Chlumec nad Cidlinou — Zatímco většina lidí využívá prázdniny k dovolené, Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) si na letní sezónu nechává velkou údržbu tratí, jež si vyžádají delší nepřetržité výluky. Po nedávné opravě zanedbané a poruchové trati 171 mezi Prahou-Radotínem a Dobřichovicemi nyní přichází na řadu trať 020 v úseku mezi stanicemi Velký Osek a Hradec Králové. Každodenní cestování tak cestujícím hned od začátku příštího týdne na deset dní znepříjemní náhradní autobusová doprava a lze čekat také zpoždění či ztrátu přípojů. Kromě náhradních autobusů se ovšem cestujícím z Prahy do Hradce Králové nabízí také možnost využít alternativní trasu bez doplatku.
Výluka bude trvat od pondělí 22. srpna (13.00) do středy 31. srpna (17.00). Jak uvedla Pavla Kosinová ze Správy dopravní cesty Hradec Králové, oprava zahrne mimo jiné rekonstrukci výhybky na odbočce Plačice a další práce přímo na trati. Bude se jednat o výměnu trakčních podpěr a opravu samotného vedení, svařování bezstykových kolejnic či strojní opravu geometrické polohy koleje. Mezi Hradcem Králové a stanicí Praskačka pak budou vyměněny kompletně i pražce s kolejnicemi.
Pro cestující to znamená hlavně přestupy na náhradní autobusovou dopravu. Ta je u rychlíků zavedena mezi stanicemi Poděbrady a Hradec Králové, přičemž autobusy obslouží dvě linky: linka Ex, která jede přímo bez zastavení, a linka R, jež je cestujícím zastaví v Chlumci nad Cidlinou, díky čemuž bude mít pozdější příjezd a naopak dřívější odjezd z Hradce Králové. České dráhy navíc upozorňují na možnost využití spojení s přestupem v Pardubicích, a to zvláště pro cestující s jízdními koly či objemnějšími zavazadly. Pro cesty z Hradce Králové do Prahy přes Pardubice (Hradec Králové - Pardubice - Praha) či Kolín (Hradec Králové - Velký Osek - Kolín - Praha) není nutný doplatek jízdného. Stejně tak samozřejmě i z ostatních nácestných stanic.
Osobní a spěšné vlaky budou nahrazeny linkami Z a Sp, přičemž všechny spoje náhradní dopravy nebudou obsluhovat zastávku Choťovice. V některých dnech výluky bude navíc náhradní doprava za spěšné vlaky z Kolína do Trutnova prodloužena až do Nového Bydžova na trati 040. Proto je doporučeno si před cestou na nádraží či internetu ověřit, jak konkrétní spoj jede, aby se cestující vyhnuli pozdějším nepříjemným překvapením, například v podobě ztráty přípoje. Potřebné informace najdou cestující na stránkách Českých drah nebo na našem serveru vyluky.cz.
Zdroje: České dráhy (1), (2)
........
Ale povím vám, když jsem viděl na 231 Pendolino, musel jsem na mostě před kruháčem na Jičín, zastavit a kochat se:-)
A teď honem návrat do reality :)
Byl záměr vybudovat novou Kaninskou spojku, tj. odpojení za Libicemi nad Cidlinou, ale to taky usnulo.
Druhá stavba se plánuje po roce 2014 (sám tomu moc nevěřim), jedná se o optimalizaci trati v koridorovém standardu, akorát na max 140 km/h a s ponecháním úrovňových křížení. (např. ale kolem Čelákovic jsou plánované přeložky a podstatné zvýšení rychlosti)
http://praha14.zeleni.cz/18000/clanek/optimalizace-trati-lysa-n-l---praha-vysocany/
Dává to za pravdu Michalovi, tak uvidíme:-)
http://www.google.cz/url?sa=t&source=web&cd=4&sqi=2&ved=0CDcQFjAD&url=http%3A%2F%2Fwww.mdcr.cz%2FNR%2Frdonlyres%2F6D21486D-1035-4A2C-A75F-55CA5982D0AC%2F0%2FOptimalizacetrati231.rtf&rct=j&q=trat%20231&ei=AW1TTvH4LJDIswbI76n0Dw&usg=AFQjCNGk12jRZdy56Umu2R8B61TGatadIA
Má někdo něco oficiálního z poslední doby?
Pokud začnou s 231, tak to začnu jezdit přes Poříčany na 060. Vyhnu se zpoždění:-)
Dnes R 950 v Nymburce příjezd +10min.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.