Bratislava — Českou republiku, Slovensko a Maďarsko navštíví "papežský vlak" polského dopravce Przewozy Regionalne. Během své cesty bude speciálně upravená jednotka 14WE-07 řady EN61 plnit funkci nejen dopravního prostředku, ale také pojízdné expozice života Jana Pavla II. a pojízdné kaple. Zahraniční část své cesty zahájí návštěvou Slovenska, přičemž součástí čtyřdenní cesty budou prohlídky vlaku, mše na palubě elektrické jednotky a požehnaní reliéfu sv. Kateřiny Alexandrijské, patronky železničářů, v Prešově. Kromě Prešova a Košic, kde se jednotka zastaví 9. září, bude papežský vlak rovněž vystaven ve stanicích Zvolen nákladná stanica (10. 9.) a Banská Bystrica (11. 9.). Poté vlak odjede do Maďarska, kde bude zájemcům k dispozici do 20. září. V následujících dvou dnech pak bude souprava otevřena pro veřejnost ve Starém Městě u Uherského Hradiště, načež navštíví Olomouc ve dnech 23. a 24., Hradec Králové 25., Prahu 26.-27. a Starou Boleslav 28. září. Odsud se vydá zpět do svého domovského státu.
Železniční speciál vznikl v červenci roku 2006 z iniciativy drážního kaplana Ryszarda Marciniaka, kdy upravenou nízkopodlažní jednotku dodal polský výrobce Newag Nowy Sącz. Vlak tvoří moderní nízkopodlažní elektrická jednotka typové rodiny 14WE s maximální rychlostí 110 km/h, odvozená od příměstské řady EN61 PKP, ovšem s řadou interiérových úprav, mezi něž patří např. multimediální systém pro promítání filmů a celkové vyvedení interiéru ve zlaté barvě. Jediná souprava svého druhu, určená původně pro trasu Kraków - Wadowice v rámci projektu Železniční stezka Jana Pavla II., byla vysvěcena nástupcem polského pontifika, Benediktem XVI., v květnu 2006. Jedná se tak o jediné kolejové vozidlo vysvěcené papežem. Dnes ji polský regionální dopravce kromě zvláštních vlaků využívá primárně v příměstské dopravě mezi Krakovem a Zakopaným.
Zdroj: ZSSK, Pociąg Papieski


1 2 | Zpráv na stránku: |
V roce 2008 při její návštěvě na Slovensku jela pod 3 kV vlastní silou (Zwardoň – Žilina - Košice) a potom na trase Košice - Zvolen - Banská Bystrica - Martin tažena HDV ř. 750 (bez cestujících) a z Martina do Polska zase vlastní silou.
viz: http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/002646-TOTUS-TUUS-na-Slovensku/
Frantisek: Ukázka vozidla 21. století - no nevím nevím...
Pokud vím, na Slovensku toto vozidlo už minimálně jednou bylo, tuším že na 3kV snad jelo i vlastní silou, a určitě bylo taženo i mimo tuto soustavu, snad do Banské Bystrice nebo kam. Mimochodem, určitě to jezdí do Zakopaného? Pokud ano, nenazval bych to příměstským provozem (jede to 3,5 hodiny).
Na jízdu vlastní silou to může bejt velkej problém.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
