřejmě reko kolejiště a vytrhání jedné koleje, dva dlouhé perony, zbytek kratší. Ale to je hudba budoucnosti, na kterou nemusí dojít.
Jsem velice zvědav jak dopadnou rychlíky na Tanvald, třeba pochopím odstřel 1140/1145 v pracovní dny, ale ostatní spoje na tom s obsazením nejsou tak zle.
Jinak ohledně těch rychlíků pro Pražáky - docela velká část klientely jede do Tanvaldu až z dalších stanic, jako Neratovice, Mladá Boleslav atd. Ranní rychlík se obvykle směrem od Prahy spíš plní. Ono je to celkem logické, z Prahy už je poměr jízdní doby vlak/silnice tím směrem dost výrazný. Ale i z té Prahy se přeci jen lidi více naučili jezdit po 070 vlakem, poté co byl provoz před těmi cca 5 lety zahuštěn z bídných třech párů na téměř dvouhodinový interval. Jsem zvědavý na další vývoj...
Vytrhaná byla kolej č.6 kde probíhala nakládka a vykládka, i když v poslední době se v Tanvaldu vykládalo pouze uhlí a to se vykládá ve šturcu 9a. Případná nakládka a vykládka se tak přestěhuje na druhou stranu stanice (na Kořenovské zhlaví) tedy na kolej 4a, kde je přes zimu deponován pluh.
Na tuto stavbu by v následujících letech (2013-2014) měla navázat i rekonstrukce kolejiště žst. Tanvald, kde by měly vyrůst bezbariérová nástupiště. Stále se ještě počítá s rekonstrukcí tratě Liberec - Tanvald, ale nevím v jaké míře po těch všech škrtech co jsou nyní.
Ohledně spojení s Prahou je nyní v návrhu pouze 1138/1143 a 1144/1149 (tedy dělané pro Pražáky na výlet do hor, místními nejvíce využívané 1137, 1139 a 1146, 1148 nejsou) dalších několik (pár) spojů se chystá doobjednat LBC kraj.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.